جزئیات کامل چیپست اسنپدراگون 820 کوآلکام به بیرون درز کرد !

36
۹,۹۹۳

snapdragon-h1

همین دیروز بود که یک منبع معتبر خبری از چین خبرهایی از چیپست معرفی نشده کوآلکام ( اسنپدراگون 820 ) و برخی از جزئیات احتمالی آن منتشر کرده بود و به 24 ساعت نرسید که یک منبع معتبر دیگر چینی جزئیات کامل آخرین دستاورد کوآلکام را برملا کرده است. برخی از این ویژگی هایِ جدید، جزئیات بیان شده در قبل را رد و برخی دیگر را تأیید میکنند. با این خبر جذاب با ما همراه باشید …

 

چیپست مرموز اسنپدراگون 820 کوآلکام طی چند ماه اَخیر موضوع اصلی بحث بیشتر محافل خبری دنیاست. همانطور که دیروز نیز بیان شد، با معرفی و تولید اَنبوه چیپست اسنپدراگون 810 در دنیا و استفاده از نسل هایِ اول این چیپست بر رویِ محصولات برخی از کمپانی هایِ بزرگ، کوآلکام با ضررهایِ شدیدی در این بخش مواجه شد. اما این کمپانی نام آشنایِ آمریکایی خیلی زود به خود آمد و برای کنترل کردن این بحران خانه مان سوز، دست به معرفی زود هنگام نسل جدید چیپست هایِ خود زد.

با توجه به اهمیت بسیار بالایِ این چیپست و نقشی که این چیپست در آینده کمپانی کوآلکام ایفا میکند، نقل تمام محافل خبری این روزهایِ دنیایِ دیجیتال محصول آینده این شرکت است. خود کوآلکام هم بسیار بیشتر از قبل بر رویِ این چیپست تمرکز کرده است، تا بهترین و بی نقص ترین سیستم رویِ یک چیپ دنیا را برای بازگشتی شکوه آمیز به عرصه گوشی هایِ هوشمند داشته باشد.

اگر با ما همراه بوده باشید، دیروز مطلع شدیم که کمپانی کوآلکام در حال آماده سازی آخرین دستاورد خود برای رونمایی در 11 آگوست ( سه شنبه هفته آینده ) است. امروز و پس از گذشت تقریباً یک روز، اطلاعاتی از یک کنفرانس درون سازمانی به بیرون درز کرده است که مربوط به مدل MSM8996 چیپست مذکور میشود.

در این عکس هایِ درز کرده جزئیات کامل و ویژگی هایِ جدید و برتر یک مدل قدرتمند از سری چیپست هایِ خانواده 8XX کوآلکام به نمایش گذاشته شده است. بیشتر این اطلاعات با اطلاعات پیشین ما درباره چیپست معرفی نشده و قدرتمند اسنپدراگون 820 کوآلکام همخوانی دارد.

gsmarena_002

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این اسلاید، چیپست اسنپدراگون 820 کوآلکام از فناوری ساخت 14 نانومتری FinFet بهره خواهد برد، تا توان رقابت با آخرین دستاورد کمپانی سامسونگ ( اگزینوس 7420 ) را داشته باشد. اما موضوع بسیار مهم، استفاده مجدد کوآلکام از هسته هایِ ARM با معماری جدید شخصی سازی شده ای به نام « Hydra » میباشد، که تا پیش از این اعتقاد داشتیم که این هسته هایِ شخصی سازی شده « Kryo » نام خواهند داشت. احتمالاً استفاده از این معماری شخصی سازی شده تجویز متخصصین اَمر برای کمپانی بحران زده کوآلکام است.

به نظر میرسد که کوآلکام از قدرت هسته هایِ « Hydra » خود بسیار مطمئن است که تعداد هسته هایِ آن را از 8 هسته ( که در چیپست اسنپدراگون 810 استفاده شده بود ) به 4 هسته کاهش داده است و با این حال باز نوید بهبود 35 درصدی کارایی و قدرت این محصول را نسبت به نسل قبل محصولات خود ( اسنپدراگون 810 ) میدهد. همچنین، این سیستم رویِ یک چیپ مجهز به چیپ گرافیکی آدرنو 530 میباشد، که نوید 40 درصد قدرت بیشتر نسبت به نسل قبل را میدهد و در حالت کُلی این چیپست نسبت به نسل قبل چیپست هایِ کمپانی مذکور 30 درصد مصرف انرژی کمتری دارد، که در نوع خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

gsmarena_003

اسنپدراگون 820 از نسل جدید حافظه هایِ رم دو کاناله LPDDR4 با حدأکثر سرعت 1688 مگاهرتز پشتیبانی میکند. قابلیت هایِ تصویربرداری این سیستم رویِ یک چیپ نیز بهبودهایِ محسوسی با خود به همراه دارد. حالا چیپست هایِ نسل جدید کوآلکام تا حدأکثر 28 مگاپیکسل دوربین را پشتیبانی میکنند و به واسطه رابط جدید و قابل برنامه ریزی این پردازشگر سیگنال، کمپانی هایِ متبوعه میتوانند بر رویِ عملیات پیش از پردازش و پس از پردازش دوربین گوشی هایِ هوشمند خود کنترل کاملی داشته باشند. به طور طبیعی، این پیشرفت ها تأثیر شگرفی بر بخش چند رسانه ای نیز میگذارد. MSM8996 با توانایی کامل رمزگشایی ویدئوهایِ 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه همراه خواهد بود.

gsmarena_004

در نهایت، این اسناد به آماده بودن چیپست اسنپدراگون 820 برای انتشار در 3 ماهه آخر سال 2015 اشاره دارند، که البته به این موضوع بدان معناست که در زمان مذکور این چیپست به دست تولیدکنندگان گوشی های هوشمند میرسد و به احتمال بسیار زیاد باید شاهد استفاده از این محصول در پرچمداران 3 ماهه اول سال 2016 میلادی شرکت هایِ بزرگ دنیا باشیم.

پس با این احتساب وضعیت کمی برای گوشی معرفی نشده سونی که این روزها مورد توجه بسیاری از رسانه هایِ خبری دنیا قرار گرفته است دشوار میشود. در مجموع باید تا هفته آینده صبر پیشه کنیم و ببینیم کمپانی آمریکایی کوآلکام چه برنامه ای برایِ معرفی و عرضه چیپست مذکور دارد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

36 دیدگاه ها

  1. سلام
    به نظرم باید سنسور اثر انگشت پشت بود …یه جایگاه برای گذاشتن انگشت هم برای چپ دست ها و هم راست دست ها …
    مثل الجی که کلیداش رو گذاشته پشت این خیلی ایده ی خوبیه

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۶

    سونی میدونه یا تو؟

    پاسخ

  2. دوستان توی سایت جی اس ام یه مقایسه بین اس ۶ .ام ۹ و زد ۳ پلاس گذاشته …
    البته مقایسه که نمیشه گفت فقط تعریف بیجا از سامسونگ و خراب کردن سونی و اچ تی سی ….
    پیشنهاد میکنم واسه ی خنده هم که شده بخونیدش …

    پاسخ

    m7890 گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۱۵

    من خوندمش و اتفاقا چند تا نظر منطقی هم گذاشتم که متاسفانه جی اس ام تاییدش نکرد.

    پاسخ

  3. سلام دوستان من زد1 دارم همین الان دانگرید کردم به کیتکت واقعا عالیه هیچ ئباگ و کم سرعتی توش نمیبینم اصن دوربینو باش که چه روونه پیشنهاد میدم تا تاریخ انتشار 5.1 به کیتکت دانگرید کنید و یه حالی ازش بببرید این چند روز

    پاسخ

  4. اونهمه مهندس ننشستن بیکار تا کوالکم شکست بخوره یا سونی یه پرچمداره بد بده بیرون.مثل همیشه دارین زود قضاوت میکنین خوب صبر کنید ببینید چی میدن بیرون بعد انرژی منفی بدین.منکه تا حالا گوشی زشت از سونی ندیدم که بخواد z5 هم زست باشه.زود قضاوت نکنید

    پاسخ

  5. سونی هر چی بده برای ما عزیزه اون پلاستیکی های که چرت گفتنم بسوزن که ما رو شاد کنن شما ها باید با چکش چرمی الجی و چشم وزقی قورباغه ای سامی خوش باشید ما با طراحی منحصر به فرد اونامی بالانس جلو شما پز میدیم تا بیشتر بسوزید خخخخخخخخخخخخ 😀

    پاسخ

    ArmAnSony گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۵۰

    منظورت آمنی بالانسه داداش

    پاسخ

  6. به قوله ساسی مانکن:بااااازم صدای پرچمدارت میاد و بگو بامن چرا اسنپ810 استفاده کردییییییی لااقل دیرتر معرفی می کردییییی،باااااازم چیزی که میخواستیم نزدی نههههه تو که گفتی گوشیت هسسسسس همیشه با مممممن.اهنگ سونی حالش خوب نیس از ساسی…بهش گفتم کر په چته؟گف خودت کر په چته؟گفتم من چتم،تو چته؟گف آ پ چته.زنده باد سونی.انتقاد کردم و نظرمو گفتم.الکی منفی ندین خواهشا.تازه شعرم براتون گفتم.حالا واقن چرا؟

    پاسخ

  7. سونی نباید گوشی های پرچمدارش رو تو شهریور بده چون بعدش همه میان میگن با نسل قبل (زده پلاس) هیچ فرقی نداره.باید صبر کنه آخر سال بده( اسفند ماه). رو طراحیش هم نمیخواد زیاد شاهکار کنه.اگه یه کم گوشه هاشو گرد کنه حاشیه های بالا و پایینش کمتر نشون میده.(سی ۵ اولترا) رو با گوشه های گرد تر بالا و پایین تصور کنید). حسگر اثر انگشت و لنز دوربین عالی با لرزشگیر اپتیکال و رم ۴ و اسنپ ۸۲۰ بذاره دیگه هیچ حرفی برای کسی باقی نمیذاره. این نظر شخصی منه

    پاسخ

  8. من نمیدونم چرا تینایی ک از سونی بد میگن بازم میان تو تین سایت خبرارو دنبال میکنن یکی نیس بگه اخه پلاستیک دوستای عزیز یخچال سازای عزیز شمارو چ به نظر دادن درمورد گپشیای سونی اگه شما سر در میاوردین بداز این همه وقت که با پلاستیک کار کرده بودین بدش یهو یه شرکت یخچال ساز پلاستیکی دقیقا میاد جنس گوشیاشو مث سونی میکنه اینقد واسش ذوق نمیکردین.
    همین پاسه من کافیه ک حتی لنز دوربینای شما پلاستیکیای غولپیکرو سونی میزنه.

    Oиlч Sоич

    پاسخ

  9. نسله بعدی سری M میان رده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    دوربینه جلو27 مگاپیکسل و دوربین عقب28
    مگاپیکسلی،پردازنده اسنپ دراگونه820 و 4 گیگ رم،وحافظه داخلی128 گیگ و ساپورته 256 گیگ رم،بعد سونی میگه برید Z5 بگیرید،عجب عقب مونده ایه سونی،فکر کرده همه عینه خودش کم دارن،خو دیگه کی میره پرچم دار بگیره

    پاسخ

    امیر گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۲۶

    چرا سریع راجب محصولی که هنوز معرفی نشده گارد گرفتید شاید بهتر باشه به برندی که دیگران دوست دارن احترام بزارید نشانه ی شخصیتتونه این جور صحبتتان

    پاسخ

    AliPC گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۱۸

    راجبه شرکت با ابهت سونی درست حرف بزن

    پاسخ

    khdb گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۲۷

    سلام بر کارشناسان محترم خوبین؟؟؟؟

    پاسخ

  10. به نظرم سونی باید تاریخ رونمایی از پرچمداراشو تغییر بده وگرنه همیشه از کمپانی های دیگه عقبه…
    بخاطر همین همیشه پرچمدار سونی یه نسل عقبه از نظر پردازنده از همتایان خودش

    پاسخ

    alireza07 گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۲

    درسته. چیزی که به ذهن یه نوجوون ۱۳ ساله (komy عزیز) میرسه به فکر برند سونی نمیرسه. خخخخ

    پاسخ

    ArmAnSony گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۲۴

    خو چه اشکالی داره منم چهراده سالمه و با ایشون کاملا موافقم چون سونی به خاطر این شش ماه یک بار پرچمدار معرفی کردنشه که فروشش مثلا تو ایران کمه.مثلا زد۳ پلاس رو معرفی میکنه تا میاد ایران بعد یک ماه زد۵ معرفی میشه خوب مردم میگن وامیستم تا زد۵ بیاد بعد دوباره همین چرخه ادامه می یابه واسه زد۶و…..

    پاسخ

    mehrshad tagizadeh گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۲۰

    چند کلام از مادر عروس خخخخخ برو بچه جون یعنی سونی با اون ابهتش و اون همه متخصص نمیدونن کی معرفی کنن بعد تو میدونی دوغتو بنوش

    komy گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۴

    عزیزم مطمئنی 13 سالمه؟ البته عدداشو درست گذاشتی ولی فک کنم هول کردی جابجا گذاشتی
    31 درسته

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۵۷

    مرد مومن تو 31 سالت هست اینجا چیکار میکنی؟؟؟؟؟؟ برو به زن و بچه هات برس افرین

    علی گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۱۷

    دقیقا درست مگی چون تا اون موقع گوشای جدید دامدونگ و htc نیومده

    پاسخ

  11. z5 و z5 compact با snap 830 هم باشن نمیخرم. چون داغونن.
    شما هم نخرین. compactesh یه دو سالی باید رژیم بگیره. خخخخ

    پاسخ

    98iboy گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۰۴

    موافقم
    یه جورایی هارمونی نداره…
    همینطور جای حسگر اثر انگشت درست نیست و رنگ حسگر همرنگ با دستگاه نیست

    پاسخ

    hamed9004 گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۱

    الان 820 پس 4هسته ای هست؟؟؟؟

    پاسخ

    me گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۴۲

    Snapdragon 820
    4 هسته a72 داره در مقابل helio x30
    4 هسته a72
    4 هسته a53
    2 هسته a57
    که میتونه 4k با 60 فرم ضبط کنه
    خودتون مقایسه کنید کوالکوم نابود شد

    پاسخ

    H@med گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۵۸

    شیشه زدی !!

    HamedMJ گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۹

    محصول معرفی نشده رو روش عیب و ایراد میزارن الله و اکبر !!

    اینا همونایی هستن که پارسال این موقع ها از iPhone 6 ایراد میگرفتن (از محصولی که معرفی نشده بود) بعدش واسه پز و کلاس گذاشتن پیش اقدس خانوم وام و قسط جور میکنن آیخم بخرن !

    پاسخ

    m....j....s گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۸

    این چهار هسته چند گیگاهرتزه؟؟!!
    من که از مشخصاتش چیزی حالیم نشد

    پاسخ

    khdb گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۵

    ها چیه پلاستیکیا! یه اسنپدراگون جدید دیدین ترسیدن که یه دفعه اینجا زیاد شدین؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here