downward+graph
موسسه آماری Accenture تحقیقاتی را از افراد مختلف به عمل آورده که نتایج آن، آمارهای جالبی از وضعیت آینده محصولات الکترونیکی ارائه میکند. این موسسه، نظرسنجی خود را از 28 هزار نفر در 28 کشور مختلف انجام داده که در آن، از مردم مختلف در خصوص برنامه ریزی آنها برای خرید گجت های مختلف در سال 2016 سوال پرسیده شده است.

در این نظرسنجی، حدود 48 درصد از تصمیم خود برای خرید یک گوشی هوشمند در سال جدید صحبت کردند. این آمار 6 درصد کمتر از آمار سال گذشته است که نشان میدهد تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند در سال جدید کاهش یافته است. در این آمار همچنین 29 درصد تصمیم به خرید تبلت در سال 2016 دارند که این مورد نیز 9 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

علاوه بر گوشی و تبلت، تقاضا برای خرید لپ تاپ یا کامپیوتر و همچنین تلویزیون نیز نسبت به سال قبل کاهش داشته و حدود 30 درصد برای خرید یکی از این محصولات برنامه ریزی کردند.

در کنار لوازمی که نسبت به سال گذشته تمایل به خرید آنها توسط مردم کاهش پیدا کرده، گجت های دیگری بودند که تقاضا برای خرید آنها در سال جدید بیشتر شده است. ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی سلامتی و تناسب اندام بیشتر مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته و تمایل به خرید آنها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
Weak-Smartphone-Demand-640x360
این نظرسنجی در مجموع کاهش تقاضا برای خرید ابزارهای نسبتا ضروری زندگی مثل گوشی های هوشمند و تلویزیون و لپ تاپ و در مقابل افزایش تقاضا برای خرید گجت های فانتزی و پر زرق و برق را نشان میدهد. هر چند که نظرسنجی ها ملاک دقیقی به حساب نمی آیند، اما میتوانند به شرکت های مختلف در جهت سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تولید محصولات کمک شایانی کنند.

منبع: