اکسپریا XZ1 از نظر عملکرد باتری، بهترین پرچمدار سونی در سه سال اخیر است!

60
۱۳,۵۶۳


سونی با معرفی اکسپریا XZ1، یک بار دیگر نشان داد که به جای بالا بردن اعداد و ارقام، به کیفیت واقعی در عمل می اندیشد. اکسپریا XZ1 جدیدترین اسمارت فون از خانواده گوشی های هوشمند سونی است که در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد. سونی در این محصول سعی کرد تا قابلیت های جدید با بهترین عملکرد ممکن به کار گیرد که در این راه به نظر موفق بوده است.

اکسپریا XZ1 در بین تمامی پرچمداران سونی در سال های اخیر، کمترین ظرفیت باتری را داراست. باتری 2700 میلی آمپر بر ساعت در اکسپریا XZ1 در نگاه اول اصلا برازنده یک اسمارت فون پرچمدار نیست، اما سونی آنقدر مورد اعتماد است که فقط از روی اعداد و ارقام، در مورد آن قضاوت نکنیم.

وبسایت Gsmarena اولین بررسی اکسپریا XZ1 را به سرانجام رسانده که در بخش باتری نتایج جالب توجهی بدست رسیده است. طبق نتایجی که از این بررسی بدست آمده، باتری اکسپریا XZ1 در عمل به عدد 82 ساعت فعالیت مداوم رسیده است.

این 82 ساعت به صورت ترکیبی است که در حالات مختلف، شامل مرور صفحات وب، پخش ویدئو و برقراری تماس بدست آمده است. در حالت مکالمه اکسپریا XZ1 به عدد 20:22 ساعت مکالمه مداوم رسیده است. در بخش مرور صفحات وب 9:28 ساعت و در بخش پخش ویدئو نیز 11:38 ساعت برای اکسپریا XZ1 به ثبت رسیده است.

با نگاهی به عملکرد اکسپریا XZ1 در این مقایسه، دریافتیم که از نظر عمر باتری، این تلفن هوشمند بهترین عملکرد را در بین پرچمداران سه سال گذشته سونی دارد. آخرین اسمارت فون از سری پرچمداران سونی که به عددی بیشتر از 82 ساعت دست یافته بود، اکسپریا Z3 بود که با اندروید کیت کت، عدد 85 ساعت را ثبت کرد. اندروید کیت کت یادآور مصرف کم باتری است، چرا که اکسپریا Z2 نیز رکورد 89 ساعت را در همین تست ثبت کرده بود.

بعد از پرچمداران 2014 سونی، تمامی پرچمداران سونی شامل اکسپریا Z3 Plus، اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 Premium، اکسپریا X، اکسپریا XZ، اکسپریا XZs و حتی اکسپریا X Performance هرگز موفق به ثبت چنین عددی نشده بودند.

نگاهی به عملکرد پرچمداران سونی در سال های اخیر نشان میدهد، سونی باز هم عملکرد واقعی را بر عدد و رقم های کاذب ترجیح داده است. اکسپریا XZ1 با استناد به تست Gsmarena عملکرد قابل قبولی در زمینه باتری، با وجود ظرفیت 2700 میلی آمپری دارد. نظر شما چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

60 دیدگاه ها

  1. من xz دارم روزی سه بار گوشیمو میزنم تو شارژ

    پاسخ

    فرزاد5 گفته:
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۳

    یه برنامه هست به اسم Triangle حتما نصب کن و وصلش کن بعد بگو مصرفت چقدر تغییر میکنه

    پاسخ

  2. یه سوال دوستان لطف کنید جواب بدین چند باره میپرسم ولی چندبارم هست این روشتونو امتحان میکنم نمیشه. چطوری گوشیمو به حالت ریکاوری مود ببرم. xz هستش. ولوم پایین و پاور رو وقتی گوشی خاموشه میگیرم نمیشه. پاور و ولوم بالا رو میگیرم دو ویبره تکی و سه ویبره پشت سرهم میزنه بازم نمیره تو حالت ریکاوری مود. فک نمیکنم دیگه دکمه ای داشته باشه گوشی!! چیکار کنم به نظرتون. اندروید ۷٫۱٫۱ هستش

    پاسخ

    peyman24 گفته:
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۰۷

    اول باید ریکاوری نصب کنی

    پاسخ

  3. دوستان مقایسه دوربین با دیگر گوشی ها رو تو سایت gsm arenaببینید همه دوربین ها رو پودر کرده
    این باید نمره بالای ۹۰ بگیره وجدانا

    پاسخ

  4. اون ۷۳ ساعت تست اولیه Z5 هست.الان خیلی وقته که GSMArena تست بعدی Z5 با اندروید بعدی رو گذاشته که شده ۴۸ ساعت و این ۴۸ ساعت رو حتی زیر مشخصات گوشی هم ذکر کرده. من GSMArena رو از زمانی که گوشی موبایل بود تا الان میشناسم و عضوشم. برخی از گوشیها رو مدل اولیه رو میاره و تست میکنه و زیر نقدش مینویسه ممکنه مدل نهایی با این اعداد تفاوت داشته باشه و همیشه ریویوهای خودش رو بعد از مدتی آپدیت میکنه مثل نقد دوربین یا باتری و … .
    همین چند وقت پیش صفحاتی که ازش عکسهای تست دوربین میگرفت رو بروزرسانی کرد و عکسهای گوشیهای قدیمی رو دوباره با صفحات جدید گرفت و همچنین جدیدها رو دیگه با صفحات قدیمی نگرفت به این خاطر که میگفت رنگ صفحات تست به مرور زمان رنگ پریده شده و تست رو خراب میکنه.
    باتری ها رو هم در صورت تغییر در عملکرد جدیدشون دوباره نقد رو آپدیت میکنه.
    Z5 الان ۱ سال و ۳ ماه پیش هست که به ۴۸ ساعت تغییر یافته.

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۱

    بعله دوست عزیز . همین گوشیای دیگه سونیم آپدیت جدید بگیرن شک نکن آمارشون مث z5 نصف میشه .یکم پایین ترم گفتم . ملاک مقایسه قدرت باتری بین دو گوشی اندروید سیستمی ایه که اولین بار با اون نسخه وارد بازار شدن نه اندرویدی که بعدا دریافت میکنن. الان مثلا هم z5و هم xz باتریشون توی اندروید۷٫۱٫۱ مشکل داره و زود خالی میکنه چون باگ داره هنو ، توقع نداری که الان و با این باگ ها بیان تست باتری ازشون بگیرن ؟ خب مسلمه که با این باگ ها حتی امار ۵۰ساعت رو هم نمیرشونن. با تشکر

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۱

    اگر توجه کرده باشی گفتم در صورت تغییر در عملکرد.
    در واقع من همون اول جواب شما رو دادم. GSMArena فقط با Z5 اینکار رو نکرده و نوشته اکثر گوشیها تغییری نکردن ولی Z5 حدودا نصف شده.

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۴

    جای هیچ نگرانی نیست عزیزم ، ایشالله آپدیتای تکمیلی میاد برا z5و مشکل باتریش حل میشه و بر میگرده رو اوج.

  5. درسته نتایج خوبه
    ولی هر جای دنیا اعداد رو تصمیم گیرنده تاثیر میذارن
    سونی کلا هیچی چیزیو کامل بیرون نمیده تا حاشیه فروش بقیه محصولاتش کم نشه
    ولی کاش همون ۲۹۰۰ میذاشت تا چیزی کم نداشته باشه این گوشی

    پاسخ

  6. سلام دوستان میشه بگید چطوری بعضی از دوستان میگن ماحتی با xz بالای ۱۰ ساعت اسکرین گرفتیم. من xz دارم خداییش اندرویدم هم ۷٫۱٫ فقط ۷٫۱ رو نتونستم فلش بزنم الان با ۷٫۱٫۱ با استفاده سبک در حد پیام به زور اسکرینم میرسه به ۵ ساعت میتونید بگین مشکل کجاست. قبلا ۷٫۰ داشتم میگفتن ۷٫۰ رو فلش کنی مشکل حل میشه ولی تفاوتی نداشت ota اندروید ۷٫۰ با فلش اندروید ۷٫۰٫ گوشیم مشکل داره یعنی؟؟؟

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۵

    دوست عزیز xz,z5,z5pتوی اندروید ۷٫۱٫۱٫و۷٫۱باتریشون مشکل داره و زود خالی میکنه چون هنو سونی باگ های ۷٫۱٫۱و۷٫۱رو برای این گوشیا کامل برطرف نکرده . کساییم که میگن xzوz5 باتریشون تو ۷٫۱مشکل نداره و عالیه حتما رفتن ژاپن پیش سونی و واسشون xzوz5سفارشی ساختن که زود خالی نکنه

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۴

    شاید بعداز هر آپدیت ریست فکتوری میکنن یا ۱برنامه هایی وا۳ بهینه کردن مصرف دارن!ندیده نمیشه قضاوت کرد

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۲

    با نت ،تقریبا هر۵تا۶دقیقه ۱درصد کم میکنه گوشی من

    پاسخ

  7. الان دیگه میتونم از اون رنگ کروم و صفحه نمایش پرپیکسل پریمیوم بگذرم ولی از اسپیکرای قدرتمندتر و باتری کم نظیر نمیتونم بگذرم.
    یاد Z3 خدا بیامرزم به خیر، با ساعت و GPS روشن تا ۱٫۵ روز باتریش دووم میاورد؛ بعد از نصب بازی کلش هم تا کمتر از یک روز نزدیک ۱۸ ساعت از ۹۰ درصد صبح تا شب ۱۰ میشد و همون شب به مدت ۲ ساعت تو شارژ بود و بعدش میکشیدم.
    اگه پیدا میشد با XZ1 زوج خوبی میشدن

    پاسخ

  8. به به Z5…. پس تا الان بین گوشی های سه سال اخیر اول بوده نمیدونستیم حالا شدیم دوم 🙁 ولی بازم جالبه که حتی از Xzp هم بالاتره

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۴

    اره دادا . لایک داره که. جاست z5

    پاسخ

  9. اگر اینجور باشه واقعا عالیه چون من این گوشی رو میخوام بخرم فقط مشکلم با قدرت کم باطریش بود که اونم رفع شد 🙂
    مرسی از سایت ایکسپریان که این تستو به نمایش گذاشت
    به امید خریدش..

    پاسخ

  10. با سلام به مدیران محترم سایت تخصصی اکسپریان یک نظری داشتم در واقع پیشنهاد! در صورتی که نقد xz premium دیگه گذاشته نمیشه که شواهد و قرائن همینو نشون میده به نظرم دیگه هیچ گوشی ای از سونی رو نقد و بررسی نکنید مثلا همین xz1 یا گوشی های بعدیش رو به احترام تموم عزیزانی که منتظر بودن و چشم دوختن به نقد این گوشی و تا ی جایی پاسخ میشنیدن و از یه جایی به بعد نه… خودم رو نمیگم من که خریدم و رفت خیلیای دیگه که واقعا مهم بود براشون… با تشکر و آرزوی موفقیت روز افزون سایت محبوب اکسپریان

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۲۷

    هیچ گوشی پرچمداری که باطریش زیر ۳۳۰۰ میلی آمپر باشه نخرید چون این آمار فقط برای گوشی در حالت خام هست هیچ برنامه ای روش نیست و هیچ برنامه ای پس زمینه اجرا نمیشه و باطری کاملا سالم هست
    شک نکنید وقتی این گوشی بخرید بعد چند ماه به زیر ۶۰ ساعت میرسه
    من خودم الان x دارم اوایل گرفته بودم راحت یک روز کامل جواب میداد اما الان دقیقا روزی دو بار گوشیم شارژ میکنم

    پاسخ

    forgotten.man گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۲۳

    دوست عزیز این تست برای همه ی گوشی ها یکسان هست همشون در حالتی تست میشن ک گوشی نو هست و برنامه ای روش نیست، در شرایط برابر به عدد ۸۲ رسیده، حالا اگه این گوشی بعدا کم میشه به قول شما گوشی های دیگه هم کم میشه، z2 ک مال ۳ سال پیش هست ۳۳۰۰ میلی امپره به قول شما و xz1 الان ۲۷۰۰ میلی امپر، پس به قول شما زد۲ بهتره؟؟؟
    نه دوست عزیز هر باتری چندین پارامتر داره ک یکیش میلی امپره، متاسفانه تبلیغات کذب و عدم اگاهی اکثریت مردم باعث میشه ک شرکتای سواستفاده کننده از این عدم آگاهی سواستفاده کنند با تبلیغاتشون، میلی امپر بیانگر ظرفیت باتری نیست بلکه بیانگر حداکثر جریان انتقالی در مدت ۱ ساعت هست، صبر کنید یه مثال بزنم، فرض کنید دوتا چاه اب یا تانکر اب داریم روی هرکدام یک پمپ نصب هست ک متفاوت هستن یکیشون ۱ اینچ اب رو انتقال میده یکیشون ۲ اینچ، در واقع اونی ک اینچ بالاتری انتقال میده در واقع فقط حجم خروجیش در مدت زمان مشخص بیشتر هست و دلیل نمیشه ک ظرفیت چاهش یا تانکرش هم بزرگتر باشه، امیدوارم مثالم واضح باشه، حالا این یه طرف قضیه دوما ظرفیت باتری هم ک عددش وات هست نه میلی امپر!!! باز هم بستگی به مصرف کننده داره ک چقدر دوام بیاره

    پاسخ

    Hadi. Delta گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۵۱

    دادا من xz دارم روزی یک بار سی دردام میمونه اینقدر کار باهاش

    پاسخ

    xahhak گفته:
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۸

    من هم یه ساله ایکس دارم، این چیزی که می فرمایید روزی دو بار شارژ می کنید، قطعا نرمال نیست! مگه اینکه تو هر روز بیست ساعت اسکرین روشن باشه! بله، اونوقت تو یه روز دو باز شارژ لازم دارید.

    پاسخ

  11. سلام بنده گوشیم xz premium هست یچیزی داره ناراحتم میکنه و اونم رنگ سفید صفحه که متمایل به زرد. کسی میدونه چرا و آیا درست میشه، ضد حال برای من که عاشق سونی هستم

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۳۳

    دوست عزیز رنگ سفید این گوشی بهترین سفید ممکنه. رنگ گرم و سفید اصلی و فوق‌العاده نه رنگی که به آبی یا قرمز بزنه! منم دارم و فوق‌العاده ست همه چیز. شاید تنها و تنها و تنها چیزی که بشه گفت کاش بهتر بود عمق رنگ مشکی هست که انتظار بیشتری داشتم البته ips هیچگاه به oled نمیرسه ( فقط در نمایش رنگ مشکی) ولی انتظار مشکی بهتری داشتم چون تو بررسی xz (اکسپریان!) دیدم تو عکسی که در مقایسه با z5 از بالا گرفته شد مشکی خیلی عمیقی داشت ولی اینو توی گوشی خودم ندیدم و ی ذره خورد تو ذوقم (البته خودم مقایسه نکردم با xz). در باقی رنگ ها عالی و دقیقه و کیفیت صفحه نمایش هم فوق‌العاده و بی نظیر هست.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۷

    مثل اینکه xz premium هم دو نوع صفحه داره خودم با پرمیوم دوستم کار کردم مشکیش واقعا نزدیک به اولد بود اما سفیدش یه کوچولو کرمی میزد!!!

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۴

    ببین اینی که میگم مشکی وقتی تو نور روز یا جایی روشن که چراغ زیادی روشنه اصلا معلوم نیست به قول شما مثل اولد نشون میده مخصوصا نور خورشید البته من همه اینارو تو تنظیمات مخفی سونی میگم نه تصویر. وقتی توی ی اتاق کاملا تاریک مشکی و نشون بده با حداکثر نور خاکستری میشه تقریبا مثلا z5 برادرم قرمز میزنه. البته موضوع دو پنله بودن هم بهش فکر کردم و احتمالش صفر نیست اما خیلی کمه چون در سری ایکس به بعد همه گوشی ها تک پنله شدن و ژاپن دیسپلی فکر کنم میسازه اما خب بازم معلوم نیست.. در مورد سفید من خودم اولش فکر کردم کرم یا زرد میزنه ولی سفیدش گرم هست و غلیظ برعکس سری زد یا حتی xz که سردی خاصی داشتن. من بیشتر دوس دارم و حس میکنم سفید اصلی باشه چون به رنگی تمایل نداره..

    -Saeed- گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۷

    اگه رنگ قرمز رو از کنار نگاه کنی(به سمت کلید پاور) صورتی پررنگ بشه همینطور آبی تبدیل به سبز بشه قلابیه مال من همینطوره صفحه انگار تاریکه بی روح، 🙁

    pariu گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۵۴

    آقا شما توو تنظیمات سوپر ویوید رو خاموش کنی غنی بودن رنگها میره ولی روشن میکنی منو ها و غیره کلا غنی میشه ضمنا میدونی دیگه الان توو ایکس زد پرمیوم ایکس ریلیتی جداست و سوپر ویوید رو جدا گذاشته.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۵۲

    این خوبه دوست عزیز نگران نباش

    پاسخ

    King._. Mohsen گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۰

    سلام خدمت همه ی دوستان
    صفحه نمایش با تکنولوژی IPS ساخته شده شرکت سونی برای گوشی های اکسپریا از وضوح و رنگ گرمی برخوردار است حالا اگه شما ناراضی هستید و میخواهید ک گرمای رنگ را کمتر کنید و رنگ سفید و مشکی بهتر دیده شوند میتوانید به قسمت (تنظیمات، صفحه نمایش و به بخش تنظیم نور سفید رفته و رنگ آبی را از صفر به صدو سی ببرید و دکمه ی انجام شد را بزنید اینطور مشکل شما حل خواهد شد
    باتشکر

    پاسخ

  12. جی اس ام ارنا هم واقعا مسخره کرده بنچ مارک ایکس پریمیوم و xz1 رو ۱۴۴ هزار زده!!!
    درصورتی که نزدیکا دارن ۱۰۰ بار بنچ مارک گرفتیم تو شرایط مختلف زیر ۱۶۵ هزار نشد
    واقع جای تاسف داره واسه یه همچین سایتی 😐

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۸

    احتمالا اونا بعد از ۳ ساعت کلش بازی کردن بلافاصله بنچمارک میگیرن منم واقعا در عجبم!!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۵۲

    دقیقا

    پاسخ

  13. خوبه اما فقط بهتر شده دیگ وقتشه سونی بعد از کم کردن حاشیه ک به خاست طرفداراش هس پا تو عصر جدیدی از باتری ها بزاره و باتری بسازه ک کلا ساختارش فرق کنه و همه کف کنن مثل هر نواوری ک تا حالا داشته دوربین دیگ از نظر من به تهش رسیده و فقط دارن امکانات جانبی رو روش مانور میدن وقتشه ک دیگ بره تو کار باتری

    پاسخ

  14. در پخش ویدئو خیلی عالی عمل کرده اما در وبگردی خیلی معمولی بوده
    در کل با توجه به کاهش ظرفیت باتری نتیجه اش عالی بوده
    کنتراست صفحه اش هم از XZ و XZ پریمیوم بالاتره (۱:۱۴۰۰ هست)

    پاسخ

  15. این آمار خوب xz1بخشیشو مدیون اندروید۸باید باشع که کم مصرف تره

    پاسخ

    سینا خلیلی گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۴

    من فکر می کنم که ایشون درست میگن

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۸

    کاملا درسته

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۱۵

    اقا محمد
    تا حدودی ممکن مربوط به اندروید ۸ باشه
    ولی یه نگاه به عمر باتری عالی XA1 ultra با حجم باتری کمش بندازید
    واقعا خارج از نرم افزار بهینه باتری کیفیت ساخت باتری ها سونی پیشرفت چشم گیری داشتند

    پاسخ

  16. سلطان z5با ۱۴ساعت وبگردی با اختلاف بالاتر از همه . لایک داره والا. واسه من وب گردی مهمه

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۷

    البته این سلطان رو اندروید ۵ تست شده(یا شیش)
    مطمئنا الان به هیچ وجه به همچین اماری باهاش نمیشه گرفت

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۵

    دوست عزیز هر نسخه اندروید نسبت به قبلی روی دام باتری بیشتر کار میکنه گوگل . البته ۷٫۱٫۱یکم مشکل باتری داره که اپدیت بده حله میشه . در ضمن چه بسا همه ی این گوشیای که امار تستشون گذاشته شده اگه اندروید۵روشون باشه امار کمتریو نشون بدن . امار باتری هر گوشی رو با توجه به اولین نسخه ای که باهاش وارد بازار شده میسنجن . ممکنه بعدا xzp که اندروید جدیدو بگیره امار باتریش بیاد پایین تر ، ممکنم هس نیاد . اما فعلا در این حد گفته شه که هرگوشی با اندروید اولیش تست باتریش میزارن نه اندرویدی که بعدا بگیره . ببخشید طولانی شد

    پاسخ

  17. آخه z3با باتری ۳۱۰۰که با روشنایی ۱۰۰نیت تست شد ولی xz1با روشنایی ۲۰۰نیت تست شده. عالیه این عملکرد. احسنت سونی

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۶

    دقیقا درسته
    همین Z5 هم این نتیجه اش مربوط به اندروید ۵ با نور ۹۰ نیت هست و وقتی به اندروید ۶ آپدیت شد دوباره تست گرفتن با نور ۲۰۰ اما اینبار امتیازش ۴۸ ساعت شد!!

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۵

    متاسفانه لایک

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۴

    سلام.اون سایت هایی ک باطری رو ضعیف دونستن،الان دیگه این خبر رو کار نمیکنن!

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here