بررسی تخصصی اکسپریا XA1 Plus سونی، پر هیاهو اما خستگی ناپذیر!

47
۸۰,۹۸۸


سونی از ابتدای سال گذشته با روی کار آوردن سری X این پیام مهم را به ما میرساند که گوشی های میان رده تا چه اندازه میتواند اهمیت داشته باشند. چرا که پیش از این سری Z تنها در انحصار پرچمداران سونی بود اما سری X دو گروه پرچمداران و میان رده های قدرتمند را در خود جای داده است.

در حالی که همه انتظار داشتند، نمایشگاه IFA 2017 محل رونمایی از دو گوشی پرچمدار از سونی باشد، سونی در عین غافلگیری یک عضو سوم را به اعضای حاضر در این نمایشگاه اضافه کرد. اکسپریا XA1 Plus جدیدترین و آخرین گوشی هوشمند سونی است که در سال 2017 به بازارهای جهانی از جمله ایران راه پیدا خواهد کرد.

اکسپریا XA1 Plus حد واسط اکسپریا XA1 و اکسپریا XA1 Ultra است که از بسیاری جهات با دو مدل نامبرده شرایط یکسانی دارد. با این حال افزودن چند قابلیت مهم به این گوشی و ایجاد چند تغییر اساسی، سبب شده تا به اکسپریا XA1 Plus به چشم یک مدل تکراری از میان رده های قبلی سونی نگاه نکنیم.

معمولا گوشی هایی که لقب میان رده را دارند و در زیر سایه پرچمداران روز قرار میگیرند، همواره ذهنیتی منفی را در نزد کاربران ایجاد میکنند. با این حال به صورت مطلق نمیتوان یک گوشی میان رده را ضعیف تر از پرچمداران دانست، چرا که پیش آمده یک مدل ارزان قیمت در برخی زمینه ها حتی از پرچمداران روز نیز برتری دارد. اکسپریا XA1 Plus شاید از این دسته گوشی ها باشد که در بخش هایی بتواند گوی سبقت را از پرچمداران سونی نیز برباید.

آخرین گوشی هوشمند امسال سونی، یعنی اکسپریا XA1 Plus به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. احتمالا اوایل هفته آینده موعد دیدار با این گوشی هوشمند جذاب خواهد بود. اسمارت فونی که باید دید تا چه اندازه میتواند خود را در دل بازار آشفته این روزهای کشور جا کند. در آستانه ورود اکسپریا XA1 Plus فرصت این را بدست آوردیم که یک نقد و بررسی جامع و کامل از این تلفن هوشمند جذاب و دوست داشتنی به عمل آوریم تا راهنمای مفیدی برای آن دسته از علاقه مندانی باشیم که به دنبال خرید این محصول هستند. پیشنهاد میکنیم این بررسی تخصصی را که مثل همیشه در چند بخش به عمل آمده مطالعه کنید تا باب آشنایی با آخرین گوشی امسال سونی بهتر از قبل باز گردد. در ابتدای نگاهی به شناسنامه اکسپریا XA1 Plus می اندازیم.

شناسنامه اکسپریا XA1 Plus
اکسپریا XA1 Plus همچون سایر گوشی هایِ سونی در دو نسخه تک سیم کارته و دو سیم کارته با حافظه داخلی 32 گیگابایت تولیده شده است.

کد این دستگاه برای مدل هایِ تک سیم کارته G3423، G3421 و G3426 و برای مدل هایِ دو سیم کارته G3412 و G3416 است.

برای مشاهده مشخصات کامل این گوشی هوشمند بر رویِ عکس بالا کلیک کنید.


[تعداد: 4    میانگین: 2.8/5]

47 دیدگاه ها

  1. دوستان یه سوال، هرچند زیاد مربوط به این پست نیس.
    کسی میدونه برای اینکه آنتن وسط مکالمه وقتی نت ورک روی LTE نپره چیکار باید کرد ؟
    لطفا غیر از تغییر حالت از LTE به GSM اگ کسی اطلاعی داره بگه.
    این مشکل دیگه خیلی داره رو اعصاب راه میره.
    حتی به سونی هم میل زدم اما جواب درستی نگرفتم
    در ضمن سیکارتمم ایرانسله ؛همراه اولیام به این مشکل خوردن تاحالا ؟

    پاسخ

    فرزاد5 گفته:
    ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۲

    بنظرت تمام مناطق پوشش lte دارند که دنبال استفاده کردن ازش میگردی؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

  2. عاشقتم سونی . این باتری لعنتی و کاش روی ایکس آ الترا هم میذاشتی. توی بررسی شما تعریفی که از اسپیکر کردید غافلگیرم کرد . امید وارم باقیمت معقول وارد بشه . چون نوشتید توی انگلیس با ۳۲۹پوند وارد شده به پول ما میشه ۱۵۳۰۰۰۰تومن که عوارض و فلانم بهش بخوره ۱۶۰۰۰۰۰. خب اون موقع xz p قطعا ارزش خرید بیشتری داره چون به جز باتری و اسپیکر تو تمام موارد برتر از این گوشی هست.بدرود

    پاسخ

  3. بین xa1 ultra و xa1 plus کدوم بهتره؟

    پاسخ

    hergestellt in Japan گفته:
    ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۰۱

    معلومه xa1plus دیگه.
    Ultra اثر انگشت نداره.
    Ultra نیم اینچ صفحه نمایشش بزرگتره فقط.واینکه سلفیش لرزشگیر ois داره.به نظرم xa1plus یه چیز دیگست.صداش هم خیلیییییی بلنده.مصرف باطریش عالیه.سنسور اثر انگشت داره.جدیدتره

    پاسخ

  4. آقا اینجوری فایده نداره.یا یکی منو از شوک دربیاره یا این مطلب رو از رو سایت بردارید!باطری با این قدرت،بعد صفحه نمایش و پردازنده ی بهینه؟؟؟؟؟چی میشه الان!؟۳۴۳۰ میلی امپر ساعت باطری از جنس SONY میدونی یعنی چی؟؟؟
    خدایا خودت به فریادم برس.من هیچی،من تموم.انا لله و انا الیه راجعون

    پاسخ

  5. این چرا اینجوریه؟!!! تقریبا مشخصات پرچمدار رو داره.۴۰ درصد صدای بیشتر از xz1 یعنی چی؟؟؟؟؟؟ شوخی میکنین؟من حاضرم اینو با z5p خودم عوض کنم.
    واقعا میانردست؟!!!
    SONY هم فیلممون کرده .اگه اراده کنه یه گوشی میزنه که از همه لحاظ از تمام گوشی های دنیا حداقل ۵ سال جلوتر باشه،ولی عمدا اینکارو نمیکنه.
    سنسور دوربینی که به هیچکس نمیفروشه مشخصه که فقط بخاطر نرم افزاری یه خورده عکساش اونجوری که باید باشه نیست.خودش میدونه اگه بفروشه به یکی دیگه ،اونا با بهترین نرم افزار ،تمام قدرت این سنسوره وحشی رو بیرون میکشن.کاش بدونم چه فکری تو سر داری SONY جونم.

    پاسخ

  6. واقعا گوشی عالی هست ولی چند تا مورد توش هست که خیلی برای همچین گوشی با این قیمت مسخره است!
    اولش نبود امکان فیلمبرداری ۴K یا فریم بالاتر از ۳۰ فریم در رزولوشن های پایینتر!
    دومیش هم نداشتن سنسور ژیروسکوپ هست!!
    این دو تا مورد توی پرچمدار های چند سال پیش وجود داشتن! حتی گوشی اکسپریا P سونی که یک میان رده در سال ۲۰۱۲ بود هم سنسور ژیروسکوپ رو داشت!
    بنظر میاد سونی میترسه که اگر مثلا این گوشی ۴K فیلم بگیره دیگه هیچکس سمت پرچمدار هاش نمیره!

    پاسخ

  7. فکر کنم اشتباهی helio p20 رو با snap 652 مقایسه کردید چون امتیازات ۶۵۲ بالاتر از p20 هستش حتی در antutu و تراشه گرافیکی helio p20 کمی بیشتر از snap 625 قوی تر ضاهر میشه

    پاسخ

  8. سلام. ببخشید من میخام تم بسازم اما یه چیز رو نمی دونم. در نرم افزار تم کریتور چه جوری میشه برای نرم افزارهای غیر پیش فرض مثلا واتس آپ آیکون گذاشت تا با سایر آیکون ها هماهنگ باشه ؟

    پاسخ

  9. گوشی خوبی به نظر میاد
    به خصوص که باتریش فوق العادست
    امیدوارم قیمت خوبی واسش در نظر بگیره سونی

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۸

    در ضمن ممنون از بررسی کامل و خوبتون

    پاسخ

  10. این سایت اصلا فازش معلوم نیس …
    چقد کاربران عزیز منتظر نقد و بررسی ایکس زد پرمیوم بودن قبلا و کلی هم درخواست کردن …اما دریغ از یه جواب
    حالا اومدن یه گوشی میان رده تو ۱۲ صفحه تخصصی بررسی کردن ….اخه چی بشه

    پاسخ

  11. App Easy Unlock رو نصب کنید بدون پاور صفحه گوشی رو روشن کنید گزینه های صرفه جویی انرژی هم دارد

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۷

    با این برنامه ها نمیشه از سنسور اثر انگشت استفاده کرد
    Double tap to wake up خیلی خوب بود!

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۹

    برنامه خوبیه ولی بعد روشن شدن صفحه و گذاشتن انگشت باید رمز هم بزنی واسه همین جالب نیست

    پاسخ

  12. یک و نیم پول گوشی بدی(۲۰۱۷) ولی از ۴٫۵G پشتیبانی نکنه
    #سونی-خر-است

    پاسخ

    AmirAloone گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۷

    شعورک خوب چیزیه
    اومدي تو سايت سونی يه حرف مزخرف و چرت و پرت و می نویسی که شعور نداشته ات و نشون بدی؟
    دوس نداری نخر برادر من بيخود میکنی میایی نظر میدی

    پاسخ

  13. A7 2017 هم قیمت اینه ارزش خریدش هم خیلییییی بیشتر از اینه

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۴

    من هر چی گشتم هیچ قیمتی برای این گوشی هنوز در نظر گرفته نشده،
    بعدش a7 2017 الان ۱٫۶۰۰ قیمتشه با چه منطقی میگی ارزش خریدش بیشتره؟

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۶

    یه چیزی گفت واسه خودش رفیقمون

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۶

    جمع کن خخخخ سامسونگ خز اه اه

    پاسخ

  14. گوشی خوبیه و با قیمت ۱٫۳ یا ۱٫۴ میلیون ارزش خرید زیادی داره. اما واقعا یه چیزی که خیلی خیلی مهمه و کمتر کسی بیان میکنه و مرسی که شما گفتید کیفیت دکمه پاور گوشی های سونی هست از سری زد ۵ به بعد که اثر انگشت بهش اضافه شده. اثر انگشت و سنسورش عالی و بی نقص هست اما کیفیت خود دکمه جالب نیست و واقعا خیلی اوقات حس خراب شدنش بهم دست میده توی xzp. خوبی که بود دبل تپ بود و راحت روشن میکردی بعد از سنسور باز میکردی مثل z5 برادرم که پاورش سالمه. اما دوتا از دوستام ۵pre دارن که با پاور همش کار میکردن خراب شد و کلی دردسر کشیدن. واقعا چرا دبل تپ و حذف کرد سونی؟؟!؟ هیچ جوره نمیشه بهش فهموند که برگردونه؟ یا تو گوشی های آینده ش حسگر یک مرحله ای بذاره یا مث آیفون گوشی و بلند میکنی خودش صفحش روشن شه. دکمه پاور سونی یه جوریه باور نمیکنید من از ترس خراب شدنش گاهی زنگ میزنم به گوشیم که صفحه روشن شه -_-. حالا خراب شه چه راهی هست درست شه؟
    موضوع بعدی که کاش صفحه نمایشش رو بررسی و مقایسه میکردین و عکس هاشو میذاشتین در سایت. چون بیشترین کنتراست و تو گوشی های سونی فکر کنم این گوشی داشته باشه همچنین در صفحه های ال سی دی. واقعا دوتا ضعف صفحه پریمیوم یکی براق بودن خیلی زیاده که زاویه دید بد میشه و تو نور اذیت میکنه یکی هم مشکی نه چندان جالب در برابر xz1 و این گوشی و کمی xz! . که جای سوال هست از سونی. و در آخر مرسی که بررسی انجام دادید دلمون تنگ شده بود واسه بررسی های شما. امیدوارم که پرچمداران رو حداقل از این به بعد بررسی کنید موفق باشید

    پاسخ

  15. گوشی من XA1 ULTRA هستش دیشب افتاد تو اب رودخونه تو عمق حدود یک و نیم متری اونم تو شب یعنی بعد از چند دقیقه پیداش کردیم اونم بخاطر روشن بودن صفحه نمایش گوشی کلا قید گوشی رو زده بودم گفتم دیگه نابود شد باور کنید گوشی هیچیش نشد البته من فورا گوشی رو خاموش کردم و اونو خشک کردم و یک ساعت بعد روشنش کردم کاملا سالم و بدون هیچ عیبی داره کار می کنه این گوشی ضد اب هم نیست اما اصلا چیزیش نشد

    پاسخ

  16. گوشی خوبیه اما کامل نیست،پس منطقی باشیم.با توجه به تمام گوشیهای میان رده بازار به همراه امکاناتشون، قیمت ۱۳۰۰ الی ۱۴۰۰ میتونه برای این گوشی منصفانه و عالی به نظر میرسه.با این قیمت میتونه یه فروش فوق العاده داشته باشه.در ضمن آقای معراجی مرسی از نقد و بررسی کاملی که انجام دادین

    پاسخ

  17. سلام.چندروز پیش داشتم دقیقا همین راهکار رو برای حسگراثرانگشت ب یکی از دوستام میگفتم ک اگه توی طراحی جدیدش اینکار رو انجام بده, هم حاشیه کناری برداشته میشه هم نیاز نیست حسگر بره پشت گوشی یا زیرصفحه.همینجا بهترین جای ممکنه و اشتباه میکنه اگه دستش کنه ب هر دلیلی

    پاسخ

  18. Cat6 داشتن مهم نیست فقط !!!
    مهم اینکه گوشی فرایند تجمیع رو ساپورت کنه که در گوشیها مختلفه ، مدل ضعیف میشه ۲CA , 3CA
    الان پرچمدارها Cat12 دارن با مودم ۴CA که عدد نشانه ادغام فرکانسها هست …

    پاسخ

  19. نا امید کنندس

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۵

    چیش نا امید کنندس دقیقا؟
    نخونده حرف زدی باز :-))

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۰۵

    شما فازت چیه؟ به همه چی سونی ایراد میگیری تنها این گوشی نیس

    پاسخ

  20. اشتباه میکنید، سونی double tap to sleep رو داره.

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۰

    کجاست راهنمایی کنید من آندروید ۸ پریمیوم دارم

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۹

    برادر از xz premium به بعد حذف شده تو گوشی های قبلیش هست

    پاسخ

    فرزاد5 گفته:
    ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۱

    برادر دبل تپ برای اسلیپ هست ولی برای روشن کردن نیست اونم نرم افزار هست برای راه انداختنش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here