به جز پشتیبانی از شبکه های LTE، اکسپریا E4g چه تفاوت هایی با اکسپریا E4 دارد ؟

7
۶,۵۸۵

xperia-e4g-black-1240x840-0c334468c424e3b5b730a8904b37a937
شاید در نگاه اول پشتیبانی از شبکه های LTE را تنها تفاوت گوشی اکسپریا E4g با مدل قبلی خود یعنی اکسپریا E4 بدانیم اما با دقت در جزئیات این دو دستگاه شاهد اندک تغییرات دیگری نیز خواهیم بود. البته تغییراتی که آنچنان هم زیاد نیستند.

در قدم اول سونی پشتیبانی از شبکه های LTE را به اکسپریا E4g اضافه کرده که بدون شک هدف اصلی از معرفی یک گوشی هوشمند جدا از اکسپریا E4، همین پشتیبانی از شبکه های LTE است. اما به جز این تغییر، سونی تغییراتی دیگر نیز در اکسپریا E4g و نسخه دو سیم کارته آن نسبت به اکسپریا E4 ایجاد کرده است.

اکسپریا E4g از پردازنده ای مشابه با اکسپریا E4 یعنی مدل MT6582 مدیاتک استفاده میکند. با این تفاوت که پردازنده این دستگاه بر روی کلاک 1.5 گیگاهرتز بسته شده در حالی که پردازنده اکسپریا E4 بر روی 1.3 گیگاهرتز قفل شده است. بر این اساس یکی دیگر از تفاوت های این دستگاه پردازنده 1.5 گیگاهرتزی 4 هسته ای اکسپریا E4g در مقایسه با چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی اکسپریا E4 است.

اما تفاوت دیگر این دو دستگاه، اضافه شدن NFC به اکسپریا E4g است که در مدل قبلی خبری از آن نبود. وجود NFC در یک گوشی ارزان قیمت میتواند نکته جالبی باشد که سونی دست به انجام آن زده است.

آپدیت: صفحه نمایش اکسپریا E4g در مقایسه با اکسپریا E4 کوچکتر است. صفحه نمایش در این دستگاه از 5 اینچ به 4.7 اینچ تغییر پیدا کرده اما رزولیشن همچنان 960×540 میباشد. با این حساب تراکم پیکسلی اکسپریا E4g نسبت به اکسپریا E4 بیشتر خواهد بود.

ابعاد کلی دستگاه با توجه به کوچک شدن صفحه نمایش تا حدودی تغییر کرده است. وزن این دستگاه نیز نسبت به اکسپریا E4 با کاهش 9 گرمی به 135 گرم تبدیل شده است.

با این تغییرات میتوان حالا اکسپریا E4g را یک گوشی کامل در رده ارزان قیمت های بازار دانست که در این سطح قیمت هیچ چیزی از یک گوشی هوشمند میان رده کم ندارد. قیمت این دستگاه نیز تنها 10 یورو با مدل قبلی یعنی اکسپریا E4 تفاوت دارد که با تغییراتی که در آن ایجاد شده کاملا به صرفه خواهد بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

7 دیدگاه ها

  1. گوشی خیلی خوبی درمیاد،ولی حیف نمیتونم بیخیال زد3 و 4 بشم و بیام اینو بخرم
    انصافا برا کسایی ک گوشی 500 تومنی بخوان حرف اولو میزنه،همه چیز داره

    پاسخ

  2. کاش 10 یورو دیگه هم گرونترش میکرد

    ولی میزان Ram (رَم) رو از یِک به یِکُ نیم تغییر میداد

    رم یِک واقعا کمه

    پاسخ

    فرشید گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۵۶

    اصلان کم نیست من خودم v دارم توی هیچ کاری کم نیاورده. البته بستگی به کاربر داره که چطور استفاده کنه

    پاسخ

    mehrdad گفته:
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۵۰

    یه برنامه ای هست به اسمه Ram Expander با این برنامه میتونی رم گوشیت رو اضافه کنی.البته عیته رم خوده گوشی تاثیر نداره ولی خیلی مفید هستش.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here