بررسی تخصصی اکسپریا XZ سونی: برای آینده ای درخشان آماده باش…

115
۱۳۲,۷۴۱

نسخه نرم افزاری به روز

اکسپریا XZ به صورت پیش فرض نسخه اندروید 6.0.1 را اجرا میکند. این نسخه در حال حاضر جدیدترین نسخه ای است که بر روی گوشی های اکسپریا قرار گرفته اما سونی وعده داده تا به زودی اندروید 7.0 نوقا را نیز برای اکسپریا XZ عرضه خواهد کرد. با توجه به اهمیت این دستگاه به احتمال قریب به یقین اولین اسمارت فون سونی که اندروید 7.0 را به طور مستقیم دریافت خواهد کرد اکسپریا XZ است. گزارش هایی مبنی بر انتشار آپدیت اندروید 7.0 برای این دستگاه در همین ماه میلادی منتشر شده که هنوز خبری مبنی بر تایید آن بدست نرسیده است.

نسخه ای که در اختیار ما به منظور بررسی قرار داشت اندروید 6.0.1 را با شماره ساخت 39.0.A.1.213 اجرا میکرد اما برای این دستگاه در بسیاری از مناطق نسخه 39.0.A.1.250 نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. ما هم بنا بر نسخه پیش فرض، تمام تست های خود را با شماره ساخت 213 انجام دادیم. پس ممکن است تغییراتی در حال حاضر در جدیدترین نسخه موجود اعمال شده باشد که در بررسی ما جای ندارد.

10 / 10

رابط کاربری

در بخش رابط کاربری میخواهیم به صورت مفصل به اکسپریا XZ نگاهی داشته باشیم. از ابتدای کار با دستگاه شروع میکنیم. یعنی زمانی که صفحه نمایش گوشی قفل است. لاک اسکرین اکسپریا XZ همان طرحی است که در اکسپریا X و سایر گوشی های هوشمند سری X دیده بودیم. باز کردن قفل دستگاه در لاک اسکرین جدید با کشیدن دست از راست به چپ صورت میپذیرد.

با باز کردن قفل دستگاه به لانچر جدید اکسپریا میرسیم. در اکسپریا XZ از نسخه 10.0.A.0.73 استفاده شده که مهمترین تغییر آن نسبت به لانچر اکسپریا X، اضافه شدن صفحه مخصوص جستجوی گوگل است. در صفحه اصلی، آخرین پنجره از سمت چپ مربوط به سرچ گوگل است که البته در تنظیمات لانچر امکان غیرفعال کردن آن هم وجود دارد. چرا که ممکن است برای بعضی از کاربران این حالت چندان خوشایند نباشد. علاوه بر این، لانچر اکسپریا XZ در قسمت تنظیمات، امکان تغییر شکل و اندازه آیکون، فعال سازی قابلیت Double tap to sleep و افکت های مربوط به اسلایدر منوی برنامه ها را دارد. به صورت پیش فرض آیکون برنامه ها در لانچر مشابه با اکسپریا X است و البته همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم امکان تغییر آن نیز در تنظیمات لانچر وجود دارد.

سونی در اکسپریا XZ به منظور هماهنگی بیشتر رابط کاربری و طراحی فیزیکی بدنه، از چهار تم با رنگ های اصلی اکسپریا XZ استفاده کرده است. تم آبی، مشکی، پلاتینی و صورتی چهار تم موجود در اکسپریا XZ هستند که قابلیت دانلود و افزودن تم های بیشتر نیز برای آن تعبیه شده است. تم های اکسپریا توانایی تغییر قسمت های مختلفی از دستگاه از جمله، تصاویر پس زمینه و لاک اسکرین، آیکون برنامه ها، رنگ کیبورد، پس زمینه منوها و برنامه ها، دکمه های مجازی پایین دستگاه، ساعت لاک اسکرین و … را دارند که بنا بر تم های مختلف ممکن است بعضی از آنها قابلیت های کمتری را در اختیار داشته باشند.

از لانچر اصلی خارج شده و به منوی تنظیمات نگاهی می اندازیم. منوی تنظیمات با ظاهر تقریبا متفاوتی نسبت به رابط کاربری گوشی های سری Z ظاهر میشود. تعدادی از گزینه های موجود جا به جا شده و گزینه های جدیدی نیز به آن اضافه شدند. منوی تنظیمات و آیکون های آن و حتی چیدمان گزینه ها همگی مشابه با اکسپریا X است.

نوار نوتیفیکیشن دستگاه تا حد زیادی شبیه به اندروید خام است. در بالای صفحه و کنار ساعت آواتار کاربر نمایش داده میشود که با کلیک بر روی آن امکان تغییر یوزر فراهم میشود. در حالت عادی یک یوزر ادمین و یک یوزر مهمان وجود دارد که شما میتوانید یوزرهای دیگری نیز بسازید.

9 / 10

دلیل کسر امتیاز: شباهت زیاد رابط کاربری با اندروید خام


امکانات نرم افزاری

قسمت تنظیمات اکسپریا XZ امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار میدهد که به چند مورد آن اشاره میکنیم. در قسمت Dual Sim در صورتی که شما از هر دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده میکنید، میتوانید یکی از آنها را غیر فعال کنید. در این حالت انگار که شماره مذکور خاموش است. همینطور شما میتوانید انتخاب کنید که پیام ها یا تماس و یا حتی دیتای اینترنت شما به صورت پیش فرض از کدام سیم کارت استفاده کند.

گزینه Data Usage برای مدیریت مصرف داده ها (اینترنت) است که توسط آن میتوانید مصرف دیتای خود را محدود و یا به صورت ماهیانه مصرف خود را مشاهده کنید. به صورت مستقل نیز در اینجا میزان مصرف هر برنامه از اینترنت نمایش داده میشود.

در منوی Device Connection گزینه های مختلفی وجود دارد که به صورت اختصاصی برای سونی در نظر گرفته شده است. از جمله آنها Screen mirroring است که توسط آن میتوانید صفحه نمایش خود را بر روی تبلت های اکسپریا و یا تلویزیون ها نمایش دهید. همینطور گزینه DUALSHOCK 4 نیز برای اتصال دسته های پلی استیشن 4 به گوشی است که از گذشته تا امروز در بسیاری از گوشی های اکسپریا قرار داشت.

در قسمت USB Connectivity گزینه به اسم Detect USB Device است که برای اتصال فلش مموری و یا هر دستگاه دیگری توسط کابل OTG است. ممکن است برخی از کاربران به این دستگاه فلش مموری متصل کنند اما از شناسایی نشدن فلش متعجب شوند. راه حل شناسایی آن فعال کردن گزینه Detect USB Device در تنظیمات است.

البته گزینه دیگری نیز وجود دارد که در هنگام اتصال کابل USB به گوشی ظاهر میشود. این گزینه با نام Power Supply به معنای منبع تغذیه قابلیتی است که توسط آن میتوانید از اکسپریا XZ به عنوان منبع نیرو استفاده کرده و یک دستگاه دیگر را شارژ کنید.

در قسمت تنظیمات صفحه نمایش همان گزینه های آشنای قدیمی دیده میشود که یک گزینه جدید نیز به آن اضافه شده است. گزینه Cover Selection که برای تنظیم نور صفحه یا خاموش شدن صفحه در هنگام نصب کاورهای هوشمند است در این قسمت مشاهده میشود. همچنین با توجه به نزدیکی فصل سرما وجود قابلیت حالت دستکش نیز در اکسپریا XZ میتواند کاربردی باشد.

گزینه Smart backlight control در قسمت تنظیمات صفحه نمایش قرار دارد که با فعال سازی آن، هنگامی که گوشی در دست شما باشد صفحه نمایش آن خاموش نمیشود. برای مواقعی که مشغول تماشای عکس هستید نیازی به لمس چندباره صفحه برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه نیست.

در بخش هشدارها گزینه ای با نام When device is locked قرار دارد که به صورت پیش فرض از لالی پاپ وارد دنیای اندروید شده است. این گزینه برای نمایش یا عدم نمایش هشدارها در صفحه لاک اسکرین است. سه گزینه در اختیار کاربر قرار دارد:

Show All notification content
با انتخاب این گزینه تمام اطلاعیه ها به همراه محتوا در منوی قفل دستگاه به نمایش گذاشته میشود. در صورت فعال سازی این گزینه، پیام ها، ایمیل ها و هر گونه هشدار دیگری، به همراه محتوای پیام و … در منو نمایش داده میشود. با فعال سازی این گزینه حتی اگر برای گوشی خود قفل الگو یا رمز و یا … انتخاب کنید، باز هم پیام ها و … شما از طریق قفل برای دیگران قابل مشاهده است.

Hide sensitive notification content
این گزینه یک درجه از نظر امنیتی قوی تر از گزینه اول است. با انتخاب این گزینه، تنها عناوین اطلاعیه ها بر روی صفحه نمایش داده میشوند و محتوای آنها مخفی خواهد شد. انتخاب این گزینه نسبت به گزینه اول بسیار مناسب تر است چرا که تنها راه دسترسی به متن اطلاعیه های شما باز کردن قفل دستگاه است. با انتخاب این گزینه حتی نام ارسال کننده پیام ها نیز نمایش داده نمی شود.

Don’t shot notofication at all
این گزینه نیز واضح است که هیچ اطلاعیه ای را بر روی صفحه قفل دستگاه به نمایش نمی گذارد. این گزینه بالاترین درجه امنیتی را دارد که کاربر حتی برای مشاهده عناوین اطلاعیه ها نیز نیاز به باز کردن قفل دستگاه دارد.

یکی از مهمترین ویژگی های ذاتی اندروید 6.0 یعنی مدیریت بر دسترسی برنامه ها در این دستگاه نیز مشاهده میشود. کاربر در اکسپریا XZ میتواند انتخاب کند که هر برنامه دسترسی به کدام قسمت های دستگاه داشته باشد. همچنین کاربر میتواند به صورت مستقل برای هر شاخه از برنامه ها انتخاب کند که کدام برنامه به صورت پیشفرض اجرا شود. به طور مثال اگر شما چند مرورگر وب از جمله گوگل کروم، فایرفاکس و … را دارید، میتوانید از تنظیمات برنامه ها یکی از آنها را به عنوان مرورگر پیشفرض انتخاب کنید تا لینک های شما توسط آن مرورگر باز شود.

همانند اکسپریا X گزینه هایی برای مدیریت بیشتر بر حافظه رم در تنظیمات دیده میشود. با ورود به منوی حافظه وضعیت حافظه داخلی دستگاه نشان داده میشود. گزینه ای به نام Smart cleaner دیده میشود که با فعال سازی آن به صورت خودکار بهینه سازی حافظه داخلی انجام میشود. همچنین منوی پیشرفته در این قسمت نیز گزینه Keep Cache وجود دارد که توسط آن میتوانید برنامه هایی که قصد حفظ کش اطلاعات آن را دارید انتخاب کنید.

در قسمت تماس ها گزینه Smart call handling یا پاسخگویی هوشمند قرار دارد. توسط این قابلیت میتوانید بدون اینکه صفحه نمایش گوشی را لمس کنید، تماس های دریافتی را پاسخ داده، سایلنت کرده و یا رد کنید.

حالت اول» پاسخ گویی به تماس: برای پاسخ گویی به تماس های دریافتی، فقط کافیست تلفن خود را به گوش خود نزدیک کنید. در این حالت، به کمک سنسور مجاورتی دستگاه به صورت خودکار با نزدیک شدن به گوش، تماس دریافتی را پاسخ میدهد.

حالت دوم» رد تماس: اگر قصد پاسخ دادن به تماس را ندارید، گوشی خود را بلرزانید. در این حالت تماس دریافتی رد خواهد شد.

حالت سوم» سایلنت کردن گوشی: ممکن است در جلسه ای مهم قرار دارید و از قبل فراموش کرده اید که گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید. هنگام برقراری تماس کافیست گوشی خود را پشت و رو کرده و به صورت بر عکس بر روی زمین قرار دهید تا زنگ هشدار به حالت بی صدا در بیاید.

در بخش تنظیمات امنیتی چند روش برای بالابردن امنیت دستگاه وجود دارد. یکی از آنها استفاده از سنسور اثر انگشت است که در مورد کاربرد آن در بخش مخصوص به خود توضیح میدهیم. استفاده از پین کد، پسورد و الگو نیز از گذشته تا امروز یار همیشگی اندروید بوده و هستند. اما گزینه های دیگری در بخش Smart Lock وجود دارد که برای هوشمندتر کردن قفل امنیتی دستگاه است.

در این بخش همچنین قابلیت My Xperia که از قابلیت های قدیمی گوشی های اکسپریا است وجود دارد. با فعال سازی این قابلیت در هنگام سرقت و یا گم کردن گوشی میتوانید از موقعیت آن با خبر شده و آن را تا حدودی مدیریت کنید. البته به شرطی که گوشی شما به اینترنت متصل و GPS آن روشن باشد. درجه امنیتی این ویژگی تا حدی بالاست که اگر کسی قصد فلش کردن یا ریست کردن گوشی را نیز داشته باشد این قفل همچنان باپرجا خواهد ماند.
در بخش Backup & Reset گزینه های مختلفی است که مهمترین آنها قابلیت بک آپ گیری خودکار از کل اطلاعات دستگاه است. در این بخش میتوانید تعیین کنید که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه از تمامی اطلاعات شما از جمله تماس ها، مخاطبین، پیام ها، تقویم، اطلاعات برنامه های نصبی و … پشتیبان تهیه شود.

یکی از نکات عجیب که در اکسپریا X نیز مشاهده کرده بودیم، وجود کیبورد Swiftkey و حذف کیبورد اختصاصی سونی است. کیبورد Swiftkey از حیث ظاهر در اکسپریا XZ تقریبا شبیه همان کیبورد اختصاصی اکسپریا است اما اگر جزو کاربران پر و پاقرص کیبورد اکسپریا هستید یا باید مدتی را برای عادت کردن به Swiftkey صرف کنید یا اینکه به همان کیبورد اکسپریا بازگردید که کار ساده ای است. کیبورد اکسپریا در گوگل پلی موجود است که میتوان با نصب آن تجربه کیبورد قدیمی سونی را در جدیدترین محصول آن داشت.

در اکسپریا XZ، مثل اکسپریا X یکی از قابلیت های قدیمی سونی به کلی حذف شده است. اسمال اپ ها که از اکسپریا T با آن همراه بودیم دیگر جایی در اکسپریا XZ نداشتند. در منوی آخرین برنامه گزینه ای برای بستن تمام برنامه های اخیر قرار دارد که بر خلاف اکسپریا X، بر روی صفحه شناور است و با اسکرول کردن ظاهر و یا غیب نمیشود.

اما اسمال اپ تنها قابلیتی نیست که در سری X سونی دور آنها را خط کشیده است. در اکسپریا XZ امکان فیلم برداری از صفحه که در پاور منو قرار داشت وجود ندارد و از همه مهمتر عدم پشتیبانی از رادیو در این دستگاه است. اگر هنوز از علاقه مندان به برنامه های رادیویی هستید به فکر یک رادیوی اینترنتی باشید. در نهایت نکته دیگری نیز که جلب توجه کرد نبود یک فایل منیجر به صورت پیش فرض در این دستگاه است. شاید برای کاربران مبتدی این مورد مشکل ساز شود. پس برای شروع کار بهتر است اول از همه یک فایل منیجر را دانلود و نصب کنید و پس از آن به سراغ مدیریت گوشی جدید خود بروید.

10 / 10

پیشنهاد: جهت خرید این گوشی می توانید به سایت تکنولایف، مرکز رسمی عرضه ی محصولات سونی مراجعه فرمایید و با استفاده از کوپن تخفیف با کد xperianxz تا تاریخ 7 آبان، از 20 هزار تومان تخفیف برای این گوشی و مخصوص سایت اکسپریان بهره مند گردید.

ورود به صفحه ی Xperia XZ در سایت تکنولایف

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

115 دیدگاه ها

  1. سلام جناب معراجی دوتا سوال دارم ممنون میشم جواب بدید۱:تو بررسی xz بنچمارک z5 بیشتر از x ه در صورتی که در سایر برررسی ها x بهتر بوده ۲چرا بررسی x compact انجام نمیدید برای گوشی های دیگه سریع بررسی انجام میدادید

    پاسخ

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۴

    ۱- بنچمارک ها بر اساس آخرین نسخه موجود بودند. توی اندروید ۶٫۰ بنچمارک Z5 بهتر از اندروید ۵٫۱ بوده. ما هم تمامی اعداد رو بر اساس تست اختصاصی خودمون گذاشتیم و با اومدن یک نسخه جدید اونا رو آپدیت کردیم.
    ۲- ما گوشی هایی که سونی موبایل در اختیار ما قرار میده رو بررسی میکنیم. متاسفانه اصلا X Compact به هیچ کدام از سایت ها برای بررسی داده نشده و ما هم هنوز بررسی نکردیم. در حقیقت هیچ سایتی بررسی نکرده

    پاسخ

    sasham گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۰

    خیلی ممنون از باسخ گویی شما.اها درست میفرمایید که اینطور اون از z5 compact که دیگه موجود نیست اینم از xc خیلی ممنون

    پاسخ

  2. بررسی عالی بود خسته نباشید واقعا

    فقط بررسی های آینده رو انقدر هم طولانی نکنید چون ممکنه از حوصله خوندن یک سری خارج بشه
    بازم دمتون گرم
    امیدوارم سونی بتونه توی ایکس زد فروش خوبی داشته باشه و بازم به سود دهی برسه

    پاسخ

  3. دوستان یه سر به این وبسایت بزنید بعد هی بگید اپل خوبه
    اپل وقتی به سامسونگ اعتماد کنه و بده سامسونگ پردازنده براش بسازه جوابش این میشه

    پاسخ

  4. ببخشید دوستان. تاریخ معرفی گوشی بعدی سونی کی هست؟ کسی میدونه؟؟ اگه اسفند تو mwc گوشی معرفی میکنه که نمیگیرم xzو. اگه نمیکنه پس مجبورم بخرمش.. آقا هادی آقا پایدار هرکسی اطلاع داره ممنون میشم. نداشتن رم ۴ و فریم پلی کربنات و صفحه فول اچ دی (که البته عالیه) باعث سرد شدنم شده. چون گوشی که قراره بخرم میخوام حداقل دو سال و نیم تا سه سال استفاده کنم. شاید الان xz مشکلی نداشته باشه اما طولانی مدت رو بورس نمیمونه. ای سونی چرا رم و ۴ نکردی. چرا کواد اچ دی یا ۴k نزدی. چرا فلز تمام نکردی وقتی پشت گوشی دو تکه هست. در ضمن دوربین هم که خیلی پیشرفتی نداشته نسبت به زد۵٫ با همه این ها خیلی گوشی عالی و بهترین هست تا به الان اما این بهترین بودن زیاد دووم نمیاره.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۹

    دوست عزیز مشخص نیست ممکنه در MWC یک گوشی مثل X Performance معرفی بکنه که یک گوشی نیمه پرچمدار به حساب بیاد و همچنین ممکنه سونی پرچمدار جدید ۴K اش رو معرفی بکنه! (احتمالا مثل سری نوت و اس سامسونگ عمل بکنه و یکسری جداگانه براش بزاره)
    احتمالش هم هست اصلا گوشی رده بالا یا پرچمداری معرفی نکنه! هیچ چیزی مشخص نیست اگر این مورد مشخص بود خیلی خوب میشد !
    دقیقا با حرف هاتون موافقم کاش سونی این موارد رو انجام میداد!

    پاسخ

  5. اقای معراجی بنظرتون باتوجه به اینکه الان کمی ازلحاظ مالی تحت فشارم ایاعاقلانه هست که پرمیوم خودموبفروشم وxzبگیرم؟

    پاسخ

    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۶

    اکسپریا Z5 پرمیوم گوشی با ارزشی هست و نیازهایِ هر شخصی رو میتونه برطرف کنه …
    اگر واقعاً گوشیتون مشکلی نداره و باهاش مشکلی هم ندارید ، نیاز به تعویض گوشی نیست .
    در خوب بودن اکسپریا XZ شکی نیست ، ولی اگر در مضیقه هستید از لحاظ مالی ، اصلاً کار عاقلانه ای نیست دست به تعویض گوشی بزنید دوست عزیز .
    ولی اینکه آیا زمان مناسبی برایِ خرید اکسپریا XZ هست یا خیر ؛
    باید بگیم که الان بهترین زمان خرید این گوشی هست .
    چون شرایط بسیار ویژه ای براش در نظر گرفته شده .

    پاسخ

  6. به هیچ وجه صفحه نمایش اکسپریا زد۵ و گوشی های قبلی سونی قابل مقایسه با ایکس زد نیست
    در مورد عمق رنگ مشکی هم دقیقا مثل OLED ها هست برید تکنولوژی جدید پنل های جدید تریلیمینوس اختصاصی خود سونی را مطالعه کنید تا آنجا بفهمید که سونی با تکنولوژی های اختصاصی خودش چطور از لحاظ عمق رنگ مشکی و کنتراست مثل OLED ها شده است و از لحاظ دقت رنگ و روشنایی بهتر از OLED ها شده است
    در مورد رنگ سفید آن صفحه نمایش هایی که رنگ سفید گرم تر دارند مثل ایکس زد و پنل A های زد۲ و برخی نسخه های پرمیوم و سری ایکس مثل اکسپریا ایکس این نوع پنل ها از هر لحاظ مثل عمق رنگ مشکی و کنتراست و زاویه دید و بسیاری از فاکتور های دیگر خیلی بهتر از پنل هایی هستند که سفید آنها سرد هست مثل رنگ سفید زد۳!!!!
    واقعا ایکس زد کاملترین صفحه نمایش را در بین گوشی های سونی تا به این تاریخ داره و این صفحه نمایش خیلی بهتر از پرچمداران الجی و اچ تی سی و حتی اپل و سامسونگ هست
    تا تو دستتان نگیرید نمیفهمید من چی میگم

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۲۶

    دوست عزيز در بعضي از حرف هات باهات موافقم ولي حرف هاي شما در مورد تكنولوژي به كار رفته در پنل XZ
    كاملا اشتباه محض هست هيچ ربطي هم
    تريليمينوس نداره چون اين پنل با پنل هاي قديمي ساخت خود سوني فرق داره چون شما هنوز نميدوني سوني از چه تكنولوژي جديدي در اين پنل استفاده كرده !!
    ببين دوست عزيز سوني از تكنولوژي جديد به نام كوانتوم دات در پنل XZ استفاده كرد
    كاملا هم با LCD و OLED فرق ميكنه هزينه توليدش هم بالاست بهتر با كوانتوم دات بيشتر اشنا بشي
    http://intotech.ir/دانش%E2%80%8Cنامه/کوآنتوم-دات/

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۶

    درضمن اين نوع پنل كوانتوم دات به صورت همه جانبه توسط ژاپن ديسپلي در حال توسعه هست احتمالا سوني در پرچمدار هاي بعديش هم با وضوع خارق العاده ۴k استفاده كنه
    اين احتمال وجود داره سوني يك فبلت و تبلت از سري X در اسفند ماه امسال معرفي كنه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۸

    اینو کی به شما گفته؟!! ترایلومینوس چیه؟! همون کوانتوم داته دیگه!! سونی اصطلاح ترایلومینوس رو بجای کوانتوم دات استفاده میکنه!

    صفحه نمایش این گوشی مثل پرچمداران Z Ultra به بعد کوانتوم دات هست اما فرقی که بینشون هست بهبود پنل هست و فیلتر گذاشتن برای عمق بیشتر مشکی و همچنین تکنولوژی هایی مثل live color led
    اما کوانتوم دات یا همون ترایلومینوس در Z Ultra. و Z1 هم استفاده شده!

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۵۴

    بله شما درست ميگيد
    ولي قبول داري تفاوت زياد هست

    rad007 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۵۳

    اونی که آشنایی نداره خود تو هستی تو حتی نفهمیدی من چی گفتم چون حرف هایی که من میزنم برای تو نامفهوم هست چون باید با خیلی چیزها آشنا بشی که تا حالا معلوم است نشدی!!!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۵۷

    از روی کاغذ!!! با من حرف نزن جناب سجاد هوشیار.. اون تعارف و نوشته ها که تو از روی کاغذ داری مطالعه میکنی و اینجا لینک میذاری من تک تک آنها را از نزدیک تجربه کردم!!!!!!
    اینو هم بدون تریلیمینوس به هیچ وجه به ژاپن دیسیپلی. ربطی نداره و کاملا در انحصار خود سونی هست
    تو اول برو فرق ها و تفاوت های اینها را مطالعه کن بعد بیا!!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۰

    منظورم این بود آن مواردی که برای شما ها آرزو هست!!!! و شکفت آور مثل کوانتوم دات!!! و این حرفها برای من تکرار و خسته کننده شده برو از کسانی که واقعا!!!! منو میشناسند!!!سوال کن و بعد بیا برای من لینک هایی را قرار بده که خود ما آن چیزها را نوشتیم و فرستادیم و الان شما ها آن موارد را مطالعه میکنی و در کمال تعجب گفته های و کشفیات خودمان را برای خودمان میفرستید

  7. سلام دوستان بنظرت پریودم رو بفروشم xz بگیرم؟

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۱

    پرمیومم *

    پاسخ

    بادوباران گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۰

    سلام حیفه نفروش

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۹

    نه به هیچ وجه ارزش نداره! مگه چه فرق بخصوصی کرده که بخوای گوشیت رو بفروشی؟! فقط میشه گفت کنتراست صفحه نمایش خیلی بهتر شده اما بجاش Z5 پریمیوم هم صفحه ۴K داره و شاید زیباتر هم باشه!

    پاسخ

  8. شرافت مندانه ترین بررسی تخصصی که تا به حال از یک پرچمدار سونی شده را شما انجام داید
    هادی جان و تمام کسانی که برای این بررسی سنگ تموم گذاشتن خسته نباشن و بدونند ما به شما خدا قوت جانانه میگیم چون وقت خیلی برد این بررسی و همه چیز منصفانه و بر اساس واقعیت گفته شد در مورد اکسپریا xz.

    پاسخ

  9. کسی دقت کرد که اسکرین رکورد حذف شده؟ دلیل این کارهاى سونی چیه؟ هیبریدی کردن جایگاه سیم کارت؟ ماذا فاذا دقیقا همون چیزایی که تو سامسونگ بود مینالیدیم داره میاره

    پاسخ

    milan2002 گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۲۳

    اسکرین رکورد با یه برنامه حل میشه . دو سیم ۶۴ گیگ داخلی کم نیس . پر هم بشه میتونی رم بذاری خالی کنی روش

    پاسخ

    amirnayebi514 گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۲

    حل شدن آره ولی چرا بجای پیشرفت پسرفت؟

    پاسخ

  10. سلام
    دوستان میخواستم xz بخرم بنظر شما ارزش خرید داره یا برای پرچمدار بعدی صبر کنم
    چون فقدان لرزشگیر اپتیکال برای عکسبرداری درکنار لرزشگیر فوق‌العاده سونی و نداشتن بلندی صدای درحد آیفون ۷ و وجود نویز در دوربین باعث شده کمی از xz سرد شم
    دو دلم
    باخودم میگم اگر پرچمدار بعدی بهتر بود این مشکلات برطرف شده بود چی
    چکار کنم راهنماییم کنید
    فقط از سری z پیشنهاد نکنید
    باتشکر

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۲۷

    با تنظیمات دستی نویز خیلی کمتر میشه،
    بعدش مگه چقد صدا کمتره؟
    در عوض قدر تفکیک صدا و کیفیت بالاتره شک نکن
    من به شخصه فقط شفافیت برام ملاکه
    جاهای شلوغ بخوام موزیک گوش کنم از هندزفری استفاده میکنم
    تو مکانای خلوت هم که قطعا مشکلی نداره

    پاسخ

  11. دوستان سلام ببخشید اینجا میپرسم بکس کیفیت هندزفری Z2 اصلی یعنی Sony MDR-nc31em روی Z5 خوب هس؟و اینکه اگه کسی داره بگه کیفیتش صداش چطوره؟ممنون میشم بگید دوستان

    پاسخ

    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۵

    بله خوب هست
    تقریبا تجربه ما از هندزفری نویز کنسلر روی Z5 بهتر از Z2 و X بود

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۸

    بسیار ممنونم آقا هادی پس حتما میخرمش

    پاسخ

  12. آقای معراجی عزیز ممنون از پاسخگویتون. توجه داشته باشید بنده هم به حالت اتوماتیک اشاره کردم که خود دوربین ایکس زد در شرایط نوری کم ناچاره سرعت شاتر رو و ایزو رو نسبت به گوشی های دارای لرزشگیر اپتیکال بیشتر انتخاب کنه. مثلا عکسی رو که s7 در محیط نور خانه در حالت اتوماتیک با ایزوی ۲۰۰ وسرعت شاتر ۱/۱۰ می گیره همون عکس رو ایکس زد در حالت اتوماتیک با ایزوی ۸۰۰ و سرعت شاتر حدودا ۱/۲۵ می گیره. بالاتر بودن ایزو باعث زیادتر شدن نویز تصویر میشه هر چند عوامل دیگه از جمله اندازه دیافراگم و اندازه پیکسل سنسور بکار رفته هم نقش موثری در میزان نویز داره. در شرایط عکسبرداری روز بعلت سرعت بسیار بالای شاتر تا لرزش دست تاثیر منفی روی عکسبرداری بگذاره عکس توسط سنسور گوشی ثبت شده و لرزشگیر اپتیکال خیلی بکار نمی یاد. مثلا تو گوشی جدید google pixel عکس های روز بسیار عالیه بعلت بزرگ بودن پیکسل سنسور که حدود ۱.۵ است نورگیری صحیح با سرعت انجام میشه اما تو عکسبرداری شب هر چند عکس ها دارای رنج دینامیکی خوبی هستند ولی بدلیل نبود لرزشگیر اپتیکال باز نویز در مقایسه پرچمدارهایی مانند اس ۷ و الجی جی ۵ بیشتره. عکاسی از سوژه متحرک در روز هم نیاز به لرزشگیر نداره چون خود دوربین های هوشمند امروزی با شناسایی سوژه متحرک خودشون حداکثر سرعت شاتر رو انتخاب می کنند تا قبل از از دست رفتن صحنه عکس ثبت بشه. مثلا اگر یک دوربین عکاسی به اندازه کافی هوشمند باشه در شرایط یکسان برای عکسبرداری متحرک سرعت شاتر رو بسیار بالاتر از شرایط معمولی انجام میشه. همچنین امکان عکسبرداری متحرک در منوی scn گوشی های اکسپریا با انتخاب گزینه sport امکانپذیره. بعنوان کسی که چندین سال سابقه حرفه ای عکسبرداری دارم و با گوشی های اکسپریا زد۱ تا زد۵ کار کردم با کارکرد و امکانات دوربینهای اکسپریا آشنایی کامل دارم و مدتها وقتم رو صرف بررسی مدهای مختلف دوربین های اکسپریا کردم. موفق باشید
    پاسخ

    پاسخ

  13. فرم پلاستیکی؟؟اصلا از این بخشش خوشم نیومد…

    پاسخ

    MjsssS گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۹

    من که زد۵ گرفتم صفحش دو رنگ شد و درب پشت روی درپوش سیم کلا ازاد شده رو هواست،با اینکه مثل جونم مراقبت کردم ازش،تازه باطریشم از پشت به ال سی دی فشار میاره با اینکه خاموش از ۲۰ تا ۱۰۰ شارژ میکردم.زد۱ ثبلیم هم به این صورت بود و باد کرد.زد۵ رو بفروشم دیگه سمت سونی نمیرم خیلی خیلی بدبین شدم بهش.

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۹

    کاکا احتمالا نترکید دوتاش؟مجبوری دروغ بگی؟ معلوم نیس از کجا گوشی خریدی که چنین جنس داغونی بهت انداختن ولی من خودم الان Z5 دارم و کاملا سالمه از وقتیم خریدم یه هنگ هم نکرده قبلش هم T داشتم هنوز سالمه با اینکه ۳ سال دستم بود فقط باتریش خراب شده که تو سایت جانبی باتریش رو آوردن خیلی از اقوام من هم سونی دارن و همگی راضین و هیچ مشکلی برا گوشیشون پیش نیومده پس نیا حرف الکی بزن جو بده

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۱

    داداش رفرش و تعمیری بهت انداختن. به روت نیار دیگه و جایی این حرفارو نزن

    پاسخ

    radin84 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۸

    بروعاموووو.کی همچین جفنگیاتیوباورمیکنه؟حتی گوشیای طرح اصلی هم انقدرداغون نیستن.

    پاسخ

    MjsssS گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۳

    باید بگم که رفرش یا… نیست،بعد ۳ ماه پشتش باز شد الان هم یک هفتس صفحش اینطور شده،میخواید عکس بدم؟

    پاسخ

  14. آقا دمتون گرم.انصافا خیلی بررسی خوب و بدون تعصبی بود.
    فقط چنتا نکته هست ک بگم.
    من قبلا میگفتم عمق مشکی زدفایو افتضاحه و عملا اصن مشکس نداره ک تو مقایسم دیدیم چقد مشکیش ضعیفه ولی XZ عالی بود‌راستی عمق مشکی پریمیوم چطوره ؟؟؟؟چون خیلی تعریفشو شنیدم.چقد با xz اختلاف داره؟؟؟
    .
    مورد بعدیم اینه ک ازون توپی ک رو هواس عکس گرفتینو گفتین فوکوس خوبه.اولا تو این مدل عکسا فقط ب سرعت شاتر سریع نیاز هست نه ب فوکوس دوما اگرم فوکوس نیاز باشه تو فاصله نزدیکه نه اون توپی از دوربین دوره.

    پاسخ

    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۱

    عمق رنگ مشکی پریمیوم هم مثل Z5 هست تقریبا
    اما عمق رنگ مشکی Z5 Compact بهتر از Z5 و پریمیوم هست و تقریبا یه خورده از XZ کمتره

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۶

    اها ممنون ک گفتین.
    من یه پریمیوم گلد دیدم عمق رنگ مشکیش خیلی خوب بود ولی اینطوری ک شما میگید تقریبا مثه زدفایو.فک کنم پریمیومم چن پنل داره متاسفانه.

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۹

    اقاي معراجي
    كجا عمق مشكي در z5 پريميوم مثل z5 هست؟؟؟؟
    عمق مشكي در پريميوم و xz يه جور فقط xz نت نوري بالاتري داره

    radin84 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۰

    من پرمیوم هم کروم دارم هم گلدهردوشونم عالی ازلحاظ پنل ورنگ

  15. بررسی فوق العاده عالی بود
    تمام نکاتی که انتظار میرفت رو تمام و کمال گفتید
    واقعا خسته نباشید
    زحمت و رنج بسیاااااار پای این بررسی کشیده شده…
    ان شاءالله همیشه سلامت باشید
    هادی عزیز و سایر دوستان 🙂

    پاسخ

  16. از لحاظ دوربین نسبت به X عکس های شارپ تر و شفاف تری میگیره اما نویزش نسبت به X خیلی بالاتر رفته کافیه عکس های هر دو رو با اندازه اصلی مقایسه بکنید! جالبه که در قسمت نویز بررسی عکسی که گذاشتید از X خیلی بهتر شده اما واقعا توی هر مقایسه ای نویزش خیلی بیشتر شده ! شما از مقایسه دوربین سایت gsmarena هم استفاده کنید نویز XZ به شدت بالاست! حس میکنم علت عرضه دیرهنگام بررسی DXO آماده سازی آپدیت جدید XZ برای رفع مشکلات و بهبود کیفیت دوربین هست

    پاسخ

  17. سونی میتونه رم ۱۰ گیگ و ۴ تا اسنپ ۸۲۱ و… رو بزنه تنگ هم و یک غول بسازه ولی به جای این کار یک محصول با کیفیت و واقعی میسازه تا مثل کوفت ۷ یا فین ۷ منفجر نشه 😀
    سونی و دیگر هیچ 🙂

    پاسخ

  18. دوستان این گوشی فیلمبردای ۲۴۰ فریم هم داره یا هنوز ۱۲۰ هستش؟

    پاسخ

    Sajad Askari گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۴

    هنوز ۱۲۰

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۸

    ۶۰ فريم داره من خودم xz دارم

    پاسخ

  19. خوب سونی گوشی خوبی رو معرفی کرد ولی هنوز قانع نشدم زد فایوم رو ارتقا بدم فک کنم باید یک سال دیگم صبر کنم تا ببینم پرچمدار بعدی سونی ارزش ارتقای زد فایوم رو داره یا نه!

    پاسخ

  20. واقعا عالي بود ، چند روزه منتظرم تا اين نقد رو بخونم و ارزش صبر كردن رو داشت، خيلي خيلي خوشم اومد كه آخر اين نقد طولاني گفتين كه همه شركتها محصولاتشون به يه سطح نزديك به هم رسيده و هر محصولي از پرچمداران اين شركتها ايراداتي دارن و اين باعث نميشه كه يه محصولي رو كلا به عرش ببريم و يكي ديگه رو به فرش بكشيم.
    اين نشون داد كه شما نگاهتون متعصبانه و جانبدارانه نيست.
    دوستاني كه درمورد رفع نواقص صحبت ميكنن درست ميگن ولي من مطمينم كه كارشناسان و طراحان سوني از من و شما و مسيولين اين سايت خيلي خيلي بيشتر به اين ايرادها و كمبودها واقف هستن ولي اين رو بايد درنظر گرفت اگه سوني يا هر شركت ديگه بياد و تمام اين نواقص رو به بهترين شكل ممكن رفع كنه و يه گوشي كامل رو به بازار بده اونوقت تكليف شش ماه بعد و گوشي جديد چي ميشه؟
    درواقع هميشه بايد يه عيب يا كمبودي باشه كه اصلاح كردن اون عيب در گوشي بعدي رو بهش بگن پيشرفت.
    ميخوام بگم اين از سياستهاي فروش همه شركتهاست و سوني هم از اين مساله مستثني نيست…

    پاسخ

  21. بله كاملا باهتون موافقم مشكل از باتري نبود ولي هنوز كه هنوز سامسونگ نميدونه عيب و مشكل از كجاست شركت با اون عظمت با اون همه كارمند و نيرو متخصص مسخره است هنوز نتونستند عيبش پيدا كنند
    البته خبر هاي از منفجر شدن چندين ماشين لباس شويي اين

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۹

    شركت منتشر شده
    # shahiinhhh

    پاسخ

  22. آقا دمتون گرم خیلی خــــــــــــــــیلی حال کردم. واقعا بررسی بیستی بود. یه خسته نباشید باید بکنم به تمام کسایی که این نقد و بررسی رو انجام دادن و رو سایت گذاشتن. ایول دارین. کارِتون حرف نداره. براتون آرزوی سربلندی و موفق بودن در تمام مراحل زندگی رو میکنم.

    پاسخ

  23. اقاي مراجعي
    بابت برسي تخصصي اكسپريا XZ واقعا ممنونم واقعا عالي بود بنظرم برسيتون بسيار سالم و مفيد بود چون شما معايبي و كمبود هاي رو گفتيد كه واقعا در XZ وجود داره خب هر چيزي كامل و بدون عيب نيست خب XZ هم ايدال ترين و مناسب تر گوشي رده بالايي موجود در بازار هست
    اي كاش قيمتش پايين تر بياد تا دوستانمون هم بتونند اين گوشي تهيه كنند و لذتش ببرند
    🙂

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۵۶

    سجاد جون دیدی با اینکه اون سنسور تشخیص رنگ رو داره چقد اختلافش با ایکس کم بود.من گفتم این سنسوره بدرد نخوره و حتی تو بررسیم اشاره کردن ک با وجود اینکه سنسور رو داره داره باید عملکردش بهتر بود.بنظرم اگرم نداشت اتفاق خاصی نمیفتاد.

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۸

    نميدونم سامان
    از كارهاي سوني سر در نميارم شايد در اندرويد ۷ كاري اين سنسور بيشتر اشكار بشه بايد صبر كرد

    پاسخ

  24. خب اول اینکه خسته نباشید بررسی کامل و خوبی بود
    من این گوشی رو خریدم و تا الان که راضی ام
    تا الان هنوز به مشکل کمبود رم بر نخوردم ولی واقعا این قضیه که رم گوشی ۴ نیست خیلی رو مخمه چون هی صبر کردم تا رم ۴ بزنه ولی نزد کاش سونی از رم ۴ استفاده میکرد حالا که من دیگه خریدم پرچمدار بعدی رو ۴ میزنه 🙁
    در مورد کی برد اکسپریا که گفتین از گوگل پلی بگیریم، من همون روز اول خواستم بگیرم ولی با پیغام این برنامه با گوشی شما سازگاری ندارد مواجه شدم و نتونستم بگیرم
    یه نکته ی دیگه هم بخوام بگم به نظرم استفاده از یو اس بی نوع سی خیلی مسخرس توی این گوشی
    چون هیچ کدوم از قابلیت های نوع سی رو نداره و فقط از نظر ظاهری متفاوته
    آخه واقعا نوع سی با سرعت انتقال usb 2 چه فایده ای داره:|
    در کل خسته نباشید و ممنون

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۳۴

    اصلا نمیتونم با این گوشی ارتباط برقرار کنم که بخوام بخرمش
    گوشی از نظر من در وهله اول طراحی عالی باشه خوش دست باشه به راحتی بتونی با یه دست باهاش کار کنی دوم از فلز باشه
    زیباترین طراحی دیدم برای x preference بود هم سایز گوشی هم طراحی هم جنس ساخت

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۳۳

    MH19
    دوست عزيز پرفورمنس هم مثل XZ
    جنس فريم از پلي كربنات هست و فقط پشت دستگاه از فلز هست
    متن اصلي از سايت gsmarena :
    In an odd turn of events, the frame on the Xperia X Performance, like on the Xperia X, is made of polycarbonate, contrary to what you may have assumed considering the market segments these two smartphones occupy. There’s likely a reason for that, be it radio signal reception, assembly considerations, durability or otherwise.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۱

    این گوشی واقعا زیباس!زیاد سخت نگیر.

    پاسخ

  25. خدایی در بخش لانچر همه گفتن عالیه و بخاطر شباهتش به اندروید روون بودن و زیبایی اون تحسینش کردن ولی شما نمره کم کردی!
    بعد در بخش صفحه نمایش در مورد اشباع رنگ حرف نزدید مثل اینکه صفحه نمایش ایکس زد با حفظ کنتراست بالا تصویر و دقت صفحه نمایش یه مقدار نسبت به بقیه ips ها اشباع تر و زیبا تر نشون میده.
    ولی در کل مرسی برای بررسی خیلی خوب و کامل حدودا شبیه بررسی بود که در سایت gsm arena خوندم.ممنون

    پاسخ

    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۳

    ما از لانچر ایرادی نگرفتیم
    از کل رابط کاربری یک ایراد گرفتیم.
    البته ایراد اساسی نیست. اگه ایرادش اساسی بود جای ۹ بهش نمره کمتر میدادیم. من خودم به شخصه رابط کاربری سونی رو میپسندم . اما شباهت بیش از اندازه به اندروید خام هم خیلی خوب نیست. شباهت با اندروید خام با سبک بودن متفاوته. میشه رابط کاربری رو تغییر داد بدون اینکه سنگین تر بشه.
    اما در مجموع نمره ۹ هم برادر ۱۰ هست (معلمهامون اینجوری میگفتن)

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۴۷

    تو مدرسه ۹ با ۱۰ زمین تا آسمون 😐

    پاسخ

    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۱

    من از ۱۰ نمره حساب کردم
    مثل همون ۱۹ برادر ۲۰ هست.

  26. بررسي خيلي خوبي بود
    قشنگ قانعم كرد كه سوني نخرم چون توانايي خريد xz رو فعلا ندارم و ميدونم هر چيزي از سوني بگيرم حسرت xz لذت استفادشو نابود ميكنه
    اصلا عادت گند سونيه كه ٦ ماه ٦ ماه گوشي معرفي كنه كه يكي مثل من اگه بخواد ايكس بگيره نخواد چون حجم تغييرات تو xz خيلي زياد بوده
    مشكل اصليم الان اينه كه تو اون رنج قيمت مورد نظرم گوشي بهتر سوني نيست
    (١٥٠٠ تا١٧٠٠ حداكثر ١٨٠٠)و قرارم نيست يه قرون بيشتر خرج كنم
    گفتم ايكس هست،زد ٥ هست،پريميوم هست پس مشكل حله…و الان فهميدم كه نه مشكل حل نيست
    كسي اون مصاحبه سونيو يادشه كه توش گفت هروقت بازار لازم داشته باشه گوشي ميدن بيرون؟يعني به موقش زودتر ٦ ماهم ميدن بيرون.يعني بي برنامه عمل كردن.
    و اين درد و دل منه،كسي كه نميخواد گوشيش تو يه سال اندازه ٢ نسل قديمي شه وقتي كه فقط بايد ٣ ماه صبر كني تا قيمت خوب شه(كمتر بودنشو نميدونم ولي فكر كنم تو همين مقداره)
    ولي نقد واقعا كامل و تقريبا بي همتايي رو انجام داديد و روي همه نقاط قوت و ضعف دست گذاشتيد(هرچند هنوز ميگم نبود لرزشير اپتيكال تو عكس برداري تو شب و تو عكس برداري تو زوم شر ميشه)
    واقعا از نقد لذت بردم
    كسايي كه ميخرن مباركشون باشه
    منم ببينم كه چي ميتونم پيدا كنم
    اينو همين طوري ميذارم اگه كسي زد ٥ يا ايكس داره و تست كرده ميخوام بدونم بعد از كل اپديتا كيفيتشون تو عكسبرداري تو زوم و رنگا چقدر مثل هم شده؟

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۵

    اگه قصد خرید پرچمداران سری قبلو دارید. شک نکنیدxعالیه و چودسروگردن از z5 بهتره. تنها کسی هستم که دو طولانی مدت جفتشونو تست کردم. Xبی نظیره. دوربینش که خیلی بهتره ازz5و من نویزی ندیدم توش. در ضمن بخاطر بیلدنامبر یکسان باxcompactدر آینده ممکنه تنظیم دستی هم بهش اضافه بشه

    پاسخ

    ali.reihani گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۵

    جناب معزز عکس هارو داخل کامیپوتر تست کنید نه در گوشی!!!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۵

    من عکس هامو در گوشی نگاه میکنم و خیلی راضیم. در لپ تاپ هم عکشها عالی هستن. البته دوربین ایکس واقعا بهتره از زدفایو

  27. چزا تو بنچمارک شما زد۵ ۹۲ هزار تاس ولی من نسخه دو سیم دارم تست میگیرم با اخرین ورژن اندروید میزنه ۵۸ هزار تا از x دوستمم پایین تر میزنه ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۳۶

    اولا گوشی تون نباید داغ یا گرم باشه ثانیا از آخرین ورژن بنچ مارک AnTuTu استفاده کنید میبینید اختلاف امتیاز یک نسخه با یک نسخه قدیمیش از ۳۰ هزار تا هم بیشتره!!

    پاسخ

    farzin_biseda گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۴۴

    کسی نیست جواب منو بده

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۴۴

    فرزين جان بر اساس گفته شما من به اين نتيجه رسيدم كه علت پايين بودن
    Antutu گوشي شما چند علت داره
    ۱- نسخه اندرويد شما دقيقا چند هست ؟
    ۱- ايا شما از جديد ترين نسخه antutu استفاده كرد؟
    مطمئن هستم علت همين هست
    هر دو نقش به سزايي در امتياز بالا دارند برسي كن ايشالا به امتياز دلخواهت ميرسي بزرگوار 🙂

    پاسخ

    farzin_biseda گفته:
    ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۵:۰۵

    اخریم مسخه ک تو سایت گفتن و رامشو گذاشته بودن و این ک نسخه اخرو از گوگل دانلود کردم

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۵۲

    راستي اگه سيستم عامل و antutu بروز بودن باز هم اين امتياز مجدد تكرار شد فقط يه علت داره
    اون فقط فعال بودن استامينا هست
    چون عملكرد گوشي با اوركلاك پايين مياره تا در مصرف باتري بهينه صرف و صرف جويي كنه
    غير فعالش كن خخخخخخ

    پاسخ

    MjsssS گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۴

    داداچ اندر کلاک :
    اوور بالا میبره،اندر پایین میاره
    درضمن اندر کلاک نیست و چهار هسته قوی گوشی رو خاموش میکنه و فرکانس gpu رو کاهش میده.
    منم اول ۵۵ گرفتم گزاشتم تو اب سرد شد ۸۸

    Mёy$αM گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۹

    داداش بنچمارک منو ببین
    فکر نکنم کسی تونسته باشه بیشتر از من بگیره با رام رسمی بدون دستکاری!
    http://xperian.ir/forum/thread10364-2.html

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۹

    سلطان پريميوم 🙂

    پاسخ

  28. اول یه خسته نباشید و خدا قوت میگم به دوستانی که برای این نقد و بررسی زحمت کشیدن، واقعا ارزش صبر کردن رو داشت.
    این نقد و بررسی کاملترین و بهترین نقد و بررسی بود که راجع به یک گوشی خونده بودم.
    در مورد گوشی هم منتظر یه گوشی قدرتمندتر از سونی هستم که تمام نواقص XZ رو برطرف کرده باشه.

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۵۷

    نقدو بررسی از جانب یک سخص یا مجموعه ی بی طرف اعتبار داره، هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۵۱

    خب این گوشی چنتا عیب ریز داره که به تک تکشون اشاره شد!!!حتی کوچکترین ایرادشم باعث کسر نمرش شد…انتظار داشتی بیان کلا گوشیو بکوبن که بشه بی طرفانه؟

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۴۵

    واقعا هیچ منبع بی طرفی وجود نداره.

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۵:۱۵

    نه خداییش خوب انتقاد کرده.

    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۹

    فکر نمیکنم هیچ سایتی حتی سایت های عمومی به اندازه ما از این گوشی ایراد گرفته باشن. شما این گوشی رو بگیر باهاش کار کن اگر ایراد دیگه ای دیدید حتما خبر بدید ما توی بررسی قرار میدیم. نکنه انتظار داشتید بگیم گوشیمون منفجر میشه؟ اگه اینجوری راضیتون میکنه من توی متن بنویسم این گوشی در مدتی که دست ما بود دوبار آتیش گرفت

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۱

    *اگه اینجوری راضیتون میکنه من توی متن بنویسم این گوشی در مدتی که دست ما بود دوبار آتیش گرفت*
    .
    .
    .خخخخخخخخخخخ اقا هادی خیلی جملت باحال بود .ایول :)))))

    radin84 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۶

    خخخخخخخ ای ول حال کردم کارتون درسته

    MOAZEZ گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۷

    مجموعه بی طرف حتما دیجیکالا و زومیتو میگی نه؟ خب معلومه طرفدار سامسونگ میاد سونیو میکوبه. اتفاقا بهترین نقد و بررسی رو کسی میکنه که با اون برند زندگی کرده

    پاسخ

  29. به نظر من بهترين و بارز ترين نقطه قوت XZ همين صفحه نمايش هست والا انقدر كه اين قسمت برام جذابيت داره برسي هاي ديگه نداشت 😐

    پاسخ

  30. بررسی فوق‌العاده بود و خیلی خیلی کاملا بدون اغراق عرض میکنم مخصوصا از انتقاد هاتون خیلی خوشم اومد و کاملا بجا بودن

    بنظرمن اگر XZ این چند مورد رو داشت و یا این مشکلات رو نداشت یک موبایل فوق‌العاده بی نقص و عالی میشد
    – رم ۴ گیگ (جالبیش اینه که خود سونی هم میدونسته نیازه و با swap جبرانش کرده!! این چه معنی میده جز خساست و گرون فروشی؟!)
    – رزولوشن بالاتر صفحه نمایش (درسته فول اچ دی در حالت عادی خیلی تفاوت زیادی با ۲K و ۴K نداره اما در واقعیت مجازی ۲K و ۴K خیلی سرتر هستند و FullHD ضعیف عمل میکنه!)
    – لرزشگیر اپتیکال (اگر این گوشی لرزشگیر اپتیکال داشت عملکرد دوربین در نور مصنوعی و شب حداقل ۳۰ درصد بهتر از الان میشد و نویز خیلی کمتر و جزئیات و کیفین خیلی بهتر میشد و البته لرزشگیر اپتیکال بهبود جزیی در عکس های روز هم ایجاد میکنه و لرزش دست در عکس برداری رو هم از بین میبره!)
    – تنظیمات دستی گسترده تر و مفید تر اپ دوربین (منظور پشتیبانی از فرمت raw به همراه تنظیمات اضافه تر و حداقل سرعت شاتر ۱۰-۳۰ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه ای)
    – استفاده از سنسور دوربین جدیدتر با رزولوشن کمتر یا لااقل ابعاد بزرگتر (رزولوشن های خیلی بالا باید در یک سنسور خیلی بزرگ وجود داشته باشه ولی واقعا در اندازه ۱/۲٫۳ اینچی ۲۵ مگاپیکسل خیلی زیاده و همین مورث باعث نویز در هر شرایط نوری و جذب کمتر نور میشه
    به عنوان مثال پیکسل گوگل هم سنسور ۱/۲٫۳ اینچی داره اما ۱۲ مگاپیکسله! این معنیش عملکرد عالیش هست)
    دیافراگم کمی بازتر (مثلا F1.9 یا F1.8 چون واقعا الان در نور کم پرچمدار سونی ضعیفه و آیفون ۷ هم خیلی بهتر عمل میکنه!)
    بازنگری در رام دستگاه (متاسفانه از اندروید ۵ به اینور رام گوشی های سونی به شدت سنگین شد که مخصوصا خودش رو در بوت کند دستگاه نشون میده)
    – فیلمبرداری صحنه آهسته و بصورت ۲۴۰ فریم HD و ۱۲۰ فریم FullHD
    – تنظیمات دستی بهتر در فیلمبرداری
    – تغییر ظاهری اپ ها اصلی دستگاه و همچنین افزونه های دوربین!
    – امکان تغییر رزولوشن رندر کردن تصویر صفحه نمایش (مثلا با تغییر به رزولوشن HD عمر باتری بهبود پیدا میکرد)
    – افزودن پروفایل تغییر رنگ های صفحه نمایش (تنظیم دستی فعلی وایت بالانس چندان مفید نیست و خیلی ها کار باهاش رو بلد نیستن اما تنظیم بصورت انتخابی مانند گوشی های سامسونگ و خیلی شرکت های دیگه اولا راحت تره ثانیه تاثیر چشم گیری میزارن برخلاف وایت بالانس سونی!)
    – ضخامت و وزن کمتر
    – استفاده از رادیو، کیبورد اکسپریا و اسمال اپس

    شاید خیلی از دوستان بگن خیلی توقعم زیاده اما واقعا تقریبا تمام این موارد در پرچمداران خیلی شرکت ها مثل سامسونگ وجود داره! و ضعف پرچمدار سونی از این ها هم بیشتره ولی کافیه (خواهشا بحث انفجار نوت ۷ رو نکنید!)

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۵۰

    با این دوربینا نمیشه ضخامت رو کم کرد سخت افزار گوشی بزرگه،
    دقیقا باید بحث انفجار رو هم کشید وسط این قضیه باعث شد به سری اشخاص ثابت شه سامسونگ انقدرام که تو تبلیغاتش از خودش بزرگنمایی کرده واقعیت نداره

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۳۴

    سخت افزار دوربین مگه با Z5 که ضخامت ۷٫۳ میلی متر داشت فرقی کرده؟! سنسور همونه لنز هم همونه!
    ضخامت زیادش رو من هنوز علتش رو نفهمیدم!
    درسته سامسونگ در نوت ۷ انفجار داشت و علت اصلیش هم کوچک بودن بیش از حد گوشی نسبت به سخت افزار و باتریش بود وگرنه اگر مثلا باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری میزد احتمال ۹۰ درصد هیچ مشکلی براش پیش نمیومد! چرا میگفتن باتری سامسونگ اشکال داره و چینی بهتره؟ چون باتری سامسونگ چیزی در حد ۵ درصد بزرگتر بود ابعادش!

    نمیگم سامسونگ عالیه و سونی بد! ولی لااقل سامسونگ آدم متوجه هست که لااقل الان داره تمام سعیش رو میکنه که در هر زمینه بهترین باشه (که البته دیگه لقمه خیلی بزرگتر از گلوش بود) اما همچین تلاشی از سونی دیده نمیشه!

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۴۸

    چرا چرت میگی همین چند وقت پیش یه کور پرایم اتیش گرفت. و بچه ۶ ساله دچار سوختگی شد اصلا سامسونگ همه باتریاش مشکل دارن اون نوت ۲ که تو هواپیما که ازش دود بلند شدو چی میگی!!!؟؟؟؟ :/

    shahiinhhh گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۴۹

    درضمن تحقیقات نشون داده مشکل از باتری نیست

    shs77 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۴۸

    اولا درست صحبت کن دوما شما هر طور دوست داری فکر کن! کسی اجبارت نکرده!

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۳

    انتقادتون واقعا درست بود//اینا چیزایی نیستن بگیم خیلی رویایی و دست نیافتنی.
    کیبورد اکسپریام ک حذف شده :/ بهترین کیبوردی ک من دیدمو چرا حذف کردی سونی ؟!!!!

    پاسخ

  31. خسته نباشید میگم به همه کسایی ک زحمت میکشن واسه سایت
    واقعا هیچ جایی همچین بررسی برای هیچ گوشی ای نیست
    ممنون ازتون لذت بردم
    مرسی که مثل همیشه منصفانه نقد میکنید و مثل بعضیا فقط به به و چه چه برند خاصی رو نمیکنید که خوب مطمعنا اینجا سونی هستش.
    عالی بود.

    پاسخ

  32. سلام کارشناسان عزیز خسته نباشید. تنها ایرادی که میتونم به گفته کارشناس گرامی بگیرم این جمله هست که لرزشگیر در عکسبرداری تاثیری نداره. لرزشگیر اپتیکال در شرایط روز که عکاسی با سرعت شاتر بسیار بالا انجام میشه معلومه تاثیری نداره. مثلا با سرعت شاتر ۱/۱۲۵۰ لرزشگیر اپتیکال که کاری نمی کنه که در حرکت عکس گرفتید ونتیجه گیری کردید‌. اگه کمی مطالعتون رو افزایش بدید می فهمید که لررشگیر اپتیکال در سرعتهای شاتر پایین مثلا ۱/۸ ، ۱/۶، ۱/۴ و ۱/۳ کاربرد داره. یکی از دلایلی که در حالت اتوماتیک دوربین ایکس زد ایزو رو بالا انتخاب می کنه بخاطر نداشتن لرزشگیر اپتیکاله. اگه لرزشگیر اپتیکال داشت می تونست در شرایط یکسان ایزو رو نصف یا یک سوم انتخاب کنه که نویز عکس ها بسیار پایین تر می شد. دوستانی که اکسپریا دارند می تونند مشخصه عکس ها شون رو که توش ایزو و سرعت شاتر نوشته شده رو چک کنند و حرف بنده رو تایید می کنند. بقیه مشخصاتش به نظر من بسبار عالیه و امیدوارم دوستانی که میخرند ازش لذت ببرند‌.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۵

    من این حرف شما رو کاملا تایید میکنم و چیزی هست که کاملا مشخصه اگر سرعت شاتر کند بشه امکان تار شدن تصویر زیاد تر میشه حالا یکسری گوشی ها لرزشگیر اپتیکال دارن و با شاتر کند تصویرشون تار و خراب نمیشه یکسری گوشی ها هم مثل پرچمدار ۲۰۱۶ سونی یعنی XZ باید سرعت شاتر رو سریعتر و ایزو رو بالا ببرن چون لرزشگیر اپتیکال ندارن و همین مورد باعث افزایش نویز فراوان در شب میشه!

    بشخصه دیگه دارم از سونی نا امید میشم! سونی میتونست بجای این سنسور مسخره تشخیص رنگ که خیلی بهبود کمی ایجاد کرده از لرزشگیر اپتیکال استفاده میکرد تا دوربین یک بهبود قابل توجه درش ایجاد بشه!

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۵۶

    سنسور تشخیص رنگ مسخره!!!!؟
    همش لازمه و باید به کار گرفته میشد، تفاوت دقت رنگا با z5 خیلی فرق میکرد اینو دیگه نمیشه انکار کرد!
    فقط یکم نویز داره دوربین تنها ایراد xz فقط همینه
    که با اپدیتای نرم افزاری بهترم میشه
    نسبت به نسلای قبل خودش خیلی پیشرفت داشته دوربین
    در کل پیشرفتای خوبی تو xz بوده

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۵

    از Z5 بهتر هست ولی با X فرق خاصی نداشت!
    در ضمن بله باید همه با هم باشن اما مطمئنا لرزشگیر اپتیکال خیلی مهمتر هست تا این سنسور که تغییر زیادی ایجاد نمیکنه و از قبل هم وایت بالانس سونی خوب عمل میکرد

    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۴

    حرف شما صحیح اما ما در مورد لرزشگیر اپتیکال اصلا صحبت نکردیم.
    تست ما برای عکس های فوری بود. به طور مثال یک سوژه گیر میارید و مجبور هستید که به سرعت از اون یک یا چند تا عکس بگیرید. قطعا برای چنین کاری از حالت اتوماتیک استفاده میکنید نه دستی که بخواهید سرعت شاتر رو تنظیم کنید. برای این حالت XZ لرزش کوچک دست در هنگام ثبت عکس رو ثبت نمیکنه. هدف ما از اون چند عکس اشاره به همین نکته بود.

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۸

    آقای معراجی عزیز ممنون از پاسخگویتون. توجه داشته باشید بنده هم به حالت اتوماتیک اشاره کردم که خود دوربین ایکس زد در شرایط نوری کم ناچاره سرعت شاتر رو و ایزو رو نسبت به گوشی های دارای لرزشگیر اپتیکال بیشتر انتخاب کنه. مثلا عکسی رو که s7 در محیط نور خانه در حالت اتوماتیک با ایزوی ۲۰۰ وسرعت شاتر ۱/۱۰ می گیره همون عکس رو ایکس زد در حالت اتوماتیک با ایزوی ۸۰۰ و سرعت شاتر حدودا ۱/۲۵ می گیره. بالاتر بودن ایزو باعث زیادتر شدن نویز تصویر میشه هر چند عوامل دیگه از جمله اندازه دیافراگم و اندازه پیکسل سنسور بکار رفته هم نقش موثری در میزان نویز داره. در شرایط عکسبرداری روز بعلت سرعت بسیار بالای شاتر تا لرزش دست تاثیر منفی روی عکسبرداری بگذاره عکس توسط سنسور گوشی ثبت شده و لرزشگیر اپتیکال خیلی بکار نمی یاد. مثلا تو گوشی جدید google pixel عکس های روز بسیار عالیه بعلت بزرگ بودن پیکسل سنسور که حدود ۱.۵ است نورگیری صحیح با سرعت انجام میشه اما تو عکسبرداری شب هر چند عکس ها دارای رنج دینامیکی خوبی هستند ولی بدلیل نبود لرزشگیر اپتیکال باز نویز در مقایسه پرچمدارهایی مانند اس ۷ و الجی جی ۵ بیشتره. عکاسی از سوژه متحرک در روز هم نیاز به لرزشگیر نداره چون خود دوربین های هوشمند امروزی با شناسایی سوژه متحرک خودشون حداکثر سرعت شاتر رو انتخاب می کنند تا قبل از از دست رفتن صحنه عکس ثبت بشه. مثلا اگر یک دوربین عکاسی به اندازه کافی هوشمند باشه در شرایط یکسان برای عکسبرداری متحرک سرعت شاتر رو بسیار بالاتر از شرایط معمولی انجام میشه. همچنین امکان عکسبرداری متحرک در منوی scn گوشی های اکسپریا با انتخاب گزینه sport امکانپذیره. بعنوان کسی که چندین سال سابقه حرفه ای عکسبرداری دارم و با گوشی های اکسپریا زد۱ تا زد۵ کار کردم با کارکرد و امکانات دوربینهای اکسپریا آشنایی کامل دارم و مدتها وقتم رو صرف بررسی مدهای مختلف دوربین های اکسپریا کردم. موفق باشید

    پاسخ

  33. واقعا عالی بود خسته نباشید…زیبایی دستگاه به کنار… بخش صفحه نمایشش بیشتر از همه منو غافلگیر کرد بعنوان شروع کننده سری ایکس عملکردش عالی بود امیدوارم پرچمدارای اینده این چنتا ایراد کوچیکم نداشته باشن.

    پاسخ

  34. یعنی تست باتریتون تو حلقم .۱۴ ساعت اسکرین گرفته تازه شده ۴۸%خخخخخخ .ی عکس حداقل از نمودار باتری بزارید

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۹

    دوست عزیز مطمئنا ۱۴ ساعت با ۵۰ درصد باتری اسکرین آن نمیده! 🙂 وقتی موبایل دوباره شارژ بشه و به ۱۰۰ درصد نرسه زمان اسکرین آن صفر نمیشه یعنی بنده الان سه بار از گوشیم استفاده میکنم و هر دفعه شارژش رو تا ۹۰ درصد انجام میدم اونوقت میتونم یک اسکرین آن جعلی به شما تحویل بدم 🙂

    البته خداینکرده نمیگم مدیران عزیز سایت اینکار رو از قصد انجام دادن! من فقط خواستم علت این مورد رو بگم
    وگرنه مشخصه دوستان برای تست نمیتونستن تا ۱۰۰ درصد شدن صبر کنن!
    واقعا خسته نباشید میگم بهشون بررسی فوق‌العاده بود!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here