جزئیات پشتیبانی کنسول پلی استیشن 5 از بازی های نسل قبلی مشخص شد

1
۳۰,۳۴۸

زمانی که نسل جدیدی از کنسول های بازی قرار است به میدان بروند، عبارت Backward compatibility را به دفعات می توانید در وب سایت ها، تبلیغات شرکت های کنسول و بازی سازی، در و دیوار شهر و … ببینید. اما این بدین معنی است که با شروع یک نسل جدید از کنسول های بازی، قرار است بازی های کنسول قبلی بر روی دستگاه های جدید هم قابل بازی باشند. به همین منظور، شرکت ژاپنی سونی در وبلاگ پلی استیشن درباره نحوه کار این ویژگی رو کنسول نسل نهمی خودش یعنی پلی استیشن 9 توضیحاتی ارائه داده است.

تا یک ماه دیگر قرار است کنسول پلی استیشن 5 به صورت رسمی، آنلاین و فیزیکی در دسترس مشتریان برای خرید قرار بگیرد و با اینکه عناوین زمان لانچ (زمان عرضه) کنسول آنقدر که باید زیاد نیست، اما خبر خوب اینجاست که برای دارندگان کنسول پلی استیشن 4، آنها می توانند تمامی بازی هایی که تا کنون برای این کنسول عرضه شده است را بر روی پلی استیشن 5 نیز بازی کنند. این بازی ها می توانند شامل عناوین انحصاری مانند The Last of US II و یا Ghost of Tsushima باشند.

“زمانی که کنسول پلی استیشن 5 ماه نوامبر (آبان) به بازار عرضه شود، بیشتر از 99 درصد بازی های کنسول پلی استیشن 4 که شامل بیش از 4 هزار بازی مختلف می شود، قابل اجرا بر روی کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود – هیدکی نیشینو (مدیر برنامه ریزی و مدیریت بسترهای نرم افزاری سونی)”

همه ما می دانیم که کنسول پلی استیشن 5 در دو مدل وارد بازار خواهد شد، یک نسخه تمام دیجیتال و یک نسخه دارای درایو دیسک بلو-ری. بر اساس پست موجود روی وبلاگ پلی استیشن، حالت اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی دو نسخه کنسول متفاوت است.

برای نسخه دیجیتالی این کنسول، کاربران می توانند به انجام بازی های نسخه دیجیتالی پلی استیشن 4 که قابل اجرا بر روی نسخه دیجیتالی پلی استیشن 5 است بپردازند. این بازی ها شامل عناوینی است که کاربران پیشتر آن ها را خریداری کرده یا قرار است از طریق فروشگاه Playstation Store بر روی کنسول پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، وب سایت یا نسخه موبایل پلی استیشن خریداری کنند. کسانی که دیسک بازی های پلی استیشن 4 را دارند اما نسخه دیجیتالی کنسول را خریداری می کنند قادر به انجام بازی های خود بر روی این مدل از کنسول نخواهند بود.

اگر نسخه دارای دیسک درایو کنسول پلی استیشن 5 را خریداری کنید، می توانید بازی هایی که به صورت دیجیتالی خریداری کرده اید را نیز بر روی این مدل از کنسول بازی کنید. اگر دیسک خود بازی را هم در اختیار دارید، می توانید آن را درون درایو دستگاه قرار داده و بازی را آغاز کنید. سونی توصیه می کند که کاربران کنسول خود را به آخرین نسخه از فریمور دستگاه بروزرسانی کرده و تمامی پچ های عرضه شده را بر روی بازی ها نسل کنند. هر دو نسخه کنسول از بازی های واقعیت مجازی مخصوص Playstation VR نیز پشتیبانی می کنند.

اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود. بازی های پلی استیشن 4 روی کنسول جدید سونی تجربه جدیدی خواهند داشت. این بازی ها سریع تر بارگزاری شده و از قابلیت Game Boost برای تجربه بهتر و بدست آوردن فریم ریت بهتر استفاده خواهند کرد. در این پست همچین اشاره شده است که بازی های کنسول قبلی از تجربه کاربری جدید روی کنسول پلی استیشن 5 استفاده خواهند کرد که هنوز مشخص نشده است این گزینه به چه معناست. کاربران همچنین قادر خواهند بود تا فایل سیو (ذخیره) بازی ها را بنا به تصمیم خود سازنده بازی از کنسول پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 منتقل کنند که این انتقال می تواند از طریق کابل شبکه LAN، وای فای، حافظه خارجی USB و همچنین فضای ذخیره سازی ابری روی اشتراک پلی استیشن پلاس باشد.

سونی می گوید که همه بازی های پلی استیشن 4 قرار نیست بر روی این کنسول جدید قابل اجرا باشند که لیست آن بازی ها در زیر آمده است، برای اینکه تشخیص این بازی ها برای کاربران ساده تر باشد، سونی در فروشگاه Playstation Store و در بخش توضیحات به گزینه “PS4 Only” اشاره کرده است. همچنین، بازی هایی که روی کنسول جدید سونی پشتیبانی می شوند ممکن است دچار خطاهای ناشناخته و یا رفتار های پیشبینی نشده شوند و همچنین برخی ویژگی ها مانند منوی SHARE، قابلیت های تورنمنت، چت آنلاین در حین بازی، صفحه دوم بازی های PS4 بر روی این کنسول نسل نهمی کار نکنند که سونی در ادامه مسیر آنها را رفع خواهد کرد.

لیست بازی های کنسول پلی استیشن 4 که بر روی پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی شوند:

DWVR
Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
Just Deal With It!
Shadow Complex Remastered
Robinson: The Journey
We Sing
Hitman Go: Definitive Edition
Shadwen
Joe’s Diner

بازی های پلی استیشن 4 را که در پلی استیشن 4 بازی می کنید می توانید به وسیله کنترلر دوال شاک 4، کنترلر دوال سنس و یا کنترلر های شخص ثالث مجاز بازی کنید. برای بازی های واقعیت مجازی مخصوص Playstation VR، شما به هدست PS VR، دوربین PS که باید جداگانه خریداری شود و آداپتور دوربین PS نیز نیاز دارید. فرمان های بازی، اهرم بازی های آرکید و اهرم بازی های هواپیما سواری دارای مجوز رسمی با بازی های سازگار پلی استیشن 4 در پلی استیشن 5 و همچنین با بازی های این کنسول جدید کار می کنند، با این حال، کنترلر دوال شاک 4 نمی تواند برای بازی های پلی استیشن 5 مورد استفاده قرار بگیرد.

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here