بهترین ها از آنِ سونی:ارزیابی دقیق دوربین اکسپریا Z1 برای اولین بار

34
۳۶,۲۶۴

همانطور که میدانید تا به امروز ارزیابی دقیقی از دوربین زد وان در شرایط و حالت های مختلف عکسبرداری صورت نگرفته است.پس اگر میخواهید نمونه عکس های واقعی در حالتهای مختلف توسط دوربین قدرتمند این گوشی را بررسی کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید
بیشترین تمرکز سونی در پرچمدار جدید خود Z1 تکیه بر دوربین قدرتمند آن بود.این دوربین در حال حاظر در بین گوشی های هوشمند اندرویدی از قوی ترین سخت افزار بهره میبرد.البته هنوز بسیاری از افراد معتقدند که این دوربین در برابر دوربین 41 مگاپیکسلی نوکیا ضعیف تر عمل میکند،اما نباید این نکته مهم را فراموش کرد که سونی این دوربین یا بهتر بگوییم سخت افزار قوی را هم زمان در کنار بهترین و محبوب ترین سیستم عامل(اندروید)و زیباترین طراحی در z1 جای داده است.

اکنون در ادامه شاهد تصاویر گرفته شده در حالتهای مختلف توسط این گوشی خواهیم بود.توجه داشته باشید که سایز و حجم این تصاویر به دلیل کیفیت بالای عکسها بسیار کاهش یافته است!

عکس ها در حالت ماکرو
دربین گوشی های هوشمند بازار بهترین و خوشایندترین گزینه دوربین همین حالت ماکرو است که بهترین کیفیت را به نمایش میگزارد.اکنون این حالت را در عکسهای گرفته شده با Z1 تماشا کنید تا پیش از گذشته از کیفیت عکسها لذت ببرید!

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

در صحنه های دارای نور پس زمینه،در حالت auto یا خودکار ویژگی HDR که مسوولیت تنظیم نور پس زمینه را دارد به صورت هوشمند عمل خواهد کرد.

حالت خودکار تشخیص صحنه/تصویر پس زمینه برتر HDR

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

HDR خاموش:

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

HDR روشن:

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

HDR خاموش:

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

HDR روشن:

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

گاهی اوقات انتخاب حالت خودکار برتر صحنه دوربین را به اشتباه می اندازد مانند تصویر زیر که به جای انتخاب حالت نور پس زمینه،حالت پرتره شفاف انتخاب شده که تمرکز آن بر روی چهره بوده و تصاویر کمی تار شده و رنگ ها دچار اشکال شده است!

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

اما نگران نباشید!
بار دیگر در همین عکس با تشخیص درست صحنه،از کیفیت عالی تصویر شگفت زده خواهید شد!

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

عکس گرفته شده در محیط سر پوشیده:
در حالت خودکار در نور کم در محیط داخلی هنوز اشکالات کوچکی در تنظیم هوشمند iso وجود دارد.اما در هر صورت کیفیت تصویر قابل قبول میباشد.در عکس زیر که در حالت auto گرفته شده دوربین iso را روی 800 قرار داده است.

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

در اینجا نیز تصاویر با تنظیم دستی iso از یک جسم خاص گرفته شده است که خودتان میتوانید قضاوت کنید.

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

پیشنهاد میشود که iso را درحالت دستی از 800 بالاتر قرار ندهید زیرا همانطور که در تصویر مشاهده کردی،جزییات تار خواهد شد!

در همین محیط اگر از بخش تنظیمات، دوربین را در حالت “آتش بازی” قرار دهید شاهد تصویری با کیفیت بالا خواهید بود که حتی پس از زوم کردن نیز جزییات دچار تاری کیفیت نامناسب نخواهند شد.

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

حالت شب

یکی از نکات تحسین بر انگیز در گوشی z1 استفاده از حالت خودکار تصاویر در هنگام عکسبرداری در شب است.تصاویر زیر در شب برای دوربینی از خانواده گوشی های هوشمند اندرویدی واقعا جای تشویق و تحسین خواهد داشت که به لطف وجود گوشی z1 از این ویژگی ها نیز برخوردار هستید!

حالت خودکار صحنه/شناسایی هوشمند حالت شب

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

با استفاده از ویژگی ها و تنظیمات خاصی میتوانید عکس های هنری نیز در شب بگیرید(به خطِ نور ماشین ها در خیابان دقت کنید)

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

نتیجه گیری
تنها نکته منفی ای که وجود دارد این است که نرم افزار دوربین میتوانست قوی تر عمل کند زیرا در بعضی شرایط به درستی صحنه را تشخیص نمیدهد که همین امر باعث میشود تا کیفیت واقعی و نهایی در بعضی از عکسها به درستی نمایش داده نشود!

با همه این تفاسیر این گوشی در حال حاظر باکیفیت ترین دوربین در بین گوشی های هوشمند اندرویدی است و با خرید آن میتوانید حس داشتن یک دوربین دیجیتال هوشمند در کنار سیستم عامل محبوب آن به همراه سایر مشخصات سخت افزاری عالی را داشته باشید.

علاوه بر این دوربین این گوشی از ویژگی های سرگرم کننده ی جالبی نظیر افکت واقعیت افزوده نیز برخوردار است ضمن این که با Sociallive می توانید هر لحظه ارزشمند را به محض وقوع از طریق Facebook به صورت زنده پخش کنید.همچنین Info-eye ‎‎ به شما امکان می دهد با یک روش جدید و نوآورانه، اطلاعات را دریافت کنید،از یک سوژه عکس بگیرید سپس ‎Info-eye™‎‎ فوراً تمام اطلاعات مرتبط مورد نیازتان را مستقیماً از طریق نمایاب دوربین به شما ارائه می کند.

SONYVIET

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

34 دیدگاه ها

  1. سلام.خواهشمندم توسط نظرات خودتون ما را راهنمایی کنید.بین گلکسی اس4و سونیz1کدوم رو بهتر میدونید؟نه از روی کاتالوگ بلکه از روی نظرات خودتون که دوتا گوشی رو کنارهم قرار دادید نظر بدین.مثلا روی کاتالوگ گفته شده که دوربین زد وان 20 20مگاپیکسل اما ظاهر عدد20خیلی زیاده و دوربین زد وان جوابگوی عدد20نیست.لطفا این دو تا رو مقایسه کنید و بگید کدوم گوشی از چه لحاظی برتره؟اگه میشه با زد وان در روز عکس بگیرید و آپلود کنید و در اینجا قرار دهید.راستی چرا میگن که زد2 کامل کننده زدوان است یعنی مشکل زدوان چیه که اینو گفتن؟به نظرتون زد2بیاد تو بازار،قیمت زدوان چقدر پایین میاد؟در مورد دوربین زد وان توضیح بدید چرا میگن داخل عکس نقطه نقطه میفته_نویز. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ

    امین گفته:
    ۰۶ تیر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۲۲

    تو روز z1 خیلی بهتر می گیره،در حدی که قابل قیاس نیستن،اما وقتی نور کم باشه گند می زنه.تعصبیم ندارم،چون هر دو تاشو دارم,اس 4 مال خانوممه,z1 مال خودم.

    پاسخ

  2. کی میگه سونی دوربینش مشکل داره؟اگه اینطور بود یه شرکت بزرگ امریکایی مث اپل که هیچوقت جنس بی کیفیت رو گوشیش نمیزاره از سنسورهای سونی استفاده نمیکرد.همین سامسونگ هم از سنسورهای سونی استفاده میکنه اونوقت شما میگین عکسهای زد وان بی کیفیته .اصلا نوکیا در حدی نیس که من بخوام با سونی مقایسش کنم.شما برو در مورد سونی تحقیق کن تا بفهمی سونی یعنی چی

    پاسخ

  3. درسته اقای احمد رضا منم که نگفتم شما بی احترامی کردید

    دوست دارید راهنمایی کنید
    یک نظری میدهید
    اگر طرف مقابل قبول کرد که هیچ
    اگر نکرد دیگه نباید آدم سمج بشه این طور نیست
    منم قدیم ها مثل شما بحث های میکردم ولی اخرش چی نتیجه ای نداشت
    این وسط خود و دیگری را آزار میدادم
    طرف مقابل دلیل های پیش خود داره و شما هم هزار دلیل دیگه
    این وسط نه شما میتونی طرف مقابل را قانع کنی و نه طرف مقابل شما رو

    پاسخ

  4. سلام داداش اقا مجتبی
    شما اگه برگردین و نظرات رو بخونین میبینین که من بی احترامی رو شروع نکردم.
    من فقط نظر خودمو گفتم.نظری که بهش ایمان دارم و جالبه بدونین با گارانتی ارین هم در رابطه صحبت کردم که خود اونا هم خیلی چیزا رو قبول کردند.
    به هر ما همه ایرونی هستیم.همه همدیگر رو دوست داریم.ممنون

    پاسخ

  5. آقای احمد رضا شما هم لطف کنید دیگه خواهشا ادامه ندهید
    حالا چه سینا جان قبول کنه یا نکنه
    به حال من و شماو دیگری فرقی نداره مهم این هست که کاری به کسی نداشته باشی و گوشی مورد علاقه خود را پیدا کنی و بخری دقت کنید هر کسی از یک دیدی و بعدی به گوشی نگاه میکنه شما یا من و دیگری نمیتونی نظر خود را به دیگران
    احمال کنی و گفته خود را به کرسی بشونی سلیقه ها خیلی تفاوت داره
    این جور فقط خودتون و دیگری را دارید اذیت میدید
    موفق باشید
    در مشکلات

    پاسخ

  6. یک جواب دوستانه به اقا سینا (آیکون خنده )
    سینا جان اشاره کرده بودند که

    (آدم به جایِ اون محصول بیخود و زشت بره یه دوربین حرفه ای یا سایبرشاتی چیزی بگیره خیلی سنگین تره !!!)
    و در جواب این بردار گلم که خیلی به من لطف دارند باید گفت که

    فرمایش شما درسته ولی برای کسی که هر چیزی را بصورت تخصصی بخواهد ولی امروزه یک وسیله همه کاره برای هرکسی لازم میشه !!

    راستی سینا جان یک سوال

    مموری میکرو برای گوشی موبایل اطلاع دارید چه مارکیش خوب هست سرعتش نسبت به بقیه بالاتر هست و…
    ممنون میشم تا جایی که اطلاع داشته باشید راهنمایی کنید

    پاسخ

    Sina King گفته:
    ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۶:۰۸

    عزیزی شما …
    به نظر من مقایسه کردن Lumia و Galaxy Zoom با این گوشی خیلی اشتباه هست !
    من این موضوع رو بارها گفتم !
    چون کلاس این محصولات اصلاً با هم فرق میکنه !
    لومیا که در سری گوشی های ویندوز فونی هست و سنسور بسیار بزرگی داره ( در بین گوشی های هوشمند بزرگترین سنسور رو داره ) و از طرفی به ویندوز فون مایکروسافت مجهز هست که کدنویسی سیستم عامل ویندوز با اَندروید به کل متفاوت هست !
    گلکسی زوم هم که وضعش مشخصه و یک دوربین هوشمند هست تا گوشی هوشمند !
    در هر حال شما با توجه به صحبت هایی که کرده بودی مجتبی جان ؛ Galaxy Zoom جوابگویِ نیازهات هست !

    والا ADATA بهترین و پرسرعت ترین مموری کارت ها رو داره ( البته در کلاس عادی ، کلاس Extreme بحث و قیمتش جداست ) .
    من به شخصه برای Z1 ام انشالله میخوام یه 32 گیگ کلاس 10 همین ADATA رو بگیرم ؛
    گارانتی آونگ داره ( مادام العمر ) ؛ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعاتش 30MB/s است ؛ ضد اشعه ایکس و مقاوم در برابر ضربه و ضد آب هست و در دمای 25- تا 85 درجه سانتی گراد به راحتی جواب میده !
    قیمتش حدود 95 تومن هست .
    این هم از لینک خرید ( با اجازه آقا هادی ) :

    http://shop.technolife.ir/products/88

    اگر یکی از ظرفیت های همین کارت رو انتخاب کردی ؛ حتماً از همین فروشگاه بگیر !
    معتبرترین فروشگاه محصولات جانبی سونی هست !

    اگر مموری کارت های حرفه ای هم میخوای میتونی از Sandisk و Silicon Power محصولاتی رو انتخاب کنی !
    که قیمتش خیلی بالاست ، ولی خوب بسیار حرفه ای هستن !

    پاسخ

  7. بازم سلام
    گفتم دوست نداشتم به این بحث ادامه بدم اما گویا دوستمون که از ادب بویی نبرده دست بردار نیست و نمیخواد عاقلانه فکر کنه.اینبار میخوام به همه نشون بدم که من خودم سونی دارم اما عاقلانه نقطه ضعف رو بیان میکنم.لینک زیر اسکرین شاتی از گوشی زد من هست.خوب ببینش.حالا زیپ دهنتو بکش.
    http://upload7.ir/images/56645231402815033453.png
    پس منی که خودم زد دارم الکی نقد نمیکنم.
    من بازم میگم سونی دوربینش مشکل داره.صفحه نمایشش مشکل داره.اما این ضعف ها فقط نیست.نقاط قوت هم داره.قوی و زیبا.
    اگه این اقا فهم داشته باشه میفهمه که من الکی حرف نمیزنم.خودتون مقایسه همین سایت رو که درباره مقایسه گوشی های قوی بازار هست رو نگاه کنید.سونی با لنز سری جی که خیلی روش مانور داد رو ببینید.ال جی رو هم ببینید.نوت 3 سامسونگ رو هم ببینید.لومیا رو ببینید.لومیا که در حد عالی گرفته.هرچند که سایت گفته که کمتر زوم شده اما چرت گفته.حالا اصلا لومیا کنار.سونی که اینقدر با زد وان مانور داد رو با نوت 3 و اپل مقایسه کنید.اون وقت میفهمین که سونی دوربینش زیادی ادعا داره.
    این اقا میگه سونی حالت اتومات رو از قصد رو 8 تنظیم کرده و البته بازم از روی عمد حالت اتو بی کیفیت عکس میگیره.عزیزم توجیه نکن.مثلا کانن که حالت اتومات رو دوربینش میزاره و بهترین تصاویر ثبت میشن حتما خیلی احمقه که این کارو میکنه.یا فوجی.یا نیکن.یا همین گوشی هایی مثل نوت 3 یا نوکیا خیلی بی شعورن که حالت اتومات گداشتن که بهترین تصویر رو بگیره.خوب یه سوال: اگه سونی از قصد این کار رو کرده خب اصلا نمیزاشت.عزیزم اگه سونی اینو واسه ادمای بی دانش گداشته پس چرا تو مراسم معرفی زد وان اون قدر روی SUPERIOR AUTO مانور داد و تبلیغ کرد؟هان؟؟؟؟
    عزیزم خود سونی مشکلات رو قبول داره.تو چی میگی؟خود ریس سونی قبل از اینکه زد وان بیاد به طور رسمی بیان کرد که انتظار دوربینی در حد لومیا 1020 نداشته باشین.حتما اونم نوکیا پرست بوده.اره؟؟؟؟تو اصلا با کی کار داری؟؟؟اگه انگلیسی بلدی که میدونم غیر از اینه برو و درباره این مطلب بخون.
    سونی روند خوبی رو پیش گرفته و شک ندارم تا 2 سال اینده بازار رو به راحتی از سامسونگ میگیره.اما در حال حاضر دیوایس هاش در مواردی ضعف داره.
    اینکه به من میگی ابله دقیقا داری با این حرفت خودتو نشون میدی.
    مشکل تو اینه که منطق نداری.هر کی نقد کرد سریع میگی این برند پرسته.چوم جوابی نداری واسه گفتن.

    پاسخ

    Sina King گفته:
    ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۰۱:۴۵

    باز هم توهین و بدگویی …
    شخصیت واقعی خودتون رو دارید نشون میدید با این کار !
    ادامه بدید !
    من به احترام آقا هادی گل و سایر دوستانم هیچ حرفی نمیزنم !
    هر چقدر دوست دارید توهین کنید !
    نه اینکه به شخصیت بنده لطمه نمیخوره ؛ بلکه شخصیت کاذب خودتون رو دارید نشون میدید 🙂

    پاسخ

  8. دوستان اینجا که دادگاه نیست که کسی بخواهد
    کسی را محکوم کند
    لطف کنید این بحث های الکی را نکنید
    حالا درست یا غلطتش دیگه …..
    اگر دوست دارید تا بیام منم بحث کنم ( آیکون شوخی )
    من که میخواهم S 4 ZOOM بخرم
    بیام از Z1 بد بگم
    بزنم تو سرش
    بگم زوم اپتیکال نداره
    عکسهای متحرک نمی گیره
    و…
    بیام بزنم تو سر Z1
    این جور که نمیشه که
    پس خواهشا دیگه به جنگ پایان بدهید
    موفق باشید

    پاسخ

    Sina King گفته:
    ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۰۰:۰۹

    سلام مجتبی عزیز …
    مدتی بود پیدا نبودی داداش گلم !

    پاسخ

  9. بازم سلام.
    من بازم میگم تصاویر نویز داره.اقایی که میای اینجا بدون دانش صحبت میکنی همین امروز همین سایت بین تمام دوربین های خوب بازار مقایسه گذاشته بود که اگه دانش داشته باشی میبینی که لومیا ( البته شما لوبیا بخون) بهترین عکس رو انداخته.
    در رابطه با تعصب خود کاربران میفهمن که شما تو نظر قبلیت به لومیا گفتی لوبیا و برند سامسونگ هم گفتی گند میسازه.فکر کنم کاملا مشخصه که کی داره تعصب به خرج میده.من گفتم تا حالا از یک محصول سامسونگ هم استفاده نکردم.چون قبولش ندارم.به دلایلی.و سونی رو قبول دارم اونم به دلایلی.
    تموم محصولات خونم سونی هست.از پلیر، لپ تاپ، تلویزیون.موبایل
    حرف من اینه که اگه محصولی مشکل داره و در حد رقیباش نیست باید قبول کنی.حالا چه اون لومیا (همون لوبیای شما) باشه چه سامسونگ (همون که به قول بعضیا گند میسازه).مثلا من خودم میگم سامسونگ از نظر طراحی صفره یا اپل فقط پول برندشو داره میگیره.اما سونی واقعا زیباست.مقاوم در برابر ابه.(نه ضد اب).قدرتمنده.اما دوربینش مشکل داره.ممکنه زد وان از زد بهتر بگیره که حتما هم اینجور هست اما کاملا مشخصه که هنوز تصاویر نسبت به لومیا،اپل و نوت سامسونگ ضعیفتره.نمیگم بده میگم در حد اونا نیست و پایین تره و البته اونجوری که تبلیغ میشه نیست.
    خود اقا میگه اونقدر بحث کردم که خسته شدم.اگه واقعا محصولات سونی در دوربین مشکل ندارن پس چرا با همه بحث میکنی.حتما بحثی هست که داری دفاع میکنی.لابد همه دانش ندارن و شما داری؟!!!
    به هر حال منم دیگه دوست ندارم این بحث ادامه پیدا کنه چون ظرفیت اقا پایینه.در ضمن ما فقط خدای خودمون رو پرستش میکنیم نه سونی سامسونگ اپل یا نوکیا.

    پاسخ

    Sina King گفته:
    ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۵:۳۴

    دوست عزیز ، دست بردارید !
    من از جواب دادن به نظر قبلی شما صرف نظر کردم ، چون همه مشاهده کردند که شما یک نوکیاپرست در لباس سونی هستید !
    الکی جو ندید به این گوشی هوشمند !
    من که میدونم درد شما چیه ؛ یا نوکیایی هستید ، یا سامسونگی !
    من تو این مدت اینقدر نظرات خلاف واقع برند پرستها رو خوندم که دیگه زده شدم از بحث و گفتگو !
    منطق شماها بر اساس بی منطقی شکل گرفته !
    همیشه همین کارا رو میکنید !
    از یه محصول برتر یه نقطه ضعف پیدا میکنید و تبدیلش میکنید به بزرگترین ضعف !
    چرا ؟! چون کارتون همینه ! چون نمیتونید پیشرفت ها رو ببینید و درک کنید !
    نقطه ضعف Z1 در حالت تصویربرداری اتوماتیک هست !
    باز میگم ، کسی که این گوشی رو با این لنز قدرتمند انتخاب میکنه ، نمیاد تو حالت 8 مگاپیکسل عکس بندازه !
    این حرکت سونی تمسخر انسانهایِ بی دانشی هست که هنوز درک نکردند چرا سونی حالت اتومات عکسبرداری رو روی 8 گذاشته !
    20 مگاپیکسل قدرت در دستان شماست ، بعد شما مثل یک بچه دبستانی میخواید روی حالت اُتو عکس بندازید !؟
    خوب بندازید ، سونی هم شما رو مورد مضحکه قرار میده !
    مثل این میمونه بهتون یک جت دادن که میتونید باهاش ابرها رو بشکافید ؛ ولی شما دارید توی زمین فوتبال محلتون باهاش دور میزنید !!!
    هر وقت تونستید با یه ابزار حرفه ای ، حرفه ای برخورد کنید و بازخوردش منفی بود ؛ اون موقع ضعف به حسابش بیارید !

    مجموعه توهین هایی که به شخص بنده هم که کردید توی کامنت های قبلی رو یادم میمونه !
    فقط جواب توهین هات به شخص خودم رو ندادم ، چون جواب ابلهان خموشی است !

    ” برید با لوبیاهاتون بازی کنید ؛
    سونی برای حرفه ای هاست ! “

    پاسخ

    رضا مهندسpc گفته:
    ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۰:۳۰

    خیلی گل گفتی داداش تحسینت میکنم وبااین نظرت ازته دل موافقم خیلی جواب به جا ودندان شکنی بودمن خیلی خوشم اومد آخه یه عده هنوزسونی را درک نکرده اند وفکرمیکننداسباب بازیهاشون میتونه سونی رامغلوب کنه درحالی که همه گوشیهای دنیا یه طرف انگشت کوچک سونی هم نمیتونن بشن من روزاول ورود زد وان خریدمش وازش خیلی راضیم البته قبلش یه نوت سه داشتم که درعرض سه روزازش بیزارشدم چون فقط یک اسباب بازی پلاستیکی باامکانات زیادی بودکه اکثرکارهاش بچگونه بودولی سونی کارهای حیاتی انجام میده که نمونه اش ضد آب وضدضربه ودوربین بسیارقدرتمندکه اگه هرکس بلد باشه باهاش کارکنه دسگه دنبال دوربین های دیجیتالی فوق پیشرفته سه میلیون تومانی نمیره درضمن من باخیلی برندهاکارکرده ام فقط سونی میتونه باوجود حتی چندصدبرنامه وبازی سرعت اولیه راحفظ کنه حتی من به نوت سه ده تابرنامه زدم هنگ کردن وافت سرعت رادرکارهاش دیدم

    پاسخ

  10. دوستان من خودم z1 دارم و برادرم s4 ! دوربین هارو مقایسه کردیم و اس4 خیلی ضعیفتر بود ! در مورد نویز هم بگم اصلا نویز نداره ! و با کیفیت بالا عکس میندازه ! حتی وقتی توی تنظیمات کیفییت رو روی 9مگاپیکس میذارم خیلی بهتر از اس4 هست !

    پاسخ

  11. سلام.در جواب آقایی مینویسم که فقط داره از سونی دفاع میکنه.
    1) من خودم عاشق سونی هستم.اما تعصب ندارم.و بقیه دوستانمو در رابطه با یک انتخاب خوب راهنمایی میکنم.من نقطه ضعف رو ضعف میدونم و میگم.نقطه قوت رو هم میگم.به برندی بی احترامی نمیکنم.به لومیا نمیگم لوبیا.شما که میگی من هیچ اطلاعی از عکاسی دیجیتال ندارم، من ….ولش کن.
    ۲) از نظر من حتی گلکسی زوم یه محصول خاص هست.این نکته رو بگم که خودم به شخصه از سامسونگ خوشم نمیاد.اما آقای محترم اینو بدون توانایی در خط تولید سامسونگ به قدری زیاد هست که میتونه به راحتی هر مخصولی با هر کیفیت و مشخصه ای رو تولید کنه.اینکه شما از این موضوع ناراحتی چیزی رو تغییر نمیده.اینکه شما به این توانایی از واژه گند استفاده میکنی چیز دیگری رو ثابت میکنه.گلکسی زوم یه محصول قابل دفاع هست.بازم بگم که من تا حالا از یه محصول سامسونگ تو خونم استفاده نکردم.اما بی احترامی نمیکنم و تعصب ندارم.فقط با دانش حرفمو میزنم.
    ۳) اینکه شما میگی نوکیا پاره آجر میزنه بهتره برین و تو اینترنت بزنی بهترین طراحی در سال ۲۰۱۱ مال کدوم شرکته که اگه انگلیسی بلد باشی میبینی که نوکیا ان ۹ بهترین بود.اگه تا حالا لومیا دستت بگیری میبینی که فقط حرف زدی.اگه لومیا ۱۰۲۰ لنزش بزرگه به خاطر فناوری خاص نوکیاست که بتونه بهترین کیفیت رو بگیره.
    ۴) خودتونو بکشید ۱۰۲۰ نوکیا بهترین دوربین رو داره.با یک پردازنده ۲ هسته دوربینی ۴۱ مگا رو داره که بدون هیچ کندی به راحتی فیلمبرداری میکنه و تا ۴ برابر زوم کیفیتش تغییر نمیکنه.فناوری پیور ویو چیزی هست که سونی و سامسونگ و حتی اپل حالا حالا ها باید رو دوربین کار کنن تا بتونن کیفیت عکسهای پیر ویو را تحویل بدن.
    ۵) اینکه شما میگی لومیا کیفیت نداره و تو شب زرد میگیره کاملا خنذه داره.شما عکس به اون واضحی رو که مثل روز انداخته رو قبول نداری؟واقعا معلومه که کی سواد دیجیتال نداره.
    ۶) اگه شما یه هفته زد دستت بوده بهتره بدونی من الان حدود ۶ ماهه زد دارم والانم دارم با زد این متن رو مینویسم.اگه از زد نقد میکنم چون نقد داره.داداشم اس ۳ تری داره.با یه مقایسه راحت زد به معنی واقعی له شد.اینکه شما میگی زد نویز نداره خنده داره.چون خود سونی موبایل هم این قضیه رو تلویحا پذیرفت و البته سر همین موضوع بود که دایما آپدیت داد که باز هم مشکل حل تشد.شما کیفیت تصویر رو در مقایسه با سایر برندها باید پی ببری.من همزمان با نوکیا ان ۸ و سونی زد وان و اس ۳ عکس انداختم که به جرات میگم سونی کم اورد.تصاویر از نظر رنگ در خد خوبی هست اما جزییات تصویر در حد فاجعه هست.و با کمی زوم همه چیز از دست میرود.البته نویز تصویر هم کاملا معلومه به خصوص زمانی که با اس ۳ و ان ۸ مقایسه میکنی.تازه زد اپدیت شده هم هست.۱۳ زد در حداکثر در حد ۸ هست.عملکرد اتو که تحت عنوان superior auto ازش نام میبرن در حد فاجعه عکس میگیره.اگه کیفیت تصویر میخوای باید بشینی تنظیم کنی که بازهم با تمام تلاش نهایت بتونی در حد ۸ مگا کیفیت داشته باشی.عزیزم سونی تو الگوریتم پردازش عکس مشکل داره.اگه دوربین زد رو بصورت تخصصی یررسی کنی میبینی که الگوریتم پردازش عکس که سونی برا دوربیتش انتخاب کرده مشکل داره.من نمیدونم این دیگه چه کاریه که باید بشینی تنظیم کنی تا عکست بهتر در بیاد.همه انتظار دارن به محض ورود به دوربین بتونن با عملکرد اتو عکس خوبی بگیرن که سونی تو این مورد هم نا انیذتون میکنه.حتی تو زد وان هم این مشکل هست.
    ۷) شما میگی از فناوری bionz در زد وان استفاده کرده که واسه اولین باره که تو گوشی شاهد این موضوع هستیم.بابا سونی خودشو و مارو با این اصطلاحات داره گول میزنه.یادمه تو زد هم در رابطه با صفحه نمایش از این حرفا پ اضطلاحات زیاد میگفت که هنوزم همه میگن که صفحه نمایش سونی تو خیلی موارد ضعیفه که خودتون یه جستجو کنین میفهمین چقدر نقد بهش وارده.که تو زد وان هم هنوز این مشکل کامل حل نشده.البته بازم میگن از فناوری فلان استفاده شده که ….
    از بحث دور نشیم که دوربین بود.راستی اسپیکر زد هم سونی خیلی روش مانور داده بود که از فناپری x clear استفاده شده ولی عملا ………
    ۸) من فقط از سونی ظاهر قشنگ در کنار سخت افزار قوی دیدم.وگرنه سونی در موارد دیگه از جمله دوربین،رابط اندروید،اسپیکر، صفحه نمایش معمولیه و کلاذاونقدر که تبلیغ میکنن بابت دوربین و … این خبرا نیست.
    ۹) تمام نقدهام همش نظر اکثر کارشناسان و کاربران این نظر رو دارن و نقد منصفانه باعث انتخاب بهتره که نفعش به خودمون برمیگرده.پس الکی به برند دیگه بی احترامی نکنیم و خوب رو خوب و بد رو بد بگیم.

    پاسخ

    Sina King گفته:
    ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۱:۵۴

    ممنون از تعصبات خوبتون درباره برند نوکیا !
    یه متن عریض و طویلی نوشته بودم و جواب تمام صحبت های شما رو داده بودم ؛
    اما متنم رو پاک کردم تا در همین فضا بمونید !
    من اینقدر درباره این گوشی دیگه این مدت بحث کردم ، خودم خسته شدم !
    متأسفانه در ایران ما یه سری برند پرست داریم ، که سعی میکنن عملاً خودشون رو منطقی هم جلوه بدن ، ولی خوب تعصبات چکه میکنه از منطق ساختگیشون !

    در نهایت یک چیز عرض کنم ؛ سونی Z1 چه خوب باشه و چه بد ، دنیا دربارش قضاوت میکنه و مایکروسافت و سامسونگ هر چقدر هم پول خرج کنند و بخوان به این گوشی و کمپانی سونی ضرر بزنن نمیتونن !

    پاسخ

  12. در جواب شما دوستان عزیزی که از دوربین Z و Z1 انتقاد میکنید …

    – شما دوست عزیز که میگی Z1 داری و عکس میگیری و مقایسه میکنی با S4 میبینی ضعیف تره ؛
    راه دور نرید !
    یه سر به وبسایت زومیت بزنید ؛
    مقایسه تخصصی دوربین Z1 و S4 رو خودشون انجام دادن و گذاشتن !
    من حرفی نمیزنم در این باره ، مراجعه کنید به اون مقاله !
    در مورد Galaxy S4 Zoom هم عرض کنم که ، عکس های این دوربین/گوشی رو دیدیم !
    من یه بار از نزدیک این دوربین رو دیدم ( واقعاً نمیشه بهش گفت گوشی ) ؛
    کلی بد و بیراه به Samsung گفتم بابت این گندی که ساخته !
    آدم به جایِ اون محصول بیخود و زشت بره یه دوربین حرفه ای یا سایبرشاتی چیزی بگیره خیلی سنگین تره !!!
    دوربین ساخته ، پشتش یه صفحه گذاشته ، اسمش رو هم گذاشته Camera Phone !!!

    – و شمایی که میفرمایید Z دارید و عکس های نویز داری میگیرید ؛
    بنده حدود یک هفته یه Z دستم بود و تازه آپدیت هم نشده بود !
    تصاویر بسیار با کیفیت و بدون نویزی باهاش ثبت کردم !
    در مورد این فرمایشات شما در باب اینکه بهترین هست در دنیا ، داره کم کم افول میکنه و اینها ؛
    عرض کنم که از اول گفته شد بهترین دوربین دیجیتال دنیا در یک گوشی هوشمند با قطر تنها 8.5 میلی متر و زد آب و گرد و غبار !
    ( اگر هم خیلی به لوبیایِ میکرونیا اعتقاد دارید ، برید و دوباره عکس های ثبت شده در شب رو با دوربین 41 مگاپیکسلی لوبیا ببینید که چه عکسهای زردی انداخته !!! )
    سونی هم اگر میخواست آجر پاره تولید کنه ، مثل دوربین های حرفه ایش میتونست دهن همه رو وا بزاره ؛
    ولی تکنولوژی رو در سمت و سویِ دیگه ای به کار گرفته !
    این گوشی لرزشگیر اُپتیکال نداره ، اما آیا واقعاً در این گوشی جایِ لرزشگیر اُپتیکال خالی هست ؟!
    پردازشگر اختصاصی تصاویر Bionz برای موبایل ( که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند به کار رفته ) ، در واقع کار همون لرزشگیر اُپتیکال رو انجام میده ؛
    اما با تکنولوژی برتر و جدیدتری !
    درباره این پردازشگر اختصاصی میشه مقاله ها نوشت ؛
    اما همین قدر عرض کنم که این شاهکار با پردازش دوباره تصاوير وارد شده به لنز ، چند مرحله نويز زدايي و Post Processing روي تصاوير انجام ميده و تصوير ثبت شده در نهايت بدون نويز خواهد بود .

    در نهایت ، به شما عزیزان توصیه میکنم کمی در باب عکاسی دیجیتال مطالعه کنید !
    دوربین گوشی هایِ سونی در حالت Auto ضعف داره ، ولی وقتی در حالت دستی دوربین رو تنظیم میکنید خارق العاده میگیره !
    پس لطفاً جو الکی ندید !
    باز عرض میکنم ، دوستانی که شک دارن به کیفیت دوربین Z1 ، منتظر باشن انشالله من تا یکی دو هفته دیگه گوشی رو میگیرم و نمونه عکس ها رو میزارم براتون .

    پاسخ

  13. سلام. من خودم زد دارم.بچه ها سونی زد وان به قول دوستمون فقط نسبت به زد و گوشی های قبلی سونی بهتر عکس میگیره.بازم میگم که من خودم زد دارم.به خدا تصاویر اصلا در حد ۱۳ مگا نیست.عکسهای اس ۳ پ اس ۴ خیلی بهتره.تصاویر سونی نویز داره. اولش که همه گفتن زد وان از لومیا هم بهتره میگیره.بعد تو مقایسه ها همه دیدن که ۱۰۲۰ بهتره.بعد گفتن زدوان در حد لومیا میگیره.بعد گفتن خیلی ها معتقدن لومیا بهتره.حالا میگن از همه اندرویدیها بهتر میگیره.شک نکنید بعدا میگن یکی از بهترین هاست.اخر هم سونی زد ۲ میاد میرن سراغ اون.دوباره شروع میکنن.همش اینا واسه جیب منو شماست.من بازم میگم سونی تو دوربین مشکل داره.اونم اساسی.نویز داره.ضعیفه.

    پاسخ

  14. (با همه این تفاسیر این گوشی در حال حاظر باکیفیت ترین دوربین در بین گوشی های هوشمند اندرویدی است و با خرید آن میتوانید حس داشتن یک دوربین دیجیتال هوشمند در کنار سیستم عامل محبوب آن به همراه سایر مشخصات سخت افزاری عالی را داشته باشید.)

    سلام
    من که z1 دارم با این نظر مخالفم بهترین دوربین در بین گوشی های اندروید سامسونگ s4 Zoom هست نه غیر. درحقیقت یه چیزه دیگه است درحقیقت z1 فقط در برابر گوشی ها قبلی سونی موفق شده بس ،z1 نسبت به سامسونگ s4 خیلی عکس های ضعیف تری میگیره بارها و بارها امتحان و مقایسه کردم .

    پاسخ

    حشمت گفته:
    ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۳:۵۱

    جوک نگو
    هیچ دوربینی به زد1 نمیرسه

    من خودم یه کا800 دارم دوربینش 3.2 و ماله 6 سال پیشه
    به دلیل لنز بزرگ ( نیم سانته ) و تکنولوژیه خوبش از خیلی از دوربین های 5 و 8 مگاپیکسلی بهتر عکس میگیره

    حلا چه برسه به دوربین پیشرفته ی زد1

    پاسخ

    کورش گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۳۲

    من. G2 دارم و. Z1 باید عرض کنم خدمته همه دوستان که تا الان 4 ملیون تومن رو گوشی بازی ضرر دادم، تمامه برندارو داشتم. تو سامسونگ فقط سریه نوت بدرد میخوره، تز لحاظه دوربین باید.بگم g2 تنها مشکلی کخ داره عکساش در کناره کیفیته فوق العادش یکم مصنوعی و بی روحه، چون خیلی نویز گیری میکنه، تو زوم کردنم کیفیتش از بین نمیره، اما. Z1 که الان 3 روزه خریدم، پس از آپدیت به 4.4.2 کیتکت کیفیتش خیلی تو عکس بهتر شد، و ادیته این گوشی و فوتوشاپه عکسش فوق العادست، در ظاهر کیفیته عکس بهتر از g2 هست، ولی تا زوم می کنی کیفیتش از دست میره، که این یه مشکل نرم افزاریه. و حالت برفکیه صفحه در شب و باقیه نقاط با تنظیم. Iso. روی 400 به بالا از بین میره، سرعت پردازشش عالیه، اما دورببنش با وجود سخت افزار قوی از نرم افزاره ضعیفی برخورداره، ولی. G2 توی دوربین خیلی شفافه خداییش، اونم بخاطره کره ای بودنه این گوشیه، در کل از جفتش راضیم ولی صفحه نمایشه. G2. خیلی بهتره، اما واسه کلاس گذاشتن از ظاهره لوکسه. Z1 استفاده می کنم. در کل داداشم اپل 5s. داره که اگه از کوچیکیه صفحه نمایشش بگذریم، خداییش تو دوربین بدجور پوزه این 2 تا گوشیمو زد، حالم کلا خراب شد، موفق باشد

    پاسخ

  15. ممنون مهدی جان …
    عالی بود !

    تمام کاستی ها برمیگرده به ضعف های نرم افزاری و ایشالا به زودی این مشکلات مرتفع خواهد شد ؛
    چون سونی نشون داده که داره خوب روی این گوشی کار میکنه !

    من هنوز هم معتقدم کسی که یه دوربین 20 مگاپیکسلی رو به عنوان دوربین گوشیش داره انتخاب میکنه ؛
    مطمئن باشید روی حالت Superior Auto Mode عکاسی نخواهد کرد !
    من خودم به شخصه همیشه دوست دارم در حالت 20 مگاپیکسلی عکس بندازم ، نه 8 مگاپیکسلی !
    و انسان هم ربات نیست که نتونه تشخیص بده ، اگر به ذره شَمِ عکاسی داشته باشید ، عکس های فوق العاده ای میشه با دوربین این گوشی گرفت !
    حالا ایشالا من تا یکی دو هفته دیگه گوشی رو میگیرم و باهاش عکس میگیرم و براتون آپ میکنم تا دوستانی که شک دارن به دوربین این گوشی ، شکشون برطرف بشه .

    پاسخ

    mahdi1368 گفته:
    ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۹:۲۰

    با نظرتون موافقم،ان شا الله زودتر گوشی رو بگیرین و عکس های گرفته شده بدون ویرایش با رزولیشن 20 مگاپیکسل از این گوشی رو ازتون ببینیم و در پرتال قرار بدیم!

    پاسخ

    Sina King گفته:
    ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۱:۰۰

    حتماً مهدی جان …
    مطمئن باشید بعد از گرفتن گوشی در اولین فرصت این کارو خواهم کرد انشالله !

    همیشه با یه کمی خلاقیت میشه عکسهای بسیار جالبی با دوربین گوشی های هوشمند گرفت !
    فقط نیاز به کمی حوصله و دقت داره !

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here