بروزرسانی جدید پلی استیشن در راه است: با ویژگی هایِ منحصر به فرد این بروزرسانی آشنا شوید.

6
۶,۵۳۴

چندی پیش طی خبری گفتیم که سونی آمادگی خود برایِ آغاز طرح آزمایشی بروزرسانی جدید پلی استیشن را اعلام کرده است و این طرح حدود 1 ماهی به جمع آوری کاربر برایِ آزمایش این نسخه پرداخت و بنابر اطلاعاتی که به بیرون درز پیدا کرده است، هم اَکنون این بروزرسانی برایِ کاربران شرکت کننده در این طرح عرضه شده است.

وبلاگ رسمی پلی استیشن اعلام کرد که طرح آزمایشی بروزرسانی بزرگ 4.50 سیستم عامل پلی استیشن با اسم رمز Sasuke از امروز آغاز شده است و کاربرانی که پیش از این در طرح آزمایشی این بروزرسانی شرکت کرده اند به زودی نامه هایِ الکترونیکی حاوی دستورالعمل نصب بروزرسانی مذکور را در دریافت خواهند کرد.

سونی اشاره میکند که با توجه به هدف گذاری هایِ از پیش تعیین شده، این کمپانی ژاپنی در نظر دارد در سال 2017 بیش از همیشه به قابلیت هایِ نرم افزاری کنسول محبوب خود، پلی استیشن 4 بپردازد و پاداش بسیار خوبی به کاربران 57 میلیونی خود بدهد. این بروزرسانی که طرح آزمایشی آن ساعاتی پیش شروع شده است با خود ویژگی هایِ بسیار منحصر به فردی به همراه دارد، که با هم به بررسی آنها میپردازیم.

 

1. پشتیبانی از هاردهایِ اکسترنال

ارتقایِ حافظه داخلی کنسول PS4 کاری بسیار ساده است. حتی در نسخه جدید و ارتقا یافتۀ کنسول PS4 که تحت عنوان PS4 Pro عرضه شده است این کار بسیار ساده تر از قبل نیز شده است، اما باز هم سونی به فکر کاربران خود میباشد. سونی اعلام کرد که بروزرسانی 4.50 قابلیت پشتیانی از هارهایِ اکسترنال را به کنسول PS4 می آورد.

کاربران کنسول پلی استیشن 4 میتوانند هر گونه هارد اکسترنالی با رابط USB3.0 تا حدأکثر حجم 8 ترابایت را به صورت مستقیم به کنسول خود وصل کرده و حافظه داخلی کنسول خود را به واسطه آن افزایش دهند. به این ترتیب کاربران میتوانند به سادگی دیتایِ بازیهایِ خود را بر رویِ هارد اکسترنال کُپی کرده و با وصل کردن آن به کنسول PS4 به بازی بپردازند.

 

2. تصاویر پس زمینه دلخواه

با این بروزرسانی هم اَکنون کاربران میتوانند هر تصویری که میخواهند را به عنوان تصویر پس زمینه کنسول PS4 خود قرار دهند و هیچگونه محدودیتی درباره این موضوع وجود ندارد. حتی به واسطه ویرایشگر پیشرفته تصاویر، کاربران میتوانند عکس خود را به هر نحو که میخواهند ویرایش کرده و به عنوان پس زمینه از آن استفاده کنند.

همچنین، کاربران میتوانند با ابزارهایی که در بخش تنظیمات در اختیارشان قرار دارد به ویرایش برخی از قابلیت هایِ نمایش محتوی بپردازند و من باب مثال حالت نمایش آیکن هایِ سیستم عامل اختصاصی پلی استیشن را تغییر داده، رنگ پس زمینه آیکن ها را عوض کرده یا به هر نحوی که دلشان میخواهد پس زمینه را محو کرده تا آیکن ها به خوبی نمایش داده شوند.

 

3. بازنگری در بخش میانبر

کسانی که کنسول پلی استیشن 4 سونی را دارند به خوبی با میانبر سیستم عامل اختصاصی کنسول PS4 آشنایی دارند. کاربران کنسول پلی استیشن 4 سونی برایِ دسترسی سریع به برخی از قابلیت هایِ حیاتی ( مانند تنظیمات دسته، خاموش کردن دستگاه و … ) میتوانند با نگه داشتن دکمه PS رویِ گیم پد Dual Shock 4 وارد میانبرهایِ سریع شوند و به برخی از قابلیت هایِ مورد نیاز دسترسی یابند.

در بروزرسانی قبلی سونی میانبر سیستم عامل اختصاصی خود را از حالت تمام صفحه به نیم صفحه در سمت چپ انتقال داده بود و بدین ترتیب صفحه میانبر دیگر تمام حجم صفحه را پوشش نمیداد. حال خبر میرسد که در این بروزرسانی بخش میانبر نیز دچار تغییراتی جدید شده است و اَکنون فضایِ کمتری نسبت به قبل اِشغال میکند. همچنین کاربران به سادگی میتوانند بدون خروج از بازی به امکانات Playstation Party دسترسی یابند و بازی خود را با دوستانشان به اشتراک گذارند یا وارد یک گفتگویِ دوستانه شوند.

 

4. بخش اعلانیه هایِ ساده تر شده

بخش اعلانیه ها در سیستم عامل اختصاصی پلی استیشن نقش بسیار حیاتی را ایفا میکند. اعلانیه ها در حال حاضر در بخش هایی مجزا در سمت چپ دسته بندی میشوند و کاربران میتوانند با توجه به نیاز خود به هر یک از دسته بندی هایِ موجود در سمت چپ رفته و اعلانیه مد نظر خود را مدیریت کنند.

اما اَکنون خبر میرسد که بخش اعلانیه ها به صورت کامل با تغییرات ظاهری مواجه شده است و تمامی اعلانیه ها در یک بخش و به صورت کُلی به کاربر نمایش داده میشوند. همچنین، کاربران هم اَکنون میتوانند دسته بندی اعلانیه هایِ دریافتی خود را مدیریت کرده و تنها اعلانیه بخش هایِ مد نظر خود را دریافت کنند و بدین ترتیب دیگر میان اعلانیه هایِ مختلف سردرگم نمیشوند.

 

5. پشتیبانی از فیلم هایِ 3 بُعدی برایِ هدست واقعیت مجازی Playstation VR

اگر از طرفداران فیلم هایِ بلو-ری 3 بُعدی هستید و تا به امروز هدست واقعیت مجازی Playstation VR سونی را خریداری کرده اید، خبر خوبی برایتان داریم. سونی در بروزرسانی 4.50 توجه ویژه ای به اولین هدست واقعیت مجازی خود داشته است و بر طبق درخواست هایِ بیشمار کاربران، ویژگی نمایش فیلم هایِ کاملاً 3 بُعدی توسط هدست واقعیت مجازی Playstation VR برایِ کاربران این دستگاه فراهم شده است.

اینها تنها بخشی از تغییرات بروزرسانی 4.50 کنسول پلی استیشن 4 سونی هستند و قطعاً در آینده ای نزدیک جزئیات بیشتری از این بروزرسانی به بیرون درز پیدا خواهد کرد. همانطور که پیش بینی شده بود، این بروزرسانی یکی از بروزرسانی هایِ بسیار عظیم برایِ کنسول محبوب پلی استیشن 4 سونی میباشد و از این رو، مهندسین بخش نرم افزاری پلی استیشن تمام وقت و تلاش خود را بر رویِ این بروزرسانی گذاشته اند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

6 دیدگاه ها

  1. خیلی عالیه
    اینجوری یه نسخه ۵۰۰ گیگابایتی سری ۱۲ با ۱ یا ۲ تا دسته(درصورت نیاز) میگیری با یه هارد اکسترنال،که جاهای دیگه هم قابل استفاده باشه…بازی هکی یا دیجیتالی میریزی و حال میکنی،خیلی ارزونتر از یه pc هم درمیاد..
    دیگه کسایی که هارد دارن هم چه بهتر..هزینشون کمتر میشه

    پاسخ

  2. مگه قبلا نمیشده هارد اکسترنال بهش وصل کرد؟!
    PS3 که واسه چند سال قبلشه هارد اکسترنال ساپورت میکنه!

    پاسخ

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۱

    خیر …
    کنسول PS3 مدتهاست که هک شده عزیز …
    قبل از هک شدن نمیشد بهش هارد وصل کرد .
    قبلاً من خودم PS3 داشتم ، زمانی که هک نبود کُلاً …
    بعداً با هک شدنش اضافه شد به همراه یک سری قابلیت هایِ دیگه .

    پاسخ

  3. خود هارد دستگاه که به راحتی قابل ارتقا بود و مشکلی نداشت ولی از بین این ویژگی های ذکر شده، پشتیبانی از هارد اکسترنال از همه بهتر بود.
    حالا میشه راحت هارد اکسترنال سونی رو بهش وصل کرد. 🙂

    خسته نباشید. 🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here