تحلیل روز: چرا سونی دست به معرفی اکسپریا XZ1 زد؟

61
۱۱,۶۶۱


تازه چند روز از معرفی اکسپریا XZ1 و برادر کوچکترش، اکسپریا XZ1 Compact میگذرد که این دو تلفن هوشمند، موافقان و مخالفان زیادی را پیدا کردند. گروهی از همین حالا خود را برای خرید اکسپریا XZ1 آماده میکنند و گروه دیگر این تلفن هوشمند را شایسته پرچمداری سونی نمیدانند.

سونی در سال های اخیر نشان داده، سیاست های خود را بر مبنای سودآوری چیده است، حتی اگر به قیمت کاهش فروش تلفن های هوشمند خود تمام شود. اکسپریا XZ1 در مسیری قرار دارد که سونی موبایل را به سودآوری بیشتر نسبت به دوره های گذشته برساند و در این راه، سونی سیاست های خاصی را در نظر دارد که ما و شما از بسیاری از آنها بی خبریم.

سونی با عملکرد غیر منتظره خود در نمایشگاه موبایل بارسلون، انتظارات را از خود بالا برد. همه در نمایشگاه IFA 2017 چشم به سونی داشتند تا یک محصول کاملا متفاوت در مقایسه با اکسپریا XZ Premium معرفی کند، اما این اتفاق رخ نداد. ما به دنبال این هستیم تا تصمیم سونی برای معرفی یک گوشی هوشمند با چنین مشخصاتی که اکسپریا XZ1 نام دارد را درک کنیم. تصمیمی که شاید مخالفان زیادی داشته باشد، اما قطعاً فکر زیادی در پشت آن قرار گرفته است.

کلید حل این معما، در دست آخرین خانواده از سری Z سونی است. چطور؟ دو سال قبل، در همین روزها سونی از سه گوشی هوشمند در سه رده مختلف با نام های اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 Compact و اکسپریا Z5 Premium پرده برداشت. این سه گوشی هوشمند به ترتیب در اندازه های 5.2 اینچ، 4.6 اینچ و 5.5 اینچ، تقریباً مشخصات مشابهی داشتند که تنها ابعاد، صفحه نمایش و یک سری موارد ناچیز، تمیز دهنده این سه دستگاه از یکدیگر بود.

اگر به اکسپریا XZ1 نگاه کنیم، متوجه میشویم که سونی دقیقاً همان سیاستی که در سری Z5 داشت را در این دستگاه نیز پیاده کرده است. مرکزیت اصلی این خانواده، اکسپریا XZ1 است که نقش اکسپریا Z5 را ایفا میکند. یک برادر کوچکتر به اسم اکسپریا XZ1 Compact دارد که تجربه شیرین اکسپریا Z5 Compact را تکرار میکند. و البته یک برادر بزرگتر به اسم اکسپریا XZ Premium که بر خلاف دوره قبلی، چند ماه زودتر از دو دستگاه دیگر معرفی و روانه بازار شد. در واقع اکسپریا XZ Premium درست است که نام XZ را بر دوش میکشد، اما همان نسخه پریمیوم اکسپریا XZ1 است که چند ماه زودتر به دست مشتریانش رسیده است.

در حقیقت سونی همانند دو سال پیش، سه تلفن هوشمند در سه رده مختلف را با مشخصات مشابه معرفی کرده با این تفاوت که این بار، نسخه پریمیوم کمی زودتر از دو مدل دیگر به بازار عرضه شده است. شاید همین اتفاق، یعنی معرفی زودهنگام اکسپریا XZ Premium باعث شد تا اکسپریا XZ1 جذابیت های کمتری برای ما داشته باشد. فرض کنید که اکسپریا XZ Premium نیز هفته گذشته با اکسپریا XZ1 معرفی میشد. امروز ما شاهد یک خانواده کامل بودیم که برای اولین بار، ویژگی های جالبی مثل دوربین با قابلیت فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه، ویژگی Motion Eye، قابلیت 3D Creator، به روزترین سخت افزار موجود، صفحه نمایش HDR و … را با خودش به همراه داشت. قطعاً در آن حالت ما از اکسپریا XZ1 شگفت زده میشدیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

61 دیدگاه ها

  1. XZ به همراه X compact معرفی شد که از یک خانواده نبودن.
    ثانیا همین فروش سونی به خاطر فن هایی که داره هشتش و شما نمیتونید با یه تحلیل بچه گانه بقیه رو مجاب کنید که یک گوشی
    ۱_ با وزن زیاد در مقابل ظرفیت باطری کم
    ۲_ ضخامت زیاد در مقابل بیرون زدگی دوربین
    ۳_ طول زیاد در مقابل صفحه نمایش نسبتا کوچیک
    بخره
    در کل تمام انسان ها زیبایی رو دوست دارن و از اسامی اختصاری بیشتر لذت میبرن تا اسلمی گنگ و طولانی و زشت
    Xperia XA1 Plus
    که میتونست یه سری جدید باشه مثه
    Xperia M Plus
    و هر سال به روزش که نه اینکه یه سال پلاس بزنه سه سال اولترا
    در کل مشکلات زیادن

    پاسخ

  2. طراحی گوشی های سونی از xz به اینور، یجورایی مشابه طراحی تلویزیون های سری w800 سونی شده، آگه دقت کرده باشین قسمت بالای تلویزیون (از بالای اسپیکر ها به بالا) دقیق طراحی الان سری xz

    پاسخ

  3. حالا از اینا بگذریم من موندم چطوری این اسم هارو میذاره رو گوشی یه زمانی خوب بود زد وان زد تو زد تری الان شده ایکس آ وان اولترا ایکس آ وان پلاس ناموسا ادم قاطی میکنه

    پاسخ

  4. عجب مقاله توجیهی و دره پیتی.
    این چه فرضیه آخه؟
    حالا که معرفی شده و این خیلی بد پرچمدار نیمه دوم از نیمه اول ضعیف تر باشه.
    میتونست با یه ois و حاشیه اندازه مدل کامپکتش دهن همه رو ببنده یا حداقل یه چیز یا سنسور جدید روش بزاره.

    پاسخ

  5. تحلیل خوبی بود. اگه کسی انتقادی داره به جای اینکه صرفا بگه تحلیل اشتباهه، بگه مشکلش کجاس که ما هم بدونیم

    پاسخ

    Halo گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۸

    XZ Premium

    XZ1 و XZ1 Compact,

    واضح تر از این ؟ از رو اسما میشه فهمید.

    جدا از اون قسمت موبایل سونی چی بگم اخه , ایراد یکی دوتا باشه ادم میگه ولی این قسمت سونی واقعا سرتاپا مشکل ایراد و اروره.از عقب موندگی ها و نواقص زیاد گرفته تا اسم گزاری و زمان معرفی و زمان عرضه , بی نظمی و عدم هماهنگی و به روز بودن کله این قسمت سونی موبایل رو گرفته.واقعا هیچی دیگه , امیدوارم این قسمت سونی یا سریعا روح واقعیه سونی رو به خودش بگیره یا سریعا تعطیل بشه, ابرویه ۷۰ ساله ی سونی رو هیچی هیچی داره میریزه.

    پاسخ

  6. این چه منطقیه فرض کنیم سونی ایکس زد پریمیوم یه هفته قبل معرفی کرده خب سونی باید این سه گوشی همان زمان معرفی پریمیوم باید معرفی میکرد و الان نوبت محصول انقلابی بود نه اینکه هر سال یک سال عقب گرد داشته باشه!!!

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۲

    تو یه سال دو تا محصول انقلابی از کجا بیاره؟ 😐
    در واقع میشه این‌طور به موضوع نگاه کرد که امسال سونی فقط یه سری پرچمدار عرضه کرد، در سایز های مختلف. تغییرات بیشتر رو سال بعد باید ببینیم. همونطور که XZ Premium نسبت به XZ تغییرات نسبتا خوبی داشت.

    پاسخ

  7. واقعا این سری مطالب مثلا تحلیلی از این سایت بعیده !

    حتی اگه این ۳ گوشی همزمان و به عنوان یک خانواده معرفی میشدن بازم برایه این زمان اشکالات و عقب موندگی هایه زیادی داره و جدا از این اسم این ۳ گوشی ها واقعا گیج کننده س و نا منظمه و حداقل اینو میشه برداشت کرد که XZ P از خانواده XZ1 نیست. چه امیدی سال ۲۰۱۲ داشتم که سونی موبایل بلاخره تنهایی قراره گوشی بده , و چی شد ! سونی موبیال بهتره دیگه بیشتر از این به اسم سونی لطمه نزده این قسمتو تعطیل کنه.

    پاسخ

  8. گوشی های سونی تا چند سال پیش یکی از کم حاشیه ترین گوشی های بازار بودن . اشاره میکنم به یکی از پست های سایت اکسپریا yon.ir/o9ciS اما در سال های اخیر متاسفانه سونی میاد ۴ گوشی پر حاشیه با سایز های مختلف تولید میکنه اما نمیاد ۲ گوشی کم حاشیه معرفی کنه که ۲ تا از گوشی ها بخاطر سایز نمایشگر اصلا تولید نشن !!!

    پاسخ

  9. این یک تحلیل شخصی هستش و بهتره به سیاست سونی ارتباط داده نشه
    سونی داره ضعیف عمل میکنه
    نسخه پریمیوم با xz s که برای خیلی کشورها هم عرضه شد اومد که کلا این فرضیه رو بی اساس میکنه

    پاسخ

  10. حالا آقای اکسپریان عزیز تحلیلگر… مان معرفی سری z5 تمامی ۳ مورد رسما وارد بازار جهانی شد و سونی به مشتریان هر مدل از گوشی هاش احترام گذاشت تا بخرن و استفاده کنن.
    حالا امسال چه سیاستی داشت که با کمال بی احترامی به طرفداراش و مشتریاش xz1 compact به خاورمیانه نمیده!!!
    من خودم فوق العاده هوادار تعصبی سونی هستم ولی واقعا این حرکت یعنی بی احترامی به برخی از مشتریان که دنبال گوشی های جمع و جور هستن و خواهان کامپکت.
    وقتی این برند با این اسم و رسم برزگ بی احترامی میکنه ما هم نباید دنبال سیاستش باشیم.
    واقعا نا امید کردی سونی تو ifa 2017.
    شب بخیر دوغ و بنوش

    پاسخ

    babak.mita گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۸

    سلام دوست عزیز سایت اکسپریان و آقای معراجی کاملا درست میفرمایند شما اطلاعت کمی دارید متوجه نمیشوید تمامی این قضایا به هک شدن سرورهای سونی در سال ۲۰۱۴ میباشد که خیلی ها متوجه نشدن و اطلاعات کافی ندارند و سونی با فروش بخش وایو میتوانست بهبود هایی داشته باشد که در کل برنامه ریزی بهم خورد و تراژدی جدیدی از این کمپانی مطرح شد و به دنبال هدف سود دهی بوده شما از نظر رقابت میبینید ولی سونی کاملا مسلط بر تجربه و تکنیک بازار میبیند آمار کشور ایران برای نسخه ی کامپکت و کوچک بسیار پایین است و بسیاری از مردم صفحه ی بزرگ را میپسندند تا صرفا کوچک برای همچین نگاه مهندسی باید سونی را تشویق نمود چون جلوی ضرر را بگیرد میشود منفعت
    موفق باشی و امیدوارم شما و بسیاری از دوستان درک کنید و حرف های بی منطقی نزنید

    پاسخ

  11. اکسپریان عزیز این مزخرفترین تحلیلی بود که ازتون خوندم ، واقعا متاسفم برا نویسنده این مطلب …که تحلیلش خیلی چرت و بی ربط بود .

    پاسخ

    ruhan گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۸

    سلام به همه دوستان، دوست عزیز تحلیل چرت که نه، اما خوب خیلی هم نمیشه گفت تحلیل، اما در کل خوب بود، ضمن اینکه تو متن همین تحلیل هم چرایی ناراحتی برخی طرفداران برند خوب سونی از این شرکت و مشخص کرد، بله درسته وقتی گوشی خوبی مثل xzp معرفی میشه قطعا طرفداران و حتی بقیه کاربران از سونی انتظار دارن که محصول بعدی متفاوت تر و به اصطلاح خفن تر باشه، تو تو معقوله طراحی، هم دوربین و مخصوصا امکانات دیگه ای که کاربردی هم باشه البته، چون این شرکت اینقدر عالی کار کرده در طول تاریخ خودش و اینقدر مطمئن قدم برداشته که همه انتظار بالایی ازش دارن و البته حقم دارن، من بشخصه از برندی مثل… خیلی انتظار ندارم که امکانات کاربردی و مفید تو گوشیهاش داشته باشه که در عمل هم مشخص شده، بهرحال من مطمئنم بزودی همه این محصول واقعا خوب اما تولید در زمان نه چندان خوب رو فراموش می‌کنند چون سونی چشمهارو خیره خواهد کرد بزودی
    J.S

    پاسخ

  12. واقعا تحلیل بسیار خوبی بود

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۴

    دارن سر مردمو اینجوری کلاه می گذارن خب اگه نسخه ی پریمیوم xz1 هست چرا زود تر معرفی شد؟! دوما اگه نخسه ی پریمیوم این بود اسمش xz1 premium بود نه xz premium سوما سال دیگه خواهید دید که xz1 premium از راه می رسد بعد از اون هم xz2 حالا این تحلیل کجاش عالی بود؟! اول پریمیومش میاد بعد عادیش خخخخ آدم خندش می گیره مثل اینه که اول بوگاتی شیرون معرفی بشه بعد نسل قدیمیش که ویرونه بشه جدید خخخخ

    پاسخ

  13. Xzp هم با سایز ۵.۵ اینچی بازم مناسب و ایده آل خیلی ها نیست متاسفانه. پرمیوم ها رو نباید فبلت بسازه.لطفا apple با صفحه نمایش hd رو با این غول های اندرویدی مقایسه نکنید. ایفون هنوز خیلی عقبه. قطعاتش رو شرکت های مادر مثل سونی سامسونگ ال جی میسازن.
    در مورد ال جی و سامسونگ s8 که خدایی خیلییی داره بیخودی تبلیغش میکنه فقط xz1 رزولوشنش کمتره دیگه. وگرنه حاشیه مشکل خاصی نیست.
    این رزولوشن خیلی مهم بود. حتی برتری دوربین و زیبایی طراحی رو محو حاشیه کرد.
    پس تنها چیزی که نسبت به بقیه گوشی ها کم آورد صفحه نمایشه، وگرنه جاهای دیگه واقعا بهتره.
    نکته آخر اینکه تشخیص fhd با ۴k همچینم محسوس نیست. Fhd خیلی جاها کفایت میکنه. نسبت به ایفون hd عهد بوق که خیلی سرتره. پس چرا طرفدارای بیسواد آیفون هیچ شکایتی از hd بودنشون ندارن؟

    پاسخ

    Libra_mohsen گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۸

    چون مصرف کنندهاش آمریکاییا هستن و چه قبول کنید چه نکنید آمریکایی ها نژاد پرستن ینی وقتی میبینن یه شرکت مال کشور خودشونه همشون از اون شرکت میخرن حتی اگه داغون باشه حمایت میکنن از تولید کنندهاشون دقیقا مثل xbox دیدن سونی ps داره خیلی همه گیر میشه یه دسگاه زدن که عقب نمونن اگر دقت کنید همشون xbox دارن فقط بخاطر اینکه از تولید خودشون حمایت کنن و هرچیزی که اونا برن سمتش یمشت آدم خنگ میگن این محصول امریکاییه پس عالیه بریم بخریم کلاس داره دیگه به جزئیات دقت نمیکنن عقلشون کمه دیگه شما نگاه کن همین ایران یارو هندزفریه سونی تک گوش مال ps4 گذاشته نوشته اصل آمریکا ازونجا اومده ۲۰۰ همون هندزفری جای دیگه ۲۰ ولی یسری شل مغز میرن اونو میخرن چون از آمریکا اومده.هیچ ایرادیم از HD یا هرچیز دیگش نمیگیرن که برندشونو خراب نکنن نه مثل ماها که زود glx رو خراب میکنیم چون دوتا شرکت بخوایم در نظر بگیریم قطعاتشون از جاهای دیگس ولی خوب glx ما شانس نداره این چینیا گیرش میاد سرهم میبنده اگرنه اپلم دیزاینشم با چینهD:.درکل آمریکا مثل اینکه دس رو هرچی بذاره میشه خلق الله.این سیاست عالیه امریکاس دمشون گرم خوب رنگ میکنن

    پاسخ

  14. هرجور بخوایم حساب کنیم،حتی اگه قرار بود تمام اجزا پریمیوم رو باز کنید و موشکافانه هم بررسی کنیدش ،خداوکیلی تا الان باید تموم میشد

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۸

    برادر های محترم سایت از مسولین سونی اگه در ارتباط هستین بپرسید ازشون
    علت این همه حاشیه چیه؟ چرا کمش نمیکنه؟ اگه کمش کنه چی میشه؟ و اینکه خیلی از مصرف‌کننده های گوشی سونی با این حاشیه زیاد مشکل داره و انتظار یه صفحه ۸۵ درصدی هست نه ۶۹ درصدی

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۷

    من به شخصه کیفیت برند برام مهمه و اینکه منطقی و استاندارد و خوش دست باشه. حالا آیا به نظر شما مسبت صفحه تغییر کنه و از بالا پایین حاشیه کم بشه و توو گوشی ۵/۵ نشه نوتفیکیشن رو راحت بدون سر خوردن گوشی باز کرد مهمه و لمس ناخواسته از کنار که گاهی در کم حاشیه ها حتی در ایکس ای اولترا هم پیش میاد و اینکه از کناره ها اگر ضربه بخوره راحت میشکنه بعد همه راه میافتم میگن سونی فلانه سونی فلانه و گیر گارانتی باشید بهتره یا این کیفیت حال حاضر؟؟ من به شخصه میگم این حاشیه کم بشه بریم سمت طراحی کامل ال سیدی بشه الان بهتره که طراحیا همه یک دست بشن یا اینکه مثل همیشه یک گوشی با سرعت بالا و کیفیت عالی؟؟؟ الان ایکس زد پرمیوم و بقیه خانواده که اس ۸ رو کنار میزنه توی پردازض بهتره یا گیر بدیم فقط و فقط به حاشیه؟ البته سوال من منظور این نیست بخوام نظرم رو تحمیل کنم میپرسم واسه اینکه خود ما نمره بدیم بگی مزایا و بدی ها کدوم میچربه بریم سراغ برندی که دوست داریم منظورم این نبود مطلق برندی رو میکوبم یا حتی به دیگران احترام نمیذارم بازم انتخاب با شما و دل شماست.

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۳۳

    کاری به اون نسبت تصویر ندارم
    اما همین زد۵ من،وقتی میخوان تک دستی باهاش کار کنم و نوار نوتیفیکیشن رو بکشم دستم نمیرسه به بالا و دستم بقول شما سر میخوره،با وجود اینکه دستم کوچیک هم نیست

    PanaSONYc گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۴

    خدایی گل گفتی

    پاسخ

  15. بنظر من که مشکل اصلی مخالفا که منم نظرم همینه،طراحیه،که اینقدررررررر وقتی که گوشیا بی حاشیه شده، xz1 با حاشیه هست.
    این تحلیلم بنظر من کاملا درست نیست، سیاستی که پشت معرفی این گوشی بود. این بود که اسم پرچم دار سونی بین پرچمدارای امسال باشه.
    و درست به قضیه نگاه کنیم،سونی قصد نداشت گوشی رقابتی واس امسال تولید کنه.
    و انتظار ازشو باید به ۲۰۱۸ موکول کرد

    پاسخ

  16. چ تحلیل مزخرفی. اصلا چ ربطی داشت. Xzp رو زودتر معرفی کرده یادش رفت کامپکت و نسخه عادیشو معرفی کنه الان معرفی کرد. اصلا آدم خندش میگیره

    پاسخ

    محسن ص گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۹

    خخخخخخخ، آره والله

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۲

    شما انگار کلا کج فهمیدی موضوع مطالب رو!
    منظور این پست این بودش که گوشیا هر سه تا باهم میومدن الان کسی قابلیتای دوربین براش عادی نبود ۴k hdr براش عادی نشده بود! و چیزایی دیگه… که الان انتظارات خیلی بره بالا!
    البته سونی محصولاتش رو برای کشورای هدفش درست زمان بندی کرده و کارش رو بلده گزارش مالی منتشر بشه دقیقا متوجه این مطلب میشی 🙂

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۷

    واللّه سونی تا زمانی که شماهارو داره غم نداره پیشرفت هم نمی کنه متاسفانه

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۳

    اولا مطلب نه مطالب
    دوم اینکه هیچ جوره توجیح قابل قبول نیست. حتی به xzp هم انتقاد وارده، اینطور نیست ک بگی xzp گوشی کاملی بود اگه الان معرفی میشد همه به به و چه چه عجب انقلابی! سونی نسخه کوچکتر xzp رو با یه سری بهبود های بسیار جزیی معرفی کرد ک اصلا نباید تو سال ۲۰۱۷ همچین ایراد هایی رو داشت.
    بعدشم چیزی ک شما گفتی هم کاملا اشتباه. یعنی سونی نباید xzp معرفی میکرد چون انتظارات میرفت بالا؟؟؟؟؟
    اصلا آدم با یه سندروم داون بحث کنه بیشتر نتیجه میگیره تا با تو

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۲

    درسته تحلیل اشتباهیه، دلیلش این بود که سونی به دلیل انحصار چیپ ۸۳۵ اسنپ دراگون نمی تونست دستگاههای بیشتری که نیاز به عرضه سریع(نه مثل پرمیوم) داشتن رو با ۸۳۵ تولید بکنه با اینکه نیاز به محصولی جدید و دهن پُر کن با تغییراتی محسوس نسبت به Xz داشت تا خلأ پرچمدار نیمه دوم سالش رو پر بکنه از طرفی هم عرضه نمونه های معمولی و کامپکت مختص نیمه اول سالش بودن!
    پس پرمیوم خارج از عرف سونی معرفی شد که باید تابستان با Xz1 و Xz1 Compact معرفی می شد و به جای پرمیوم xA1 Plus و پرچمدار ارتقاء یافته ی XZs معرفی میشدن ولی واقعاً این تعداد تولید پرچمدار با فاصله کم و تغییرات کم برای خود سونی هم دردسرساز شده.

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۰

    ببخشید نیمه سال ها اشتباه شد، نیمه سالها رو برعکس نوشتم

    پاسخ

  17. این گوشی فوق العاده زیبا و قدرتمند است

    پاسخ

    Meysam21 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۰۴

    تو پست بعدي يادت نره بگيا يعني تو خداي تعصبي!!!!

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۲

    یکی که حرف حق میزنه بهش میگید تعصبی
    حتما باید بگه سونی اشغاله تا یه ادم عاقل باهوش معرفی شه
    ادمای ظاهر بینی مثل شما همون بهتر گول سلمسونگ هواوی بخورن

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۲

    یکی که حرف حق میزنه بهش میگید تعصبی
    حتما باید بگه سونی اشغاله تا یه ادم عاقل باهوش معرفی شه
    ادمای ظاهر بینی مثل شما همون بهتر گول سامسونگ هواوی بخورن

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۳

    کسی بگه گوشی بدیه از نظر شما تعصبی نیست دیگه؟! جالبه 🙂

    پاسخ

  18. منم میگم اینو ولی خیلیا نمیخوان متوجه بشن که آقا اگه سونی تو ifaیه گوشی خفن تر از پریمیوم میداد رسما نابود میکرد پریمیومو و توهین بزرگی بود به کسایی که پریمیوم خریدن. الان سونی در هر سه سایز یک نماینده شایسته داره. پروژه بدون حاشیه هم اگه تو ifaاجرا میشد تمام طرفداران سونی ناامید میشدن از اینکه چقدر xzpزود کنار زده شد با اینهمه فروشی که داشته. درضمن سونی تا گوشی بدون حاشیه رو با مقاومت بالا نسازه دست به ساختن اینجور گوشیها نمیزنه تا عین سامسونگ و الجی تعمیرگاها پر نشه از s8و g6هایی که امروزه در صف تعویض صفحه نمایش هستن.

    پاسخ

    Hadi. Delta گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۵

    ایول مثل xzوxzs

    پاسخ

    mahdi.hr گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۰

    XZ که با ۲۰ متر حاشیه مقاومت بدنه ش افتضاحه.
    من ۴ سال xperia p داشتم آخ نگفت اونوقت xz م بعد یک ماه کج شد و هی داره کج تر میشه در حالی که من تو سالم نگه داشتن گوشی زبانزد خاص و عامم

    پاسخ

  19. به نظر من انقلابی ترین محصول سونی توی گوشی باید گوشی ای باشه که بدون نیاز به اینترنت به ps4 وصل شه و بتونی از گوشی به عنوان صفحه نمایش استفاده کنی…اینجوری میتونه حتی کاربرای اپل رو هم به سمته خودش بکشه…چه برسه به سامسونگ… نمونش چندتا از دوستام..که میگفتن…اگه چنین گوشی ای باشه…میام به سمت سونی….

    پاسخ

    AliRF79 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۶

    خوب دوست عزیز اگه همچین کاری کنه ۲ مورد
    ۱- فروش کنسولاش از بین میره
    ۲-تو صفحه نمایش کوچیک کیف نمیده باید یه تلوزیون گنده جلوت باشه که از بازی لذت ببری
    ۳-خیلی فشار به گوشی و باطری گوشی میاد و خیلی زود خراب میشه

    پاسخ

  20. سیاست های سونی واقعا مسخرس…
    سوالی که پس از معرفی سونی تو ایفا برام پیش اومده اینه که چه طور میشه یک میان رده مثل Xperia xa1 plus از کناره ها کاملا صفحه نمایش بشه ولی پرچمدار اصلی xz1 حاشیه داشته باشه؟!!

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۵

    یعنی چون پرچمدار نباید حاشیه داشته باشه؟

    پاسخ

    No1 Team گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۸

    نه منظورم این بود که سونی سال پیش بهش گفتن چرا حاشیه از کناره ها کم نمیشه
    جواب داد به خاطره وجود سنسور اثر انگشت نمیتونیم حاشیه رو کم کنیم
    بعد تو Xperia xa plus همون طراحی پرچمدار داره ولی حاشیه اطراف از بین رفته :/

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۴

    منم تو این موندم
    اگه حاشیه کناری بخاطر اثرانگشت هست چرا تو xa1 plus کمتره؟ ؟!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here