بررسی تخصصی اکسپریا Z5 سونی؛ اژدهایی در بند

71
۵۶,۲۳۸

z5-logo3

سونی از ابتدای سال 2013 تصمیم گرفت تا سری گوشی های لوکس خود را تحت عنوان خانواده Z به همگان معرفی کند. در طول سه سال ما شاهد 6 نسل مختلف از گوشی های این خانواده بودیم که در هر دوره، پرچمدارانی با ویژگی های برتر زمان خود به نمایش گذاشته میشدند.

آخرین نسل از پرچمداران سونی به تازگی و تحت عنوان خانواده Z5 معرفی شدند. هسته اصلی این خانواده اکسپریا Z5 است که دو برادر کوچک و بزرگ را در کنار خود میبیند. نمایشگاه IFA 2015 که در شهریور امسال برگزار شد، فرصتی مناسب برای سونی بود تا این خانواده بزرگ را با ویژگی های برتر به نمایش بگذارد.

نزدیک به دو ماه از معرفی اکسپریا Z5 میگذرد و قرار است این دستگاه به زودی وارد بازار کشور ما شود. در همین فرصت کوتاه تا عرضه اکسپریا Z5 در بازار کشور بد نیست تا نگاهی به ویژگی های این دستگاه داشته باشیم. اکسپریا Z5 که بسیاری بی صبرانه منتظر ورود آن به بازار هستند هم اکنون در اختیار ماست تا به نقد و بررسی آن پرداخته شود. این دستگاه توسط دفتر سونی موبایل در ایران به سایت تخصصی اکسپریا سپرده شده تا مورد آزمایش قرار بگیرد. تا پایان این بررسی با ما همراه باشید.

شناسنامه اکسپریا Z5
اکسپریا Z5 در دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارته عرضه میشود.
کد این دستگاه برای مدل تک سیم کارته E6603 و E6653 و برای مدل دو سیم کارته E6633 و E6683 است.
لقب این دستگاه Sumire است.
برای مشاهده مشخصات کامل هر کدام از مدل ها بر روی عکس های بالا کلیک کنید.

 

مشخصات فیزیکی و ساختار طراحی
در بررسی گوشی های خانواده Z ما همیشه از واژه تکامل استفاده می کردیم. اما گویا این تکامل پایانی ندارد. طراحی اکسپریا Z5 همان طراحی معروف امنی بالانس است ولی نسبت به نسل قبلی خود باز هم تکامل یافته است. مهمترین چیزی که در نگاه اول به اکسپریا Z5 به چشم می آید تغییر دکمه پاور دستگاه است. دکمه پاور در گوشی های سونی از اکسپریا Z تا اکسپریا C5 Ultra تماما از یک طرح واحد استفاده شده بود. اما بعد از گذشت 3 سال سونی دست به تغییر در این دکمه معروف زده و به خاطر وجود حسگر اثر انگشت بر روی آن، طرحی متفاوت را برای آن برگزید.

در سمت راست دستگاه علاوه بر دکمه پاور که زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده دکمه های صدا و شاتر دوربین نیز به چشم می آید. دکمه شاتر در جای همیشگی خود قرار دارد اما دکمه صدا نسبت به مدل های قبلی کمی پایینتر قرار گرفته است. محل قرارگیری دکمه صدا مشابه با اکسپریا T3 است و استفاده از آن در حین کار کردن با دستگاه کمی سخت است. شاید اگر سونی دکمه های صدا را کمی بالاتر از این قرار میداد کار برای ما بسیار راحتتر میشد.
z5-shutter
سمت چپ دستگاه و در بالا پورت های مخصوص سیمکارت و مموری کارت قرار گرفته است. این دو پورت توسط درپوش محافظ پوشانده شدند. این درپوش که کاملا متفاوت با مدل های قبلی است بسیار محکم بوده و به سختی باز میشود. البته بر خلاف درپوش های سابق پورت USB که نیاز به باز شدن آن بسیار زیاد بود، دسترسی به پورت های سیم کارت و کارت حافظه معمولا کمتر است به همین خاطر محکم بودن درپوش این قسمت میتواند یک مزیت باشد که راه نفوذ آب به درون دستگاه را به طور کامل مسدود میکند.
z5-logo
در پایین سمت چپ یکی دیگر از جلوه های طراحی اکسپریا Z5 خودنمایی میکند. لوگوی اکسپریا در این قسمت بر بدنه دستگاه حک شده که ابتکاری جالب در جهت زیباتر کردن طراحی نیز بود.

قسمت پایین و بالای دستگاه تفاوت چندانی با اکسپریا Z3 Plus ندارد. در پایین پورت میکرو USB بدون درپوش محافظ در برابر آب مقاومت میکند. جک هدفون نیز با همین خصوصیت در بالای دستگاه قرار گرفته است.
z5-usb2
در پشت دستگاه محل قرارگیری دوربین، فلاش و لوگوها مشابه با نسل های قبل است. دوربین دستگاه کاملا با بدنه دستگاه هم سطح است و هیچگونه بیرون زدگی دیده نمیشود. جنس پشت دستگاه همچنان از جنس شیشه است با این تفاوت که بدنه پشت اینبار کاملا مات شده و دیگر خبری از جذب اثر انگشت بر روی آن نیست. در طراحی پشت دستگاه هر چند که از دور شباهت زیادی با نسل های قبلی دارد، اما جنس شیشه و مات بودن بدنه کاملا این دستگاه را با دیگر گوشی های سونی متمایز میکند. به طوری که هنگام کار کردن با دستگاه و در دست گرفتن آن حس متفاوتی به کاربر دست میدهد که نمونه آن را در گوشی های قبلی ندیده بودیم.
z5-cover5
لبه های دستگاه در پشت کمی تیز شدند که هنگام در دست گرفتن آن احساس میشود. این تیزی لبه های دستگاه باعث میشود دستگاه در دست بهتر قرار بگیرد و همچنین لغزندگی دستگاه بر روی سطوح صاف نیز نسبت به قبل کاهش یابد.

در جلوی دستگاه اما چیز جدیدی را که بتوان بر آن تاکید کرد نمیبینیم. سونی همچنان در این دستگاه بر استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو اصرار دارد. در حالی که در دو مدل میان رده قبلی سونی دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو قرار گرفته بود. شاید به خاطر زیباتر و یکدست کردن جلوی دستگاه سونی تصمیم به عدم استفاده از سنسورهای غول پیکر 13 مگاپیکسلی را گرفت و به همان دوربین 5 مگاپیکسلی مشابه با اکسپریا Z3 Plus بسنده کرد.
z5-handson3
سونی روند نزولی که در وزن و قطر گوشی های اکسپریا تا اکسپریا Z3 Plus طی کرد را متوقف کرده و در اکسپریا Z5 به مختصات اکسپریا Z3 برگشته است. اکسپریا Z5 حدود 10 گرم سنگین تر از اکسپریا Z3 Plus یعنی 154 گرم است و قطر آن نیز به 7.3 میلی متر افزایش یافته است. به هر حال قطر و وزن دستگاه بسیار مناسب بوده و نمیتوان به عنوان یک ضعف یا ایراد از آن نام برد.

در مجموع زبان اصلی طراحی در اکسپریا Z5 همان ترکیب فلز و شیشه معروف است. فریم دور فلزی است و بدنه پشت و جلوی دستگاه نیز از جنس شیشه است. با این حال سونی تغییراتی را در آنها ایجاد کرده که حین در دست گرفتن آن به خوبی متوجه خواهید شد.
z5-logo2

شبکه های مخابراتی
اکسپریا Z5 در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه میگردد. هر یک از این دو مدل خود دو نسخه مجزا دارند که در مجموع چهار نسخه این گوشی همگی به خوبی از شبکه های LTE پشتیبانی میکنند.
محل قرارگیری سیم کارت ها در پورت سمت چپ دستگاه است که به صورت یک خشاب در کنار هم قرار میگیرند. این دو سیم کارت که در مجاور پورت کارت حافظه خارجی قرار دارند، به طور همزمان با هم قابل استفاده هستند.
z5-microsd-sim2

صفحه نمایش
صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1920×1080 را از اکسپریا Z2 به یاد داریم. سونی همچنان در پرچمداران خود تصمیمی به تغییر اندازه و رزولوشن صفحه نمایش ندارد و این اندازه را مناسبترین اندازه برای مشتریان خود میداند. البته امسال سونی در کنار اکسپریا Z5 اسمارت فونی دیگر با نام اکسپریا Z5 Premium را معرفی کرد که آن دستگاه با صفحه نمایش 4K بالاترین رزولوشن را در بین گوشی های هوشمند جهان دارد.
DSC_0027
صفحه نمایش اکسپریا Z5 به همان کیفیت و درخشندگی است که در اکسپریا Z3 Plus دیده بودیم. این صفحه نمایش درخشندگی 692 نیت را در تست های ما ثبت کرد که بسیار قابل قبول است. در زیر نور آفتاب وضوح تصاویر برای خواندن متون بسیار عالی است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اکسپریا Z5 در نمایش رنگ ها بسیار عالی است. تصاویر زیر از مقایسه دو گوشی اکسپریا Z2 (سمت راست) و اکسپریا Z5 (سمت چپ) به عمل آمده است. نمایش رنگ سفید در اکسپریا Z5 بر طبق تصاویر زیر عالی است اما اکسپریا Z2 عملکرد بهتری را در نمایش رنگ مشکی دارد.


پنل IPS به همراه تکنولوژی هایی نظیر Triluminos display و X-Reality Engine جای انتقادی را برای صفحه نمایش اکسپریا Z5 باقی نمیگذارد. سونی در زمینه صفحه نمایش با اکسپریا Z3 Plus به چنان تکاملی رسیده بود که انتظار کیفیتی فراتر از این بسیار سخت است. در تنظیمات دستگاه همچنین گزینه ای با نام Super Vivid Mode وجود دارد که نمونه آن را در پرچمداران قبلی دیده بودیم. تصویر سمت راست مربوط به فعال بودن قابلیت Super Vivid Mode و تصویر سمت چپ غیر فعال بودن تمامی موتورهای پردازشی دستگاه را نشان میدهد.
Screenshot_2015-10-31-16-08-16
اکسپریا Z5 همانند چند پرچمدار قبلی سونی قابلیت Tap to wake یا همان روشن کردن صفحه با دو کلیک را دارد. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم عملکرد این قابلیت است که در مقایسه با نسل های قبل به طور کاملا محسوسی بهبود یافته است. Tap to wake در اکسپریا Z5 بسیار سریع و بدون نقص عمل میکند که ما نیز از عملکرد آن شگفت زده شدیم.

 

دوربین
پس از چهار نسل قبلی خانواده Z که همگی از سنسور 20 مگاپیکسلی IMX220 برخوردار بودند دیگر وقت آن رسیده بود تا سونی تغییری اساسی را در دوربین پرچمدار جدید خود ایجاد کند. این اتفاق در اکسپریا Z5 برای اولین بار در بین تمامی گوشی های هوشمند در جهان افتاد و این دستگاه به یک دوربین 23 مگاپیکسلی قدرتمند مجهز شد.
z5-camera2
بالارفتن رزولوشن تصویربرداری در اکسپریا Z5 انتظارات ما را از این دستگاه بالاتر برد. علاوه بر بالارفتن رزولوشن تغییر مهم دیگری که در دوربین اکسپریا Z5 قابل اشاره است امکان تصویر برداری در حالت اتوماتیک با حداکثر رزولوشن یعنی 23 مگاپیکسلی است. همانطور که میدانید تمامی گوشی های قبلی سری Z که از دوربین 20 مگاپیکسلی برخوردار بودند، حداکثر کیفیت 8 مگاپیکسلی را برای حالت اتوماتیک به همراه داشتند. اما در اکسپریا Z5 برای اولین بار عکس برداری در حالت دستی و اتوماتیک هر دو با حداکثر کیفیت انجام میشود.

دوربین دستگاه در روز نتایج قابل قبولی از خود نشان داد. همانطور که در مقایسه دوربین اکسپریا Z5 و آیفون 6s اشاره کردیم رنگ ها کاملا با واقعیت نزدیک هستند. در تصاویر گرفته شده کمی نویز به چشم می آید که البته این مورد به علت وجود فریمور آزمایشی و عدم تکامل نرم افزاری دستگاه کاملا طبیعی است.

برای مشاهده تمامی تصاویر در اندازه اصلی بر روی عکس کلیک کنید.

 

 


استفاده از حالت اتوماتیک با کیفیت 23 مگاپیکسل در روز و در محیط های با نور کم بسیار کاربردی است. اما در شب و در تاریکی هنوز ایده آل ترین حالت برای عکس برداری استفاده از کیفیت 8 مگاپیکسلی است. همانطور که در عکس های پایین مشاهده میکنید ISO در حالت 23 مگاپیکسلی هیچگاه به حداکثر میزان خود یعنی 12800 نمیرسد. به همین خاطر در شرایط نوری بسیار کم همچنان بهترین حالت برای عکس برداری، انتخاب کیفیت 8 مگاپیکسلی است.


به تنظیمات دوربین دستگاه دو گزینه برای تنظیم میزان روشنایی و نیز رنگ تصاویر اضافه شده است. برای تنظیم رزولوشن تصاویر نیز انتخاب اندازه 3×4 برای حالت 23 مگاپیکسلی و اندازه 16×9 برای حالت 20 مگاپیکسلی است.


نکته دیگری که در مورد دوربین اکسپریا Z5 قابل ذکر است زوم 5 برابری آن بدون افت کیفیت است. هر چند که به اعتقاد سونی اکسپریا Z5 تا 5 برابر زوم را بدون افت کیفیت در پی دارد، اما در تست های ما افت کیفیت در چنین مقدار زوم محسوس بود. ولی عملکرد دوربین تا حداقل زوم 3 برابری بسیار قابل تحسین است.


دوربین فیلم برداری اکسپریا Z5 قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارد. رزولوشن 2160×3840 با وضوحی چهار برابر فول اچ دی در حال حاضر بالاترین کیفیتی است که در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین اکسپریا Z5 فیلم برداری های FHD را با سرعت 60 فریم و فیلم برداری HD را با سرعت 120 فریم ضبط میکند.

و اما دوربین ثانویه یا بهتر بگوییم دوربین سلفی اکسپریا Z5 همانند نسل قبل 5 مگاپیکسلی است. طبیعتا نباید از اکسپریا Z5 انتظاری همچون اکسپریا C5 Ultra را که یک اسمارت فون سلفی محور است داشته باشیم. ولی به هر حال کیفیت تصاویر با دوربین جلو مخصوصا در روز بسیار عالی است. همانند دوربین اصلی، دوربین جلوی دستگاه نیز در حالت اتوماتیک توان ثبت عکس با حداکثر کیفیت خود را دارد.
DSC_0416
اکسپریا Z5 مجهز به لرزشگیر دیجیتالی است. فناوری SteadyShot در این دستگاه عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشت. همچنین یکی دیگر از نقاط قوت دوربین اکسپریا Z5 فوکوس هیبریدی آن است. سرعت فوکوس دوربین اکسپریا Z5 به طور دقیق 37 میلی ثانیه است که سریعترین سرعت را در بین گوشی های هوشمند جهان دارد. در مورد این دو ویژگی یعنی لرزشگیر و همچنین سرعت فوکوس تست های مجزایی به عمل آمده که در این مبحث نمی گنجد. در روزهای آینده بیشتر به قابلیت های دوربین اکسپریا Z5 خواهیم پرداخت.
z5-handson4
رابط کاربری دوربین دستگاه اگر چه با آن چیزی که در ویدئوهای تبلیغاتی اولیه سونی مشاهده کرده بودیم تفاوت دارد اما نسبت به گوشی های قبلی نیز دچار تغییر شده است. همچنین برنامه هایی مثل Style portrait, AR mask, Face in picture, Sound Photo, Multi Camera,، AR Effect, Timeshift video و … به طور پیشفرض در دوربین این دستگاه نصب هستند.

 

پردازنده
وقتی نام اسنپدراگون 810 به گوش میرسد اولین چیزی که به ذهن می آید گرمای بیش از حد آن است. از ابتدای سال جاری پردازنده اسنپدراگون 810 با ماجرای گرمای بیش از اندازه خود خبرساز شده بود اما سونی با آگاهی کامل از تمامی اخبار و شایعات تصمیم به استفاده مجدد از آن در پرچمدار جدید خود گرفت. اکسپریا Z5 بدون توجه به تمامی شایعات در درون خود پردازنده جنجالی اسنپدراگون 810 را جای داد تا بتواند از قدرت این پردازنده نهایت استفاده را ببرد.
z5-cover
به طور حتم سونی قبل از گرفتن چنین تصمیمی مبنی بر استفاده از پردازنده اسنپدراگون 810 در اکسپریا Z5 تمامی عواقب آن را سنجیده بود. چیپست اسنپدراگون 810 چهار هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A57 را در درون خود جای داده است. این هشت هسته ذاتا توان بالایی دارند به شرطی که بتوانند در مقابل آتش درونی خود مقاومت کنند.

در تست بنچمارک AnTuTu اکسپریا Z5 موفق شد امتیاز خیره کننده 64314 را بدست بیاورد که در بین تمامی گوشی هایی که از این پردازنده استفاده میکنند، بالاترین امتیاز را در کنار اکسپریا Z5 Compact بدست آورده است.


در انجام تمامی امور سنگین مثل تست بنچمارک، فیلم برداری و عکس برداری، بازی و … عملکرد دستگاه از نظر کنترل گرما خیره کننده بود. به جرأت میتوانیم بگوییم اکسپریا Z5 از نظر گرما نه تنها هیچ نشانی از پردازنده جنجالی اسنپدراگون 810 ندارد، بلکه به مراتب خنک تر از اسمارت فون هایی همچون اکسپریا Z3 و اکسپریا Z2 است که از اسنپدراگون 801 بهره میبرند. در واقع کاری که کوالکام از انجام آن ناتوان بود را سونی به خوبی انجام داد و توانست در اکسپریا Z5 خیال کاربر را از کنترل گرمای دستگاه راحت کند.

پردازنده گرافیکی اکسپریا Z5 از نوع Adreno 430 است. این پردازنده که بر روی چیپست اسنپدراگون 810 سوار شده برگ برنده این چیپست به حساب می آید. عملکرد GPU در اکسپریا Z5 بسیار عالی است به طوری که نباید هیچ نگرانی از بابت اجرای بازی ها یا انجام امور گرافیکی دیگر داشته باشید.

 

حافظه
اکسپریا Z5 دارای یک رم 3 گیگابایتی است. این مقدار رم در ابتدای راه اندازی دستگاه حدود 1.8 گیگابایت فضای خالی در اختیار ما قرار میدهد. در مجموع حافظه رم اکسپریا Z5 کاملا ایده آل بوده و به نظر نمیرسد کاربر هیچوقت به مشکل کمبود رم و یا حتی افت سرعت دچار شود.

علاوه بر حافظه رم، اکسپریا Z5 از حافظه داخلی 32 گیگابایتی نیز برخوردار است که از این مقدار، سیستم عامل حدود 9 گیگابایت آن را به طور پیشفرض اشغال کرده است. در کنار این مقدار اکسپریا Z5 قابلیت افزایش حافظه بوسیله کارت خارجی را نیز دارد که کاربر میتواند تا 200 گیگابایت حافظه خارجی را در این دستگاه مورد استفاده قرار دهد.
z5-microsd-sim

نرم افزار
اکسپریا Z5 به طور پیشفرض و در لحظه معرفی نسخه اندروید 5.1.1 را با خود به همراه داشت. این نسخه در زمان معرفی آخرین نسخه موجود بوده است. اکسپریا Z5 در برنامه به روزرسانی سونی قرار است در آینده ای نزدیک اندروید 6.0 را نیز دریافت کند.

 

نگاهی به رابط کاربری
با گشت و گذار در قسمت های مختلف رابط کاربری اکسپریا Z5 شاهد تغییرات زیادی نسبت به دیگر اسمارت فون های سونی بودیم. هر چند که پایه رابط کاربری دقیقا همانی است که در دیگر گوشی های سونی قرار دارد اما تغییرات ریز و درشتی در قسمت های مختلف به چشم می آید.

لانچر دستگاه نسخه 9.0.A.0.9 است که برای اولین بار آن را مشاهده میکنیم. در این لانچر دیگر خبری از منوی کشویی در قسمت برنامه ها نیست. انتخاب چینش برنامه ها از بالا و در کنار دکمه جستجو صورت میگیرد. ضمن اینکه در این لانچر قابلیت چرخش نیز حذف شده و تنها اندازه آیکون هاست که در بخش تنظیمات قرار دارد.


ویجت ساعت کاملا با رنگ تم و تصویر پس زمینه دستگاه هماهنگ است. به این معنی که اگر تم روشن را انتخاب کنید، رنگ ویجت ساعت به صورت خودکار به مشکی تبدیل میشود و اگر رنگ تم را تیره انتخاب کنید، ویجت ساعت به رنگ سفید نمایش داده خواهد شد.

بخش تنظیمات دستگاه با تفاوت هایی نسبت به قبل همراه است. گزینه Home برای انتخاب لانچر از منوی اصلی حذف شده و در قسمت های دیگر موارد جدیدی به چشم می آید. در بخش تنظیمات صفحه نمایش و در قسمت تنظیم موتور پردازشی، دمویی از عملکرد موتورهای پردازشی نمایش داده میشود. همچنین تعداد تمهای پیشفرض دستگاه نسبت به قبل افزایش یافته است. در ادامه میتوانید تصاویری از قسمت های مختلف رابط کاربری دستگاه را مشاهده کنید.

 

صدا
اکسپریا Z5 از دو اسپیکر، یکی در پایین و دیگری در بالا برخوردار است. این دو اسپیکر به همکاری هم کیفیت صدای استریو را به همراه دارند. قدرت صدای دستگاه خوب است اما چیز دیگری که ما را شگفت زده کرد کیفیت صدای دستگاه در هنگام پخش حتی با بالاترین صدای ممکن بود.

در تنظیمات صدای دستگاه گزینه هایی همچون DSEE HX و نیز +ClearAudio به همراه Dynamic Normalizer وجود دارد. به لطف تنظیمات نرم افزاری و قابلیت های سخت افزاری کیفیت صدای اکسپریا Z5 بسیار عالی است که جای هیچ ایرادی را باقی نمیگذارد.


در جعبه اکسپریا Z5 همان هندزفری معروف MH410c قرار دارد که سونی برای تمامی گوشی های هوشمند خود استفاده میکند. هر چند که کیفیت این هندزفری راضی کننده است اما نمیتوان از آن انتظار هندزفری های سری NC سونی را داشت. البته اکسپریا Z5 به خوبی از هندزفری های سری Noise Canceler پشتیبانی میکند. پس به خریداران این دستگاه توصیه میشود که برای دستیابی به یک صدای بی نظیر به فکر خرید یک هندزفری جانبی از سری Noise Canceler سونی باشند.

 

باتری
سونی در اکسپریا Z5 باز هم دست به کاهش ظرفیت باتری زده و این بار از باتری 2900 میلی آمپری در این دستگاه استفاده کرده است. سونی معتقد است که این دستگاه با هر بار شارژ تا دو روز دوام می آورد. اگر شما با گوشی هوشمند خود زیاد سر و کله میزنید، باید این جمله سونی را فراموش کنید! ولی باتری در مصرف معمولی میتواند 1.5 تا 2 روز با هر بار شارژ دوام بیاورد. به خصوص اگر شما از قابلیت استامینا نیز استفاده کنید که این وعده سونی به حقیقت خواهد پیوست. در مجموع مصرف باتری تفاوت چندانی با اکسپریا Z3 Plus ندارد! اما این مورد از جمله مواردی است که در گذر زمان و به روزرسانی های نرم افزاری قابل تغییر است. میتوان انتظار داشت که باتری در به روزرسانی اندروید 6.0 بهبود یابد اما با تمام این تفاصیل، فعلا باتری اکسپریا Z5 نمره قبولی میگیرد.
z5-cover2
همچنین اکسپریا Z5 از جمله دستگاه های سونی است که از شارژر سریع پشتیبانی میکند. با شارژر سریع میتوانید با هر 10 دقیقه شارژ حدود 5.5 ساعت از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. البته شارژر همراه دستگاه چنین قابلیتی را ندارد و برای این کار باید شارژر مخصوص آن را تهیه کنید.

 

حسگر اثر انگشت
اکسپریا Z5 اولین اسمارت فون سونی است که مجهز به حسگر اثر انگشت شده است. این حسگر به اعتقاد سونی دقیقترین حسگر اثر انگشت در میان گوشی های هوشمند جهان است. میزان خطای آن یک در هر 300 هزار انگشت است که خیال ما را از امنیت آن راحت میکند.

z5-sensor

استفاده از این حسگر برای سونی آنقدر مهم بود که مجبور شد تا طراحی دکمه پاور خود را که به نوعی امضای اسمارت فون های اکسپریا بود دستخوش تغییر کند. محل قرارگیری این حسگر هوش بالای مهندسان سونی را میرساند. استفاده از حسگر اثر انگشت با هر دو دست به راحتی امکان پذیر است.
این حسگر در حال حاضر تنها قابلیت باز کردن قفل دستگاه را دارد. ولی نمیتوان انتظار داشت که تا ابد به همین ویژگی محدود باشد! حسگر اثر انگشت اکسپریا Z5 قابلیت ذخیره 5 انگشت را دارد. سرعت و دقت تشخیص این سنسور بسیار بالا است ولی به شدت به رطوبت دست حساس است. به طوری که اگر انگشت شما کمی خیس باشد تشخیص آن به سختی انجام میشود. به منظور امنیت بیشتر بعد از 5 خطا در تشخیص انگشت این حسگر غیر فعال شده و باز کردن قفل دستگاه بوسیله پین کدی که از قبل انتخاب شده صورت خواهد گرفت.

 

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
اکسپریا Z5 استاندارد IP68 را داراست که در حال حاضر بالاترین استاندارد مقاومت در برابر نفوذ مایعات است. اگر چه سونی به کاربران توصیه کرده که حدالامکان این دستگاه را در زیر آب قرار ندهند، اما مقاومت این دستگاه نه تنها در برابر آب، بلکه در برابر نفوذ گرد و غبار هم اثبات شده است. به همین خاطر لازم نیست نگران نفوذ آب به درون دستگاه باشید! البته به شرطی که اصول استفاده استاندارد از این دستگاه را رعایت کنید.

DSC_0239

جمع بندی و نتیجه گیری
اگر سونی در ابتدای امسال به اتهام عدم تغییر اساسی در پرچمدار خود ناچار به انتخاب اسم اکسپریا Z3 Plus به جای اکسپریا Z4 شد، حالا میتواند سر خود را بالا بگیرد و اکسپریا Z5 را با تغییرات اساسی نمایش دهد. در واقع اکسپریا Z5 پرچمداری بود که بسیاری از خواسته های کاربران و علاقه مندان به سونی را با خود به همراه آورد.

استفاده از حسگر اثر انگشت برای اولین بار و ارتقای دوربین از 20 به 23 مگاپیکسل پس از 2 سال مهم ترین تغییراتی بود که کاربران مدت ها انتظار آن را داشتند. همچنین مبارزه با گرمای اسنپدراگون 810 و بهره مندی از تمام توان این پردازنده قدرتمند باعث شد تا درهای انتقاد به اکسپریا Z5 از هر سو بسته شود.

اکسپریا Z5 اسمارت فونی است که در مقطع فعلی مجموعه ای از بهترین ها را در خود جمع کرده است. سونی حتی به کوچکترین ایرادات نسل های قبلی نیز توجه داشته و در اکسپریا Z5 سعی بر رفع آنها کرده است. تمامی این موارد باعث میشود تا اکسپریا Z5 را کاملترین و بی نقص ترین اسمارت فون سونی از ابتدا تا به امروز دانست.

Scorez5

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

71 دیدگاه ها

  1. سلام دوستانی که این گوشیرو خریدن لطفا جواب بدن
    ۱-این گوشی از شارژ بیسیم پشتیبانی میکنه؟
    ۲-اگه پشتیبانی میکنه شارژر مخصوصش همراه گوشی هست؟
    ۳-داخل جلد گوشی چه لوازم جانبی ای وجود داره؟
    خواهش میکنم جواب بدید

    پاسخ

  2. سلام به همه ی دوستان
    من سه سال گوش ی سونی داشتم و کامل ازش راضی بودم بعد از سه سال سامسونگ خریدم له خاطر ظاهرش و آپشن هاش خلاصه یک ماه نشده به خاطر ایراداتی که داشت و برای من غیر قابل هضم بود سراغ سونی Z5 رفتم و الان آرامش دارم و از سامسونگ واقعا متنفر دوربین داغونش یکطرف لمسی بی خودش یکطرف وسط تماس هم که دایم تماس قطع می شد و خلاصه خیلی اذیت شدم واقعا فکر نمی کردم این قدر بی خود باشه البته قبل از سونی نوکیا داشتم اینم سه سال برام کار کرد و عالی بود تا اینکه خراب شد ولی سونی به چیز دیگه است بهترینه و حرف نداره و اگر به بار استفاده کنی دیگه سراغ جذابیت ظاهری بی خودی سامسونگ یا اپل نمیری…..

    پاسخ

  3. سلام من. یه هفته هست این گوشی رو خریدم
    وقتی بازی های سنگین اجرا میکنی مثل آسفالت 8 خیلی زود داغ میکنه درحدی که دستت بسوزه بعد تو عکس های که میگیرم نویز زیاد هست و باتری خیلی ضعیفی داره و زود تمام میشه

    پاسخ

    Xperia z5 گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۲

    دوست عزیز اگر این گوشی رو نداری لطفا الکی مردم رو گمراه نکن من این گوشی رو دو ماه هست که گرفتم الان اندرویدش ۶ هست من شارژ گوشی نمیذارم زیر ۴۰ درصد بشه چون برای باتری ضرر داره من زیاد اهل گیم هسم با این وجود یک روز استفاده میکنم آخر شب ۴۰ درصد میشه درمورد داغ کردن هم بعداز ۳۰ دقیقه بازی داغ میشه ولی اصلا من بازی نمی بندم فقط میام بیرون ونمیبندمش بعد از ۶ ثانیه خنک میشه

    پاسخ

  4. برای فرزندم گوشی سونی z1 گرفته ام برای سایر اعضای خانواده هم s6 و آیفون ولی خدا وکیلی فقط از z1 لذت می برم . اصلا سونی یک چیز دیگه است .

    پاسخ

  5. ممکنه توضیح بدید که کد این دستگاه برای مدل تک سیم کارته E6603 و E6653 و برای مدل دو سیم کارته E6633 و E6683 است، فرق این چهار مدل چیه؟چه تفاوتی با هم دارن؟

    پاسخ

  6. اقای معراجی سلام .اینجا گرگانه درسته .منم بچه همون جام .لطفا میشه من با شما اشنا بشم چون من تو کار برنامه نویسی هستم وم یخوام با شما در باره برنامه ها مشورت کنم لطفا اگه راه داره

    پاسخ

  7. برو بابا همه جا میگن داغ میکنه فقط شما میگید نه
    چرا ضعف های سونی رو نمی پذیرید؟

    پاسخ

    armin1256 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۴۶

    ولی فک کنم شما ضعف داری و ناقص العقلی 😐
    اجازه بده گوشی بیاد،اگه پولشو داری بخر استفاده کن بعد بگو داغ میکنه 😐 البته میدونم تو ارزش اینو نداری که گوشی برندی مثل سونی رو دستت بگیری 😐
    ولی خب چه کنیم،هرچی میگیم داغ نمیکنه،امثال شماها گوششون سنگینه و بیشترشون حتی عکس گوشی رو بزور دیدن،میان میگن داغ میکنه 😐

    پاسخ

    nfs گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۰

    کجا میگن داغ میکنه؟؟
    نکنه دیجیکالا رو میگی؟؟؟ خخخخخخ

    پاسخ

    armin1256 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۷

    اره باو منظورش همونه،یه جورایی دیجی کالا چشم و گوش مردم رو کور و کر کرده …

    پاسخ

  8. چرا مقایسه کیفیتنمایش رنگ رو با z2 انجام دادید؟حداقل باz3مقایسه میکردید.
    خوبه با اکسپریا x10 mini مقایسه نکردید خخخ.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۴

    چونکه با وجود معرفی انواع پرچمداران بعد از اکسپریا z2 هنوز هم صفحه نمایش نوعی از اکسپریا Z2 بهترین است و واقعا بهتر از اکسپریا z3 و زد۳ پلاس است و اگه باز هم صفحه نمایش زد۲ بهتر از پرچمداران باشه واقعا باید تاسف خورد
    روشنایی اکسپریا زد۲ خیلی عالی شده به خصوص بعد از اپدیت اندروید و واقعا بهترین پنل سونی را داره البته اگه در بازار پیدا بشه

    پاسخ

  9. فانتزی های من برای گوشی خوب:دوربین خوب.طراحی و کیفیت.صفحه نمایش خوب.کیفیت صدای خوب.باطری خوب.سرعت و عملکرد نرم افزاری.حالا زد5 بنظرم کدوماشو اول میشه؛دوربین،طراحی،باطری.
    3 مورد

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۸

    صفحه نمایش سوپر آمولد میپسندم.نرم افزار هنوز به اپل نمیرسه.اسپیکر هم اچ تی سی
    نظر شخصی منه بدون تعصب. خودم فن سونی هستم و مشتری زد5 پریم

    پاسخ

    shaya گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۲

    خوب شما یه اس6 بخر واسه سوپر امولدش ، یه اپل واسه نرم افزار ،یه اچ تی سی هم بگیر که باش اهنگ گوش بدی.

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۶

    یه سونی هم بگیر تا از همه ی اینها در یک چیز لذت ببری….
    به غیر از نمایشگر فریبنده ی امولد…نهایت زیبایی و کارایی در زد 5 هست…

  10. توی نمره دادن واقعععا اغراغ ؟ اقراق ؟ اغراق ؟ اقراغ 😐 :))) کردین

    پاسخ

    حسن گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۴۲

    شما که هنوز گوشی رو ندیدی از نزدیک که بدونی اغراق شده یا نه !

    پاسخ

  11. اقای معراجی بررسی عالی بود ولی از این به بعد سعی کنید که زمان فول شارژ شدن رو هم با شارژری که درون جعبه قرار داره بگید.
    الان زد 5 چقدر طول میکشه تا فول شارژ بشه؟
    میخام برای پدرم سی 5 الترا بگیرم ولی بعضی جاها گفتن 2 ساعته فول شارژ میشه بعضی جاها گفتن 3.5 ساعت طول میکشه.شما که بررسی کردید چقدر طول میکشه؟

    پاسخ

  12. ممنون از دوستان به خصوص آقای معراجی بابت این نقد و بررسی.
    آقای معراجی سوالی دارم ممنون میشم پاسخ بدین
    خروجی جک هندزفیری تا چه حد افزایش صدا داشته نسبت به Z3 و Z2؟
    مقدارش بیشتر شده؟

    پاسخ

  13. گوشی عالی با قابلیت بهبود یافته مثل tap to wake up یا در پوش محکم تر یا دوربین با حالت اتوماتیک و…
    ولی چیزی که منو ناراحت کرد باتری بود، توقع داشتم با این ضخامت باتریش به اندازه Z3 باشه!
    و با این نقد و بررسی میتوان تفاوت دو نسل رو فهمید به نظر من هر کدوم از گوشی های سری Z سونی تفاوت های اساسی با نسل پیشین داشتند، و همون Z3+ رو میذاشت Z4 بمونه بهتر بود.
    به هر از آقای معراجی و سونی کمال سپاس دارم.

    پاسخ

  14. حالا چرا از هر مدل Z5 تک سیم و دو سیم دو نسخه زده نکنه واسه کشور های جهان سوم فرق میکنه کیفیت …؟ ازین کارای سونی خوشم نمیاد … .یادمه Z2 دو نوع پنل داشت یکی مشکی رو عمیق نشون میداد یکی مایل به بنفش که متاسفانه مال من بنفش از آب در اومد … اگه باز بخواد مثل C5 و M5 دو پنله باشه سمت سونی نمیرم دیگه.

    پاسخ

  15. خسته نباشید
    فقط نگفتین آخه اولا: شما لگ تو گوشی دیدین یا نه؟( آخه گوشی من زد3 پلاس هست حتی موقعی که داغ نکرده هم سرعتش از زد2 که مال بابامه کمتره که فکر میکردم به خاطر پردازندشه برا همین احتمال میدم تو زد5 هم تا حدی اینجوری باشه) دوما فیلم برداری 4کی و فول اچ دی چقدر برمیداره؟
    خواهش میکنم جواب بدین نیاز دارم برا یکی از اعضای خانواده به زودی میخوایم بگیریم ولی این مشکل سرعت و لگ هاش مرددم کرده

    پاسخ

    XPERIA گفته:
    ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۱

    رکورد 40دقیقه 4k رو زده

    پاسخ

  16. دستتون درد نکنه بابت این بررسی. فقط انشاا هرچه زودتر بیاد بگیرم. واقعا از موقعی که سونی خریدم هیچ مارک دیگه ای نمیتونم دستم بگیرم

    پاسخ

  17. متاسفانه عکساس فوق العاده بی رنگ و رو هستند.سونی باید یه فکری بحال نرم افزار دوربینش بکنه.اپل و سامسونگ از سونی سنسورشونو میگیرن اما دوربینشون فوق العاده پس سنسور مشکل نداره.مشکل از فریمور دوربینه.کاش سونی مشکلو حل کنه

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۲۸

    یکی هم که راستشو میگه شما با تعصب بکوبیدش.هنوزم نرم افزار دوربین مشکل داره.اینم بگم که خیلی بهتر از قبل شده ولی بازم اپل و سامی فریب دهنده تر هستن. باید طوری بشه که با نگاه اول بگی عکس سونی قشنگه

    پاسخ

    افشین گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۸

    شعر زشتی بود!!!
    نهایت کیفیت و طبیعی بودنه!!!
    اگه عکس مایل به زرد برای شما فریبندست کسی جلوتونو نگرفته!

    پاسخ

    m....j....s گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۰۸

    دادا بی زحمت موسو از رو عکس ببر بالای مرورگر درست میشه….جزو قالب سایت هست

    پاسخ

    GENIUNE گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۰۵

    یعنی اگه این سوتی رو داده باشه فردا تو روزنامه خبر خود کشی یک جوان پس از دیدن یک نظر در اکسپریان رو شاهد خواهید بود :)))

    پاسخ

    Shahin گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۴۶

    داداش موس رو از روی عکسا بردار منم اول اینجوری فکر کردم

    پاسخ

  18. چجوری تفاوتی در عملکرد باتری z5 با z4 حس نکردید z4 تو gsm فقط 65 امتیاز آورد ولی z5 تونست 73 امتیاز بیاره که تو وبگردی با وای فای 14 ساعت دووم میاره

    پاسخ

  19. سلام.اول یه خسته نباشید عرض کنم ب میدیران زحمت کش اکسپریان.من از Z2 تا الان منتظر یه گوشی جدید از طرف سونی بودم ولی هیچکوم اونجوری ک باید و شاید منو راضی نکرده بودن تا اینکه عکس های z5 به بیرون درز کرد.از اون موقعه تا الان دارم انتظار میکشم تا وارد بازار بشه.ولی نمیدونم سونی چرا انقدر دیر گوشی رو عرضه میکنه.بخدا سر همین کاراشه ک فروش خوبی نداره .مردم و میزاره تو کف بمونن.بعد حوصلشون سر میره میرن یه گوشی دیگه میخرن.البته واسه من ک عشق سونی ام همچین اتفاقی نمیوفته.ولی درکل خیلی زود تر باید میدادش بیرون.

    یه سوال هم داشتم: Z5p کی میاد تو بازار؟؟؟؟؟:|

    پاسخ

    GENIUNE گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۵۵

    علی جان سیاست سونی همینه
    وقتی 6 ماه گوشی میده جوری هم گوشی میده شما که گوشی خریدید وقتی شش ماه بعد پرچمدار بعدی سونی بیاد شما بهش نیای نداشته باشید
    الان بنده که زد 3 پلاس دارم وقتی با زد 5 مقایسه میکنم چیز جذابی توش نمیبینم
    بهبود سخت افزاریش : 1- کاهش گرما 2- سنسور اثر انگشت 3- دوربین
    ضعف سخت افزاریش : قطر بیشترش نسبت به زد 3 پلاس
    رم و سی پی یو و گرافیک و اسپیکر و صفحه نمایش و … شبیه زد 3 پلاس هست
    و کسانی که زد 3 یا زد 2 دارن باید به این نسخه ارتقا بدن …
    این سیاست سونی هم جای تقدیر داره …
    البته نسبت به دیگر برند ها هم سیاست خاصیه و فرق داره نباید خرده گرفت

    پاسخ

  20. توی اندروید۵ توی گوشی های دیگه مثل Z2 و Z3 ، برای صفحه نمایش فقط X-Reality وجود داره؟
    یا Super Vived هم هست؟!
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۱

    توی Z2، Z3 و Z3+ هم super vivid هست

    پاسخ

    پیمان گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۲

    اره هست

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۵

    جفتش هست زد3دوسیم

    پاسخ

  21. آقای معراجی چند سوال :

    آیا اسپیکر اصلی این گوشی Hi-res هست؟ تا جایی که یادمه هیرای در مراسم معرفی این گوشی گفت اولین گوشی جهان با اسپیکر Hi-res هست حقیقت داره؟ لطفا چند آهنگ هم با فرمت Flac با اسپیکرش پخش کنید ببینید چطوره کیفیتش

    صفحه نمایش این گوشی نسبت به Z3 پلاس روشنایی کمتری داره یا بیشتر؟
    و اینکه موقعی که نور صفحه اش با نور Z2 برابره آیا اونموقع هم Z2 مشکی رو بهتر نشون میده؟

    باتریش نسبت به Z2 در 5.1.1 چطوره؟ از لحاظ وبگردی خیلی از Z2 بهتره؟ چون توی Gsmarena زده بود بیشتر از 14 ساعت میتونه وبگردی داشته باشه

    تشکر

    پاسخ

  22. سلام. سونی با این گوشی شاهکار کرد یعنی دیگه هیچ نقدی به این گوشی نمیشه گرفت. فقط نظر من اگه یکم حاشیه اطراف کم بود. زیباتر میبود. ولی در کل طلاست. منتظرم تا وارد بازار شه

    پاسخ

  23. بررسی اکسپریا Z5 در سایت اکسپریان که به صورت تخصصی در زمینه اکسپریا فعالیت میکنه میتونه خیلی طولانی تر و مفصل تر باشه اما طولانی شدن بحث از طرف دیگه هم خسته کننده است.
    به همین خاطر در روزهای آینده به صورت اختصاصی به هر کدوم از بخش های گوشی وارد میشیم و مورد نقد و بررسی دقیقتر قرار خواهیم داد.

    پاسخ

    misagh76 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۵۰

    واقعا خسته نباشید هادی جان , گوشی های سونی شاهکارن مخصوصا xperia z5 که واقعا بهترین اسمارت فون جهانه از هر نظر عالیه.

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۰

    بسیار عالی

    پاسخ

    saabeer گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۴

    دوستان ببخشید سوالم بی ربطه !! میدونین از کجا میتونم ال سی دی اورجینال Z3 رو پیدا کنم ! یه چن جا رفتم دیدم ولی خیلی خیلی با فابریکش فرق دارن ! میشه راهنمایی کنین ؟

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۲

    با تشکر از بررسی کامل و مفیدتون …
    فقط متاسفم که بقیه سایت ها این گوشی و زد5 کمپکت رو به دروغ بدجور تخریب کردن؟!!
    مثلا اکثرا با سر تیتر داغ .داغ و خوشمزه .
    اکسپریا زد5 داغ میکند و….اینجور سرتیترها و نوشته ها
    سونی تنها برندیه که سامسونگ و اپل ازش ترس دارند .
    و میترسن در زمینه گوشی موبایل پا بگیره .
    و میدونن اگر هر کس فقط یک بار از گوشیای سونی استفاده کنه دیگه نه سمت اپل میره نه سامسونگ سر همین موضوع هست که اینجور همه تخریبش میکنن .
    مثلا من نوعی طرفدار سامسونگ بودم ولی بعد از استفاده از گوشیای سونی واقعا دیگه نتونستم سامسونگ دستم بگیرم و حتی با آیفون و باتری داغونش هم نتونستم کنار بیام …
    واقعا هم من به کسایی که سونی استفاده نکردن حق میدم سمتش نیان یه نگاه که آدم به تبلیغات و سایتا میندازه همه سامسونگ رو بزرگ کردن و سونی رو از همون زمان زد1 زد2 شروع به تخریب کردن و انداختن رو زبونا که داغ میکنه و…این حرفا و بحث هم همون بار اول استفاده کردن از یک برنده که یه جوری انجام میدن که حتی کسی که استفاده نکرده از سونی حتی سمتشم نیاد …
    ومثلا من بارها پیش فروشنده موبایل بودم که مشتری گفته من سونی دوس دارم گوشیاش قشنگن ولی فروشنده میگفت مگه عقلتو از دست دادی سونی داغ میکنه هنگ میکنه دوربینش الکیه و بدرد نمیخوره .و… در صورتی که کسایی که مثل من سونی دارن میدونن هیچ گوشی روونی سونی باتری سونی .دوربین سونی .و… رو نداره …واقعا دنیای بی رحمی شده یه برندی مثل نوکیا باید از بازار حذف بشه بد مثلا شیاومی باید جز 5 برند پرفروش باشه ..
    یا یه برندی مثل هواوی باید بشه سومین برند پرفروش بعد سونی که مطمنن جز با کیفیت ترین هاست و از لحاظ کیفیت واقعا از همه سرتره باید اوضاش اینجور باشه…
    به امیده پیروزیه حق به باطل
    در آخرم دیگه وقتشه زد3 دوسیم رو بعد حدودا 1 سال بازنشسته کنم .
    ومنتظر زد5 یا زد5 پرمیوم باشم …یاحق

    پاسخ

    حسن گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۱۶

    خدا کنه شرکت سونی تو را کشف کنه و به عنوان مسئول شرکت سونی در آسیا و خاورمیانه استخدامت کنه بلکه با این زبان شیرین و چرب و نرمی که داری بتوانی شرکت سونی را به جایگاهی که باید داشته باشد برسانی . باور کن حرف دلم را گفتم نه اغراق کردم نه مسخره . برایت بهترین ها را آرزو می کنم .

    پاسخ

    meHdi گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۲۲

    اگه اینقدری که شما از این گوشی تعریف تمجید کردین خود سونی وقت میذاشت
    قطعا ده میلیون از این گوشی تو روز اول پیش فروش میکرد
    و مشکلی که تمام عکس های سونی داره تراز سفیدی رنگ هست و در تمامی دوربین ها وجود داره چون تغییری در ساختار نرم افزار دوربین نداده
    الان یه مشت کور کر همه منفی میدن بابت انتقاد

    پاسخ

    ruhan گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۰۵

    اول سلام به همه عزیزان، دوما کور یا کر!!!؟؟ این اصلا رسم ادب و یا حتی به دور از تربیت درسته مهدی جان.
    سوما این سایت علیرغم اسمش انصافاً خوب بررسی کرده و عیبهای موجود در گوشی و دوربین رو هم ذکر کرده ضمنا من کاری به برند دیگ ندارم همین بس که با این همه انتقادی که از نرم افزار دوربین گوشی های سونی میگرن که بنظر 70 درصدش هم مسخره و الکیه باز تو بررسی و مقایسه z5 با آیفون و گلکسی s6 این z5 بود که رتبه برتر و آورد، بعید میدونم دیگ همه کور یا کمر باشن، راستی سامی یا اپل چرا نمیتونن زردی و عدم رنگ طبیعی در تصاویرشونو درست کنند، شما که هم بینایی هم شنوا.
    JUST SONY

    پاسخ

    Mohammad Roshani گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۳۷

    مرسی گرگان، پرچم گرگان بالاااااااااست

    پاسخ

    Abolfazl گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۱۰

    عکسهای گرگان اینجا چیکار میکنه.پرچم گرگان همیشه بالاست

    پاسخ

    Hamidz3dual گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۱

    آقای معراجی واقعا ممنونم از شما .به خصوص از اینکه شما باتوجه به اینکه سایت تخصصی گوشی های سونی رو دارید ولی نکات منفی رو کتمان نمی کنید و تو نقطه های قوت هم اغراق نمیکنید.از این که عکس از دوربین با سایز واقعی قرار دادید واقعا ممنون مخصوصا اون عکس گلی که گرفته بودید وا قعا محشر بود.فقط یه در خواست دارم ازتون یه مقایسه از رنگهای دستگاه رو بذارید در آینده که گوشیها به دستتون رسید.مخصوصا بین رنگ کروم و طلایی زد5 پریمیوم که واقعا تو انتخاب راحت تر بتونیم تصمیم بگیریم.ممنون

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۳

    سلام هادی جان واقعا ممنون بابت نقد و بررسی
    عکس های قشنگی بود کاش نمایندگی از سونی توی گرگان داشتید و میشد بیایم از نزدیک گوشیو ببینیم:دی
    یاحق

    پاسخ

    hamidreza1999 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۱

    سلام جناب…عکس های گرفته شده در تست مربوط به شهرستان گرگان هستش….همشهری هستیم جناب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here