به بهانه شروع یک رویداد بزرگ: نگاهی به 50 سال نوآوری در نمایشگاه CES

3
۴,۴۸۸


تکنولوژی های چند رسانه ای بسیار بزرگی در نمایشگاه تجارت آمریکا (که هر سال در لاس وگاس برگزار می شود) به نمایش گذاشته شده است. شاید دستگاه ضبط فیلم سونی که در سال 1970، زمانی که سونی نمونه های اولیه تکنولوژی U-Matic System را به نمایش گذاشت، عرضه شد و لوح فشرده (CD) ای که در سال 1981 توسط سونی با همکاری شرکت فیلیپس ساخته شد دو نمونه از معروف ترین تکنولوژی های موجود در این نمایشگاه باشند.

نمایشگاه CES همچنین محل به نمایش گزاشتن اولین DVD (توشیبا، سال 1996) و اولین دیسک Blu-ray (سونی، سال 2003) که در نهایت بر فرمت HD DVD توشیبا غلبه کرد بوده است. در میان تمام وسایلی که در ابتدا در CES ظاهر شدند، قابل توجه ترینشان Camcorder (JVC و سونی، سال 1981) و اولین صفحه نمایش پلاسما (توشیبا و هیتاچی، سال 2001) بود.

همچنین اختراعات دیگری نیز وجود داشته اند که در مقابل گذر زمان دوام نیاورده و از بین رفته اند مثل: LaserDisc (فیلیپس، سال 1974)، CD-i (فیلیپس و سونی، سال 1991) و MiniDisc (سونی، سال 1993). در زمینه بازی های ویدیویی، نمایشگاه CES کنسول های شگفت انگیزی مانند NES (نینتیندو، سال 1985) و Xbox (مایکروسافت، سال 2001) را به نمایش گزاشته است.

در میان تکنولوژی های جدید تر، CES اولین تلویزیون OLED و اولین تلویزیون 3D را به نمایش گذاشته است. و هم چنین شایان ذکر است که Las Vegas اولین تبلت های اندرویدی را دقیقا چند هفته قبل از معرفی iPad توسط اپل در سال 2010 به نمایش گذاشت.

اولین CES که در ماه ژانویه سال 1967 در نیویورک برگزار شد، 200 ارائه دهنده را دور یکدیگر جمع کرد. از آن زمان CES به نوادا منتقل شد و تبدیل به نمایشگاه خرید و فروش کلیدی ای در زمینه خود شد. هر سال CES بیش از 3500 ارائه دهنده از سراسر دنیا را در یکجا جمع می کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

  1. سونی جان یک تبلت ده اینچی ۴کی اسنپ ۸۲۱ و چهار گیگ رم وباتری ۹۰۰۰ میلی آمپر با نسخه اندروید ۷.۱.۱ معرفی کن که خیلی نیازه 😐

    پاسخ

    M€Y$@M گفته:
    ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۰

    چشم معرفی میکنیم البته صفحه نمایش ۴k hdr رو نمیتونیم بزنیم چون مصرف باتری رو زیاد میکنه.
    اسنپ ۸۲۱ داغ میکنه و مجبوریم ۸۱۰ بذاریم اونم با لوله خنک کننده باتری با ظرفیت بیشتر از ۳۲۰۰ موجودی نداریم.اندروید ۷٫۱ هم که نسخه بتا هستش.امر دیگه خخخخخخ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here