sony-cover-logo
موسسه تحقیقاتی campaignasia لیست 1000 برند فعال در قاره آسیا را که در شاخه های مختلف فعالیت میکنند اعلام کرد که در آنها سونی در رتبه سوم این رده بندی قرار گرفته است. در این رده بندی که تنها به برندهای فعال در زمینه تکنولوژی محدود نمیشود، سه شرکت فعال در این حوزه یعنی سامسونگ، اپل و سونی رتبه های اول تا سوم را در اختیار خود گرفتند.

این رده بندی بر اساس فعالیت نام های تجاری مختلف در چهارده شاخه مختلف و در 13 کشور آسیایی شامل استرالیا، چین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام صورت گرفته و در نهایت شرکت های فعال در این بازارها بر اساس نظر مصرف کنندگان و مشتریان آنها و سابقه فعالیت آنها رتبه بندی شدند.

این رده بندی همچنین میزان بودجه مصرفی برای تبلیغات را نیز در بر دارد که در آن سامسونگ بیشترین میزان هزینه برای تبلیغات را در بین برندهای فعال به نام خود ثبت کرده است. سامسونگ با صرف بودجه بیشتر از یک میلیارد دلار و اپل نیز با صرف بودجه 666 میلیون دلاری در مقایسه بودجه 396 دلاری سونی رقم قابل توجهی را برای تبلیغات خود خرج کردند. نکته جالب این است که سونی تقریبا نصف شرکت Nestle که در زمینه مواد غذایی فعالیت میکند و در رتبه چهارم جای گرفته برای تبلیغات خود هزینه کرده است.

Screenshot (9)

نکته جالب و حایز اهمیت در این رده بندی این است که پلی استیشن نیز به عنوان یک برند مستقل در رده نوزدهم قرار گرفته است. این نشان میدهد که پلی استیشن های سونی به عنوان محبوب ترین کنسول های بازی در جهان جدا از سایه سونی نیز ارزش و اهمیت فراوانی در بین مصرف کنندگان دارد.

Screenshot (9)

تحقیقات این موسسه در زمینه انتخاب برندهای فعال در آسیا از یک دهه قبل آغاز شده بود که در طول این مدت، سونی سابقه طولانی در صدرنشینی این جدول را در اختیار داشته است. از حد فاصل سال های 2004 تا 2011 سونی شش سال در رتبه نخست برترین برندهای آسیایی قرار داشت اما از سال 2011 تا حالا این شرکت بین رتبه های دوم و سوم در حال تغییر بوده است.
11

منبع: