به زودی فارغ از نسخه سیستم عامل خود میتوانید شکلک هایِ جدید را مشاهده کنید.

11
۱۱,۱۹۶

خواه ناخواه، ایموجی ها یا همان شکلک هایِ معروف در زندگی آنلاین ما نقش بسیار زیادی را امروزه ایفا میکنند. از استاتوس فیسبوک گرفته تا پست هایِ توئیتر، مکالمات شخصی و مکالمات گروهی، در همه جا ما از ایموجی ها استفاده میکنیم و کاربرد زیادی در زندگی روزمره آنلاین ما دارند.

این شکلک ها روز به روز در حال گسترده شدن هستند و تعداد آنها بیشتر و بیشتر میشود. همین ماه پیش بود که با استاندارد Unicode 10 حدود 56 شکلک جدید به مجموعه شکلک هایِ دنیا اضافه شد. این بدان معناست که در حال حاضر 56 شکلک جدید وجود دارند که تا کاربران به آخرین نسخه از سیستم عامل اَندروید مهاجرت نکنند قادر به مشاهده آنها نخواهند بود.

اما آیا وضع به همین شکل باقی خواهد ماند؟ خبر خوب اینکه توسعه دهندگان گوگل در حال کار کردن بر رویِ این موضوع هستند تا بیشتر کاربران سیستم عامل اَندروید بتوانند از شکلک هایِ جدید بهره مند شوند. با توجه به اینکه بیش از 90 درصد کاربران سیستم عامل اَندروید بر رویِ اَندروید 4.4 کیت.کت و بالاتر هستند، توسعه دهندگان در تلاش هستند تا این شکلک ها را به اَندروید 4.4 و بالاتر وارد کنند.

امسال در مراسم معرفی اَندروید 8.0.0، گوگل دست به معرفی یک کتابخانه بسیار عظیم برایِ گوشی هایِ قدیمی اَندروید با پشتیبانی از اَندروید 4.4 و بالاتر زد، که نام آن « بسته شکلک ها » میباشد و حاوی فونت هایی است که نسخه هایِ قدیمی اَندروید از آنها محروم و بی بهره هستند و بدین ترتیب نمیتوانند شکلک هایِ جدید را به کاربر نمایش دهند.

حال پس از عرضه اَندروید 8.0.0 و بسته شکلک ها، این توسعه دهندگان برنامه هایِ اَندرویدی هستند که باید دست به کار شوند و پشتیبانی از شکلک هایِ جدید را به نرم افزار خود بیفزایند. بدین ترتیب، وقتی که کاربر شکلک جدیدی را از دوست خود دریافت میکند یا شکلک جدیدی را در شبکه هایِ اجتماعی مشاهده میکند، دیگر یک جعبه سفید با ضربدری داخل آنرا مشاهده نکرده و شکلک هایِ جدید را مشاهده میکند.

به نظر میرسد این راه حل بسیار ساده میباشد و اگر توسعه دهندگان سریع دست به کار شوند، تا زمان عرضه بسته شکلک ها توسط گوگل میتوانیم انتظار همگام شدن این ویژگی با خیل عظیمی از برنامه ها در دنیا باشیم. این تلاش گوگل برایِ آوردن شکلک هایِ جدید به نسخه هایِ قدیمی اَندروید واقعاً قابل تقدیر میباشد. نظر شما در این باره چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

11 دیدگاه ها

  1. XA1 گرفتم، سوئیفت کی اعصاب خورد کن که نمیشه از دستش خلاص شد، یکی کمکککککککککک کنه، چکار کنم، اکسپریا کیبرد نصب کرردم. کجا رفته نمیدونم
    کمکککککککککککککککککککک

    پاسخ

    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۲

    مبارکتون باشه عزیز جان …
    بعد از نصب تشریف ببرید به آدرس زیر :
    Settings –> Language & Input –> On-screen Keyboard –> Manage keyboards
    حالا تیک گزینه مقابل Xperia Keyboard رو بزنید و فعالش کنید .
    یه پله به عقب برگردید هم میتونید سوئیفت کی رو غیرفعال کنید کُلاً و بر رویِ Xperia Keyboard هم لمس کنید میتونید تنظیماتش رو انجام بدید .

    پاسخ

  2. سلام جناب پایدار عزیز.
    میشه لطف بفرمایید که جریان اون کامنت من چی بود و چرا تایید نشد.

    ببخشید چندین بار سوال کردم آخه کنجکاو شدم.
    درود بر شما

    پاسخ

    Radi گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۴

    آقای مرتضویِ عزیز
    من جواب شما رو دادم. شما که انقدر دنبال کامنتت هستی ، کامنت منو نخوندی؟
    برادر یک بار کامنت بدی تایید میشه ، کامنتی رو که ۱۰ بار بزاری و تکراری باشه یکیش تایید میشه. کامنت شما هم تایید شد یکیش. برادرِ من پشت سر هم کپی پِیست میکنی که نمیشه !
    نگران نباش نه کسی با شما خصومتی داره نه مشکلی هست. کامنت ها اگه با قوانین سایت مشکل نداشته باشن تایید میشن. موفق باشید.

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۴۷

    سلام.
    نه متاسفانه من چندین بار دنبالش گشتم ولی ندیدمش.
    از طرفی نمی دونستم شما جواب میدید و اصلا با این کاربر به نام Radi آشنایی ندارم و منتظر کامنت جناب پایدار عزیز و هادی خان معراجی بودم.
    بله پیگیر کامنتم بودم که دلیل تایید نشدنش رو بدونم چون براش وقت گذاشتم.
    در ضمن من هربار کامنت مهمی دارم زیر چند پست میزارم و همیشه تایید شده و این اولین بار که این حرف شما رو میشنوم، بگذریم…
    مع الوصف برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

    پاسخ

    Radi گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۵۹

    سلام لطفاکامنت های خبر زیر رو بخونید:
    http://xperian.ir/%d8%ae%d8%a7%d9%84%d9%82-%d9%85%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%82%db%8c%d8%8c-mdr-1000x-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c/
    کامنت شما تایید شده دوست عزیز.
    موفق باشید.

  3. چرا لقمه رو میپیچونن دور سرشون، گوگل پلی که دسترسی گسترده ای تو گوشی داره، فکر کنم دسترسی سیستمی و روت هم داشته باشه، با همون فایل فونت حاوی اموجی هارو آپدیت کنه

    پاسخ

    Erfan.s گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۲۷

    داداش حتما به چیزی حالیشون هست دیگه نا سلامتی گوگله ها، اگه به فایل اموجی ها بود من تا الان هزار بار اموجی های جدیدو داشتم ولی به اونا نیست اونا فقط شکلشو عوض میکنه اموجی جدید اضافه نمیکنه منم خیلی سعی کردم فهمیدم از خود سیستم عامله

    پاسخ

  4. اگه منظور از توسعه دهندگان دولوپر ها و کاستوم رام ساز ها باشن که درصد خیلی بیشتری از مردم از کاستوم استفاده نمیکنن
    و اگه منظور شرکتای سازنده گوشی باشه که فک نکنم جز یکی دو گوشی بقیه رو آپدیت کنن

    پاسخ

    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۰

    توسعه دهندگان نرم افزاری دوست عزیز …
    نرم افزارهایی که در پلی استور منتشر میشن .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here