بر اساس تحقیقات، اَندروید اَمن ترین سیستم عامل دنیا در سال 2016 بوده است.

6
۵,۶۴۰

گوگل چندی پیش گزارش سالیانه خود از امنیت سیستم عامل اَندروید را منتشر کرده است، که در آن به اَمن بودن این سیستم عامل در سال 2016 اشاره شده است. اما با توجه به اینکه اَندروید اَمن ترین سیستم عامل دنیا در سال 2016 بوده است، گوگل اعلام کرد در حال کار کردن بر رویِ دفع کامل مزاحمت ها و مصون نگاه داشتن سیستم عامل خود در سال 2017 میباشد.

گوگل میگوید همچنان مزاحمت هایِ زیادی برایِ برنامه ها و بالطبع  گوشی کاربران اَندرویدی در دنیا وجود دارد، اما بر اساس تحقیقی که به مدت 2 سال ( از سال 2014 تا سال 2016 ) بر رویِ کلیه گوشی هایِ اَندرویدی انجام شده است، گوگل متوجه شده است که تعداد گوشی هایی که به انواع و اقسام مخرب ها آلوده شده اند بسیار کاهش یافته و در نتیجه امنیت سیستم عامل اَندروید بالاتر رفته است.

گوگل در سال 2015 برنامه هایِ خود برایِ افزایش امنیت اَندروید را به نحو بسیار مطلوبی تغییر داد و پس از آلودگی خیل عظیمی از گوشی هایِ اَندرویدی با آسیب پذیری Stagefright، بروزرسانی هایِ امنیتی به صورت ماهیانه برایِ گوشی هایِ اَندرویدی منتشر میشود. بر اساس گزارش ها، این حرکت مثبت در سال 2016 با رُشد ویژه ای همراه شد. بروزرسانی هایِ امنیتی ماهیانه گوگل برایِ گوشی هایِ با اَندروید 4.4 و بالاتر منتشر میشود، که حدود 86 درصد از کُل گوشی هایِ اَندرویدی دنیا را شامل میشود.

اما همانطور که بیان شد، گوگل در صدد است برنامه هایی که به صورت ناخواسته بر رویِ گوشی کاربر نصب میشوند و برنامه هایِ مخربی که از منابع مختلف غیر رسمی دریافت شده و کاربران تصمیم بر نصب کردن آنها دارند را شناسایی کرده و کاربران سیستم عامل متن باز اَندروید را شر تهدیدات مختلف در امان بدارد.

علاوه بر این، گوگل در نظر دارد برنامه هایی که دسترسی هایِ اضافی از کاربر میخواهند و در صدد هستند اطلاعات حیاتی کاربر همچون اطلاعات حساب هایِ بانکی را رصد کنند نیز مورد هدف قرار داده و کاربران را شر آسیب هایِ جانبی و به اصطلاح آسیب هایِ خاموشی که در اطراف آنها میگذرد مصون بدارد. گوگل میگوید در آینده بیشتر درباره این ایدئولوژی جدید امنیتی توضیح خواهد داد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. سلام.
    جا داره از مسئولین سایت خصوصاً جناب معراجی و آقا سینا عزیز یه تشکر ویژه بکنم.
    به لطف زحمات شما تم و ویجت ساعت ۲۰۱۷ سونی رو روی اکسپریا x گذاشتم واقعا زیبا شده و ازش لذت می برم.
    سپاسگزارم.
    درود بر شما.

    پاسخ

    ۰۸ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۴۵

    سلام عزیز جان …
    سلامت باشید
    😉

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here