توسعه دهندگان میگویند پلی استیشن 5 قدرتمندتر از ایکس باکس اسکارلت است.

0
۳۰,۷۶۲

دو شرکت سونی و مایکروسافت در نهایت توسعه و آماده سازی دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس پروژه اسکارلت را تایید کردند؛ اما در حال حاضر جزئیات مربوط به این دو کنسول همچنان ناشناخته باقی مانده اند و این دو شرکت اطلاعات زیادی را از مشخصات سخت افزاری کنسول های در دست توسعه خود همچنان منتشر نساخته اند.

بنابر اطلاعات بدست آمده از توسعه دهندگان و شرکت های بازی سازی که کیت توسعه هر دو کنسول را دریافت کرده اند، یکی از این دو کنسول از دیگری قدرتمند تر است. همچنین بنابر خبر منتشر شده از سوی آقای اندرو راینر (Andrew Reiner) نویسنده مجله بازی های رایانه ای Game Informer، مشخصات سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5 شرکت سونی از رقیب آن یعنی ایکس باکس اسکارلت قدرتمند تر است، این خبری است که باعث شده تا بازار شایعات پیرامون این دو کنسول داغ تر از قبل شود.

در آخرین اپیزود از پادکست آقای راینر، نویسنده سابق وب سایت IGN آقای کولین موریارتی (Colin Moriarty) اطلاعاتی را منتشر ساخته بود که به قدرتمندتر بودند کنسول پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس اسکارلت اشاره داشت و اطلاعات منتشر شده توسط این شخص به دلیل انتشار گزارش شرکت های توسعه دهنده ای که کیت توسعه هر دو کنسول را در اختیار داشته اند بدست آمده است.

با اینکه ممکن است مشخصات سخت افزاری هر دو کنسول در زمان فروش در بازار با کیت های توسعه تفاوت هایی داشته باشند، اما شانس زیادی وجود دارد که این خبر کاملا درست باشد، چرا که این اولین باری نیست که میشنویم کنسول نسل بعدی شرکت سونی از سیستمی قدرتمندتر از کنسول شرکت مایکروسافت بهره میبرد.

شرکت های توسعه دهنده بازی های رایانه ای از زمانی که موفق شده اند تا به کیت توسعه این کنسول دسترسی پیدا کنند شرکت سونی را مورد ستایش قرار داده اند. اوایل این ماه، کارگردان سری بازی های یاکوزا اقای توشیحوری ناگوشی (Toshihiro Nagoshi) در رابطه با قدرت شگفت انگیز پردازنده و هوش مصنوعی در کنار یادگیری ماشینی این کنسول که هم اکنون نقش مهمی را در توسعه و ساخت بازی ها بر عهده دارد بیانیه ای را منتشر ساخته بود:

قدرت پردازشی کنسول پلی استیشن 5 واقعا شگفت انگیز است، بنابراین زمانی که به توسعه و ساخت یک گیم پلی جدید برای بازی های فکر میکنیم و قصد استفاده از تمام پتانسیل کنسول را در این کار داریم، نمیدانیم که دقیقا باید کدام جنبه های مکانیکی را برای این کار استفاده و سپس آنها را به زبان ماشینی کنسول ترجمه کنیم.

وی در ادامه می افزاید:

در ابتدا زمانی بود که ما اقدام به بهبود گرافیک بصری بازی ها می کردیم، پس از آن قابلیت های شبکه به بازی ها اضافه شد و اکنون حدس میزنم که می توانیم بگویم زمان بازگشت دوران “قابل برنامه ریزی” کردن بازی ها آغاز شده است. من فکر می کنم که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همچنان به تکامل خود در ساخت بازی ها ادامه خواهند داد.

[تعداد: 3    میانگین: 3.7/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here