جزئیات بیشتر از دوربین 20 مگاپیکسلی هونامی: سنسوری بزرگ ولی نه به اندازه‌ی لومیا 1020

3
۴,۹۹۲

87a039f1a2d1a2e43e79927de19bb507_XLاز جمله مشخصات کلیدی تلفن Honami i1 سونی که قرار است پرچمدار بعدی شرکت پس از Xperia Z باشد، دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسوری نسبتا بزرگ (در مقایسه با دیگر تلفن‌های هوشمند بازار) است که انتظار می‌رفت رقبایی چون تلفن تازه سر بر آورده‌ی لومیا 1020 را هم کنار بزند. اما بنابر اطلاعات تازه‌ای که منتشر شده، به نظر نمی‌آید که چنین شود.با شنیدن نام هونامی، احتمالا یک تلفن بزرگ جثه در برابر چشمانتان مجسم می‌شود، اماحقیقت این است که اختلاف اندازه‌ی هونامی با Xperia Z تنها به 4 میلیمتر در ارتفاع و 2 میلیمتر در عرض خلاصه می‌شود و ضخامت هر دو تلفن یکسان است. اسپیکرهای دستگاه در قسمت تحتانی قرار گرفته و در طرفین دستگاه شاهد یک داک مغناطیسی خواهیم بود.

به دوربین دستگاه که برسیم، یک سنسور 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را مشاهده خواهیم کرد که دارای فاصله‌ی کانونی 5 میلیمتر می‌باشد. احتمال وجود فلاش زنون بسیار اندک است و بالاترین دامنه‌ی ایزو 1600 تعیین شده است. رزولوشن حقیقی تصاویر نیز 5248 در 3936 پیکسل است.

شاید ناامید کننده‌ترین شایعه منتشر شده از این تلفن را بتوان به اندازه‌ی سنسور آن نسبت داد که تنها 1/2.3 اینچ است. از آن جا که اندازه‌ی سنسور، رابطه‌ی مستقیمی با میزان جذب نور و کیفیت نهایی تصویر، چه در محیط‌های تاریک و چه در فضاهای روشن دارد، شاید با قلمداد نمودن هونامی به عنوان رقیبی سرسخت برای لومیا 1020، زیاده روی کرده باشیم.sensor.jpgموتور پردازشگر تصویر هونامی، BIONZ است که بر بستر پردازنده‌ی Krait کوالکام به اجرا در می‌آید. البته این موتور در خارج از اپلیکیشن CyberShot پیش فرض دستگاه غیر فابل استفاده است.

تصاویر دوربین در ایزوی 100 یا 400، جزئیات قابل قبولی ارائه می‌کند اما با افزایش میزان حساسیت ایزو، میزان نویز و روشنایی به طرز آزار دهنده‌ای افزایش می‌یابد.

دوربین هونامی اگرچه بر رقیبانی چون گلکسی S4 zoom و Galaxy Camera غلبه می‌کند و اغلب تلفن‌های هوشمند بازار را پشت سر می‌گذارد، اما در مقابل احتمالا لومیا 1020 و پیو ویو 808 نوکیا حرف چندانی برای گفتن ندارد.

علیرغم رزولوشن بالای دوربین هونامی، فناوری استفاده شده در لومیا 1020 به نام oversampling، سنسور بزرگ‌تر، فلاش بهتر و موتور پردازشگر تصویر احتمالا کارامدتر، هونامی را بر روی کاغذ در جایگاهی پایین‌تری قرار می‌دهد. به علاوه هنوز ویژگی‌های نرم افزاری در هونامی تکمیل نشده و بهینه سازی‌های کافی صورت نگرفته و باید برای نتیجه نهایی در عمل منتظر بمانیم.
Narenji

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

3 دیدگاه ها

  1. شرکت سونی اول این مشخصات را منتشر خیلی خوب
    20.2 مگاپیکسل حسگر تصویر Exmor R 2/3 “(1/1، 5 اینچ)
    لنز 28mm زاویه لنز G دیافراگم F2.0
    سوپر حالت لرزشگیر دست
    ISO 50-12800
    چراغ فلش زنون + فلش
    پشتیبانی از کنترل دستی
    پردازشگر تصویر BIONZ خود
    گزینه های بیشتر می توانید لنز و لوازم جانبی دیگر
    حا لا اومد مشخصاتش پایین تر مثل یک گوشی معمولی اراده داده
    واقعا که
    بسیاری از تصاویر سفارشی مانند دوربین CYBERSHOT 2013

    نوشته شده توسط
    آخرین ارسال

    پاسخ

  2. ایزو 1600 که هم خیلی قدیمی هست
    این ایزو در گوشی سامسونگ پیکسون 12 که حدود 4 سال پیش ساخته شده بود وجود داشت
    من انتظار ایزو 1280 را داشتم
    این جور که پیش میاد شرکت سونی
    خوب کار نکرده
    و طرفداری پیدا نمیکند من توی این چند سال
    که این همه گوشی جدید تولید شده
    هنوز هیچ کدامش به کیفیت دوربین سامسونگ پیکسون 12 نمیرسه
    میخواستم این گوشی را بخرم ولی دیگه توقف تولید شد

    پاسخ

  3. سونی یک دفعه چکار کرد
    قرار بود سنسور با اندازه 1/1.6 تولید کنه در این گوشی
    رفت سراغ کوچکترین سنسور
    من که طرفدار سونی هستم
    منو ناامید کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here