بررسی ساعت هوشمند سونی اسمارت واچ 3

36
۶۱,۶۹۲

88

زمانی که سونی ساعت هوشمند جدید خود با نام Smartwatch 3 با سیستم عامل اندروید ویر را معرفی کرد شاید کمی متعجب شدیم،زیرا این کمپانی پیش از آن اعلام نکرده بود که قرار است شریک سخت افزاری این سیستم عامل باشد!
البته اسمارت واچ3 اولین تجربه سونی در ساخت ساعت های هوشمند نیست،اما چیزی که آن را متمایز میکند استفاده از سیستم عامل اندروید ویر برای اولین بار توسط این کمپانی است که توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

با توجه به رقابت در این فضا که پیوسته توسط کمپانی های دیگر در حال رشد است باید دید آیا سونی میتواند حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر؟!در ادامه با بررسی کلی این ساعت هوشمند به جواب این سوال خواهیم رسید

طراحی

1
وقتی که صحبت از طراحی میشود باید گفت که سونی در اسمارت واچ 3 تصمیم گرفته است مسیری متفاوت را نسبت به سایر رقبا در پیش گیرد.به کارگیری طراحی مربعی شکل در نمای اصلی،شاید حسی شبیه یک گجت سلامتی را برای کاربر القا کند،ضمن این که طراحی آن مغایر با ساعت های کلاسیک است.همچنین این ساعت از نظر طراحی جزو ظریفترین های بازار محسوب نمیشود بنابراین با توجه به این توصیفات و حس اسپرت بودن آن،میتوان نتیجه گرفت که هدف سونی از طراحی این ساعت هوشمند قشر خاصی از افراد علی الخصوص جوانان و افراد پویاست!

2

دستبند این ساعت هوشمند از جنس سیلیکون ساخته شده است که بوسیله اتصال یک قلاب فلزی باعث شده است تا به راحتی قابل تنظیم و استفاده باشد.استفاده از این قلاب فلزی بسیار آسان است،همچنین استفاده از جنس سیلیکون برای دستبند،باعث ایجاد حس نرمی،لطافت و راحتی در کاربر میشود.البته ویژگی مشترکی در تمام محصولات ساخته شده با سیلیکون وجود دارد و آن هم جذب گرد و غبار است که تمیز نگه داشتن آن کار تقریبا دشواری است.

3

نمای اصلی اسمارت واچ 3 که میتوان آن را core یا هسته اصلی این ساعت هوشمند دانست،ساختاری شبیه به اسمارت بند سونی دارد،به این معنی که قابل جدا شدن است،اما معمولا دلیلی برای این کار وجود ندارد مگر تعویض بند دلخواه!البته در حال حاظر تنها رنگ های موجود برای دستبند اسمارت واچ3،مشکی و سفید است اما قطعا به زودی رنگ های متنوع دیگر نیز عرضه خواهد شد.در آخرین بخش طراحی باید گفت که اسمارت واچ3 سونی دارای گواهی IP68 به معنای مقاومت در برابر آب و خاک است که نکته ای بسیار مثبت و کارآمد محسوب میشود.

صفحه نمایش

4
اسمارت واچ3 سونی از یک صفحه نمایش مربعی شکل رنگی 1.6 اینچی با رزولیشن 320*320 بهره میبرد.در مورد کیفیت صفحه نمایش میتوان گفت که در حد رقباست.میزان روشنایی بسیار خوب و زاویه دید نیز کاملا عالی است.اما در مشاهده صفحه نمایش از زوایای کناری رنگ ها کمی تمایل به زردی دارند.در واقع این زردی زمانی احساس میشود که در پس زمینه صفحه نمایش رنگ سفید وجود داشته باشد.حاشیه های صفحه نمایش کمی ضخیم به نظر میرسد که البته برای گجت هایی با صفحه نمایش مربعی شکل طبیعی به نظر میرسد.

کارایی

5
اسمارت واچ3 سونی از یک پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی به همراه 512 مگابایت رم بهره میبرد که از استاندار عالی در بین چنین گجت هایی محسوب میشود.به کاربردن این مشخصات در اسمارت واچ3 باعت شده است که با عملکرد و پاسخگویی سریع مواجه شویم و جای هیچ گونه لگ و یا تاخیری در اجرای دستورات را مشاهده نکنیم.با این وجود بدون هیچ گونه کندی و افت فریم،میتوانید تجربه ای سریع و لذت بخش را با این ساعت هوشمند تجربه کنید

نرم افزار

6
در آخرین بروزرسانی اندروید ویر،امکان استفاده از GPS داخلی و موسیقی آفلاین فراهم شده است و اسمارت واچ3 سونی جزو اولین دستگاه هایی است که از این دو ویژگی بهره میبرد.با وجود نبودن نمایشگر ضربان قلب،اما تمرکز بر تناسب اندام و سلامتی از ویژگی های اصلی این ساعت هوشمند است که با وجود GPS داخلی امکان ردیابی فعالیت های کاربر مثل راه رفتن را بدون استفاده از تلفن همراه و به صورت مستقل فراهم میسازد! وابسته بودن ساعت های هوشمند به تلفن همراه حسی کاملا آزار دهنده بود که اکنون با وجود اسمارت واچ3 سونی از این وابستگی دور خواهید بود.
به لطف حافظه داخلی 4 گیگابایتی شما میتوانید به طور مستقیم از فروشگاه موزیک،هر آن چه را بخواهید بر روی ساعت هوشمندتان داشته باشید.اما تنها اپلیکیشنی که در حال حاضر از این ویژگی پشتیبانی میکند،گوگل پلی موزیک میباشد.
موزیک ها میتوانند بوسیله بلوتوث نیز منتقل شوند،اما از آنجا که قادر به استفاده از هدست معمولی توسط جک هدست در ساعت هوشمندنیستید،نیاز به یک هدست بلوتوث دارید تا بتوانید از پش موزیک لذت ببرید.

7

برنامه محبب Life Log نیز در اخرین بروزرسانی خود از اسمارت واچ 3 سونی پشتیبانی میکند که نه تنها تمرین های شما را پیگیری میکند،بلکه تمامی فعالیت های روزانه،مانند خوابیدن،بازی کردن،تماشای تلویزیون و وبگردی شما را ثبت خواهد کرد و در صورت رفتار نامناسب از طریق نواراعلانات به شما هشدار خواهد داد.

عمر باتری

8
اسمارت واچ 3 سونی از یک باتری 420 میلی آمپری بهره میبرد.که بزرگتر از آن چیزی است که تاکنون دیده ایم،اما عمر باتری در بسیاری از شرایط متوسط به حساب می آید.برای رسیدن به نتیجه نهایی عمر باتری اسمارت واچ3،صفحه نمایش را به صورت متوالی روشن نگاه داشتیم که نهایت پس از 2 روز و نیم،شارژ آن به اتمام رسید.البته به کارگیری GPS داخلی برای ثبت  فعالیت هایی نظیر پیاده روی،شارژ باتری را به سرعت کاهش میدهد،به عنوان مثال در ازای یک ساعت استفاده از GPS برای ثبت فعالیت پیاده روی حدود 20 درصداز شارژ باتری کاهش پیدا کرد.اگر شما قصد استفاده زیاد از GPS این ساعت هوشمند را دارید،به سختی میتوانید تا یک روز کامل بدون نیاز به شارژ کردن،از آن استفاده کنید.

9
ویژگی خوبی که در اسمارت واچ3 سونی وجود دارد این است که شما برای شارژ کردن این گجت هوشمند نیاز به یک داک یا شارژر اختصاصی ندارید و با هر شارژر میکرو یو اس بی ای میتوانید اقدام به شارژ کردن آن کنید.داشتن این ویژگی شارژر استاندارد،به این معنی است که شما هیچگاه با مشکل شارژکردن ساعت هوشمندتان مواجه نخواهید شد و این به نفع خودتان است.

قیمت و نتیجه گیری

11111

اسمارت واچ 3 سونی در حال حاضر با قیمت 249.99 دلار در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است.این ساعت هوشمند در مقایسه با سایر رقبا شاید جزو زیباترین ها محسوب نشود،اما تمرکز و محوریت آن بر تناسب اندام و سلامتی،از نقاط قوتی است که فروش خوب آن را تضمین خواهد کرد.قطعا ورود گجت پوشیدنی و هوشمند سونی به دنیای اندروید ویر بسیار عملکرد شایسته ای است اما باید دید با توجه به قیمت آن و وجود سایر رقبا شانس فروش و محبوبیت آن چگونه خواهد بود.فراموش نکنید که اسمارت واچ 3 سونی اولین گجت با سیستم عامل اندروید ویر است که از قابلیت هایی همچون GPS داخلی مجزا و ذخیره سازی موزیک آفلاین بهره میبرد که این خود به اندازه کافی مهم و قابل توجه است.در ادامه میتوانید عکس هایی دیگر از این ساعت هوشمند را تماشا کنید.

11 22 33 44 55 66 77 88

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

36 دیدگاه ها

  1. من دارمش ولی متصل کردنش واقعا آموزش می خواد .وصلشم کردم ولی دوباره قطع شده و اخطار اتصال بلوتوث میده و میگه به دلیل یک پین یا کد یکسان اتصال ممکن نیست ؟؟؟؟ کمکم کنید لطفا

    پاسخ

  2. سلام من اسمارت 3 رو از آلمان خریدم اما نمیتونم راه اندازی کنم تو دانلود آپدیت مونده و باز نمیشه میتونم خواهش کنم کمکم کنید متشکرم

    پاسخ

  3. سلام میخواستم بدونم کسی میدونه smart watch 3 و sony z3 dull sim رو چجوری میشه باهم کانکتش کرد حتی نمایندگی سونی نتونست کانکتش کنه وقتی که از طریق nfs وصل میشه و نرم افزار android wear رو دانلود میکنه وبعدش بلوتوث رو روشن میکنه میگه وصلش کن به google now و وقتی میزنم یه اخطار میده که میگه this account is eligible با این که من دوتا اکانت گوگل هم وارد کردم
    خوشحال میشم کسی بتونه مشکل منو حل کنه
    تشکر

    پاسخ

  4. در ای سایته گل بگیرین بهتره
    اسم خودتان گذاشتین تخصصی یه اورکلاک هم بارتان نیس بزا ضد از کیه تو انجمن گفتم

    پاسخ

    حاجی گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۱۸

    چرا دلخور می شی عزیزمن ، من به نوبه ی خودم ازت معذرت می خوام ، بعدشم جملاتتو صحیح وقابل فهم بیان کن برادرمن ، که باعث اغتشاش نشه

    پاسخ

    msajad گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۲۸

    عزیز شما باید یه کاستوم کرنل نصب کنی درضمن اورکلاک میتونه به گوشی اسیب برسونه
    در ضمن دوستان همه کار بلد هستن لطفا توهین نکنید

    پاسخ

  5. سلام دوستان امروز یه z1 سفید خریدم. عینه گل میمونه

    پاسخ

    حاجی گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۲۱

    مبارکت باشه داداش

    پاسخ

    رضا گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۵۰

    قوربونت برم. شما چی داری؟

    پاسخ

    حاجی گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۰۷

    Z1

  6. به نظر من ساعت خیلی خوبیه از هر لحاظ ولی طراحی این به اندازه نسل قبلی نیست، من خودم نسل دو را دارم همون مارک سونی که روش هست یه دنیا ارزش داره

    پاسخ

  7. از نظر من طراحیش زیبا نیست.اگر سونی همون اسمارت واچ 2 رو با این مشخصات میزد قطغا رقیب سرسخت موتو360 و…میشد.
    واچ 2 خیلی شیک بود و همه جا میتونستی اونو ببری،تو ورزش-مهمونی و…اما واچ 3 فقط بدرد ورزش میخوره و یک ساعت شیک و کلاسیک نیست.مثلا این ساعت بدرد مهمونی و جلسات و…نمیخوره.امروز خبرهایی خوبی واچ4 به گوش رسید…..من که منتظر نسل بعدی میمونم.
    مطلب خوبی بود آقای کاوسی عزیز.موفق باشید.

    پاسخ

    Amirreza گفته:
    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۵۲

    من خودم بند استیلشو گرفتم خیلی هم شیک و کلاسیکه و فقط به درد مهمونی میخوره اما به درد ورزش نمیخوره

    پاسخ

  8. اکسپریان عزیز سایتتون هر چند مدت این مشکل رو پیدا میکنه که بیشتر از یک پست رو نمیشه لایک یا دیس لایک کرد!
    کی میرسه که دیگه هیچوقت همچین مشکلیو نبینیم؟

    پاسخ

  9. من اگه قرار باشه اینقد پول بدم ساعت بخرم میرم ساعت کلاسیک میخرم
    ساعتای هوشمند هنوز خیلی راه طولانی دارند تا بتونن نظر ادمو به خودشون جلب کنن مهم ترینش هم عمر باطریه!
    ساعتی که مجبور باشی هر دو سه روز بزنی تو شارژ اصلا حس خوبی به ادم دست نمیده،
    طراحی ساعت سونی هم جنبه اسپرت داره تو ساعتای هوشمند من moto 360 رو بیشتر از همه دوس دارم طراحی خیلی قشنگی داره!

    پاسخ

    حاجی گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۱۹

    آره مخصوصا اون قسمت پایینش که صفحه نمایش نداره وسیاهه ، خخخ

    پاسخ

    masoud گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۰۵

    مهم طراحیشه که فعلا بی رقیبه!

    پاسخ

  10. دوستانی ک z1 دارن تو اخرین اپدیت در قسمت camera برید به قسمت creative effect تغیرات جالب و زیادی ب وجود اومده من ندیده بودم شاید بقیه هم ندیده باشن تو بیلد 157

    پاسخ

  11. دوستان ببخشيد نرم افزاری سراغ نداريد کل گوشيو تست کنه بجز بنچمارک

    پاسخ

    مهدی صدرا گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۲۳

    *#*#7378423#*#*
    دلو رودشو تست کن

    پاسخ

    alireza گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۲۶

    دمت

    پاسخ

  12. خودمونیم ، طراحیش زیاد چنگی به دل نمی زنه ، درحد سونی نیست ، من خیلی براش برنامه ریزی کرده بودم که بیاد بخرمش ولی….
    خولامصب حداقل مارک سونی رو روش میزدی..

    پاسخ

    میثم گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۱۰

    ولی من از طراحی سادش خوشم میاد

    پاسخ

    alireza گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۳۳

    برای شما یی که از طراحی این خوشت میاد روزی دو وعده پشمک حاج عبدالله تجویز میکنم

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۱۶

    منم بات موافقم حاجی سابق !! ای کاش حداقل مارم سونی رو میزد ! اینجوری شبیه ساعت های چینی میمونه بی اسم و رسم 🙁
    وقتی دستت کنی هرکی ببینه فک میکنه ازین ساعت الکیاس نمیفهمه بابا سونیه ! کُلی کلاس داره

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۲۱

    مارم = مارک

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۵۸

    واقعا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here