تلویزیون های سونی بعد از آپدیت به اندروید نوقا، مشکوک به داشتن بدافزارها هستند.

5
۸,۴۳۶

تبلیغات موجود در بخش های مختلف یک دستگاه احتمالاً جزو موارد آزاردهنده برای کاربران می باشد اما ما می توانیم ریشه های آنها را به آگهی های مزاحم در تلویزیون ردیابی کنیم. حالا به نظر می رسد که سونی راه را برای به دست آوردن این تبلیغات مزاحم به دنیای تلویزیون ها باز کرده است. به نظر می رسد که سونی در آپدیت اندروید 7.0 نوقا از ابزاری استفاده کرده است که در دنیای اپلیکیشن ها، به این نوع از ابزار، ابزار جاسوسی گفته می شود. اما خوشبختانه برای جلوگیری از مشکلات این ابزار، راهی برای غیرفعال کردن آن وجود دارد.

بخش نرم افزاری این تلوزیون ها به شکل نامناسبی  Samba Interactive TV نام گذاری شده است؛ از این رو به آن نامناسب می گوییم که این تلوزیون ها از هیچ پورت  Samba یا SMB برای تبادل اطلاعات با کامپیوترهای ویندوزی استفاده نمی کنند. استفاده ی سونی از Samba تنها یک هدف داشته است و آن هم آنالیز محتوای موجود برای تلوزیون ها برای ارائه ی پیشنهادهای بهتر به کاربران می باشد که این پیشنهادها می تواند شامل تبلیغ هم باشد.

در حقیقت، این یکی از ابزار پیش فرض نصب شده بروی دستگاه به شمار می رود که معمولاً سودی برای کاربران به همراه ندارد و بیشتر به عنوان یک منبع درآمد برای کمپانی تولیدکننده به شمار می رود.

شما می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. اما در صورتی که قصد استفاده از ابزاری همانند ConnorRoss که نیازمند نصب Samba هستند را داشته باشید، در زمان بازکردن این ابزار با Force Close روبرو خواهید شد.

اما در صورتی که پیش از این سامبا را بروی اسمارت تی وی خود نصب کرده اید و امکان غیرفعال کردن آن را ندارید، ابتدا باید تی وی خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید و سپس اقدام به غیرفعال سازی این قابلیت نمایید. علاوه بر این، کاربران می توانند با انجام ریست فکتوری این قابلیت را غیرفعال کنند. البته با انجام این کار تمامی محتوای موجود بروی تلوزیون هوشمند آن ها حذف خواهد شد.

شما می توانید بدون نیاز به روت کردن تی وی خود نسبت به حذف سامبا اقدام کنید. برای این کار شما ابتدا باید IP محلی تلوزیون خود را پیدا کنید و سپس دستورهای زیر را با استفاده از ADB Tool اجرا نمایید.

adb connect 192.168.x.xxx
adb shell
pm list packages | grep ‘samba’
pm uninstall –user 0 ‘get the apk name from above’

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

5 دیدگاه ها

  1. ما حدود یک ساله مدل x8000 داریم ۴۳ اینچ ۴k واقعا تصویرش محشره ادم خسته نمیشه از نگاه کردنش
    اندرویدش۶ هست اتفاقا میخواستم ۷ کنم ولی خب مشکلی نداره رو ۶ فعلا صبر میکنم

    پاسخ

  2. ما در حال حاضر بسته نرم افزاری سیستم عامل برای سیستم عامل Nougat را در این مدل ها پالایش می کنیم. برنامه به روز شده جدید بهار ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود.

    سلام برای تلوزیون من این پیام اومده، احتمال داره برای تی وی من رفع عیب کنن؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here