تماشا کنید: عینک گوگل چگونه به یاری افراد نابینا می‌آید!

0
۶,۷۰۸

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

با عینک گوگل حتماً آشنایی دارید؛ گجتی پوشیدنی که اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است. به تازگی محققان دو روش ابداع کرده‌اند که عینک گوگل در آنها به طور معجزه‌آسایی به نابینایان کمک می‌کند.
بیشتر اپلیکیشن‌های عینک گوگل یا همان گوگل گلس، اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی ساده و یا برای ضبط تصاویر بوده‌اند اما حالا به نظر می‌رسد بالاخره یک استفاده استثنایی از این گجت ابداع شده است. در ویدئوی زیر دو روش برای کمک به نابینایان نشان داده می‌شود.
در روش اول فرد نابینا با نگاه کردن به یک شیء مانند جعبه یا یک قوطی کنسرو از عینک گوگل می‌پرسد که این شیء چیست؟ سوال او بلافاصله به سرویس‌هایی مانند توییتر و Amazon Mechanical Turk فرستاده می‌شود و جواب برای او به صورت صوتی خوانده می‌شود؛ بدین ترتیب فرد نابینا می‌تواند از ماهیت شیء باخبر شود.

در روش دوم که به طور مثال در شرکت‌ها، کارگاه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها و … می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد ابتدا یک فرد بینا با استفاده از عینک گوگل توضیحاتی درباره اشیا مختلف اتاق را ضبط می‌کند و به کمک اپلیکیشنی که Memento نام دارد از این پس افراد نابینای مجهز به عینک گوگل می‌توانند با چرخاندن سرشان به اطراف به صورت صوتی از اشیا مقابلشان باخبر شوند. به طور مثال دستگاه‌های خطرناکی مانند برش‌دهنده لیزر یا دستگاه‌های آزمایشگاهی دیگر خطر جدی برای افراد نابینا محسوب نخواهند شد.

این پروژه‌های OpenGlass البته تنها برای افراد نابینا کاربرد ندارد و به وسیله آن می‌توان در مکان‌های عمومی خاصی مانند موزه‌ها اطلاعات جالبی را ثبت کرد و در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد. نظر شما چیست؟ آیا هنوز فکر می‌کنید عینک گوگل استفاده‌های خاصی ندارد و یا گجتی است که دنیا را دگرگون خواهد کرد؟

[jwplayer player=”1″ mediaid=”7034″]

منبع:فارنت

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here