اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی جلوی نظرات حاوی کلمات رکیک را می گیرد.

0
۲۲,۴۹۱


شرکت اینستاگرام در حال اجرای ویژگی جدیدی بر روی این شبکه اجتماعی و پلتفرم آن است تا با جملات توهین آمیز و جملاتی که باعث تعرض و اذیت و آزار دیگران می شوند جلوگیری کند که این مورد به خصوص در میان نوجوانان بسیار دیده می شود.

در مرحله اول، این هوش مصنوعی است که تشخیص می دهد شخصی که در حال گذاشتن یک نظر برای دیگران است آیا نظرش حاوی محتوا و کلماتی است که ممکن است آن طرف را ناراحت یا عصبانی کند یا خیر. پس از اینکه این شخص تصمیم گرفت که نظر خود را ارسال کند، پیامی از طرف برنامه برایش نمایش داده خواهد شد که آیا واقعا قصد دارد چنین نظر غیر دوستانه ای را ارسال کند و از این بابت مطمئن است یا اینکه می خواهد این نظر به صورت خودکار اشتباه تلقی شده و پاک شود. این کار باعث می شود تا توپ به زمین حریف افتاده و آنها متوجه باز خورد حرکت زشت خود شوند و شاید به خودشان آمده و این کار را نکنند.

اگر، بنا به هر دلیلی، متوجه شدید که این قابلیت برای شما کافی نیست و نیاز دارید تا کمی اثر بیشتری بر روی ارسال کننده نظرات مخرب بگذارید، اینستاگرام دست به ایجاد قابلیتی گرفته که آن را محدودیت (Restrict) می نامد. اگر این قابلیت را برای یک کاربر فعال کنید، اتفاقی که میافتد اینگونه است که شخصی که نظر خود را ارسال می کند تنها خودش قادر به مشاهده نظرش خواهد بود و به هیچ عنوان متوجه نمی شود که کسی جز او نمی تواند آن نظر را مشاهده کند. این متود را محدودیت سایه ای (shadowbanning) می نامند؛ این قابلیت زمانی به درد می خورد که کاربران در صورتی که از درج نظر خود برای پیج های اینستاگرام محدود می شوند اقدام به ریپورت کردن آن پیج و اقدامات مربوط به زمان محدود شدن می کنند، با این حال، با استفاده از این قابلیت، شخص محدود شده حتی خودش نیز متوجه نمی شود که از طرف مدیر آن صفحه محدود شده است. قابلیت محدودیت همچنین باعث می شود تا شخصی را که محدود کرده اید متوجه آنلاین شدن شما نشده و اگر پیامی به صورت Direct برای شما ارسال کرد و شما آن را مطالعه کردید نیز، به هیچ عنوان متوجه نشود.

قابلیت تشخیص نظرات منفی و توهین آمیز هم اکنون در برنامه اینستاگرام در اختیار تمامی کاربران قرار گرفته است اما ویژگی محدودیت به زودی به این برنامه اضافه خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here