بررسی اندروید 8، بخش اول: معرفی و قابلیت ها

23
۱۲,۸۱۹

پس از ماه ها انتظار برای معرفی نسخه ی جدید از سیستم عامل اندروید، کمپانی گوگل سرانجام به این انتظارها پایان داد و چندماه پیش از قابلیت های جدید این سیستم عامل رونمایی کرد. البته این رونمایی تنها به نسخه ی توسعه دهندگان از اندروید 8 اختصاص داشت و جزئیات بیشتر و نام این سیستم عامل تا ماه گذشته هنوز به صورت رسمی مشخص نشده بود.

در مراسمی که روز 21 آگست گوگل برگزار کرد، مشخص شد که همانند آنچه پیشتر گمانه زنی می شد، نام نسخه ی هشتم از سیستم عامل اندروید Oreo می باشد. علاوه بر مشخص شدن نام، جزئیات کاملی از قابلیت ها و امکانات این سیستم عامل منتشر شد و حالا با دید بهتری می توان به بررسی آن پرداخت.

با وجود عدم ایجاد تغییرات ظاهری چندان در نسخه ی جدید اندروید، در این سیستم عامل شاهد بروزرسانی های فنی بسیار مهمی هستیم که می تواند به عملکرد هرچه بهتر این سیستم عامل کمک کننده باشد. امروز قصد داریم تا در بخش اول از بررسی اندروید Oreo، به معرفی قابلیت های این سیستم عامل بپردازیم.

بروزرسانی های صورت گرفته در اندروید Oreo:

– حالت تصویر در تصویر برای ویدئوها با قابلیت استفاده در حالت های مختلف

– صفحه ی تنظیمات با ساماندهی مجدد برای دسترسی ساده تر به بخش های مختلف ( که باعث یافتن آسان تر تنظیمات موردنظر برای کاربران تازه وارد و احتمالاً سردرگمی هایی برای کاربران حرفه ای خواهد شد. )

– سرعت بوت دوبرابری نسبت به اندروید نوقا

– امکان ایجاد محدودیت هایی برای اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه و سرویس های اندروید

– کنترل و مدیریت بهتر نوتیفیکیشن های دریافت شده از هر اپلیکیشن

– معرفی راهی جدید برای مدیریت نوتیفیکیشن ها به نام: Dots یا نقطه ها

– استفاده از فریمورک ذخیره ی مشخصات ورود در تمام اکوسیستم اندروید Oreo

– قابلیت جدید و بسیار جذاب Project Treble که امکان بروزرسانی نرم افزاری هرچه آسانتر برای تولیدکنندگان اسمارت فون های اندرویدی را فراهم می کند.

– بازطراحی بخش Ambient screen که از این پس نوتیفیکیشن ها را با سایز فونت بزرگتر و با نام هایلایت شده ی اپلیکیشن های تولیدکننده ی نوتیفیکیشن مشاهده خواهید کرد.

– بازطراحی ایموجی های استفاده شده در سیستم عامل

– قابلیت انتخاب هوشمند متن یا Smart text selection که با شناسایی خودکار شماره تلفن ها، آدرس ها و لینک های وبسایت ها امکان استفاده ی آسان تر از آن ها را برای شما فراهم می کند.

قابلیت هایی که همچنان کمبود آن ها در اندروید Oreo احساس می شود:

– عدم طراحی و استفاده ی پیش فرض از یک تم تاریک با توجه به رشد روزافزودن استفاده از صفحه نمایش هایی با پنل های OLED ( که در صورتی که نمایشگر قصد نمایش رنگ مشکی مطلق را داشته باشد، پیکسل خاموش می شود و تصویری چشم نواز را در اختیار کاربر قرار می دهد. )

– عدم وجود قابلیتی برای شخصی سازی دکمه های موجود در منوی مسیریابی: از آن جایی که در بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی از دکمه های نرم افزاری به عنوان دکمه های مسیریابی استفاده می شد، بهتر بود که قابلیت برای شخصی سازی گسترده ی این دکمه ها وجود داشت. برای مثال، کاربر می توانست از آیکن های مختلف برای آن ها استفاده کند؛ یا می توانست دکمه های مختلف را به منوی مسیریابی از دستگاه خود اضافه کند و از آن ها استفاده نماید.

– عدم وجود قابلیت شخصی سازی میانبرهای لاک اسکرین

در صورتی که شما یکی از گوشی های خانواده ی پیکسل یا نکسوس که عرضه ی اندروید 8 برای آن ها تایید شده است را داشته باشید می توانید جزو اولین افرادی باشید که می توانند از این سیستم عامل و قابلیت های جذاب آن استفاده کنند. اما در صورتی که دستگاهی اندرویدی با برندی غیر از گوگل را دارید باید تا زمان عرضه ی آپدیت اندروید Oreo برای دستگاه خود منتظر بمانید.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

23 دیدگاه ها

  1. با این گندی که سونی تو نوقا زد و گوشی رو نابود کرد دیگه اندروید و آپ نمیکنم…..

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۵۴

    چرا دروغ میگی وجدانا گوشی ما چرا عالیه؟

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۱۳

    در تکمیل اون قربون صدقه هایی که واسه سونی تو پستای قبلی میرفتی این کامنتت بهترین چیزی بود که میتونستی بگی 😀

    پاسخ

    sasham گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۵

    اره الانم قربون صدقه میرم چون از اول تا حالا همه گوشی هام سونی یوده اگه.تو تا حالا یه گوشی سونی داشتی من بیشتر از ده تا داشتم ولی مثل شماها بی منطق نیستم همه دارند از اپدیت جدید مینالن البته کسایی که z5 دارن بیشتر بعد شما یه عده قلیل میایی بقیه رو متهم به صفتی که شایسته خودتونه میکنید

    sasham گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۱

    اولا خودت دروغگویی آخه آدم بی حساب چه دلیلی داره بیام به یکی مثل تو که نمیشنامت دروغ بگم گوشی من بعد از اپدیت به ۷ کلا باگ داره

    پاسخ

    sasham گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۴

    شماها معلوم نیست چطور آدم هایی هستید آقا الان اینجا صدها نفر از اپدیت نوقا شاکی بودن حتی خود سایت هم نقدی بر عملکرد پر انتقاد ۷ گذاشته بعد شماها تافته جدا بافته شدید….

    پاسخ

  2. اینهایی که قرار اضافه بشه در حد یه اپدیت کوچیک هستن نه شماره بزرگ آندروید
    میتونست تغییرات به این صورت باشه یک پارچه کردن سیستم دستیار صوتی با برنامه ها و میتونست قابلیت شخصی سازی اضافه کنه مثل که بتونی تغییرات گسترده ای بدی روی گوشیت و تو بخش باطری بیشتر کار بکنه
    این چیز هایی که گفته اصلا جلب توجه نمیکنه

    پاسخ

  3. ینی اندروید۸ اومد و بررسی شد
    اما پریمیوم هنوز نه 😀

    پاسخ

    Meisam Hp گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۲

    زمان معرفی z5 سه تا گوشی تو سه تا سایز مختلف که از نظر سخت افزاری تقریباً مثل هم بودند اما با این حال نه تنها z5 و z5p بررسی شدند حتی تو بعضی بخش ها مقایسه هم گذاشته شد(دوءِل برادرانه) و بعد از هر آپدیت کیفیت دوربین، سرعت سنسور اثر انگشت و سرعت کلی هم چک میشد حالا یه دونه گوشی رو نمیدونم رو چه حسابی نمیذارن بررسیش رو.آقای معراجی لطفاً بررسی رو یک بخش یک بخش براش مطلب برید تا مردم حوصله ی خوندن داشته باشند.

    پاسخ

  4. دوستان یه گوشی خوب توی رن حقیمت ۱/۵الی یک و هفتصد چی سراغ دارید .،؟دیگه نمیتونم منتظر بمونم بینم سونی کی عشقش بکشه اپدیت بده به زد۵ اشتباه کردم زد ۵ خریدم . باید صبر میکردم xzpپرمیوم بیاد . یه گوشی خوب معرفی کنید . باتری و دیر شارژ خالی کردن برام خیلی مهمه . یه گوشی که باتریش خوب باشه بگید

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۵

    دوستان راستی زد۵ توی اندروید۶٫۰٫۱باگ نداره دانگرید کنم ؟ باتری زد ۵توی اندروید ۶چطورع ؟مث ۷زود خالی میکنه یا ن؟ لطفا کسی که زد ۵داشته ج بده

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۷

    نه تو ۶ باتریش خوبه
    فقط سرعت اسکن فینگر کمتره
    نوار نوتیفیکیشن هم به اندازه نوقا جذاب و کاربردی نیست

    پاسخ

    sasham گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۲

    همون برگردون به اندروید ۵٫۱٫۱ کارخونه ای خودش اون موقع تا دو روز باتری نگه میداشت

    پاسخ

    Peugeot گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۶

    من زد۵ پر دارم
    تو اندروید ۶ و ۷ پدرم در اومد از بس داغ میکرد و زود شارژ تموم میکرد
    ولی باز تو اندروید ۷٫۱ بهتر شده ولی بازم به پای ۵ نمیرسه

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۰

    تو این رنج
    اس۷
    جی۶
    یو الترا
    پی۱۰
    میت۹
    هستن

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۷

    یو الترا رو اصلا توصیه نمیکنم

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۳۶

    به نظر من اگه میخوای توی این رنج سونی بخری حتما xz بگیر.واقعا گوشیه خوبیه.برو باهاش کار کن خودت میفهمی

    پاسخ

  5. متاسفانه تبلیغات کانال اکسپریان فوق العاده ضعیفه، خیلی مطالب تخصصی و عالی دارین حتی برای کسانی که محصول سونی ندارند ولی اصلا تبلیغ ندارین تو هیچ کانالی لینک شما نیست بابا یه کم تبادل کنید یه کم هزینه تبلیغات بکنید حیف این کانال نیست آخه

    پاسخ

  6. فقط الکی یه اسم میذاره همچین چیزای شاهکاری اضافه نکرده چند تااز برند ها من جمله هوآوی اینایی که الان تو اندروید ۸ اومده رو تو ۷ داشتن چ مسخره شده هدف فقط تولید اندروید جدید حالا ۴ تا امکان هم بهش اضافه می کنن که خیلیاش تو شخصی سازی سازندگان گوشی ازش کم میشه و…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here