برای اولین بار، سهم اندروید در مرور صفحات وب توسط کاربران از ویندوز پیشی گرفت.

5
۴,۷۷۳


گزارش جدیدی که از سوی StatCounter منتشر شده است، نشان می دهد که تعداد دستگاه های استفاده شده در محیط اینترنت با سیستم عامل اندروید، از سیستم عامل ویندوز پیشی گرفته است. StatCounter یک ابزار تحت وب آنلاین است که به صاحبان سایت ها این امکان را می دهد که نظارت کاملی بر وبسایت خود و آمار آن داشته باشند؛ همانند ابزار Google Analytics که آن هم در همین زمینه فعالیت می کند.

سیستم عامل اندروید گوگل برای اولین بار از ویندوز کمپانی مایکروسافت پیشی گرفته است و به عنوان بیشترین پلتفرم استفاده شده در محیط اینترنت شناخته می شود. در این آمار تمامی دستگاه های PC، لپ تاپ ها، تبلت ها و موبایل ها موردبررسی قرار گرفته اند.

این آمار بر اساس نمونه های جمع آوری شده از بیش از 15 میلیون بازدید صفحه به دست آمده است. همچنین باید اشاره کرد که این گزارش استفاده از اپلیکیشن ها در محیط اینترنت را شامل نمی شود و تنها شامل وبگردی با دستگاه موردنظر است.


نمودار بالا نمایشگر آمار کلی استفاده از دستگاه ها در محیط اینترنت در طول 5 سال گذشته است. در سال های گذشته ویندوز از سهم 80 درصدی محیط اینترنت به 37 درصد کاهش پیدا کرده است و اندروید از مقداری نزدیک به صفر، به 37 درصد افزایش پیدا کرده است. در تصویر زیر می توانید بیشترین سیستم عامل استفاده شده در محیط اینترنت در هر کشور را مشاهده کنید.


اگر به نقشه ی بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تعداد بسیار زیادی از کشورهایی که در آن ها از اندروید بیشتر استفاده شده است، کشورهای در حال توسعه هستند که مردم از گوشی های خود برای انجام تمامی نیازهای خود در وب استفاده می کنند.

در آمریکای شمالی، استفاده از کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها همچنان بیشتر از موبایل ها می باشد. هرچند که تفاوت چندان زیادی میان آن ها نیست. همچنین، در کشور خودمان، ایران، با وجود استفاده ی گسترده ی مردم از گوشی های هوشمند، همچنان سیستم عامل ویندوز بیش از هر سیستم عاملی برای استفاده، مورداستفاده قرار گرفته است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در سال های آینده، اندروید می تواند فاصله ای بیشتر از سایر سیستم عامل ها بگیرد یا سیستم عامل رقیب، ویندوز، می تواند جایگاه خود را دوباره بدست آورد.

نظر شما در این باره چیست؟ شما ترجیح می دهید که بیشتر از کامپیوتر خود برای وبگردی استفاده کنید یا از گوشی هوشمند خود؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

5 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید.یه مشکل برام پیش اومده من گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم دارم اپدیت هایی ک براش میاد رو هم خودم با اینترنت دانلود میکنم و اخرین اپدیت ک اومد ۲۰۸ مگابایت بود NFC گوشیم کار میکرد اما بعد از یه روز هر کار میکنم دگ کار نمیکنه آیا مشکل از آپدیت یا چیز دگ لطفا کمکم کنید!!!در ضمن قبل از اپدیت NFC کارنمیکرد ولی بلافاصله بعد از اپدیت ذاه افتاد ولی الان باز د.باره غیرفعال شده

    پاسخ

  2. طبیعیه همین الانم خیلی ها به کامبیوتر دسترسی ندارن و اکثرا هم قشر مشاغل ازاد مواقع بیکاری مشغول گوشی هستن

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۵

    I lOve Xperia X <۳

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here