برند Oppo برای گوشی +Reno 5 Pro از سنسور پرچمدار جدید سونی IMX766 استفاده می کند

4
۱۴,۳۳۴

امروز شرکت Oppo اطلاعاتی را از محصول پرچمدار نسل بعدی خود با کاربران به اشتراک گذاشت. این شرکت به طور مشخص اعلام کرده است که گوشی هوشمند جدیدش با نام +Reno 5 Pro از سنسور جدید و پرچمدار IMX766 استفاده خواهد کرد که با همکاری شرکت سونی توسعه داده شده است. هر چند که ، زیر پوسته این تلفن همراه هوشمند از پردازنده قدیمی اسنپدراگون 865 استفاده شده است. به علاوه آنکه ، یکی دیگر از عوامل فروش و تاثیر گذار این گوشی هوشمند به جز دوربینش ، پشتیبانی آن از شارژر سریع 65 واتی است. این محصول به صورت رسمی این پنجشنبه معرفی خواهد شد.

در دهمین روز این ماه ، شرکت اوپو به صورت رسمی از دو گوشی جدید خودش رونمایی کرد ، Reno 5 و Reno 5 Pro. هر چند که ، این شرکت اظهار داشت در تاریخ 24 دسامبر (4 دی) از نسخه قدرتمند تر این خانواده یعنی گوشی +Reno 5 Pro رونمایی خواهد کرد.

طبق اخبار یک وبلاگ نویس معروف در شبکه اجتماعی چینی Weibo این گوشی به جدیدترین سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی با اندازه حدود 1/1.56 دهم اینچ مجهز خواهد شد. علاوه بر این ، سه سنسور دیگر روی بدنه پشتی شامل لنز های فوق عریض ، تله و ماکرو خواهند بود. در طرف مقابل ، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی قرار خواهد داشت. بعلاوه ، این وبلاگ نویس ادعا می کند که گوشی اوپو دارای نمایشگری از نوع AMOLED مجهز به نرخ تازه سازی 90 هرتز و حفره دوربین است.

هنوز شرکت سونی به صورت رسمی اشاره خاصی به این سنسور جدید نکرده است اما طبق بررسی های انجام شده می توان فهمید که اندازه این سنسور از سنسور به کار رفته در گوشی هواوی P40 Pro کوچکتر است و به صورت مستقیم برای رقابت با سنسور ISOCELL GN1 شرکت سامسونگ ساخته شده است که این سنسور نیز 50 مگاپیکسلی بوده و از فناوری Tetracell برای عکاسی و ترکیب پیسکل ها به صورت 4 به یک استفاده می کند. همچنین به تازگی شایعه شده است که شرکت وان پلاس نیز برای محصول جدیدش یعنی OnePlus 9 Pro از سنسور IMX766 سونی استفاده خواهد کرد.

شرکت اوپو پیشتر در گوشی Find X2 Pro Plus از سنسور 48 مگاپیکسلی پرچمدار سونی استفاده کرده بود که این محصول در رده 5 محصول برتر از نظر قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری در تست های شرکت DxOMark قرار گرفته است.

نظر شما چیست؟ این گوشی می تواند یکبار دیگر اوپو را به صدر جدول DxOMark برگرداند؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

4 دیدگاه ها

  1. انگار واقعا سونی تعمدا از جدیدترین سنسورهاش برای گوشی استفاده نمیکنه تا شرکتهای دیگه مشتری دائمیش باشند. ولی ای کاش در زمینه تامین سایر قطعات گوشی هم مثل حسگر کار میکرد.

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۲:۴۹

    بله متاسفانه برای خودش از سنسور های سامسونگ استفاده می کنه…

    پاسخ

    ایوبA گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۳:۴۳

    یه زمانی دیگه سونی ازین حالت قطعه سازی باید بیاد بیرون. اگر خودش گوشی نمیساخت یه بحث دیگه بود و مثل شرکتهای قطعه سازی ایتالیایی که قطعات چند برند لوازم خانگی رو تامین میکنند اونهم همین کارو میکرد. ولی درحال حاضر مطرح ترین نام ژاپنی (برای تولید گوشی)در خارج از کشورش همین سونی هست. واقعا حیف ازین برند که در زمینه ی موبایل چنین جایگاهی داشته باشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here