با آپدیت جدید، قابلیت Bokeh و Monochrome به گوشی اکسپریا XZ2 Premium اضافه شد

6
۵,۵۸۳


اکسپریا XZ2 Premium اولین گوشی هوشمند از سونی است که به دوربین دوگانه مجهز شده است. دوربین دوگانه در گوشی های هوشمند، فواید زیادی دارد که علاوه بر بهبود کیفیت عکس برداری، قابلیت های دیگری را هم شامل میشود که شرکت ها میتوانند از آن استفاده کنند.

سونی بعد از معرفی اکسپریا XZ2 Premium، از وجود دو قابلیت ویژه در دوربین این دستگاه سخن گفته بود. یک قابلیت تصویربرداری Bokeh و دیگری عکس برداری Monochrome که هر دو مورد، به صورت پیش فرض در این دستگاه قرار نداشته و سونی وعده اضافه شدن آنها را در آپدیت های بعدی داده بود. تصویربرداری Bokeh حالتی است که دوربین بر روی یک سوژه فوکوس کرده و منظره پشت تار میگردد. همچنین Monochrome حالت تک رنگ در تصویربرداری است که به صورت کاملاً سیاه و سفید به ثبت میرسد.

چند ماهی از معرفی و چند روزی از عرضه اکسپریا XZ2 Premium میگذرد که سونی به وعده خود عمل کرده و این دو قابلیت را با ارائه یک آپدیت سیستمی به این گوشی اضافه نموده است. آپدیت جدید اکسپریا XZ2 Premium از شب گذشته با شماره ساخت 51.1.A.12.27 منتشر شده که علاوه بر پچ امنیتی ماه آگوست، دو قابلیت بسیار مهم یعنی تصویربرداری Bokeh و Monochrome را هم به این دستگاه وارد کرده است.

کاربران بلافاصله بعد از دریافت این آپدیت، در اولین مرتبه ای که برنامه دوربین را باز میکنند با پیغام فوق رو به رو میشوند. سونی گزینه هایی را در رابط کاربری دوربین این دستگاه بعد از آپدیت اضافه کرده که به این وسیله کاربران بتوانند به تصویربرداری Bokeh و Monochrome بپردازند. این ویژگی کمی دیر به اولین گوشی دو دوربینه سونی اضافه شد اما انتظار داریم که در آینده، گوشی های دو دوربینه دیگر سونی به صورت پیش فرض آن را در اختیار داشته باشند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. آقای معراجی، آقا سعید ینی این قابلیت بوکه واسه گوشی XZPermium میاد،اگ میشه بگین؟؟

    پاسخ

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۰:۳۶

    این عملکرد مبتنی بر دو دوربین هست ..
    برای XZ Premium و XZ1 مثل سابق می‌تونید از نرم‌افزار Bokeh ((Background defocus خود سونی استفاده کنید.

    پاسخ

  2. یعنی چی پس گوشیای تک دوربین بوق هستن! ؟ چطور گوگل با تک دوربین بوکه میگیره

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۱۸

    بوکه با تک دوربین چون از لحاظ نرم افزاری زیاد روش کار انجام میشه زیاد جالب نمیشه ولی دو دوربینه ها از لحاظ سخت افزاری براحتی میتونن بوکه بگیرن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here