تماشا کنید: مقایسه تصاویر ثبت شده در روز با گوشی هایِ اکسپریا XZ و اکسپریا XZ Premium.

95
۱۸,۱۱۱

اکسپریا XZ Premium آخرین شاهکار سونی موبایل است، که از اوایل خُرداد سال جاری وارد بازارهایِ جهانی شد و سپس در هفته هایِ اَخیر وارد بازار کشور عزیزمان ایران شد. تا پیش از ورود اکسپریا XZ Premium به ایران، تاج و تخت پادشاهی گوشی هایِ سونی در دستان قدرتمند گوشی اکسپریا XZ، آخرین پرچمدار سونی بود.

اما آیا با ورود اکسپریا XZ Premium جایگاه اکسپریا XZ متزلزل میشود؟ به نظر میرسد اکسپریا XZ هنوز هم که هنوز است یکی از بهترین گوشی هایِ بازار و یکی از بهترین محصولات سونی در کشور عزیزمان ایران میباشد و همچنان تا مدت ها با قیمت خوب و مناسبش گزینه ای بسیار عالی برایِ عاشقان محصولات اکسپریا خواهد بود.

همیشه یکی از بحث هایِ جذاب مقایسه محصولات یک شرکت با هم میباشد. از آن جذاب تر، مقایسه دوربین محصولات مختلف آن هم در یک خانواده است. حال فکر کنید این مقایسه از قدرتمندترین گوشی تازه وارد و آخرین گوشی قدرتمند باشد. قاعدتاً این نبرد و جدال باید بسیار زیبا و دیدنی باشد.

به دلیل درخواست هایِ زیاد شما کاربران و همراهان همیشگی، امروز فرصت این را یافتیم تا مقایسه ای از تصاویر ثبت شده بین 2 گوشی هوشمند قدرتمند اکسپریا XZ و اکسپریا XZ Premium انجام دهیم. این مقایسه در واقع جدال آخرین سنسور 23 مگاپیکسلی سونی با جدیدترین سنسور این کمپانی است، که یک سنسور 19 مگاپیکسلی است و بر رویِ گوشی اکسپریا XZ Premium آز آن استفاده شده است.

سونی برایِ اولین بار از سنسور 19 مگاپیکسلی جدید خود با فناوری هایِ بسیار خاصی بر رویِ دو گوشی اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium بهره گرفت، که از این 2 گوشی هوشمند تنها مدل دوم وارد بازار کشور عزیزمان ایران شده است. درباره این سنسور جدید ما بارها در طی مقالاتی توضیحات جامع ارائه داده ایم و بخاطر کوتاه شدن بحث از توضیح مجدد در این زمینه خودداری میکنیم.

اما در پایان این مطلب و قبل از ورود به تصاویر ذکر چند نکته لازم است:

1. این تصاویر در روز و در هوایِ اَبری به ثبت رسیده است و بدیهی است که در نور کافی عملکرد هر دو سنسور بسیار بهتر از نتایج به دست آمده خواهد بود.

2. به دلیل عادلانه بودن مقایسه، هر دو گوشی را بر رویِ آخرین حالت ثبت تصویر 16:9 یا واید قرار دادیم. در گوشی اکسپریا XZ آخرین حد ثبت تصاویر 16:9 حالت 21 مگاپیکسل میباشد و در گوشی اکسپریا XZ Premium این حد در حالت 17 مگاپیکسل میباشد.

3. هر دو گوشی بر رویِ حالت اتوماتیک قرار داشتند و سعی شد از سوژه هایِ مختلفی در زمینه هایِ مختلف عسکبرداری انجام شود تا به خوبی قدرت این سنسورها مشخص شود.

4. برایِ پایین آمدن درصد خطا ما از هر سوژه 3 عکس توسط هر دو گوشی تهیه کردیم و با دقت بسیار زیادی بهترین عکس را از بین هر دسته انتخاب کردیم.

5. هر دو گوشی بر رویِ آخرین بروزرسانی هایِ ارائه شده از سویِ سونی قرار داشتند، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که وضعیت اکسپریا XZ در مورد بروزرسانی بسیار بهتر از اکسپریا XZ Premium میباشد، چون مدت زمان زیادی از عرضه آن در دنیا میگذرد و سونی با بروزرسانی هایِ مختلف دوربین این گوشی هوشمند را بهبود بخشیده است، اما اکسپریا XZ Premium بر رویِ اولین بروزرسانی هایِ ارائه شده میباشد و قطعاً در آینده نزدیک و با بروزرسانی هایِ بیشتر بهبودهایِ قابل لمسی را تجربه خواهد کرد.

6. و نکته آخر اینکه هر دو گوشی در زمینه وضوح تصویر، کنتراست، رنگ بندی، عمق رنگ ها و مسایلی از این دست بسیار عالی عمل کردند، اما یکی از انتقادهایِ اصلی ما که در بررسی اکسپریا XZ به آن اشاره کردیم در این گوشی هوشمند برطرف شده است. با بررسی این تصاویر به خوبی میتوان متوجه این موضوع شد که نویز دوربین در نسل جدید تا حدود بسیار زیادی برطرف شده و به حد مطلوب و استانداردی رسیده است.

بهتر است سخن کوتاه کنیم و شما را به تماشایِ این نبرد دوستانه و جذاب از قدرت ثبت تصاویر گوشی هایِ اکسپریا XZ و اکسپریا XZ Premium دعوت کنیم. با ما همراه باشید…

[ در تمامی تصاویر عکس بالا مربوط به اکسپریا XZ و عکس پایین مربوط به اکسپریا XZ Premium است. برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی بر روی هر عکس کلیک کنید ]

با تشکر از دوست خوبم ایلیا

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

95 دیدگاه ها

  1. یه عکس تو نور کم و تاریکی هم میگرفتید بد نبود
    ضعیف ترین گوشی سونی هم تو نور خوب عکس های نسبتا خوبی میگیره ولی تو نور کم متاسفانه …

    پاسخ

  2. ب عنوان ی فن سونی باید بگم انتظارا بیشتر از این بود و فکر کنم سونی امسال هم نتونه جایگاهشو تو dxo ب دست بیاره و فعلا HTC U11 باید بتازونه
    راستی عکس شماره ۶ باغ محتشم رشت نیست آقای پایدار؟ 😀

    پاسخ

  3. به نظر من کیفیت تصاویر بهتر از قبل شده
    نه خیلییی ولی بهتر شده واقعا
    چون به لحاظ کیفیتی کمبودی حس نمی شد آنچنان
    چند درصد کیفیت بالا پایین واسه استفاده روزانه ی منو شما خیلی تاثیری نداره انقد حساس نباشید
    آپشنای مهم تری داره این گوشی مثل باتری ، صفحه نمایش و سخت افزار

    پاسخ

  4. دقت و زیبایی رنگا تو سری ایکس فوق العاده شده ولی آدم میترسه یه ذره تو عکسا زوم کنه چون نویز داره میزنه تو ذوق! تعجب میکنم سونی چرا ازین بابت پیشرفت نکرده

    پاسخ

  5. سلام
    اگه امکانش هست یه آموزش جامع درمورد تنظیمات دستی دوربین های سونی قرار بدین که بتونیم بهترین کارایی رو از دوربین گوشیمون داشته باشیم
    چون دوستان حرفه ای بلدن ولی خیلی از ماها نه
    امکانش هست؟

    پاسخ

  6. سلام بچه ها یکی از فامیلامون سام پلاستیک جی ۷داشت مشگل السیدی پیدا کرد مخشو زدم گفتم سونی بگیر سگش بهتر از سامسونگه خلاصه xa1ultra گرفت از مغازه حدود ۱۴۰۰ منم واسه که ثابت کنم همه چیش از سامی بهتره رفتم تو مقایسه خب زیبایش سر بود صفحه بزرگش بی حاشیه .استیل عالی. اندروید ،۷دوربین بی نطیر ولی وقتی رسیدم به مقایسه کیفیت صفحه نمایش بین دو عکس مشترک دیدم دوتا خوبند حتی جی ۷ یکم میچربه باورم نمیشد همه جای گوشی سر زدم تنطیمات نور حالت فوق شفاف دیدم دوتا باهم یکیند ولی خیلی کم عکس سامی پلاستیک بهتر بود خلاصه خیلی اعصابم خورد شد که چرا سونی ۱۴۰۰ باید صفحه نمایشش با یه گوشی ۷۰۰در یه تراز باشه بچه ها امتحان کنیید من فقط یه عکسو امتحان کردم خلاصه من که عشقم سونیه باورم نشد تازه جلو فامیلمون هم کم اوردم اخه سونی جان تو که مهد تکنولوژی چرا بچه ها فکر میکنید تنظیم خاصی داره اخه واقعا من شوکه شدم جی۷ یعنی صفحه نمایشش بهتر از گوشی سونیه

    پاسخ

    sina82 گفته:
    ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۵

    عزیز من سونی از IPS LCD استفاده میکنه و سامسونگ از پنل های Super Amoled و امولد های سامسونگ رنگ ها رو زیبا تر نشون میدن ولی رنگارو اشباع میکنن و غیر واقعی میشن

    پاسخ

  7. سلام. ببخشید میخوام گوشی سونی برا اولین بار بخرم تا قیمت ۱ ملیون. با صفحه ۵/۲ اینچی میخوام بنظرتون z3 یا plas بگیرم؟نظرتون سایت تکنولایف معتبره بگیرم. ممنون میشم

    پاسخ

    morvin2014 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۲

    xperia x بگیر

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۹

    دوست عزیز تو گرفتن x شک نکن پابپای گوشی های ۱۷۰۰ بازار میاد.

    پاسخ

    nemol گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۲۷

    پلاس بهتره خیلی درپوش های z3رو مخند تازه اندروید z3پلاس ۷شد

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۰۱

    معتبره ولی بخاطر ۱سری لوازم جانبی ک بعنوان هدیه میده حدود۴۰ پنجاه تومن گرونتر در میاد گاهی وقت ها

    پاسخ

    masoudxperiaz2 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۴۲

    Xperia x بگیر سری زد قدیمی شده

    پاسخ

  8. تو نور روز که همه ی گوشی های پرچمدار شرکت ها؛ مثل هم هستند.
    این دوتا هم فرقی ندارن.
    اگه راست میگید؛ تو نور کم با سامسونگ و الجی مقایسه کنید.

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۷

    تو نور روز سطح جزئیاتی که گوشی های سونی ارایه میده تو هیچ برندی نمیتونی ببینی

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۰۲

    تو نور روز که سامسونگ و الجی رو میخوره

    پاسخ

    j.Sina007 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۰

    آره تو اسلوموشن كه كلي نويز داره چه برسه به نور روز خيلي جوكيد شماها آره ديگه به غير از اين كه سوني بگيريد دستتون اپلو سامسونگ نميتونيد دستتون بگيريد كه اين حرفو ميزنيد تا حالا اصلا با اپل كار كرديد؟؟؟؟؟ فكر نميكنم!!!!

    پاسخ

  9. بعد از اون همه تاخیر توی عرضه حالا باید شاهد شاهکار عرضه اش هم باشیم، کلا روزی دو ساعت فروشگاها موجود دارن، تو اکثر شهرستانا هم نیست، قیمتشم تو خود نمایندگی سونی میگه ۲۸۰۰. اولا نمیدونم چجوری میتونن اینقدر کم وارد بازار کنن، بخدا جی ال ایکس هم بیشتر از این قدرت تزریق داره. سامسونگ تو یک ماه پنج ملیون اس ۸ فروخته، از همون روز اول تمامی فروشگاها موجود داشتن و هیچ کمی و کاستی نبود، به خاطر زیاد بودن تو بازار و رقابتی شدن هم روز به روز قیمتش میاد پایین، اینم از سونی. بعد جالبه تو نمایندگی اصلی که اسمشو تو سایت رسمی سونی زده داره میگه ۲۸۰۰ . این یعنی سر گردنس. خودشو فقط خراب میکنه با این نماینده انتخاب کردنش. یک هفته اس واسه خریدش دارم اذیت میشم، شیطونه میگه بیخیالش شم.

    پاسخ

  10. امروز xzp بلک رسید دستم … فوق العدست فقط اسلوموشن پر از نویزه وگرنه حرف نداره فریمشم عالیه

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۳۹

    مبارک باشه عزیز جان …
    انشاءالله به سلامتی استفاده کنید .
    تو محیط هایِ باز باید اسلوموشن بگیرید تا بهترین نتیجه حاصل بشه عزیز .
    در محیط بسته با نور کم یه مقداری کیفیت پایین میاد .

    پاسخ

    sasan toress گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۹

    ممنونم

    پاسخ

  11. پیکسل های بزرگتر و سنسور جدید هیچ تاثیری تو کیفیت عکسا و زوم نداشته اگه شبم همین باشه پس دوربین ایکس زد وپریمیوم تفاوتی ندارن نتیجه نمره دوربین هم نباید بیشتر از ۸۸ بگیره!

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۷

    هیچ تاثیری نداشت مهندس!
    اولا تو نور روز که همیشه سونی عالی بوده بی شک، دوما همونجور که اشاره شده هنوز اپدیت دوربین نگرفته xzp، سوما کاملا نویز ها رو بعضی عکسها در xzp از بین رفته و عکس شارپتر هم شده با اینکه تو نور روز xz عالی بود ولی xzp بازم تغییراتی داشته که بهترش کرده.

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۴۳

    دکتر دل به این اپدیتا نبند ما سه ساله همینو میگیم اپدیت بیاد درست میشه .اپدیت مشکل نرم افزاری میتونه حل کنه نه سخت افزار شما تو کدوم عکس ایکس زد پرمیموم بهتر میدونی بگو ما هم زوم کنیم روش جوک نگو فقط.

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۳

    شما برو بررسی تخصصی جی اسم ارنا هم ببین چیزی که مشخصه سونی تو روزم مشکل داره وبهترین نیست حتی با این سنسور۴۰۰ مشکل نرم افزاری تو حالت اوتومات هم هنوز هست وعملکرد ضعیف اچ دی آر وقتی نقاط تاریک که سایه افتاده با کمک اچ دی آر باید روشن تر بشه که انگار نه انگار .

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۰۳

    والا جی اس ام آرنا بیشتر ی سایت خبری هست تا تخصصی، بعدم سونی تو روز ثابت شده هست هرکارم کنی همینه، اپدیت ها تاثیر بسیار جدی دارن و تو عکس اون گلهای مصنوعی و بالاییش و… کاملا نویز رفته، شما منتظر دکسو باش دیگه خیلی رو میخواد با وجود اینکه اس۸ هم ۸۸ گرفته باز بیاین پز بدین که سونی فلان سامسونگ هم که گند زده اگه اینجوریه، مشکل شما اینه که کلا مشکل داری ز دوربین dslr هم که بسازه بازم بند ی سری سایت هستی که باید اسپانسر داشته باشن،دوربینهای سونی کیفیتش ثابت شدس و وقت من بیشتر اهمیت داره تا اینکه هی چک کنم و بشینم جواب شما رو بدم، این موبایل از نظر دوربین قویتر شده با اینکه تو روز قویترین بود. مخصوصا باز طراحی لنز G که عالیش کرده، مشکل سخت افزار هم نگیر که آگه سونی توش ضعیفه بقیه دیگه ول معطلن غول سخت افزارو میگی ضغیف مشکل از تو هست، من حرف تورو اطمینان کنم یا یک تجربه خودم و سایتهای نسبتا واقعی مث dxo حالا باز میدونم از هرچی هم که هست میای زیر پست حرف خودتو میخوای ثابت کنی ولی هرکارم بکنی سونی و دوربینش ثابت شدس!

    Amir one گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۳

    من که همه عکسا رو دانلود کردم به وضوح هم نویز خیلی خیلی کمتر شده هم عمق رنگا بهتر شده توصیه میکنم قبل از دیدن این مقایسه یه لیوان آب هویج میل بفرمایید.

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۶

    نه آب هویج نیاز ندارن، ایشون فکر کنم اصلا داره رو موبایلش میبینه حاضرم نیست بزاره رو تی وی، البته چون فقط میخواد ی ایراد بگیره و ی سری آدمی که چیزی نمیدونن باور کنن

    پاسخ

  12. مقدار ایزو ۸۰۰۰!!!! داداش چجوری عکس گرفتی! من ایزو رو توی روز اونم ابری نهایتا روی ۲۰۰ بزارم. اکثر عکسهام هم با ایزو ۵۰ هست توی نور روز. ضمنا یه نکته بسار حائز اهمیته. به مقدار سرعت شاتر در مشخصات عکس ها یه نگاه بندازید. سرعت شاتر اکثرا رو ۱/۵۰۰ یا ۱/۶۲۵ و یا دیگه خیلی پایین بوده روی ۱/۲۵۰ بوده!!! در صورتی که اصلا نیازی نیست سرعت شاتر اینقدر بالا باشه تازه اونم با توجه به وجود لرزشگیر دیجیتال. با سرعت شاتر ۱/۵۰ هم خیلی راحت میشه با لرزش طبیعی دست عکس های خوبی گرفت بدون اینکه تصویر غیر شفاف بشه(مگر اینکه کلا مشکل لرزش دست بیش از حد داشته باشیم). موقعی که سرعت شاتر روی این مقدار باشه در نتیجه میشه با مقدار ایزو ۹۰ تا ۲۰۰ هم عکس گرفت که نتیجش میشه یه عکس بسیار شارپ و بدون نویز.
    ضمنا بعضی دوستان عزیز بی انصافی میکنند که تصویر دو گوشی رو نزدیک به هم میدونید. تفاوت ها کاملا از نظر من محسوسه. لطفا با دقت بیشتری روی جزییات تامل کنید.
    نکته دیگه اینکه در گوشی های سونی با تنظیمات دستی عکس های بسیار عالی ای میتونید به ثبت برسونید. ضعف سونی رو در عدم به کار گیری لرزشگیر اوپتیکال قبول دارم اما کم بودن گشودگی دیافراگم رو زیاد قبول ندارم(مخصوصا توی روز). درسته در شب نورگیری بیشتری انجام میده اما اینو بدونید که باعث کاهش عمق میدان میشه و نتیجش اینه که مکان های نزدیک تر و دورتر از نقطه فوکس شده تار تر میشند.

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۸

    اینا عمق میدان رو نمیفهمن منم سعی کردم بگم نشد

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۳۷

    دوست بزرگوار من …
    ابتدا متن رو به دقت مطالعه کنید ، بعد وارد عکس ها بشید .
    همیشه مشکل اصلی ما با کاربرا اینه که متن مارو نمیخونن !
    یا تند تند میخونن و بی اهمیت گذر میکنن !
    به خُدا این متن رو ما الکی نمینویسم !
    این همه زحمت کشیده میشه برایِ نوشتن متن ، برایِ درک بهتر مطالب هست !
    کمی مطالعه کنید …
    کمی دقت به خرج بدید …
    در نکات اگر توجه کنید ، در شماره ۳ بنده اشاره کردم هر دو گوشی بر رویِ حالت اتوماتیک قرار داشتن !
    اگر قرار بود من دستی عکس بگیرم که اینطوری نمیشد …
    پتانسیل ثبت تصویر به صورت دستی در این گوشی بسیار قویتر از نسل قبل شده .

    پاسخ

    aryan.b گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۴

    دقیقا منم میخواستم به همین نتیجه برسم سیناجان(چرا اینقدر عصبانی هستی!!!). به اخر توضیحاتم توجه کنید که گفتم این نکته رو که با تنظیمات دستی عکس های بسیار فوق العاده تری میشه گرفت . باید قبول کنیم که سونی روی حالت اتو کمی ضعیف عمل میکنه. ایراد من به همین ایراد نرم افزاری گوشی های سونی هست. اما اختصاص ایزو ۸۰۰۰ اونم توی هوای ابری بازم بنظرم وحشتناک زیاده(اونم روی حالت اتو توسط خود برنامه گوشی). والا ۸۰۰۰ خیلی زیاده خیـــــلی. من روی حالت دستی هم موقع شب اونم با z2 روی سرعت شاتر ۱ثانیه مقدار ایزو رو اینقدر نمیزارم!!!نتیجه این ایزو بالا هم میشه نویز بالا!
    پس بحث من این نیست که چرا فلان مقدار رو نذاشتید سرعت شاتر یا مقدار ایزو و یا اینکه متنو نخونده نظر بدم بلکه ایرادم به اینه که برنامه دوربین گوشی روی حالت اتو عالی عمل نمیکنه و نقص داره.
    امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم.

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۱

    اتفاقاً اصلاً عصبانی نیستم …
    انتظار بیشتری از کاربران فهیم برندمون دارم .
    چون بارها ایراداتی گرفته میشه که ما در متن بهش اشاره کردیم .
    الان منظورت رو درست رسوندی عزیز …
    دفعه پیش درست منظور رو نرسونده بودی
    😀

    X.....A گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۵

    احتمالا مشکل نرم افزاریه
    تو گوشیای دیگه غیر سونی هم من دیدم این مشکلو
    چیز خاصی نیست

  13. با اینکه فن سونیم اما سامسونگ قبلا هاله ی زرد رنگ داشت و اصلا کیفیت نداشت
    اما تو اس۸ واقعا از هر نظر بهتر شده،فوکوس دقیق رنگ های واقعی،جذب نور عالی و …
    اما چرا پیشرفت سونی انقدر کنده،چرا بخاطر لجبازی سونی و عدم استفاده ois ،ما باید ضربه بخوریم و پولمونو هدر بدیم،
    اما سامسونگ هیچ وقت خریدم نخواهد بود

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۴

    هیچ فرقی نکرده حتی نمرشم مث اس۷ شده

    پاسخ

  14. در این شکی نیست که در نور روز سونی بهترین دوربین رو داره و xzp اندکی تو ی سری چیزا اصلاح شده بود. در نور شب مقایسه رو بزارین چون در نور روز که سونی خیلی وقته بهترینه،

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۰

    در پی انجام این مقایسه هم هستیم انشاءالله …

    پاسخ

  15. دوستان وقتی یکی میگه انتظارم بیشتر بود باتوجه با امکانات تو گوشی این حرف رو میزنه،ایکس زد با سنسور سال۲۰۱۵ داره عکس میگیره و پریمیوم با سنسور سال۲۰۱۷(حالا درسته مثلا سنسور ای ام ایکس ۳۰۰ی که تو سال ۲۰۱۶ساخته شده بهبود هایی نسبت به همون سنسور تو سال های قبلش داشته باشه،اما مهم اون ماهیت سنسوره)
    درکل کسی که ایکس زد داره (دست کم بخاطر دوربین هم که شده) دلیلی برا تعویض گوشیش به پریمیوم وجود نداره و همون ایکس زد رو داشته باشه تا پرچمدار بعدی

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۱

    بهبودهایی حاصل شده ، که قابل لمس هستند …
    ما در بررسی تخصصی به اونها اشاره خواهیم کرد .
    فعلاً جایِ این بررسی نبود و صرفاً خواستیم نتایج عکسبرداری رو به اطلاع شما برسونیم .

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۷

    پس منتظر میمونیم

    پاسخ

  16. یه سوال: تو نرم‌افزار پیامک گوشیای سونی گزینه بلاک ندارن؟

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۰۱

    داره
    وارد برنامه پیام رسان و تنظیمات و بعد اون شماره های مسدود شده بشید.

    پاسخ

    alan_mukryan گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۳

    چرا دوست عزیز من XZ دارم گزینه بلاک داره

    پاسخ

  17. به نظرم xz بهتر بود،xzp بعضی صحنه خیلی تاریک تره،
    اما اگه یک ois و دیافراگم رو ۱٫۷ میکرد الان بهترین دوربین جهان برا xzp بود
    رنگ قرمز xzp اصلا جالب نیست xz بهتر بود،تصاویر xzp از واقعیت دور و بسیار شارپتر،

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۶

    اتفاقا توی رنگ قرمز xzp خیلی بهتر بود، xz قرمز رو مایل به صورتی گرفته (عکس زمین بازی و کاشی ها)،واقعا نمیدونم معیارت چی بوده توی تشخیص رنگ!

    دلیل تاریکی عکس ها فکر میکنم پایین آوردن مقدار ISO در حالت auto باشه که خیلی بهش انتقاد بود و تغییر خوبیه.
    قطعا اگر سنسور های سونی دیافراگم ۱٫۹ داشتن خیلی بهتر بود.

    پاسخ

  18. نمیدونم چرا وقتی عکسای سونی رو زوم میکنی حالت غیر شفاف داره توی جزعیات اما گوشیای دیگه اینجوری نیست، واقعا روی اعصابه با هرکی کل کل گذاشتم توی زوم شفاف و دقیق بود جزعیات عکسش!

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۱

    بخاطر نبود OIS هست، شاید لرزشگیر دیجیتالی توی فیلم برداری خیلی خوب باشه (که اونهم توی جزئیات جای بحث داره) ، اما این لرزشگیر عملا توی عکسبرداری کاربردی نداره و غیرفعال هست.

    به همین دلیل کوچکترین لرزش دست شما باعث ازدست رفتن جزئیات عکس میشه، شاید توی نمای کلی عکس مشخص نباشه اما وقتی زوم کردی صدرصد تاثیر خودش رو میذاره.
    پایینتر هم گفتم، دلیل اینکه عکس های گوشیهای Xperia رو سه پایه یا یه مکان ثابت زمین تا اسمون با حالت معمول فرق داره هم همینه.

    پاسخ

    saro_kurd2 گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۱

    ۱٫نبود ois
    ۲٫مشکل فوکوس غیر دقیق که سونی خودش اعتراف و بهتر بودن فوکوس dual pixel رو تایید کرد

    پاسخ

  19. توی اون عکس گل زرد کنتراست xz واقعا بالاتره! شاید با xzp اونجا به درستی فوکوس نشده.
    درکل تفاوت فقط توی بهتر شدن رنگ ها بود، دوربین های سونی هم همیشه توی روز عالی بودند، بهتره توی شب مقایسه بشه.
    و یه موضوع اینکه نبود OIS خیلی به عکسها لطمه میزنه، اگه دقت کنید دلیل اینکه عکس گوشیهای سونی روی سه پایه و بدون اون زمین تا اسمون فرق میکنه همینه.

    پاسخ

  20. خوشبختانه نویز در نور روز حدود ۹۵-۱۰۰ اش حل شده و با وجود مگاپیکسل کمتر اما جزییات در عکس ها خیلی بیشتر از XZ و هر گوشی دیگه ای شده
    داینامیک رنج مقدار اندکی زیاد تر شده ولی هنوز باید روش کار بکنن چون جای کار داره هنوز
    رنگ ها هم نسبت به XZ شاداب تر شدن

    فقط این فیلمبرداری ۹۶۰ فریمی که سونی گذاشته بیشتر یک تبلیغ برای تکنولوژی و قدرت سونی بوده وگرنه اولا محدودیت زیادی داره و احتمال داره لحظه رو نتونین شکار بکنید دوما در نور معمولی یا نسبتا کم فیلم خوبی نمیگیره و نویز داره که حتما باید در نور روز فیلمبرداری انجام بشه (بخاطر جذب نور کم دوربین اسمارت فون ها نسبت به این فریم ریت) سوما رزولوشن HD این فیلم ها چندان عالی نیست
    منظورم این هست که واقعا این مورد یک فاکتور خیلی مهم در خرید این گوشی نباشه براتون ولی بودنش خیلی بهتر از نبودش هست
    و البته بهتر بود مثل باقی شرکت ها ۱۲۰ فریم FHD و ۲۴۰ فریم HD رو هم اضافه میکرد که این کار رو نکرده!

    پاسخ

  21. باسلام وخسته نباشید
    به نظر منم آنچنان تفاوتی ندارن. در رنگ قرمز کمی بهتر پریمیوم
    من این گوشی رو میخوام بخرم اما با باطریش مشکل دارم به نظرم کمه ظرفیتش z3که دارم ۳۱۰۰ خوبه اما به نظرم پریمیوم خیلی کمه نسبت به اندازه صفه وکفیت۴K
    اگر کسای که دریافت کردن این گوشی رو از کارکرد باطریش بگن ممنون میشم

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۶

    سلام عزیز جان …
    شارژ شدن گوشی بسیار سریعتر از XZ انجام میشه و شارژدهی هم تقریباً ۳۰ درصد بهتر از XZ هست !
    عملکرد دقیق باتری رو در بررسی تخصصی بهش اشاره خواهیم کرد انشاءالله .

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۹

    xz باطریش خوب بود ولی بعد از هر بروزرسانی بهترشد. بقول دوستمون هردفعه میگی دیگه اخرشه ولی باز با اپدیت جدیدی ک میاد شاهد بهترشدنش میشی! راحت۲ساعت بیشتر شده دوام باطری بین۲ آپدیت اخر!!! اگه پریموم از xzبهتره، پس شک نکن در قدرت باطریش. ضمن اینکه در اینده قطعأ ۱چهارم ب ظرفیتش اضافه میشه! قرار بود اکسپریا تغییرات اخرین بروزرسانی رو بزاره ولی وقت نداشته ظاهرا

    پاسخ

  22. شما یه دونه سونی وی هم بیارید همین عکس ها رو میگیره واسهتون مشکل کار نویز درشبه که سونی نمیخواد برطرف کنه

    پاسخ

    alan_mukryan گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۸

    دقیقا موافقم فقط نویز بالاست نمیدونم چرا رو اعصابه خدایی

    پاسخ

  23. ما از سایت اکسپرین درخواست مقایسه ی کامل و حرفه ای در شرایط مختلف نوری بین این دو پرچمدار و همچنین مقایسه با پرچمدارای شرکت های دیگه هستیم.
    چون این مقایسه بیشتر جنبه ی سرگرمی داشت.
    سپاس

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۱۸

    تمامی مقایسه ها انجام میشه
    مرحله به مرحله

    پاسخ

  24. غلظت رنگ ها و کنتراست و وضوح عکس ها در هر دو گوشی یکسان هستن.
    تنها موردی که تفاوتش مشهود هست، برطرف شدن مشکل “کشیدگی لبه های عکس” تو سنسور ۱۹ مگاپیکسلی پریمیوم هست.
    و اینکه XZ فوکوس خیلی بهتری رو به ثبت رسونده.

    پاسخ

  25. طرف ی جوری میگه انتظارم از xzpخیلی بیشتر بود انگار xzبرای ده سال پیشه!! اخوی چشم بسته حرف نزن یکم با اطلاعات حرف بزن ک ادم حرف حساب دستش بیاد ی جوری کامنت میزارن ک انگار اینجا همشون هچی حالیشون نیس نمیدونن طرف طرفدار سامسونگه و تا حالا گوشی پرچمدارشو دست نگرفته بعد میاد پرچمدار ندیده یک برند دگ رو بد جلوه میده تو علم به همچین ادمایی میگم مریض ک فقط میخان نظر خودشونو به بقیه تحمیل کنن!!!

    پاسخ

  26. مقایسه بسیار مبتدیانه ای بود تصویر نه در حالت فکوس انجام شده نه حالت ماکرو نه در حالت شب نه در حالت نور آفتاب نه در حالت سایه
    فقط گوشی گرفته دستش از چند تا سوژه مثل هم عکس بگیره بدون اینکه درکی از عکاسی داشته باشه
    بسیار مزخرف بود این مقایسه و در پایان این سخن همیشه پابرجا هست که گوشی های سونی همیشه در روز عکس های خوبی میگیرن و نقاط ضعف سونی در نبود لرزشگیر اپتیکال و در محیط نور کم هست که اصلا تو این مقایسه بهش توجهی نشده که آدم بفهمه تغییرات به چه صورتی انجام شده

    پاسخ

    XperiaM5 گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۱۲

    ای بابا این جماعت جاهل چه گیری دادن به لرزه گیر اپتیکال. ول کنین اپتیکال رو سونی تو همه ی گوشیاش استادی شات داره که منو راضی میکنه تو XZ و XZ PREMIUM هم لرزه گیر ۵محوره داره توهمین سایت هم یه ویدئو از عملکرد قدرتمند لرزه گیر XZ. رو به نمایش گذاشته. روزخوش آقای محترم

    پاسخ

    omid.z5.dual گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۵۶

    دوست عزیز لرزشگیر پنج محوره و… واسه فیلمبرداریه! تو عکاسی هیچ کدوم کار نمیکنه.الان هم کسی از عملکرد لرزشگیر تو فیلمبرداری گلایه نداره! مشکل تو عکاسی ست.بخصوص تو حالت ماکرو یا وقتی تو شب میخوای عکس بگیری.یکی از مشکلای دوبین سونی همینه! چون تو شب دوربین ها با چند لحظه مکث تصویر رو ثبت میکنن که بتونن نور بیشتری از محیط جذب کنن. بعد چون تو گوشیای سونی لرزشگیر اوپتیکال نیس در این مدت که دست فرد میلرزه باعث میشه عکس ها در جزئیات غیر شفاف و ناواضح بشه.عکسهای مقایسه تو حالت عادی و با پایه در شب تو اینترنت هست نگاشون کنی میفهمی چی میگم

    پاسخ

    Kaveh-AP گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۱۴

    شما سطح اطلاعاتت واقعا پایینه برادر !
    تصویر ماکرو نداریم اینجا ؟
    ثانیا من تو ۲ سال اخیر رو هم رفته ۵ تا عکسم شب ننداختم همه عکساشونو روز میندازن

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۰۵

    تصاویر ماکرو میدونی چیه؟ خدایا ببین کیا نظر میدن تصاویر ماکرو زیر ۵ سانت میان نظر میدن روش نه از ۲۰ سانت….
    قبل این که دهن باز کنید این حجم جهالت آشکار بشه یه تحقیقی بکنید برید نحوه تست قدرت دوربین ببینید تا بفهمید مقایسه کردن چیه اینجوری مایه آبروریزی نشین با این حرف هاتون

    پاسخ

    Kaveh-AP گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۵۴

    شما دهن منو تو کامنتم دیدی ؟ احتمالا خوب بشی دقیق مطمئن نیستم
    آره عکس گلا رو از ۵۰ کیلومتری گرفته :))
    شما بست بشین تا با توهماتت سونی یه گوشی بزنه دیافراگم ۱٫۲ و لرزشگیر اپتیکال ۵۰ محوره تا شاااااید شما صلاح دیدی گوشیتو عوض کنی چون ایکست از همه گوشیا بهتره :))
    آخرین باریه که بهت جواب میدم یا فرهنگت پایینه یا سنت کمه کلا کامنتات گهرباره

    Peiman z3 گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۹

    کاوه جان دمت گرم موجبات شادی مارو فراهم کردی امروز دو ساعته دارم به کامنتت میخندم

    پاسخ

    Kaveh-AP گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۵۶

    شما اصلا جات اینجا نیست که بخوای افاضه فضل کنی راجع به کامنت من
    برو سایر سایتا یکم راجع به سامسونگ دروغ ببندن بهت جیگرت حال بیاد :))
    قبلا گفته بودم بازم میگم اسم زد۳ رو از خودت بردار به طرفدارای بهترین برند تکنولوژی جهان بر می خوره طرفدار سامسونگ با این اسم ببینن

  27. واقعیت اینه که پیشرفت سونی در زمینه دوربین خیلی کنده.
    (باز نیاین بگین گوشیش فلان و … من فقط دارم دوربین رو میگم)

    همون مدل XZ خیلی از گوگل پیکسل خیلی فاصله داشتش.
    این یکی هم نتونسته اونجوری که باید خودش رو به پیکسل برسونه. چه برسه به اینکه امسال پیکسل ۲ و آیفون جدید هم بیان

    پاسخ

  28. درود به اقاي سينا پايدار
    ديشب رسما در شيراز از XZp و محصولات جديدش در هتل هما
    رونمايي كردند 🙂
    قرار محصولات سوني با گارانتي ” كامتل و حامي سرويس ” در كل كلان شهر ها مراكز خدمات پس از فروش راه اندازي بكنند…
    لطفا خبر پوشش بديد ممنونم
    ❤️

    پاسخ

    Sina09 گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۳۱

    یعنی سونی میخواهد به فروشگاه جدا در شیراز بزنه
    اینکه عالیه
    راستی داداش xzp در شیراز محل میتونم پیدا کنم؟

    پاسخ

    Sina09 گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۳۲

    محل =کجا

    پاسخ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۸

    سلام …
    بعله ، در جریان هستیم .
    از تمام مراسم هایِ سونی در ایران مطلع هستیم ؛
    ولی خبرها رو پوشش نمیدیم ، چون شهرهایِ مهم رو دارن میرن .
    این موضوع قبلاً هم انجام میشده و موضوع جدیدی نیست .
    در کلان شهرها هم مراکز سرویس گارانتی هایِ کامتل، سامتل و دلتوس داریم در حال حاضر .

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۷

    اقا سينا
    متاسفانه تو شيراز مركز خدمات پس فروش سوني وجود نداره …
    همه مراكز فروش يا استارشاپ هستند واسه خدمات قبلا بايد گوشي ها به تهران ارسال ميشد …
    ولي قرار اين موضوع حل بشه اميدوارم ركورد فروش تو شيراز بزنيم
    ❤️

    پاسخ

  29. سلام به دوستان خوبم.
    واقعاً عکس ها خیلی نزدیک. بهم هستند.
    اما با فاصله بسیار کم XZ Premium بهتر بود.
    XZ بسیار عالی عمل کرده و این بخاطر بروزرسانی های متعدد سونی هستن.
    خوشحالم یکی از بهترین ها رو دارم.

    پاسخ

    Alirezarng گفته:
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۰۹

    اره من xz دارم خیلی زود بروز سانی میگیرم عالیه و راضی هستم

    پاسخ

  30. این تصاویر در روز و در هوایِ اَبری به ثبت رسیده است و بدیهی است که در نور کافی عملکرد هر دو سنسور بسیار بهتر از نتایج به دست آمده خواهد بود.
    این جملتون خیلی خوب بود یعنی خودتون میدونین تصاویر اونچنان هم با کیفیت عالی نبوده!
    ولی اینو بدونین که کیفیت یه دوربین توی نور شدید ظهر و توی نور کم شب معلوم میشه توی نور شدید از کانترست عکس و توی نور کم شب هم از میزان روشنایی و نویز ! توی عکسی که از اون پارک بازی و عکس پایین کانترست بسیار بد بود درخت و و سایشون بسیار تاریکه!
    جالب نبود
    حتی توی عکس پایین ترش که از گل های رنگی و پنجره گرفتین اگه دقت کنین بالای تصویر سایه ی درخت انگار تاریکی کامله!! در صورتی که روز هست و فقط هوا ابریه!
    من فقط قابلیت اسلو موشنش رو تحسین میکنم:)
    فقط نگید فلان برد اینطوریه و طرف دار فلان برندی من عکاس هستم با گوشیم میگیرم غالبا معیارمم همین عکس ها بود!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۲

    من از عکاسی سررشته ندارم ولی چیزی ک دیدم گوشه های عکس ها مخصوصا توی درخت ها و سایه ها پریموم خیلی بهتر جزئيات رو نشون میده

    پاسخ

  31. مرسی از مقایسه xzp بهتر بود اما نزدیک بود و این نشون از کیفیت xz داره.. فقط بررسیش رو هم قرار بدید زودتر یه تاریخ حدودی بگین با سپاس ❤

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here