تصاویر و جزئیات کامل دو گوشی اکسپریا M5 و اکسپریا C5 Ultra لو رفتند !

139
۲۷,۴۵۶

Xperia-C5-Ultra-and-M5_1-640x480

سونی موبایل در طی چند روز اَخیر در 2 تیزر رسمی نوید یک گوشی خارق العاده سلفی را داده بود و در خبر آخری که همراه با تیزر دوم منتشر شد، پیش بینی کردیم که احتمالاً علاوه بر فَبلِت C5 Ultra با اسم رمز Lavender که پیشتر جزئیات و تصاویرش به بیرون درز کرده بود، یک گوشی دیگر تحت عنوان اکسپریا M5 در راه است. حال و پس از گذشت چندین ساعت از انتشار تیزر دوم سونی، سایت روسی Hi-Tech Mail طی خبری جزئیات و تصاویر کامل این 2 گوشی هوشمند که سونی وعده معرفی آنها را در هفته آینده داده است منتشر کرد.

فَبلِت اکسپریا C5 Ultra به جرأت یکی از گوشی هایِ هوشمند بازار است که تا مدت ها سرتیتر خبر سایت هایِ بزرگ فناوری دیجیتال دنیا خواهد بود. یک گوشی هوشمند بدون حاشیه و جذاب، که بدون شک یکی از شاهکارهایِ مهندسی سونی تا به امروز است. در حالی که گوشی اکسپریا M5 به نظر میرسد که نسخه اَرزان آخرین پرچمدار سونی، گوشی اکسپریا +Z3 با همان طراحی مهندسی و دوربینی خارق العاده است.

بهتر است اول با هم نگاهی به عکس هایِ منتشر شده از این 2 شاهکار در کنار هم داشته باشیم و سپس به سراغ مشخصات و سایر ویژگی هایِ این 2 گوشی هوشمند برویم.

Xperia-C5-Ultra-and-M5_3-640x480

Xperia-C5-Ultra-and-M5_2-640x480

 

« فَبلِت اکسپریا C5 Ultra »

گوشی هوشمند اکسپریا C5 Ultra یک فَبلِت غول پیکر 6 اینچی بدون فریم است! صفحه نمایش غول پیکر این فَبلِت که از کیفیت 1080p برخوردار است تنها 0.8 میلی متر با حاشیه هایِ 2 طرف فاصله دارد، که در مقایسه با فاصله 2.2 میلی متری گوشی اکسپریا C4 و فاصله 2.5 میلی متری فَبلِت اکسپریا T2 Ultra، یکی از بدون حاشیه ترین گوشی هایِ سونی تا به امروز است. این بدان معناست که فَبلِت اکسپریا C5 Ultra تقریباً از لحاظ اندازه کمی بزرگتر از iPhone 6 Plus کمپانی اَپِل با صفحه نمایش 5.5 اینچی است.

همانطور که پیشتر نیز در شایعات مختلف اشاره شده بود، فَبلِت اکسپریا C5 Ultra مجهز به 2 سنسور غول پیکر 13 مگاپیکسلی به همراه فلش در جلو و پشت است. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک مرغوب و درجه 1 خواهد بود و فریم دور تا دور گوشی نیز با فلز آلومینیوم پوشیده خواهد شد. گفته میشود این فَبلِت در 3 رنگ سفید، مشکی و سبز نعنایی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

قلب تپنده این گوشی از چیپست MT6752 مدیاتک قدرت خواهد گرفت، که مجهز به 8 هسته پردازشی با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. سونی برای این فَبلِت غول پیکر 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است و مجهز به درگاه حافظه خارجی تا 128 گیگابایت است. اما باتری این محصول برتر شاید کمی ما را نااُمید کند! گفته میشود که سونی برای این فَبلِت غول پیکر یک باتری 2.930 میلی آمپر/ساعتی در نظر گرفته است، که با توجه به صفحه نمایش و سایز این فَبلِت انتظار داشتیم باتری قوی تری در آن به کار گرفته شود.

سایر ویژگی هایِ مهم این محصول نیز مجهز بودن به NFC و پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان میباشد. این فَبلِت غول پیکر تنها 187 گرم وزن دارد و سایت روسی مذکور برای این فَبلِت قیمتی بین 21 تا 22 هزار روبــل روسیــه ( چیزی حدود 349 تا 359 دُلار آمریکا ) پیش بینی کرده است.

Xperia-C5-Ultra_1-640x480

Xperia-C5-Ultra_2-640x480

Xperia-C5-Ultra_3-640x480

Xperia-C5-Ultra_4-640x480

Xperia-C5-Ultra_6-640x480

Xperia-C5-Ultra_5-640x480

 

« گوشی اکسپریا M5 »

اما طراحی اکسپریا M5 با آن لبه های براق شباهت زیادی به اکسپریا Z3 Plus دارد. این دستگاه همانند اکسپریا M4 صاحب یک صفحه نمایش 5.0 اینچی است با این تفاوت که رزولوشن صفحه به 1080*1920 ارتقا پیدا کرده است. اکسپریا M5 توسط پردازنده Helio X10 مدیاتک که 8 هسته پردازشی 2.0 گیگاهرتزی را در خود جای داده قدرت میگیرد. در کنار این پردازنده قدرتمند باید به رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و باتری 2.600 میلی آمپر/ساعتی را نیز به عنوان مهمترین مشخصات این دستگاه ذکر کرد.

مشخصات این دستگاه کاملاً در حد و اندازه یک اسمارت فون پرچمدار است، چرا که علاوه بر موارد نامبرده دوربین این دستگاه نیز دارای بالاترین رزولوشن موجود در بین گوشی های اکسپریاست. آنهایی که منتظر سنسور IMX230 سونی بودند میتوانند به زودی آن را در گوشی اکسپریا M5 تماشا کنند. دوربین 21.5 مگاپیکسلی به همراه فوکوس فوق سریع ( 0.2 ثانیه ) در کنار زوم 5 برابری بدون اُفت کیفیت، دوربین جلویِ 13 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K بسیار وسوسه اَنگیز هستند.

گوشی اکسپریا M5 با ضخامت 7.6 میلیمتر و در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی عرضه خواهد شد. تیزرهای سونی در دو روز گذشته که با رنگ طلایی آذین شده بودند، بدون شک اشاره به رنگ همین دستگاه داشته است. اکسپریا M5 همانند اکسپریا M4 از استاندارد ضد آبو گرد و غبار IP68 برخوردار است. همانند فَبلِت اکسپریا C5 Ultra، بدنه پشتی این دستگاه نیز از جنس پلاستیک و فریم دور آن نیز فلزی خواهد بود. گفته میشود که سونی برای این اسمارت فون جذاب قیمتی در حدود 24 تا 25 روبل روسی ( چیزی حدود 390 تا 406 دُلار آمریکا ) را تعیین خواهد کرد.

Xperia-M5_1-640x480

Xperia-M5_2-640x480

Xperia-M5_3-640x480

Xperia-M5_4-640x360

Xperia-M5_5-640x360

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

139 دیدگاه ها

  1. عاشقتم سونی،حتما منتظر C5میمونم و خواهم خرید،سامسونگ مزخرف کیلو چنده، من همین که کلمه و برند SONY رو میبینم روحیه میگیرم،بمیرم برات SONY

    پاسخ

  2. به نظرم، سونی سری E رو در آینده حذف خواهد کرد و دیگه مدل پایین رده ای تولید نخواهد کرد که کاره خیلی عاقلانه‌ای هست! (البته همش حدس و گمان بندست)
    اگه دقت کنین خیلی آروم، سری C و T رو باهم ادغام کرده و شد همین مدل C5 که هم یه فبلت هست و هم یه گوشی خوب واسه عکس‌های سلفی! جای خالی یک فبلت میان‎رده از سونی توو این مدت خیلی احساس میشد. با این کار با یه تیر دو نشون میزنه! تا قبل این کمتر کسی پیدا میشد که فقط یک گوشی رو واسه اینکه عکس سلفی خوبی میگیره خریداری کنه!
    امیدوارم کمی بعد از معرفی این دو گوشی به بازار وارد بشن و مثل M4 Aqua و تبلت Z4 با تاخیر 3، 4 ماه مواجه نشن.

    پاسخ

  3. سرعت فوکوس هم عالی باشد حتی بالاتر از M5 و بدون افت کیفیت در هنگام زوم همانند این میان رده ولی بالاتر،دوربین Z5 را برای نجومان هم مناسب باشد و از آسمان زیبای شب عکس بیندازیم عکس از اجرام کیهانی مانند M1(Crab)(Nebula),M2,M3,M4,M5(Globular Cluster
    و…بسیاری از اجرام آسمانی مطمئنا پرچمدار عالی می شود.این ها فکر و نظر خودم بود که پرچمدار بعدی سونی اینگونه باشد.☺

    پاسخ

  4. دیگه چه بگویم !
    مگر اینکه Z5 دوربین 23 مگاپیکسلی داشته باشد و فیلمبرداری 8K،دوربین جلویی 16 مگاپیکسل،اسنپدراگون 820 و باتری با عملگرد فوق العاده عالی با ماندگاری 3 یا 5 روز.
    SONY make.believe

    پاسخ

  5. متاسفانه معلومه که خیلی ها از اقتصاد سر در نمیارن. این ها همه مدل هست . کی گفته که هرسال باید یک مدل از هر سری بزنه . گوشی m4 قیمت واقعی 600 تومن و اگه m5 بیاد قیمت 800 تومن برای دو رنج از خریداران .
    شرکتی موفق هست که الان از رنج 400 تومان تا 2 ملیون گوشی داشته باشه تا همه بخرن .
    سونی با این گوشی ها می تونه اول باشه اگه مثل سامسونگ پورسانت بده به فروشنده ها تا موبایلش رو بفروشن و یا تبلیغات مهیج تلویزیونی انجام بده .

    پاسخ

  6. اخه این چه سیاستی که سونی داره دنبال میکنه ؟ 🙂 هر روز هر روز گوشی جدید میده بیرون این خیلی خوبه ولی یکم امکانات چرا اضافه نمی کنه ؟ 😐 سنسور Infrared , ضربان قلبی چیزی اضافه کنه فقط یه گواهینامه ضد اب بودن داره که اونم چیزه چندان معمولی هست بین کمپانی های سازنده گوشی | یه چیز که بتونه کاربر رو سمت خودش بکشه | شما S6 رو نگاه کن که چقد با نسل قبلی خودش ( S5 , S4 ) اصن عالیه | حالا این سونی تا M4 نیومده تو بازار M5 میده بیرون و بقیه گوشی ها هم به این روال پیش میره تا مثل نوکیا بشه 😐 حالا باز نوکیا خوب بود مایکروسافت سهامشو خرید اما سونی فک کنم به زور کسی سهامشو بخره و نهایتا فقط واسه گوشی های بالا ردش فقط اپدیت میده 😐 واقعا مسخرس | من که شهریور سونی رو می فروشم یه سامسونگ یا الجی میخرم 😐 بای سونی For Ever … 😐

    پاسخ

    asghar گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۱۷

    واقعا دمت گرم سونی m5 شوکه کرد منو غول واقعا

    پاسخ

    HamedMJ گفته:
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۵۰

    حیف ک اسم مقدس سامان رو خودت گذاشتی سونی تکه به مولا مثل داش ویلسون در ضمن مهراد هنوزم Xperia Z داره ک نشون میده این گوشی چقد شاخه! سامانم بیت باکس سونی داره 😉

    پاسخ

  7. باور کنید این دو گوشی در حال حاضر معرفی نخواهند شد
    اولا سری جدید خانواده C و M اخیرا به بازارها روانه شدند و اگر سونی بخواد از این خانواده به فاصله ی اندکی مدل جدیدترشو معرفی کنه(هرچند که به قول دوستان عرضه به بازارشون دو سه ماه بعد از معرفی باشه) سونی تیشه به ریشه فروش M4 و C4 زده
    احتمالا اگر چیزی رو هم بخواد معرفی کنه از خانواده T خواهد بود یعنی T4 Ultra و نسخه ی کامپکت Z3+ با نام Z3+ Compact خواهد بود و این C5 Ultra و M5 شایعه ای بیش نیستند
    اگر واقعا سونی این دو مدل C5 و M5 رو معرفی کنه شک نخواهم کرد که بخش موبایل سونی تا همین سال 2015 به زمین خواهد خورد و مجبور به فروش بخش موبایل میشه

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۸

    بعد از ورود M5 و C5 به بازار قیمت M4 و C4 ارزون میشه و در واقع به قیمت واقعیشون میرسند و رنج قیمت گوشی های سونی گسترده تر میشه، مثلا کسی که بخواد به گوشی 800 تومنی بخره M4 رو انتخاب میکنه و کسی که بودجه اش کمی بالاتر از یه میلیون هست M5 رو میخره.

    پاسخ

  8. باسلام الان سامسونگ داره نوت 5 رامعرفعی میکنه.s6 پرچم دار سامسونگ. دوتا پرچم دار داره.حالا سونی سه تاداره. بعضی ها مشکل دارن چرا با این موضوع.

    پاسخ

  9. با سلام به همتون خسته نباشید بچه ها ازتون راهنمایی میخواستم واسه یکی میخوام گوشی انتخاب کنم بهش گفتن SAMSUNG E7 گوشی خوبیه البته خودم سونی دارم میشه یه نظری بدین و اگه بهتر از این گوشی تا 1 میلیون سراغ دارین معرفی کنین؟

    پاسخ

    mehrshad tagizadeh گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۵۴

    برادر من اصلا سمت سامسونگ نرو که پشیمون میشی ،رابط کاربری سنگین،باطری ضعیف و طراحی قدیمی و نچندان جالب،همه گوشی هاشم کپی همن،اگه می خوای گوشی بگیری و پشتیبانی قوی نیاز داری گوشی بگیر که پشتیبانی بشه به نظرم z2 بگیر اگه تونستی z3 بگیر که عالیه و یا منتظر بمون c5 یا m5 بیاد

    پاسخ

  10. دوستان یک سوال الان بین z3+و m5چه فرقی هست؟؟

    پاسخ

    AMIRREZA گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۹

    جنس بدنه Z3 پلاس بهتره و مثلا پرچمداره ولی در کل M5 بهتره و این یعنی اوج فاجعه ک یک میان رده از پرچمدار کنونی بزنه بالا

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۳

    اولا M5 الان وارد بازار نمیشه و همزمان با Z5 وارد بازار میشه، دوما باتری بهتر، صفحه نمایش بهتر، چیپ Snapdragon 810 با GPU و CPU بهتر، جنس بدنه با کیفیت تر و بهتر، و پشتیبانی نرم افزاری بهتر از پرچمدار ها همگی برتری های Z3plus هستند.

    پاسخ

  11. لعنت ب سونی با این سیاست مزخرفش
    خب آخه احمق چرا هر ماه گوشی میدی بیرون ک هم فروش گوشیا قبلی کم بشه هم کلی افت قیمت پیدا بکن؟؟ Z3 خریدم ۲٫۱۰۰ الان شده ۱٫۴۰۰ بعد داداشم همون موقع آیفون خرید ۲۹۰۰ الان شده ۲۷۰۰ یعنی واقعا این سیاست تو داری؟؟ بهتر نیست جا این همه میان رده خوب فقط ب میان رده در حد میان رده و یک پرچمدار عالی بدی؟؟

    پاسخ

    پدرام گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۲۸

    دوغِته بِنوش!!! :@

    پاسخ

  12. این پردازنده Helio X10 که تو M5 استفاده شده قادره فیلم‌ برداری فول اچ‌دی با سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه برای حرکت آهسته Super Slow Motion ثبت کنه، با این سنسور IMX230 21.5 مگاپیکسلی که فوق‌العاده ترین سنسور حال حاضر سونی هستش بعید میدونم از همچین نرخ فریم پیشتیبانی نکنه،امیدوارم همچین قابلیت داشته باشه.

    پاسخ

  13. چقدر زیبان :||
    فکر نمیکرم سونی اینطور گوشی ساختنم بلد باشه . من که اصلا از طراحی سونی بدم نمیاد
    اما خب قدیمی شده بود
    ولی این خیلی جذاب و تو دل برو هست
    دوربین های جلوشون هیولا هست معلومه :|||

    پاسخ

  14. با این امکانات انتظار قیمت بالاتری داشتم
    ولی کاش صفحه رو بزرگتر یا گوشی رو کوچیک تر میکرد تا نسبت صفحه به بدنه در حد c5 ultra بود و بدنه هم شیشه به جای پلاستیک بود و یه دونه فلش دوتایی… حتی اگه قیمتشم میرفت بالاتر ارزششو داشت(مگه پرچم داره؟؟؟؟؟؟:))
    در هر صورت عالیه و ارزشش خرید داره و امید وارم تو عمل هم عالی باشه
    من منتظر میمونم که هم ارزونتر بشه هم عملکردش مشخص بشه تا شاید بخرمش

    پاسخ

  15. گوشی m5از z3+هم بالاتره
    با اینکه میان رده است، هم پردازنده ش بهتره
    هم دوربین پشت، هم دوربین جلوش
    واقعا این گوشی شاهکار مهندسی سونی تا به امروزه
    با این وضع ، سونی باید زد5 رو خیلی با مشخصات بالاتر از این بزنه تا بتونه بفروشه ، وگرنه دلیلی وجود نداره کسی اینو ول کنه و بره سراغ زد 5

    پاسخ

  16. باتری جفتشون ضعیفه،خدا به خیر کنه
    همه چیزشون خوب فقط باتری نگران کننده اس

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۱۹

    عزیزم کی کار کردی باهاشون که فهمیدی باتریشون ضعیفه؟؟؟!!!!!!

    پاسخ

  17. با توجه به مشخصات اینا پس اگر قراره E5 هم معرفی بشه باید این مشخصاتش باشه :

    صفحه نمایش HD
    دوربین 8-13مگاپیکسلی
    دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی
    پردازنده مدیاتک کمی ضعیفتر از C5
    قیمت حدود 150 دلار

    فکر نمیکنم دیگه مشخصاتش با این فرق بکنه

    پاسخ

  18. میبخشید اینجا مطرح میکنم ولی میخواهم بدونم از نظر شما من بهتره یه گوشی بگیرم یا یه ps vita کدوم بهتره؟ ( بیشتر اهل بازی و فیلم و آهنگ هستم)

    پاسخ

    NIMA-LTE گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۳

    گوشی بهتره،دسترسی کامل به امکانات تمام وقتا تک ایران یخورده سخته

    پاسخ

    am63 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۰۸

    ممنون

    پاسخ

  19. بنظر من با این اوصاف و این غولایی که معرفی کرده شک نکنید قیمت پرچمدار سونی همون قیمتیه که میگفتن مال گوشی های سری s سونی هست که شایعه شده بود، گمونم قیمت z5 بره رو ۹۰۰ دلار که کار کاملا درستیه

    پاسخ

  20. من حرفی ندارم با این تفاسیر سری Z تا 3 نابود میشن و دیگه فکر نکنم کسی بخره، چون بعضی مردم احمق گوله 8 هسته هم بخورن بسه، من خودم Z2 دارم، پیشرفت سونی امسال عالی بود ولی خوب ی زده حال هم ب کسایی Z #Z3 دارن مخصوصا تو دوربین…..

    پاسخ

    navid گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۴۷

    ناراحتی که پیشرفتو میبینی ؟؟؟ دیگه دوران پرچم دارای 2013 و 14 گذشت…. امسال انقلابی تو اسمارت فون ها بود ……. همین ام 5 و سی 5 …. تغییر کلی طراحی سامی ( گرچه اسکی بود ) ویندوز 10 که رو گوشی با اسنپ 200 هم روونه …

    پاسخ

  21. باور کنید قصد نداشتم گوشیمو عوض کنم ولی وسوسه شدم،اکسپریا زد دارم،جونم سونی،راستی بچه ها گوشی خواستید بگید قیمت بانه رو بهتون بگم

    پاسخ

    mehr گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۱

    دوست عزیز من خودم زد دارم .ولی انصافا تا موقعی که سونی یه انقلاب توی امکانات گوشی و رابط کاربری نداشته باشه عوض نمیکنم واقعا سونی علاوه بر ظاهر باید روی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری قوی بشه ..

    پاسخ

    مهدی گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۱

    داداش قیمت M4 و C4 چقدره اونجا؟

    پاسخ

    ebrahim77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۳۱

    قیمت z3 و iphone 5s رو بگو؟
    میخوام یکیشو بخرم

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۵

    C4وm4نبود طبیعی و ایفون5قیمتش1680000و z3قیمتش1450000

    پاسخ

  22. من نمیدونم چرا سونی تا به Z3 Dual بدبخت که میرسه پرسه آپدیت خودش رو متوقف میکنه.

    خب یه دفعه اعلام کن که با دو سیم حال نمیکنی دیگه خلاص کن

    عجب غلطی کردم دو سیم خریدم البته خب خیلی دنبال تک سیم گشتم گیر نیاوردم اما اگه یه ذره بیشتر تلاش میکردم تک سیم پیدا میشد

    حداقل مسؤلین این سایت یه کمپین در مورد Z3 Dual و اعتراضات طرفداران در مورد پشتیبانی ضعیف دو سیم از طرف سونی ایجاد کنن

    پاسخ

  23. بعید میدونم خیلی موفق باشن فروش این دو گوشی. اولا برای فبلت تا جای ممکن باید حاشیه بالا و پایین صفحه کم باشه از عکسها مشخصه که زیادن ( هواوی میت سون نسبت صفحه نمایش به کل بدنه حدود 78 درصد و باطری 4109 میلی آمپر) نکته بعد باطری فبلت هست که باید در حدود 4500 میلی آمپر باشه برای این سایز. حافظه داخلی 16 گیگ دیگه دمده شده باید 32 گیگ استفاده میکرد ظاهر گوشی ها هم مانند همیشه مستطیلی بد دست هست به خصوص فبلت که باید خوش دست باشه برای توی دست گرفتن. اما گوشی m5 بازم طراحی ظاهری تکراری با حاشیه زیاد باطری ضعیف( از لحاظ میلی آمپر) . اما نکته بعد این گوشی های معرفی بشن شش ماه طول میکشه وارد بازار بشن که عملا گوشی های رقیب بازار رو اشباع میکنن. من بعید میدونم فروش خوبی داشته باشن به خصوص شکل ظاهری گوشی که یکی از ضعف های اصلی سونی هست

    پاسخ

    HamedMJ گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۴۱

    قرصاتو بخور خوب میشی !

    ظاهر مستطیلی گوشی بد دست است !!!WTF ?
    شما حبابی بخر همون بهتر سمت سونی اینا نیای برادر ممنون

    پاسخ

    علی گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۵

    ای کاش سونی موبایل برای زد 4 این مشخصات بالا دوربین m5 میذاشت الان معلوم نیست چه سیاستی داره سونی موبایل خودشون هم سردرگم شدن گوشی میگه میان رده از پرچم دار قویتره. اتفاقا عرضه این دو گوشی بازار ناچیز z3+ هم داغون میکنه. زمان معرفی و عرضه باید فاصله کمی باشه. سونی موبایل بی برنامه و سردرگمه شک نکنین

    پاسخ

    arabian men گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۹

    فقط میتونم بگم از هیچی، هیچی نمیفهمی

    پاسخ

    علی گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۷

    چیز نگو مومن. واقعا داری چیز میگی ههههههههه

    پاسخ

  24. سونی رو ی میان رده این سنسور گذاشته. پ ببین واسه پرچمدار آینده چی در نظر داره..Z5ببین چ لنزی واسش آماد کرده…

    پاسخ

    ebrahim77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۳۴

    شاید همین سنسورو با کمی بهبود بزاره رو z5
    کسی تو کار سونی سر در نمیاره
    تازه این دو گوشی نمیشه بهشون گفت میان رده که
    غولی هستن واسه خودشون

    پاسخ

  25. به هر حال هرچی نباشه M5 نوه M2 هست M2 هم زمانی که معرفی هیچ میانرده ی هم سطحش به گرد پاش نمیرسید و همین طور C5U هم نوه C3 کبیره دیگه!!!!!!!
    در ضمن همه اینا به کنار حتی اگه آشغال هم باشن یه خوبی دارن اونم این که سونی هستن!!!!

    پاسخ

  26. اقایون فقط یکی به من بگه پایین سمت چپ c5 یه نوار شبیه خط هستش اون مربوط به چیه،

    پاسخ

    shahabresa گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۵:۳۸

    یه حسی بمن میگه حسگر اثر انگشته که بی سرو صدا جا خوش کرده که دیدشم کمه و خیلی خوب طراحی شده

    پاسخ

  27. با ابالفضل اینا چیه سونی؟!!!! یعنی یکاری کردی دهن این هواوی آسفالت بشه. فقط خواهشا یکم هم تبلیغ کن. الان 2500 میلیارد تومن سود کردی تو این سه ماه یه تبلیغ درستو حسابی واشه اسمارت فونات بکن تا حال این برند درپیتارو جا بیاری. خداکنه m5 ضدآب باشه. عجب گوشی خوبیه و از همه چی بیشتر پردازنده غولش منو شاد کرد با دوربینش. رنگ طلاییشو میخرم و جایگزین z3 میکنم اگه z5 تا اونموقع مخمو نزنه.

    پاسخ

    pouya.dadashi.97 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۵۹

    ضد آب داداش، به متن دقت کن نوشته؛ اکسپریا M5 همانند اکسپریا M4 از استاندارد ضد آبو گرد و غبار IP68 برخوردار است.

    پاسخ

  28. یک جوری شده سیاست های سونی 😮
    خب دیگه با وجود M5 دیگه برای چی یک نفر باید Z3+ بخره؟ تمام امکانات اون رو داره تازه دوربینش در عقب خیلی بهتره در جلو هم خیلی بهتره! پردازنده اش هم داغ نمیکنه! بسیار قویتر هم هست! (البته cpu قویتره ولی gpu در حد اسنپ 801)
    بسیار هم ارزانتره!

    مطمئنا برای ساخت Z3+ خیلی هزینه کرده ولی نابودش کرد!
    یا همین C4 و M4 هم نابود شدن کلا!

    سونی کلا از سری 4 گوشی هاش خوشش نیومد 😉

    در آخر هم میگم C5 فبلت بسیار زیباییه و چیزی کم نداره
    M5 هم فوق العاده است! مخصوصا با رنگ طلایی

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۱۱

    اشنباه نکن! تا حالا M4 Aqua رو کنار Z3 یا +Z3 توی دستت گرفتی؟ درسته مشخصاتشون عالیه ولی حس و کیفیت و جذبه ای که یک پرچمدار داره رو هیچ وقت هیچ وقت توی میانرده حس نخواهی کرد!! دیدم که میگم!!
    خدا قسمت کنه پرچمدار!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۴۲

    درسته این رو قبول دارم ولی خب از لحاظ دوربین و پردازنده خیلی بهتره

    کلا حالش خوب نیست گوشی رو که باید به عنوان Z4 معرفی میکرد شد M5!

    پاسخ

  29. s60:c5 و s70 :m5 اینا همون دوتا هستن
    ولی m5 خفن تره از c5 دوربین 21.5 مگاپیکسلی به همراه فوکوس فوق سریع ( 0.2 ثانیه ) در کنار زوم 5 برابری بدون اُفت کیفیت، دوربین جلویِ 13 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K ، ضد آب و گرد غبر شبیه زد تری پلاس

    پاسخ

    ebrahim77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۸

    ای کاش فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه با بیشتر داشت

    پاسخ

  30. وااااای خدا عجب میان رده هایی(فرا پرچمدار)
    دوربین m5 وسوسه انگیزترین قسمتسه
    طراحی c5 ultra هم جذاب ترین قسمت این فبلت هست کنار تموم امکاناتی که دومیانرده غول رو بوجود میاره
    من فکر میکردم رو دست m4 و c4 حالا حالاها میان رده نیاد اما سونی این رکورد رو خودش شکست و دوتا میان رده پرچمدار داره معرفی میکنه تا دوباره همه رو شگف زده کنه و بازار مبان رده هارو از چالش قبلیش به اشوب بکشه.

    پاسخ

  31. کاش بجا اینا رام خاور میانه z3 dual لو میرفت ۴۰ تومان خرج اینترنت کردم که رام الجزایرو بریزم که لیکایی که بود تا ۹۹% بیشتر نمی رفت

    پاسخ

    ebrahimbag گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۴۶

    حرفهای غیرسونی نزن داش من، z3dual چی هست حالا؟

    پاسخ

    ebrahim77 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۳

    نمیدونم چب بگم
    اره سونی نیست 🙂

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۰۷

    منم 3 بار بسته اینترنت 10هزار تومانی همراه اول و ایرانسل که هر بار 12 هزار تومان پول بی زبون برای حدودا 3 گیگ میخواس برای دانلود رام الجزایر و ویندوز 10 خرج کردم! متاسفانه رام الجزایر کدهای USSD مشکل داره وتنها مشکلش هم اینه!

    پاسخ

  32. وااااااااااااااااااای
    اگه اینا میان رده ان دیگه z5 چی میشه
    یعنی واقعا میشه سونی ب روزای اوج خودش برگرده ؟!
    ولی من فقط نگران این رابط کاربری جدیدش هستم !!!خیلی داغونه نه؟!!

    پاسخ

  33. آخ آخ آخ عجب حالی میده بدون حاشیه.زیباترین اسمارت فونی که دیده ام همین سی 5 اولترا هست.همیشه عاشق گوشی های شیک بودم.الانم زد۳ دارم به خاطر زیباییش والبته قدرتمند بودنش.ولی سی 5 رو خیلی خوشم اومد.ولی بچه ها وقتی سونی میاد بدون سر وصدا با دوتا تیزر اینهمه امکانات به میان ردش میده و جدیدترین سنسورش رو تو میان ردش قرار میده یعنی یه چیز تازه و طراحی شاخی برای z5گذاشته کنار.یه اینطور چیزایی تو خودش داره. عاشـــــــقـــــتم ســــــــــونی جــــــــون

    پاسخ

  34. عجب چیزایی.
    سونی تازه داره متوجه میشه باید چیکار کنه.بجای تبلیغات الکی سامدونگ داره به سمت قدرت تو گوشیهاش میره.افرین.واقعا بعد مدتها کف و کیف کردم.خیلی غولن اینا.c4 که این بود خدا به داد c5 مخصوصا M5 برسه.
    قشنگ همه پرچمدارارو لوله میکنه. M5 درخششی میکنه تو بازار که کلا بازار رو دستش میگیره.چه روزیه من گفتم…..سونی بازگشت طلاییت مبارک.

    پاسخ

  35. یا خدا عجب غولیه M5 !!!!! عجب غولیه C5 !!!!
    M5 عجب دوربین خفنی داره خیلی خوبه صفحه Full HD پردازنده Helio ، دوربین 21.5 !! قیمت حدود 1400 میشه تو ایران که واقعا عالیه دمش گرم اینا ارزش خریدن دارن کاش سونی دیگه پایین رده نده قدرتمند های این طوری بزنه فقط دمت گرم سونی ایول 😉

    پاسخ

  36. با این حساب واقعیت داره و حسابی عالین،ولی اخه چرا،چرا گوشیی هایی باید بزنه که تازه نسل قبلیش وارد بازار شده،گوشیی میان رده بزنه در حد پرچم دار،انگیزش چیه،برای چی باید سی پی یو ها منو بسوزونه،اخه چرا،گوشی معرکه هستن و همه مشتقان ولی اخه چرا با این فاصله،یهو قبلیا رو معرفی نمیکردی،چــــــــــــــــرا!!!!!!!؟؟؟؟؟!!!!!#*#

    پاسخ

  37. سلام…
    احتمالا حالا حالا ها از z5 خبری نیست چون دوتا غول میان رده داده که هردو عدد 5 رو به دنبال دارن پس 5 بعدی 2016 بیاد و با 820 که کلا داغون که تکنولوژی رو
    سونی : این همه قدرت فعلا بسه تا شوک بعدی وقت زیاده
    اینم سخن سونی

    پاسخ

    HamedMJ گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۴

    بنظرم با وجود این غولا وایسه Z5 تا با 820 بیاد تو بازار

    پاسخ

  38. الان من دقیقا هنگ کردم،دوربین عقب 21 بعد دوربین جلو 13 ؟ میگم پس دیگه خدا میدونه z5 چیه وقتی داره گوشی میان رده اینجوری میزنه!!!!!
    دمش گرم حال کردم

    پاسخ

    Ploveme گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۵۲

    دوربین جلو 21000000
    دوربین عقب 1300000
    تو زد 5 میذاره…. ساده ای
    چیه این قدر هیجان زده شدی نمیری… قطعا همین میزنه یا از این پایین تر میزنه.. عقلت بکار بنداز سونی از دوربین جدیدش استفاده کرده چرا..؟ بخاطر تست کردن دوربین جدید اگه کارایی لازم داره بهبود ببخشه رو پرچمدار بذاره

    پاسخ

  39. ام5 تو قیمتش حتی بهتر از زد3 پلاس هست واقعا کاش صفحش هم خوب باشه؛حیف که پشتشون پلاستیکه!عزیزان میشه یکی بگه تو کدوم مدلای زد3 هدست نویز کنسلینگ هست؟مثلا مدل d66xx

    پاسخ

    HamedMJ گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۳

    تو جعبش ؟! هیچکدوم ولی تمام مدل ها قابلیت رو دارند

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۰۲

    درسته مشخصات و قیمت خوب و وسوسه کننده ای دارن هردوشون مخصوصا M5 ، ولی صفحه اش ای کاش خوب باشه و مثل M4 Aqua که رنگ سفید رو زرد نشون میده نباشه!

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۵۸

    جل الخالق M4 Aqua رنگ سفید رو زرد نشون میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! O_o
    پسر خوب احتمالا اون گوشی ای که میگی S6 نیست؟؟؟؟؟؟؟!!!!! گوشی های سونی هیچوقت این مشکل رو ندارن اون صفحه نمایش های سامسونگه که سفید رو زرد و قرمز رو نارنجی تازه خیار رو هم بادمجون نشون میده نه سونی عزیزم!!!!

    پاسخ

  40. جانم سونی گوشی C5 ultra اش از آیفون هم کم هاشیه تره به این میگن نو آوری نه جا به جایی دکمه پاور(ال جی) یا گذاشتن دکمه فیزیکی قرن بوقی (سامی)
    به شخصه هنوز واسه رونمایی m5 خیلی زود بود

    پاسخ

  41. WooW!!
    مشخصات M5 منو نابود کرد!! واقعا اگه میان رده های سری 5 اینا باشن، پرچمدار سری 5 (که احتمالا Z5 نام داره) چه مشخصاتی خواهد داشت؟؟!
    سونی موبایل داره شدیدا روی بخش موبایل کار میکنه و یه حسی بهم میگه سال 2015 و 2016 سال شکوفایی دوباره سونی موبایل خواهد بود…

    پاسخ

  42. خیلی خوشم اومد خصوصا از c5u ولی به نظر من هیچ چیز پرچم دار نمیشه.منتظر z5u هستم(شایدم خود z5 )

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۴۴

    درضمن به نظرتون کی وارد ایران میشند و بعد یکی دو ماه چقدر افت قیمت پیدا میکنند؟

    پاسخ

  43. اخ قلبم
    عجب گوشی هایی
    من m5 میخوام دقیقا همون چیزاییه که میخواستم تو یه گوشی جمع بشه شده
    عجب چیزیه
    این c5 هم خیلی شاخه ها

    پاسخ

    mehrshad tagizadeh گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۵۳

    منم c5 می خوام واقعا عالیه ای کاش فقط دوربین M5 رو c5 بود اگه z5 ultra مثل c5 بدون هاشیه باشه و دوربینشم 230 باشه حتما می خرم ولی اگه نیاد همین c5 می خرم

    پاسخ

  44. سونی داره می ترکونه، واقعا شگفت زده شدم وقتی این خبر رو خوندم ؛ معلومه سیاست های سونی عوض شده.

    پاسخ

    heshmat021 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۵

    سونی خدا لهت کنه

    این چه وضعیه

    چرا رفتی دنبال مدیاتک
    همچین گوشیای خفنی
    اونوخ مدیاتک؟
    اسنپ میزدی دیگه

    هنوز m4 یا c4 تو مغازه های کرج نیومده

    بعد جدیداشو معرفی کردی؟؟

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۲۵

    اکسپریا M4 و c4 که تازه وارد بازار شدن چند ماه پیش معرفی شده بودن، اکسپریا M5 و c5 هم هنوز معرفی نشدن! احتمالا یکی دو هفته آینده معرفی میشن و اوایل یا حتی اواسط پاییز وارد بازار میشن!
    در مورد مدیاتک باهاتون موافقم 🙁

    پاسخ

  45. واااااااااااای سونیییییییییی دیگه ترکوندددددددده خداااااااااایی مشخصات گوشی ها رو ببین دهنم باز مونده!!!!!!!
    هر دوتای این گوشیییییی ها غولن برای خودشوووووون
    اصلا میان رده به حساب نمیان پرچمدارن این دوتا جدیدترین سنسورش IMX 230 رو توی M5 استفاده کرده
    ایوووووول سونی گوشی های دیگه باید بیان جلوی این دوتا غول تعظیم کنن
    برندهای دیگه بترسید از اون روز که سونی بیدار بشه امسال سال سونیه از اول سال شروع کرده داره بقیه برندها رو له میکنه اینم دیگه دوتا گوشی فوق العادش
    SONY
    MAKE.BELIEVE

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۵۸

    دوستان شرمنده بخاطر هیجان زدگی توی نظرم!! 🙂
    واقعا به شخصه انتظار همچین گوشیای میان رده ای رو نداشتم وقتی دیدم مشخصات این دوتا واقعا هیجان زده شدم!!!
    من منظر بودم مشخصاتی که الان M5 داره روی پرچمدار جدید یعنی Z5 باشه ولی وقتی دیدم این مشخصات رو به یه میان رده داده شگفت زده کرد منو!!!
    WooooW
    حالا گوشی Z5 چه شود میان ردش که این باشه پرچمدار رو دریاب با این اوصاف باید منتظر سنسور جدید دوربین و امکانات فوق العاده روی Z5 باشیم منتظرم فقط رونمایی کنه Z5 رو تا برم بخرمش داره جانشین برتر Z3c خودم میاد!!!!!! 🙂

    پاسخ

    arabian men گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۲

    هیچی زد3 کامپکت منو ت نمیشه نفس

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۸

    Z3c که سالاره همه گوشیاست دادا همه امکانات سونی باهاش جوره اون از اپدیت گرفتنش اول از همه گوشیا
    پشتیبانی از شارژ سریع
    باتری فوق العادش
    و …
    امیدوارم Z5 فوق العاده باشه که نظرمو جلب کنه تا اینو عوض کنم

    AliRezA گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۰۴

    غوووولهههه خوابه،وااااای اگه پاشه!
    Just SONY

    پاسخ

  46. یا خدا! پس شایعه نبودن!چقدر هم خفن هستن.البته از لحنم ببخشید چون حسابی جا خوردم!دم سونی گرم!
    بزن لایکو…..

    پاسخ

    AMIRREZA گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۰

    لعنت ب سونی با این سیاست مزخرفش
    خب آخه احمق چرا هر ماه گوشی میدی بیرون ک هم فروش گوشیا قبلی کم بشه هم کلی افت قیمت پیدا بکن؟؟ Z3 خریدم ۲٫۱۰۰ الان شده ۱٫۴۰۰ بعد داداشم همون موقع آیفون خرید ۲۹۰۰ الان شده ۲۷۰۰ یعنی واقعا این سیاست تو داری؟؟ بهتر نیست جا این همه میان رده خوب فقط ب میان رده در حد میان رده و یک پرچمدار عالی بدی؟؟

    پاسخ

    اشکان گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۳۳

    داداشم این حرفا چیه میزنی .
    خود منم زد3 خریدم 2.100 الان 1400 شده حدودا .
    اونموقه که آیفون 6 اومد داداشه خودم 16 گیگ گرفت بالای 3 میلیون الان شده 2.150
    .سامسونگ اس 6 2.700 800 بود الان شده حدودا 1.600
    همه شرکتا هینطورن .بد لعنت به سونی!!!!!!

    پاسخ

  47. من برم ساقه طلایی با پشمک بخورم خفه شم

    پاسخ

    محمد Z1 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۴

    جا داره زیر کامنت اول بگم
    دستی دستی داره خودش قبر خودشو میکنه سونی
    هنوز m4 جا نیفتاده تو بازار
    د اخه مگه ارزون درمیاد طراحی و ساخت گوشی ک فرت فرت…
    خدا رحم کنه

    پاسخ

    meranpoorjam گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۰۸

    m4یادته کی معرفی شد؟ قبل عید همزمتن با جی فلکس و m9 ولی یه ماهه اومده تو بازار اینم احتمال زیاد همینطوره
    فقط امیدوارم این باطریc5 مشکل ساز نشه
    و همینطور مدیا تک بخصوص تو بحث گرافیک

    پاسخ

    اشکان گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۳۵

    داداشم تا معرفی بشه و بیاد داخل بازار چند ماه زمان میبره .و منطقی هست .

    پاسخ

    ..هاتف گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۳۹

    پس کجاست اون تحول در طراحی؟جلو و کناره های گوشی و پشتش که تکراریه.فقط حاشیه حذف کرده…انتظار یه طراحی انقلابی داشتم.فقط حذف حاشیه کافی نیست بخدا

    پاسخ

    Enrique Iglesias گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۰۷

    عمو تحول طراحی واسه پرچم داره نه میان رده 😐 کسی که فرق میان رده و پرچم دار رو نداره باید بره سر به بیابون بزنه 😐

    پاسخ

    98iboy گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۰

    شعر نگو داداشم
    سونی با اون حاشیه بالای گوشی کلی ضرر میده
    مگر اینکه امثال شما خریدار باشن

    98iboy گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۷

    سری J,E,A گلکسی سامسونگ
    یا سری desire اچ تی سی
    یا همین سری میت هواوی روز به روز داره تکامل پیدا میکنه اما پسرفت نمیکنه..حتی طراحی سری A سامسونگ از سری S هم توی بعضی قسمت ها بهتره
    واقعا دیگه ناامید شدم
    وااااقعا افتضاحه

    هاتف گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۴۷

    کسی که حاشیه های به این زیادی رو که یک چهارم گوشی رو گرفته و نمایشگر شده مربعی رو ایراد ندونه یعنی مبتلا به ٱفت تعصب شده وباید سر بزاره به بیابونی که ازش اومده

    Maf_company گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۲۶

    میتونم بگم کاش z2 نمیگرفتم وایمیسادم m5 میخریدم :/
    حالم گرفته شد
    تو میان رده ها تا الان هیچ گوشی ای حتی رو دسته z1 نبود
    بخوای حساب کنی این m5 از z3 هم سر تره

    پاسخ

    مهدی گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۰۷

    دیگه از z3 بهتر نیستش

    پاسخ

    MadFive گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۳۱

    پس ببین z5 چی هست که m5 اینه…

    پاسخ

    hosein y گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۷

    دوستانی که میگن هنوز c4 و m4 تو بازار جا نیفتاده دقت کنن که بحث میان رده با پرچمدار فرق میکنه.شما وقتی پرچمدار میخری دوس داری تا مدت زیادی بهترین گوشی شرکت رو داشته باشی ولی در میان رده اینطور نیست.

    پاسخ

    رامین گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۸

    اقایون مدیر کنی تو ویراستاری متن دقت کنین
    چقد از لفظ غول پیکر مکرر استفاده کردین
    از زیبایی متن کاسته شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here