به‌روزرسانی جدید تلگرام با قابلیت های جذاب منتشر شد

1
۳۳,۷۸۶

تلگرام به تازگی به‌روزرسانی جدیدی (نسخه 5.10) برای پلتفرم های اندروید و iOS منتشر کرده است و طبق معمول، این به‌روزرسانی هم باعث اضافه شدن تعداد زیادی ویژگی جذاب و قابلیت های خلاقانه است.

یکی از قابلیت های جدید این نسخه، امکان ارسال پیام به صورت بی صدا است. این یعنی شما می‌توانید پیامتان را بدون به صدا درآمدن نوتیفیکیشن گوشی مخاطبتان ارسال کنید. با نگه داشتن دکمه ی ارسال می‌توانید گزینه ی ارسال بدون صدا را انتخاب کنید.

این قابلیت می‌تواند بسیار مفید باشد به خصوص در مواقعی که مخاطب شما در جلسه یا کلاس باشد و یا حتی خوابیده باشد. نوتیفیکیشن پیام شما همچنان بر روی صفحه نمایش قابل رؤیت خواهد بود ولی پیام بی صدا ارسال خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این نسخه، پیش نمایش ویدیو ها و نشانگرهای زمانی است. وقتی شما لحظه ای از یک ویدیو را انتخاب می کنید، یک پیش نمایش از آن قسمت ویدیو برای شما نمایش داده می‌شود که متوجه شوید کدام بخش فیلم را انتخاب کرده اید. همچنین اگر به یک پیام ویدیویی نشانگر زمانی اضافه کنید، با کلیک بر روی آن نشانگر زمانی می‌توانید دقیقا همان لحظه ی مورد نظر در فیلم را تماشا کنید.

اکنون در گروه ها می‌توانید قابلیت slow mode ( حالت آهسته) را فعال کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بین پیام ها وقفه ی زمانی ایجاد کنید. با فعال کردن این قابلیت، گروه ها دیگر به سرعت پُر از پیام های متعدد نمی‌شوند.

ادمین های گروه ها می‌توانند عنوان های مخصوص خود را داشته باشند. هر بار که ادمین در گروه پیامی ارسال کند، عنوان سفارشی او در کنار نام او قابل رؤیت خواهد بود.

این به‌روزرسانی ایموجی های متحرک را هم به همراه دارد. اکنون با ارسال بعضی از ایموجی ها در یک چت، یک ورژن متحرک از آنها نیز به نمایش در می آید. حتی با کلیک بر روی ایموجیِ قلب، گوشی با ریتم ضربان قلب به لرزش در می آید.

این ویژگی با استیکر های متحرک که اخیرا معرفی شدند متفاوت است. اکنون در بخش تنظیمات می‌توانید انتخاب کنید که استیکرها تنها یک بار به حرکت درآیند.

در نسخه ی iOS این اپلیکیشن میتوان رنگ های مخصوصی برای پس زمینه ی چت ها در تم های تاریک انتخاب کرد.

نسخه ی اندروید این اپلیکیشن یک منوی پیوست جدید دارد. پیش نمایش ها بزرگتر شده اند و حالت نمای آنها بهتر شده است و ارسال تصاویر آسان تر از قبل خواهد بود.

این به‌روزرسانی اکنون برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس است و به زودی برای ویندوز و macOS نیز منتشر خواهد شد.

[تعداد: 7    میانگین: 3.6/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here