بررسی تخصصی پروژکتور قابل حمل MP-CL1 سونی: روشنایی در دستان شماست…

8
۳۰,۸۴۹

مشخصات فیزیکی و طراحی

وقتی صحبت از پروژکتور قابل حمل میکنیم، پس باید یک محصول کوچک و سبک در دست ما باشد. حقیقت هم چنین است. ابعاد کلی این دستگاه 77.0 میلی متر × 149.5 میلی متر × 13.0 میلی متر و وزن آن نیز 210 گرم است. در خصوص ابعاد آن میتوانیم یک تلفن هوشمند 5.5 تا 6 اینچی را مثال بزنیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، این پروژکتور تقریبا هم قد و قواره اکسپریا Z5 Premium است که البته ضخامت آن و طبیعتاً وزن آن بیشتر از این گوشی هوشمند 5.5 اینچی است. در خصوص وزن این پروژکتور بهترین گزینه برای مثال زدن فبلت محبوب و قدیمی اکسپریا Z Ultra است.

سونی در بدنه این پروژکتور از آلومنیوم استفاده کرده تا هنگام در دست گرفتن حس یک محصول با کیفیت را به شما القا کند. در قسمت بالای دستگاه لنز اصلی دیده میشود. پایین و همینطور سمت چپ کاملا ساده بوده هیچ چیزی وجود ندارد، اما در سمت راست هر چیزی که لازم داشته باشید قرار گرفته است.

در بالاترین نقطه از قسمت چپ دستگاه سوراخی برای تهویه قرار دارد تا هوا را از این قسمت عبور دهد. کنار آن یک پورت USB قرار گرفته که برای انتقال نیرو به بیرون کاربرد دارد. به عبارت دیگر از این پروژکتور میتوانید به عنوان یک پاوربانک برای شارژ گوشی یا تبلت استفاده کنید.

در کنار پورت یو اس بی، جک 3.5 میلی متری قرار گرفته که برای اتصال بلندگو یا حتی هدفون کاربرد دارد. در کنار این جک یک پورت Mini HDMI نیز دیده میشود که با رابط مخصوص امکان اتصال به لپ تاپ ها را فراهم میکند.

سمت راست این پروژکتور شلوغتر از آن چیزی است که تصور کنید. کار به همینجا ختم نشده و دو دکمه که یکی برای روشن و خاموش کردن و دیگری Enter است که مهمترین نقش را در این پروژکتور ایفا میکند. این دو به همراه یک پورت میکرو یو اس بی برای شارژ پاوربانک و نیز جای مخصوص بند دیگر قسمت هایی است که در سمت راست پروژکتور به چشم می آید. در روی بدنه نیز یک چراغ کوچک برای اعلان باتری و یا روشن بودن دستگاه و همچنین یک اسپیکر نه چندان قدرتمند برای خروج صدا از آن قرار دارد.

در مجموع هر چیزی که از یک پروژکتور انتظار داریم در این بدنه کوچک به زیبایی جای داده شده که باید سونی را از این بابت تحسین کرد. ابعاد، وزن و کیفیت ساخت این پروژکتور همگی جای انتقادی نمیگذارد. به عنوان یک پروژکتور که مهترین هدف تولید آن کوچک و سبک بودن آن است، طراحی و کیفیت آن نمره بسیار قابل قبولی خواهد گرفت. نکته ای که در پایان هم بد نیست به آن اشاره کنیم برچسب Made in Korea است که بر خلاف بسیاری از محصولات سونی که در چین تولید میشوند، در کشور کره ساخته شده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

8 دیدگاه ها

  1. با عرض سلام خدمت عزيزان
    بنظر من بايد عالى باشه ولى لعنتى پول در همه جا يه سر اصلى ماجراست به فرض مثال که خوب نباشه ادم وقتى پولدار واقعى هست هرچى رو ميخره فاز نداد ميندازيش کنار ميرى سراغ يکى بهتر ولى وقتى از افراد متوسط جامعه هستيد ي مقدار کار مشکل ميشه و ادم توى نريد هر چيز کلى محاسبه و حساب و کتاب ميکنه واخرش هم باور کنيد به نتيجه درستى نميرسه ولى خلاصه مطلب که بنظر من عاليه براى گردشهاى بيرونى و تماشاى فيلم و همچنين بازى دوستانى که عاشق بازى هستن ولى همين قابل حمل بودنش و انگار يه ال اى دى ۱۲۰ اينچ هميشه همراه خود داريد اين موضوع خيلى جذاب هست خيلى.
    اخه خيليها هستن که ديدن فيلم توى گوشيهاى امروزى رو حماقت ميدونن تجربه شخصى خودم و براتون مثال بزنم ي مقدار دايى دارم که هميشه ديدن فيلم توى گوشيهارو حماقت ميدونه و ميگه براى ديدن فيلم فقط ال اى دى هاى موجود و هميشه من با ايشون سر اين داستانها جرء و بحث داشتم ولى با این ابداع مشکل تماما حل شدش و اين عاليست و سراغازيست براى گامهاى بلند بعدى و ال اى دي هاى با کيفيت تر اينده مثل ۴k ‘ 8k و……
    و همچنين ابعاد بزرگتر
    خيلى عالى بودش و از شما بابت اين مطالب و اطلاع رسانى خوب بسيار تشکر ميکنم
    پاينده باشيد
    و خدانگهدار….

    پاسخ

  2. من برای محل کارم گرفتم. فقط به درد کسانی که بازی می‌کنند،میخوره، واینکه حتما باید اتاق یا جایی که میخواهی تصویر رو بزرگتر کنی تاریک باشه.و اصلا به کار کسانی که office کار میکنند نمی خوره

    پاسخ

  3. دیگه این چیز ها حال نمیده فقط وسیله های چند کاره باطری خورشیدی که قابلیت شارژ گوشی چراغ قوه فرستنده رادیویی هستن که بشه تو محیط های بدون برق صنعتی استفاده کرد

    پاسخ

  4. قیمتش بالاست بنظرم
    اگر قیمتش چیزی حدود ۸۰۰ تومن بود عالی میشد ولی ۱۴۰۰ خیلی زیاده!
    اون پروژکتور ۴K HDR هم که سونی زد اگر قیمتش مثلا تا ۵ تومن بود واقعا عالی میشد ولی خیلی گران تره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here