با احتساب تمام هزینه های واردات، چگونه قیمت واقعی یک تلفن همراه را محاسبه کنیم؟

20
۷,۷۱۹


تعیین قیمت واقعی یک تلفن همراه، موضوعی است که در کشور ما پیچیدگی بسیار زیادی دارد. شاید اگر شما در کشوری مثل آلمان زندگی کنید، بدون هیچگونه هزینه اضافه، دقیقاً همان مبلغی را که شرکت برای گوشی هوشمندِ خود تعیین کرده پرداخت میکنید. اما این موضوع در ایران با مجموعه ای از هزینه های اضافه همراه است.

محاسبه دقیق قیمت حقیقی تلفن های همراه در کشور ما، موضوعی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. به همین جهت وقتی که قیمت ها باب میل مشتریان نباشد، ممکن است انگشت اتهام به سمت هر کسی روانه شود. از وارد کننده اصلی تا عمده فروش و خرده فروش همگی ممکن است در این مسیر متهم با گرانفروشی شوند.

شاید بد نباشد در این مقطع که ماجرای قیمت تلفن های همراه با حواشی بسیار زیادی همراه است، فرمول محاسبه قیمت واقعی تلفن های همراه را در دست داشته باشیم. تکنولایف به عنوان همکار تجاری اکسپریان و یکی از بزرگترین عرضه کنندگان تلفن های همراه در کشور به صورت آنلاین، فرمول محاسبه قیمت واقعی گوشی های هوشمند را منتشر کرده تا شفاف سازی لازم را برای مشتریان خود به عمل آورد. پیشنهاد میکنیم این فرمول را که در لینک زیر قرار گرفته مشاهده کنید. با این فرمول به نظر شما قیمت گوشی های سونی در ایران منصفانه در نظر گرفته شده است؟

فرمول محاسبه قیمت واقعی تلفن همراه در ایران

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

20 دیدگاه ها

  1. سلام اشکان هستم
    اگه من یه گوشی از خارج از کشور بخرم و وارد ایران کنم مثلا xz2 premium
    آیا میتونم اینجا استفادش کنم برای ریجستر و آپدیتهای گوشی مشکلی ندارم؟ ممنون میشم جوابمو بدین

    پاسخ

  2. خواهشا برین واسه این وزیر یه توییتی چیزی بزنین تنها دل خوشیمون همین موبایل و ps4 و قطعات کامپیوتر بوده که این اقا اومده داغون کرده بازار رو!ضرب المثلی هست که میگه اومد ابروشو درست کنه زد چشمش رو کور کرد!الان جریان اینه!اون از گند زدندش به سرعت adsl ها اینم از این ! اقای فریدون خودش خیلی خوب بود وزیراش از اون بهتر!

    پاسخ

  3. این تکنولایف چقدر بیانیه میده دنبال خوبه نشون دادن خودشه فقط.
    فقط تو داری تو اوضاع اقتصادی مملکت گوشی میفروشی.
    دلار ثابته در روز گوشی های تو سایتت از دلار زودتر بالا پایین میشن!
    جالبترش اینجاس که این گوشی ها همه خرید جدید هستن اصلا از قبل چیزی نمونده!
    انقدر با شعور مردم بازی نکن آقای تکنولایف…

    پاسخ

  4. همه چیتون دروغه … مسخره کردین مردم رو … توی آمازون قیمت XZ2 در گرون ترین حالت ممکن خورده ۷۰۰ دلار که با احتساب افزایش ۴۵ درصدی چرتی که تکنولایف گذاشته ، میشه۴ میلیون و ۲۶۳ هزار تومن در صورتی که توی سایت خودتون همین کنار خورده ۵ میلیون و ۷۹ هزار تومن !!!! …. آدم میمونه قسم حضرت عباس رو باور کنه یادم خروس رو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

  5. یک گوشی قیمتش مثلا ۷۰۰ دلارهست اید همون قیمت فوقش درصد ناچیزی بیشتر فروخته بشه نه اینکه در بدترین حالتش ۴۵ درصد اضافه بشه!
    یک شرکت گوشی رو به قیمت ۷۰۰ دلار میفروشه این قیمت خرید عمده که نیست!
    فوق فوقش باید ۱۰ درصد گرونتر از قیمت جایی مثل آمازون قیمت یک گوشی باشه اونم برای رجیستری، مالیات و… نه سود وارد کننده و…!!

    پ. ن: البته من به تکنولایف خورده نمیگیرم اتفاقا این کارشون خوبه و میخوان نشون بدن که قیمت بالای گوشی ها در سایتشون خیلی ربطی به خودشون نداره که درست هم هشت

    پاسخ

  6. جدیدا پرسی غذا از رستوران بخورید باید مالیات بر ارزش افزوده بدین چه برسه به گوشی، دریافت مالیات در حد سوئد اما کیفیت خدمات دهی و زندگی؟؟؟؟

    پاسخ

  7. والا اگه قبول کنیم این ۴۵% وجود داشته پس چرا پارسال چنین تاثیر وحشتناکی روی قیمت گوشیها نداشت؟نکنه این ۴۵% الان سرو کلش پیدا شده؟!

    پاسخ

  8. نمیدونم چرا از وقتی که گفتن وارد کنندگان ارز دولتی گرفتن تکنولایف دنبال اینکه توجیه کنه و دلیل میاره و فرمول میسازه
    واقعا عجیبه کسی که به خودش شک نداره نباید بیاد آنقدر الکی توجیه کنه

    پاسخ

    apkmilad گفته:
    ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۰:۵۰

    دقیقا،
    سایت اکسپریان هم که کلا تمام زورشو میزنه

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۳۹

    سلام. تکنولایف و شرکت صاحب امتیازش ارز دولتی نگرفتن و در لیست منتشر شده هم نبودن. انگیزه تکنولایف اینه که اعتقاد داره بازار تلفن همراه باید در همه ابعادش شفاف سازی بشه.

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۴۰

    مرسی که شفاف سازی می کنید ولی میشه با همین فرمول قیمت یکی از گوشی های پارسال رو حساب کنید تا ببینیم چرا پارسال این ۴۵% خودشو توی قیمت گوشی نشون نمیداد.

    پاسخ

  9. این ۴۵ درصد اونوقت چرا باید باشه .چه خبره مگه .

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۴۳

    اون ۴۵ درصد، حداکثره. اما معمولا کمتر از ۳۱ درصد نمیشه. البته دلیل کاهشش اینه که عمده فروش و واردکننده، سود قانونی خودشون رو دریافت نمیکنن و جمعا به جای ۲۲ درصد، ۸ درصد دریافت میکنن که البته هزینه خدمات هم داخل همین ۸ درصده. اما اون قسمت مربوط به هزینه واردات، کاهشی نداره.

    پاسخ

  10. ۴۵درصد؟؟؟ خنده دار بود اگه اینجوری باشه xz2 باید با دلار آزاد میشد ۹میلیون تومن که خنده دار بود واقعا…

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۴۵

    سلام. سونی در بازار خاورمیانه برای اینکه بتونه رقابت کنه، قیمت متفاوتی رو عرضه میکرد که با رفتنش از بازار خاورمیانه، قیمتی که فرمودید، دور از ذهن نیست‌. البته مبنا رو معمولا باید روی ۳۱ درصد گذاشت و ۴۵ درصد دیگه حداکثر باید باشه.

    پاسخ

  11. اگه واقعا اینطوره که نیست! باید ش…ید تو این قوانین مزخرف. چرا همه چیز باید به عهده خریدار باشه؟هزینه واردات هم ما باید بدیم؟و اونجا که زدن امازون فلان قیمت میده امازون سایت خرده فروشه نه عمده که شما قیمت جنس رو به اون حساب میکنید +%۴۵ میکشید روش!در کل محاسبه چرتی بود و دزدی ها فراوان است در این مملکت . باشد که تمامی مفسدان از جامعه پاک شوند.و یادی کنیم از ناصرخسرو که گفت : گفتا ز که نالیم از ماست که بر ماست!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۱۳

    باید وزیر ارتباطات بیاد عذرخواهی و استعفا کنه!تمامِ آتیش هارو با این طرح رجیستری راه انداخت!وقتی میای جلوی وارداتو ب بهانه ۱۸درصد حق حساب میگیری و بعد ب ۱سری گرگ میگید بیاید بهتون ارز میدم شما بشید وارد کننده و بازارو میخوای ۱تنه مدیریت کنی تهش میشه همین دیگه!!!الان توپ رو انداخته توی زمین واردکننده ها ولی باعث تمام این ضرر و زیان های مصرف کننده آقای جهرمیِ!بعد از xz کلی باخودم کلنجار رفتم ک صبر کنم مثلا با۳ت xz2پرمیوم بگیرم!حالا xzشده ۳ت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here