بعد از مدت ها یکی دیگر از گوشی های سونی وارد آزمایشگاه DxOMark شد

18
۱۱,۱۳۹


تقریباً یک سالی از آزمایش آخرین گوشی هوشمند سونی توسط مرجع عکاسی DxOMark میگذرد که در این مدت، این مرجع تخصصی هیچ کدام از گوشی های سونی را برای بررسی وارد آزمایشگاه خود نکرده بود. گوشی های شاخصی نظیر اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ2 و از همه مهمتر اکسپریا XZ2 Premium مدعیان عکسبرداری از سونی هستند که متاسفانه در بررسی های این مرجع جایی نداشتند.

با گذشت یک سال، حالا DxOMark در اتفاقی جالب یک گوشی میان رده از سونی را به آزمایشگاه خود وارد کرد. اکسپریا XA2 Ultra این فرصت را داشت تا بعد از مدت ها دوباره به نمایندگی از سونی در این آزمایشگاه وارد شود. در تست DxOMark گوشی اکسپریا XA2 Ultra موفق به کسب امتیاز 75 در مجموع عکاسی و فیلم برداری شد که یک امتیاز تقریباً متوسط و قابل انتظار برای این محصول است.

اکسپریا XA2 Ultra در هر دو حالت عکسبرداری و فیلمبرداری تقریباً عملکرد یکسانی داشته است. در حالت عکسبرداری امتیاز این دستگاه 75 و در حالت فیلمبرداری امتیاز 74 بوده است. طبیعی است که اکسپریا XA2 Ultra به عنوان یک مدل میان رده مجموعه ای از قابلیت ها را در دوربین خود نمیبیند که ثمره آن افت امتیاز نسبت به گوشی های پرچمدار خواهد شد.

فبلت اکسپریا XA2 Ultra در حالی امتیاز 75 را از این مرجع دریافت کرده که رقیبی نظیر گلکسی A8 به امتیاز 79 رسیده بود. البته اینجا برندهای چینی را مشاهده میکنیم که در سطح میان رده ها امتیاز به مراتب بالاتری داشتند. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که اکسپریا XA2 Ultra یک فبلت سلفی محور است که در بررسی تخصصی این مرجع، قابلیت عکاسی دوربین سلفی اصلا در نظر گرفته نمیشود. با این حال برای یک اسمارت فون تقریباً 3 میلیون تومانی، انتظارات از دوربین پشت این دستگاه به نظر باید بیشتر باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

18 دیدگاه ها

  1. برای چی xz2 که پرچمدار هست رو آزمایش نفرمودن حضرات 😐
    میدونم اگه xz2p هم آزمایش کنند شاااااید به ۹۰ هم نرسه ولی اون آشغال چینی، بگذریم.
    دی اکس اُمارک قابل اعتماد نیست
    آزموده را آزمودن خطاست.
    فقط سونی امتیاز من به سونی ۱۰۰۰
    __*Just *SONY__

    پاسخ

  2. سلام من گوشی m5 ابدیت کردم به بلدi30.2.B.1.21

    به خاطر خاموشی دستگاه که داره چه بلدی بزنم ؟ اگه کمکم کنید ممنون میشم میخوام با این روش درس بشه آموزش حل مشکل خاموش شدن ناگهانی Xperia M5

    پاسخ

    _Saeed گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۰۴

    آخرین بیلدش رو فول وایپ فلش بزن اگه بلد نیستی ببر موبایل سازها برات ردیف کنن.

    پاسخ

    sherzad2 گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۲۵

    ممنون زحمت کشیدی

    پاسخ

  3. همون بهتر که خاورمیانه گوشی ندی

    پاسخ

    Nano system گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۰۸

    وقتی xz premium ۸۳ گرفته چه انتظاری داری؟ بیشتر مشکلات به خاطر همین ois هست، موندم با این همه ضخامت چرا حداقل به xz2‌ ois نداده.

    پاسخ

    _Saeed گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۰۶

    اگه الان آزمایش کنن، XZP بلاتر از ۹۰ میگیره 🙁

    پاسخ

  4. بیشتر از این انتظار داشتیم، ولی خب ارتیفکتش واقعا قابل دیدنه. خیلی معلومه. مخصوصا اگه بزاری روی supervivid mode. چنان عکس خط خطی میشه که جذابیتش رو از بین میبره، البته مشکل تست dxo اینه که نه تو A8+ و نه تو این گوشی سلفی ها رو تست نکرده! این گوشی ها برای سلفی ساخته شدن ولی سلفیشون رو تست نکرده.

    پاسخ

  5. خوشبختانه و یا متاسفانه، شاهد امتیاز معقول و قابل انتظاری هستیم .. هرچند به عقیده بنده XA2 Ultra ظرفیت امتیاز بسیار بهتری و بیشتری رو داشت. البته! همانطوری که در متن هم ذکر شد؛ XA2 Ultra یک اسمارت‌فون سلفی محور هست. این قضیه در مورد A8 و A8+ هم همینطوره .. و صدالبته که دوربین سلفی XA2 Ultra واقعا یک چیز دیگه‌ست؛ از جزئیات بگیریم تا سیستم لرزشگیر!

    پاسخ

  6. سونی ۷۲ ساله و رقبا تازه به دوران رسیده ی چینی…
    رقابتی که سرانجام امتیازی برای سونی نداشت…

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۳:۰۰

    دوربین برند های چینی در عمل هیچی نیست حالا مهم نیست که DXO چه امتیازی به چینی ها بدهد… دوربین پرچمداران سامسونگ انصافاً عالیه همچنین دوربین گوشی های جدید سونی مثل xz2 و xz2 پرمیوم که تحسین کارشناسان بزرگ دنیا را داره

    پاسخ

  7. من نمیدونم این تکنولایف چطوری حساب کرده که روی گوشیه ۱۰۰۰ دلاری ۴۵% سود کشیده یعنی ما باید ۴۵۰ دلار اضافه بدیم؟برای گوشی که قیمت فروشش ۱۰۰۰ تاس تازه اینا که ۱۰۰۰ تا نمیگیرن کمتر میخرن بعد ما ۱۴۵۰ بدیم؟۱۶% سود وارد کننده؟۶% سود عمده فروش؟مگه جنگه!

    پاسخ

  8. سلام قیمت دست دوم گوشی xperia x کسی میدونه چقد می ارزه؟

    پاسخ

    I M A N گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۴۹

    سلام منم xperia x دارم . تو رنج ۹۵۰ ایناست کارکردش ، خیلی هم کم پیدا میشه تو ایران !

    پاسخ

  9. من xa2 دارم و از دوربینش اصلا راضی نیستم…پسرفت داشته نسبت ب نسل قبلش

    پاسخ

    lovermj12 گفته:
    ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۱:۱۷

    سلام آقا داریوش گوشیتو میفروشی، یا با XZ permium معاوضه میکنی،، خیلی XA2 رو دوس دارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here