بررسی فوق تخصصی دوربین اکسپریا X Performance: نگاهی دقیق به مزایا و معایب

47
۱۲,۶۰۳

1467432993_468_Sony-Xperia-X-Performance-review-700-worth-of-disappointment (2)
چند روز قبل خبری مبنی بر صدرنشینی دوربین اکسپریا X Performance در مرجع تخصصی DxOMark منتشر کردیم. اکسپریا X Performance جدیدترین اسمارت فون از سونی است که در آزمایشگاه فوق تخصصی DxOmark مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

مرجع تخصصی DxOMark یک پایگاه اختصاصی مرتبط با دوربین های عکاسی است که علاوه بر امتیاز دهی به دوربین های حرفه ای و دوربین های موبایل، یک نقد و بررسی تخصصی، دقیق و کامل نیز از آنها منتشر می کند.

سونی معمولا هر ساله تعدادی از اسمارت فون های خود را در این آزمایشگاه مورد نقد میبیند که اصولا نیز در بین برترین های موبایل جای خوش میکنند. پس از اکسپریا Z5 که سال گذشته را با صدرنشینی در این جدول به پایان رساند حالا نوبت به اکسپریا X Performance رسید تا با کسب امتیاز 88 به بالاترین امتیاز ممکن در بخش دوربین گوشی های هوشمند برسد. نقد و بررسی دقیق DxOMark از دوربین اکسپریا X Performance بیشتر به جنبه های مختلف دوربین این دستگاه میپردازد. تا پایان این نقد و بررسی با ما همراه باشید.
Screenshot (17)
بررسی اجمالی:
به طور کلی تعادل رنگ سفید یا همان White Balance در این گوشی خیلی خوب تنظیم می شود و رنگ های زنده ارائه می شود. سیستم فوکوس ترکیبی پیشگویی کننده، بسیار عالی عمل می کند و در تمامی شرایط نوری و هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری، بسیار سریع و دقیق عمل می کند.

عملکرد دوربین این گوشی در نور کم نیز بسیار چشمگیر است؛ نویز به خوبی کنترل می شود و به لطف ایزوی 12800، نوردهی در نور کم بسیار عالی صورت می گیرد.

در مواقع ضروری، فلش LED می تواند جزییات زیادی را با دقیق ترین تراز رنگ سفید در عکس های درون خانه ثبت کند. با ارائه عملکردی مشابه در عکاسی و فیلمبرداری، اکسپریا X Performance نمره 88 را هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری کسب می کند.

در بخش فیلمبرداری رزولوشن Full HD در دو سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه در دسترس می باشد و به لطف لرزشگیر قدرتمند سونی، امتیاز بسیار بالایی برای لرزشگیر فیلمبرداری در نظر گرفته شده است. لرزشگیر Intelligent Active سونی به طور خودکار لرزش ها وحرکت های ناخواسته را در فیلم تصحیح می کند. نوردهی، رنگ و همچنین تراز نور سفید نیز همگی عالی هستند و از آنجایی که نویز به خوبی کنترل می شود، فیلم هایی زیبا و خالی از نویز در نور کم ثبت می شود.

Overview__001
نوردهی خوب، تنظیم رنگ سفید به طور دقیق و رنگ های خیره کننده؛ اکسپریا X Performance به واسطه رزولوشن بالای دوربین خود می تواند منظره ها را با انبوهی از جزییات ثبت کند!

در نور کافی : وسعت دینامیکی عالی در نور آفتاب
اکسپریا X Performance در شرایط مختلفی در بیرون از منزل تست شده و به طور کلی، نوردهی خوب و رنگ سفید دقیقی را ارائه داده است. در منظره های آفتابی، وسعت دینامیکی بالای تصاویر بسیار خیره کننده است که دوربین این گوشی را برای تعطیلات، مسافرت و عکاسی از منظره بسیار مناسب می کند. با فعال شدن خودکار HDR، وسعت دینامیکی از این هم فرا تر می رود و هم در سایه ها و هم در بخش های پرنور، جزییات بیشتری ثبت می شود. هرچند گاهی اوقات در عکس های متوالی، ناهماهنگی هایی را در نوردهی HDR خودکار متوجه شدیم. بنابراین بهتر است پس از ثبت تصویر، از نوردهی صحیح عکس اطمینان حاصل کنید.

رنگ نیز در تصاویر بیرون از منزل بسیار زنده است و رنگ های شاداب و با وضوح بالا ثبت می شود. همچنین color shading (اختلافات جزیی رنگ) بسیار کم است و همه اینها کمک می کنند تا نتایج خوشایندی در شرایط آفتابی ثبت شود.

تغییر رزولوشن به 8 مگاپیکسل، به ما اطمینان می دهد که تصاویری با جزییات و شارپنس کافی ثبت می شود. هر چند در حالت 8 مگاپیکسل، در بعضی نواحی جزییات از بین می رود. نویز نیز به خوبی کنترل می شود، اگر چه در بعضی نواحی نویز رنگی مشاهده می شود. البته نویز بسیار ناچیز است و تنها اگر عکس را 100 درصد برش بزنید، نویز مشاهده می شود.

Outdoor__001
حتی در روزهای ابری نیز Xperia X Performance رنگ هایی شاداب و خیره کننده ثبت می کند.
Outdoor__002
به طور کلی نوردهی در عکس ها بسیار خوب است و دامنه دینامیکی بسیار بالاست؛ به خصوص در مناظر آفتابی
Outdoor__003
لنز G سونی با فاصله کانونی 24 میلی متر، برای شکار مناظر گسترده بسیار مناسب است و سنسور 23 مگاپیکسلی تضمین می کند که تصاویری با جزییات بسیار بالا ثبت می شود.

در نور کم و درون منزل : کنترل هوشمندانه ی نوردهی
در عکس های درون منزل و نورکم، لنز با دیافراگم باز f2.0 تضمین می کند نوردهی دقیق و روشنی همراه با کنترل نویز صورت می گیرد. حتی در نور بسیار کم با منبع نوری 5 لوکس، تصاویر ثبت شده بسیار قابل قبول هستند و سرعت شاتر 1/16 و ایزو 2000 نتایج خوبی ارائه می دهند. همچنین اکسپریا X Performance، لرزش دوربین را به وسیله داده های ژیروسکوپ تشخیص می دهد. بنابراین اگر گوشی را بوسیله سه پایه عکاسی ثابت نگه دارید و یا گوشی را با دستان خود محکم نگه دارید، دوربین به طور خودکار از سرعت شاتر و حساسیت ایزو پایین تری استفاده می کند تا تصاویر با کیفیت بیشتر و با نویز کم تر ثبت شوند.

در هنگام تست، ما متوجه شدیم استفاده از سه پایه عکاسی تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر دارد! برای مثال هنگام استفاده از سه پایه عکاسی، سرعت شاتر 0.6 و ایزو 100 سبب بالارفتن شارپنس و وضوح تصویر شد؛ برخلاف زمانی که تصویر با دست گرفته شد(سرعت شاتر 1/16 و ایزو 1000)

زمانی از ایزوهای بالا استفاده می شود، دوربین برای کاهش نویز ویرایش های نرم افزاری زیادی انجام می دهد و این سبب کاهش جزییات تصویر می شود. همچنین میتوان هاله ای صورتی در میانه تصویر مشاهده کرد که این هاله در اطراف تصویر به رنگ سبز متمایل می شود. البته این هاله اثر بسیار محدودی دارد و برای اکثریت کاربران نباید مشکل قابل توجهی باشد.

Indoor__001
نوردهی در تصاویر به خوبی صورت می گیرد. حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف (5 لوکس) و با حساسیت ایزو 12800، اکسپریا X Performance می تواند با هر تاریکی مقابله کند!
Indoor__002
در نور 10 لوکس تنگستن، در اکسپوژرهای مختلف، تفاوت فراوانی در حفظ جزییات و میزان نویز وجود دارد.
تصویر سمت چپ : سه پایه عکاسی، سرعت شاتر 0.62 ثانیه، ایزو 100
تصویر سمت راست : عکاسی با دست، سرعت شاتر 1/16 ثانیه، ایزو 1000
Indoor__003
در نور ضعیف (20 لوکس تنگستن)، میزان نویز بسیار کم است ولی برخی از جزییات از دست رفته اند.

امتیازات عکس برداری
Sony_Xperia_X__Photo_Chart__920


نوردهی و کنتراست (امتیاز 87)
اکسپریا X Performance، به دلیل نوردهی دقیق و وسعت دینامیکی بالا، به امتیاز بسیار خوبی دست میابد که تضمین می کند تصاویر هم در نور کافی و هم در نور کم، کنتراست خوبی دارند و به طور کلی حس خوشایندی به بیننده تصویر منتقل می کند. HDR خودکار نیز در افزایش وسعت دینامیکی بسیار موفق است و در نواحی روشن و تاریک، جزییات را افزایش می دهد. هر چند ناهماهنگی هایی در ثبت تصاویر HDR به طور خودکار وجود دارد که پیش از این به آن پرداختیم.

Exposure_and_Contrast__001
ما تناقضاتی را در حالت HDR خودکار مشاهده کردیم. در تصویر سمت چپ که HDR به درستی فعال شده است، دامنه وسیعی از طیف ها ثبت شده اند. اما در تصویر سمت راست که HDR فعال نشده، مناطق پرنور، بیش از حد نوردهی شده اند و “اشباع شدن آسمان” مشخص است.

رنگ (86)
با کسب امتیاز بالایی در بخش رنگ، اکسپریا X Performance در اکثر شرایط رنگ هایی شاداب و خوشایند ثبت می کند. ما اندکی بی نظمی در تنظیم سفیدی نور در عکس های متوالی در نور کم مشاهده کردیم که امتیاز را تحت تاثیر قرار داد. البته این نمی تواند مشکل قابل توجهی برای عکاسان باشد.

Colour__001
هنگام عکاسی در محیط باز چه در شرایط آفتابی و چه در شرایط ابری، تراز نور سفید به طور دقیق و طبیعی انتخاب می شود.
Colour__002
نوردهی خوب اکسپریا X Performance تضمین می کند تصاویری با رنگ های شاداب و سفیدی طبیعی نور به ثبت می رسند.

فوکوس خودکار (95)
اکسپریا X Performance امتیازی ممتاز را در بخش فوکوس خودکار دریافت کرده است. سیستم فوکوس خودکار ترکیبی، هم در نور کافی و هم در نور کم سریع و دقیق است. فوکوس دقیق حتی در عکس های پی در پی نیز تکرار پذیر است!


بافت (89) و نویز (87)
حفاظت از بافت خوب است و در نور کافی، جزییات در لبه ها به خوبی کنترل شده است. تمام جزییات حفظ نشده اند که این میتواند نتیجه ویرایش های نرم افزاری در جهت کاهش نویز باشد. کمی نویز رنگی در برخی نواحی مثل ابرها مشاهده می شود اما شما تا زمانی که 100 درصد عکس را برش نزده اید، متوجه نویز ها نخواهید شد. همچنین در نور کم نیز اگر سه پایه عکاسی نداشته باشید، بسیار از جزییات را از دست خواهید داد. اما با داشتن سه پایه عکاسی، می توانید تصویری شارپ تر، با نویز کم تر و جزییات بسیار بیشتر ثبت کنید.
Textures_and_Noise__001



تاثیرات مصنوعی (80)

زمانی که تصاویر اکسپریا X Performance را 100 درصد برش می زنید، تاثیرات مصنوعی بسیار کمی را مشاهده می کنید. هرچند هاله HDR و کنتراست لبه ها هنگام چاپ در مقیاس بزرگ مشخص است، اما این افکت ها برای اکثر کاربران مشکل مهم و قابل توجهی نخواهد بود. عدم تعادل بین شارپنس میانه تصویر و گوشه های تصویر و نیز تغییر رنگ آسمان در نوردهی های اشتباه HDR خودکار آشکار است.
Artefacts__001

Artefacts__002


فلاش (83)
استفاده از فلاش بدون هیچ گونه منبع نور اضافی، فلاش را به طور یکنواخت پوشش می دهد و فقط در گوشه های تصویر کمی ضعیف تر است. نوردهی فلاش نیز به لطف اکسپوژر دقیق، تنظیم تراز نور سفید به طور طبیعی و حفظ جزییات بسیار خوشایند است. با روشن کردن منبع نوری تنگستن، نوردهی همچنان خوب است و جزییات نیز حفاظت شده اند اما رنگ های ارائه شده کمی متناقض می شوند. ما این را در نوردهی های پی در پی فلاش مشاهده کردیم که اختلالات تراز نور سفید را نشان می داد. به همراه هاله نور نارنجی، صورتی، سبز و همچنین مقداری اختلافات جزیی رنگ.


امتیازات فیلم برداری (88)
Sony_Xperia_X__Video_Chart__920
دوربین فیلم برداری Full HD اکسپریا X Performance می تواند فیلم هایی با نوردهی و رنگ بندی خوب و تعادل نور سفید دقیق را هم در درون و هم در بیرون منزل ضبط کند. در مناظر با کنتراست بالا، گاهی اوقات روشن ترین نواحی بیش از حد نوردهی می شوند و کمی نویز روشن نیز در محیط های کم نور دیده می شود.

سیستم فوکوس خودکار و همچنین سیستم لرزشگیر فیلمبرداری هر دو عالی هستند. سیستم فوکوس خودکار تنها سریع و دقیق نیست! بلکه به خوبی نیز پس تصحیح بزرگنمایی بر می آید که به کاربران اجازه می دهد یک بعد دیگر به فیلمبرداری اضافه کنند. لرزشگیر فیلمبرداری منحصرا چشمگیر است! علیرغم اینکه حرکات پربسامد و لرزش شدید هنگام حرکت افقی مشخص می شود. حفظ جزییات در فیلم برداری بیرون از منزل بسیار خوب است؛ گرچه هنگام فیلمبرداری درون منزل به میزان نویزهای روشن افزوده و از میزان جزییات کاسته می شود. هر چند اثر زیادی بر کیفیت فیلمبرداری نمی گذارند.
Screenshot (16)


 

 مزایا معایب
فوکوس خودکار سریع و دقیق در نورکافی و نور کم
نوردهی خوب و وسعت دینامیکی بالا
نویز در نور کم به خوبی کنترل می شود
به طور کلی تعادل نور سفید بسیار خوب است
حفظ جزییات هنگام استفاده از فلاش
عکاسی گاهی حالت HDR خودکار در مواقع ضروری فعال نمی شود
کمی نویز رنگی در تصاویر بیرون از منزل دیده می شود
هنگام استفاده از فلاش تعادل نور سفید پس از عکس های متوالی تکرار نمی شود
لرزشگیر خیلی خوب
کاهش دهنده نویز خیلی خوب
سیستم فوکوس سریع و دقیق، با تصحیح کننده موثر بزرگنمایی
نوردهی و وایت بالانس خوب
فیلمبرداری لرزش شدید هنگام حرکت افقی
در مناظر روشن، نواحی پرنور گاها بیش از حد نوردهی می شوند
برخی حرکات نامنظم در صحنه های راه رفتن
هنگام استفاده از نور تنگستن، اختلاف جزیی رنگ مشخص است
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

47 دیدگاه ها

  1. دوستان گلم این عکس ها دستکاری نشده
    منبع dxomark هست میتونید برید سرچ بزنیددرسته کم کاستی های داره ولی پرفورمنس واقعا دوربین خوبی داره
    ولی این در نظر داشته باشید ۲ هفته دیگه پرچمدار سونی معرفی میشه منتظر XR باشید

    پاسخ

  2. این گوشی دوربینش سه ضعف داره که اگر برطرف بشه قشنگ ۲ نمره در DXO میرفت بالاتر!
    ۱ – لرزشگیر اپتیکال! دوستان لرزشگیر نرم افزاری سونی در فیلمبرداری عالیه اما در عکسبرداری کاربر نداره اگر لرزشگیر اپتیکال داشته باشه :
    – لرزش خیلی کم میشه
    – شاتر کند تر و ایزو کمتر میشه که باعث کم شدن نویز و افزایش جزییات عکس میشه!
    اگر گوشی مثل S6 در شب عکس انداخته باشید این لرزشگیر خیلی بهش کمک میکنه برای کاهش نویز

    ۲ – دیافراگم نه چندان باز!
    اگر دوربین این گوشی به عنوان مثال دیافراگم F1.8 داشت روشنایی تصاویر بیشتر و نویز خیلی کمتر میشد!

    ۳ – تنظیمات محدود اپ دوربین!
    تنظیمات دستی دوربین گوشی های سونی یک زمانی خیلی کامل تر از بقیه بود اما چند سال پیش نه الان!
    از پارسال حتی خیلی از گوشی های پایین رده و میان رده هم تنظیمات حرفه ای عکاسی مثل سرعت شاتر و فکوس دستی داشتن اما سونی هنوز اضافه نکرده!
    در این زمینه LG از همه بهتر کار کرده اگر گوشی V10 رو دیده باشید تنظیمات فوق‌العاده زیادی در بخش دستی داره
    یکی از هیجان انگیز ترین بخش های V10 شاتر ۳۰ ثانیه ای اونه که میشه عکس های فوق‌العاده ای باهاش گرفت
    در ضمن این گوشی تنظیمات دستی در فیلمبرداری هم داره که میشه فریم فیلم، فکوس و…رو تغییر داد که خیلی مفیده تنظیمات فیلمبرداری از G5 حذف شده و احتمالا فقط مختص سری V الجی خواهد بود

    اگر سونی بخواد بترکونه و فروش و درآمدش رو بالا ببره میتونه این سه کاری که گفتم رو انجام بده و بی رقیب بشه! امیدوارم این سه مورد در پرچمدار جدید سونی لحاظ بشه

    پاسخ

    rezvansoft گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۴۳

    گل گفتی داداش، یک ویژگی که از اندروید ۵ به بعد اضافه شده camera2 api هستش که سونی به گوشی هاش اضافه نکرده، با این امکان نرم افزارایی که از camera2 api پشتیبانی میکنن میتونن کلیه تنظیمات دستی شامل فوکوس دستی، ایزو، سرعت شاتر و عکاسی raw رو در اختیار کاربر بذارن که حتی میشه عکسای نجومی از آسمان شب گرفت، ولی سونی هنوز فکری براش نکرده

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۰

    مورد اول رو قبول دارم‌ درسته که لرزشگیر دیجیتال سونی برای فیلمبرداری بهترینه اما برای عکسبرداری نه باید به عنوان مکمل اینو اضافه کنه ولی باز هم بهترین لرزشگیر اپتیکال دنیا هم نیازمند همراهی لرزشگیر دیجیتال هست … مورد دوم رو قبول ندارم چون دامنه فوکوس رو محدود میکنه .. مورد سوم هم بله تا حدودی ولی با این‌اوصاف هم سونی یکی از بهترینهارو داره !! شاید اگه مورد اول رو داشت امتیازش بیشتر میشد

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۷

    کاملا باهات موافقم من از نزدیک با v10 کار کردم دوربینش واقعا عالی
    عکس های که میگره خیلی به واقعیت نزدیک مخصوصا وقتی عکس میگری زوم میکنی کمترین افت کیفیت و جزییات داره البته دلیلش بخاطر لرزشگیر اوپتیکال ۳محور پیشرفته هست که انقدر خروجی تصاویر بالا میبره این لرزشگیر بدجوری تو دوربین گوشی ها اکسپریا حس میشه

    پاسخ

  3. با سلام و خسته نباشید
    من یه سوال داشتم
    این گوشی ها رو برای بررسی از سونی رایگان دریافت میکنید یا نه؟

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۷

    دوست عزیز گوشی ها برای تست به سایت ها داده میشن و بعد از بررسی پس گرفته میشن 🙂

    پاسخ

    xperia msy گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۸

    اه که حیف
    ولی بازم خوبه

    پاسخ

  4. ایزوی ۱۲۸۰۰ رو چجوری فعال میشه توی زد ۵ چون هر کاری میکنم نهایتا ۳۲۰۰ میشه در حالی که توی یه ویدیو توی همین سایت برای زد ۵ ایزوی ۱۲۸۰۰ نشون میداد؟

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۴۱

    دوست عزیز اول باید مگاپیکسل بزاری روی ۸مگا و بعد در تاریک ترین شرایط یعنی فقط یه منبع نور کم باشه عکس بگیری تا بتونی ۱۲۸۰۰ بیاری. هر چی روشن تار باشه ایزم کمتر میشه

    پاسخ

  5. فقط دوربین زد وان خودم

    پاسخ

    SpatialFlowers گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۶

    خخخ فقط Z1
    اما دم سونی گرم تو موبایل هیچ کسی رو دستش نیست
    لامصب هر سری که گوشی میزنه انقدر خوب میزنه که ادم گوشی سری قبل رو نمی گیره و ادم رو وسوسه میکنه تا صبر کنه گوشی جدید که بیاد بازار رو بگیره
    میخواستم Z5 per بگیرم ولی با این گوشی نظرم عوض شد
    ببینیم پرچمدار بعدی چه طوره شاید رفتیم سراغ اون

    پاسخ

    @mdar7529 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۰

    خنده داره

    پاسخ

  6. لامصب بدی دوربین های سونه اینه که باید طرف خیلی وارد باشه تا بتونه عکس های عالی بگیره و این خیلی وقت گیره!
    اگه وارد باشی = بهترین عکس
    اگه ناشی باشی= پر نویز و عکاسی ضعیف

    پاسخ

  7. این گوشی بهترین گوشی سونی تا به امروز می‌باشد مزیت اصلیش نسبت به زد ۵ پرمیوم اینه که پردازنده اش اسنپدراگون ۸۲۰ است و داغ نمیکند اما زد ۵ پرمیوم با بازی کردن به صورت یه ربع الی بیست دقیقه داغ میکنه که داغ کردنش ازار دهنده است من شنیدم که ممکنه بزودی وارد ایرانم بشه خیلی عالیه این گوشی میتونه رقیب خوبی برای اس ۷ ایج باشه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۷

    Z5 پریمیوم گرمای آزار دهنده ای نداره واقعا! از Z2 خیلی بهتره از لحاظ گرم شدن

    و یک مزیتی هم که داره اینه که خیلی خیلی سریع خنک میشه

    پاسخ

  8. سلام ببخشید میدونم ربطی نداره ولی راهنمایی می خواستم ببینم بین lg g4 lg v10 htc m9 sony z5 sony x s6 edg کدوم رو اتنخاب کنم ممنون میشم راهنماییم کنید یا اگر در همین رنج قیمت گوشی دیگری موجود هس لطفا بگید

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۶

    سلام وایسا از اینجا شروع کنیم………. شماره ها بر اساس رتبه بندی گوشی هس که میگم…………
    ۱٫پیشنهاد من اینه که حالا داری پول برای ایکس میدی بیا زد۵ پریمیوم بخر من حدود ۱۱ تا ۱۲ زد۵ پریمیوم خریدم همه راضی بودند و مشکلات داغ شدن خاصی هم نداره خیلی خوب روون دوربینشم با این اپدیت جدیده خیلی عالی شده نظر من به تو زد۵ پریمیوم هست علاوه بر اینا زیبایی و پرستیژ خاصی هم داره مخصوصا رنگ کرومش ظاهرشم عالی هست
    ۲٫برای پدرم ایکس خریدم تا حالا هنگ نکرده گوشی خوبیه و خیلی روون و راحت گوشی خوبیه و دوربین خیلی خوبی داره
    ۳٫الجی وی ۱۰ هم بین این ها رتبه سومو داره و شخصا باهاش کار کردم گوشی عالی ای هست بر خلاف جی ۵ طبیعی تر عکس میگیره و گوشی قابل اعتمادی هس
    ۴٫الجی جی۴ گوشی بدی نیست اما ارزش نداره هم قدیمیه هم چیز خاصی نداره و دوربین خوبی داره و اینم بگم الجی جی۳ بهتر از جی۴ هس چون پردازنده ی خیلی قوی داره خیلی قوی مث لپ تاپ کسی که می خواد جی۴ رو بخره بنظرم خیلی بهتره که بره جی۳ رو بخره
    ۵٫اچ تی سی ام۹ و گوشی بدی نیست اما خوبم نیست اول که نمیتونه اپدیت بگیره البته مطمئن نیستم دومم جزابیتی نداره
    ………………………………………………………………………………………………………………………………….
    ۶٫اس۶ ادج رو که تکلیفش روشنه اگه می خوای اس۶ ادج بگیری میری نوت۵ میگیره هر چند که همشون یه چیزند
    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    اما زد۵ پریمیوم بین این معرکه هست
    این تربه من فقط نیست اینو برو از هر کسی که زد۵ پریمیوم خریده و رو در رو بپرس

    پاسخ

    dmc گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۴

    ممنون

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۸

    خواهش می کنم

  9. سونی باید نویز شدید دوربین رو توی نور کم از بین ببره خیلی تو ذوق میزنه

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۵۵

    خیلی وقته از بین برده اگه مطالب بالا را خونده باشی
    الان با پرمیوم به هیچ وجه نویزی ندارم حتی در بدترین شرایط نوری
    حرفه ای ها اگه متوجه شده باشند کلا تو آپدیت آخری دوربین پرمیوم و کلا زد۵ بینظیر شدند حالا پرفورمنس به کنار که واقعا رقیبی نداره

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۴

    نویز و افت جزییات هنوز وجود داره
    من خودم z5 دارم درست در اندروید ۶٫۰٫۱ بهبود یافته ولی هنوز این مشکل پا برجاست
    اگه لرزشگیر اوپتیکال وجود داشت خروجی تصاویر از این هم بالا تر میرفت ایشالا شاهد اپتیکال در دوربین پرچمدار شهریورماه امسال XR باشیم

    پاسخ

    meysam5x گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۴

    سونی نویز رو بتونه از بین ببره در خواب بیند پنبه دانه!

    پاسخ

    Hoseynssss گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۸

    شما گوشیت چیه گل من؟

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۸

    ازین لکسوسک ها داره

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۵

    نویز خیلی وقته نیست اونا هم که میبینی طبیعیه وقتی مثل دوربین حرفه ای سوپر زوم می کنید باید کیفیت تغییر کنه

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۰

    مهران جان شاید برای شما مهم نباشه ولی من بار ها شاهد این بودم
    اکثر خریدار ها با گوشی که عکس میگرند اون زوم میکنند و با گوشی ها دیگه از جمله سامسونگ مقایسه میکنند

    پاسخ

    meysam5x گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۶

    دوست عزیز من تا آخر زوم کردم گوشی خودمو اصلا با z5 مقایسه کردم نور z5 هم تا آخر زیاد بود و و زوم ۱۰۰% نویز سونی بسیار زیاد بود به طوری که عکس ها بی کیفیت میشدند ولی من تا ۱۰۰% زوم کردم اصلا نویز نداشت حتی یه ذره دیگه نمیدونم واقعا چطوری فهموند.

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۹

    jتو همین که زندگیتو پیش ببری کافیه لازم نیست به کسی چیزی بفهمونی

  10. واقعا شاهکار این گوشی
    حیف که این گوشی نیومد ایران واقعا جاش خالیش احساس میشه
    در مورد دوربین هم واقعا سونی خوب عمل کرده و دیگ هنوز راه درازی تا رسیدن به جای اول خودش داره
    این گوشی در حد پرچمدار نیس ولی دوربینش عالی کار میده
    در مورد پرچمدار هم با اکتفا به این دوربین باید انتظار دوربین بسیار بسیار خوبی از پرچمدار داشت. و امیدوارم هم همینطور باشه
    چون واقعا الان دوربین گوشی ها
    خوب شده و سونی هم خودش نباید از قافله عقب بیوفته
    به امید روزی که بخش عمده شرکت سامسونگ توسط سونی خریده بشه.

    پاسخ

  11. مطمئنید عکسا دستکاری نشدن؟؟؟
    چون کنتراستش فک نکنم اینطور باشه؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۵۹

    دوست عزیز فکر کنم جای سامسونگ و سونی را عوضی دیدی اونی که همه چیزرا دستکاری میکنه سامسونگه نه سونی

    پاسخ

    meysam5x گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۸

    بله دوست عزیز کاملا عکسا دستکاری شدند به این عکس ها اعتماد نکنید باید از نزدیک تست میشد که این گوشی به ایران نمیاد و اصلا هم حیف نیست شما میتونید گوشی بهتر از performance مثل note5 تهیه کنید که فوق العاده هستش مرسی

    پاسخ

    Modarz گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۰

    پسر چی زدی آخه حداقل میگفتی اس ۷٫ الان مثلا تو معتبر تر از dxomark هستی؟ خخخخ نخندون مارو

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۸

    سکوت میکنم چون کسی که خودش رو به خواب زده حتی با فریاد هم نمیشه بیدار کرد. شما به طرفداری کورکورانه ات از سامسونگ ادامه بده و مطمئن باش با تبلیغ هر گوشی چه سامسونگ چه برند دیگه ای هیچ ضرری نه به من نه به دوستان و نه به سونی نمیرسه. این شمایی که بدون مزد تبلیغ کردی!!

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۷

    خخخخخخخ دستتون درد نکنه مردم از خنده
    javad.p گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ – ساعت: ۱۲:۱۸

    سکوت میکنم چون کسی که خودش رو به خواب زده حتی با فریاد هم نمیشه بیدار کرد. شما به طرفداری کورکورانه ات از سامسونگ ادامه بده و مطمئن باش با تبلیغ هر گوشی چه سامسونگ چه برند دیگه ای هیچ ضرری نه به من نه به دوستان و نه به سونی نمیرسه. این شمایی که بدون مزد تبلیغ کردی!!

    کاکو سعید گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۹

    مهران چقدر مزد گرفتی کلک بابا شماها دیگه کی هستین خخخخخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۵

    خخخخخخخ من که دارم نمایندگی میزنم تبلیغ واجبه
    البته از وسیله ی خوب باید تعریف کرد و هر چه برای سونی تبلیغ کنیم هم برای ما بهتره و هم برای من

  12. خیلی پیشرفت کرده حالت اتومات ولی چیزی که هنوز آزار دهندس در منازل و نور کم ویا نور مصنوعی عکاسی با ۸ مگاپیکسل بهتره چون جزییات بهتری ثبت میشه ولی زیر نور آفتاب ۲۳ یا ۲۰ مگاپیکسل فوقولادس چیزی که در زد۵ هم همینه.حالت منوآل یا دستی هم در نور کم و مصنوعی روی ۸ مگاپیکسل تنظیم کنید عکسایی بهتری با جزییات بیشتر میگیرید گول ۲۳ مگاپیکسل نخورید فقط در نور آفتاب عالی عمل میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here