جهان در تسخیر سنسورهای سونی: نگاهی به گوشی هایی که در سال 2014 از سنسور سونی استفاده کردند

84
۲۰,۷۸۴

sony_sensors_600
با وجود اینکه سونی این روزها در بعضی از بخش های خود با مشکلات زیادی رو به رو است اما بخش مخصوص تولید سنسورهای دوربین در سال 2014 برای این شرکت بهتر از هر سال دیگری فعالیت کرد. بر اساس گزارشات تولید و فروش سنسورهای سونی در سال 2014 رشد زیادی نسبت به سال قبل داشته و سونی در این بخش به سود قابل توجهی دست یافته است.

در دنیای امروزی شرکت های بزرگ برای حضور در چرخه رقابت به یکدیگر نیاز دارند. همکاری های متقابل شرکت ها اصل اول برای حضور در بازار رقابت است. سونی که بدون شک یکی از برترین تولید کنندگان سنسورهای دوربین از گذشته تا به امروز بوده، در این راه وظیفه تامین سنسور دوربین را برای بسیاری از رقبایش بر عهده دارد.

در این روزهای باقی مانده به پایان سال میلادی و در سکوت خبری سونی و دیگر شرکت ها فرصتی شد تا نگاه به گوشی هایی که در سال جاری از سنسورهای دوربین سونی استفاده کردند بیاندازیم. البته تعداد گوشی هایی که در این سال از سنسورهای سونی در گوشی های هوشمند خود استفاده کردند بسیار زیاد بوده اما ما برای نمونه از هر برند یک گوشی هوشمند را معرفی کرده ایم. نکته جالب اینجاست که تمامی گوشی ها جزو پرچمداران شرکت ها و یا مدل های گران قیمت بوده اند.

با هم نگاهی به برترین گوشی هایی که در سال 2014 از سنسورهای دوربین سونی استفاده کردند می اندازیم.

1- گلکسی نوت 4: سامسونگ در ابتدای سال جاری و به هنگام معرفی گلکسی S5 رسما استفاده از سنسورهای Isocell ساخته خود را در این دستگاه اعلام کرد. اما در گلکسی نوت 4 هیچ صحبتی از سنسور مورد استفاده در این فبلت نزد. اما کالبد شکافی این دستگاه استفاده از سنسور IMX240 سونی را در گلکسی نوت 4 به تایید رساند. البته نسخه کوالکام گلکسی نوت 4 از این سنسور استفاده میکند و نسخه های Exynos این دستگاه سنسور Isocell را در خود جای داده است.
Samsung-Galaxy-Note-4-1

 

2- آیفون 6 و آیفون 6 پلاس: اپل هم مانند سامسونگ سیاست سکوت را در پیش گرفت و هیچ صحبتی از سنسور استفاده شده در این دستگاه به میان نیاورد. اما کالبد شکافی این دستگاه هم سنسور دوربین گوشی و فبلت جدید اپل را نمایان کرد!
22
پس از کالبد شکافی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس استفاده از سنسور های سونی در این دستگاه به تایید رسید. این سنسورها به نوعی مدل ارتقا یافته سنسوری است که سال گذشته در آیفون 5S مورد استفاده قرار گرفته بود.
iphone-6-camera

 

3- ال جی G3: یکی دیگر از پرچمداران پر ادعای سال 2014 از سنسورهای سونی استفاده کرده است. ال جی G3 که یکی از اسمارت فون های موفق سال محسوب میشود از سنسور IMX135 ساخته شرکت سونی استفاده کرده است. البته سونی به همینجا قانع نیست به طوری که مشخص شد دوربین ثانویه این دستگاه نیز از سنسور سونی بهره میبرد.
lg-g3-fan

 

4: HTC Desire EYE: هر چند که اچ تی سی از گوشی هوشمند One M8 به عنوان پرچمدار خود نام میبرد اما با توجه به دوربین نه چندان رضایت بخش این دستگاه معمولا HTC Desire EYE را به عنوان شاخص ترین گوشی هوشمند خود از نظر دوربین معرفی میکند. معمولا در مقایسه های مختلف به عمل آمده از دوربین نیز این دستگاه به نمایندگی از HTC به رقابت با سایر گوشی های هوشمند برخواسته است. جالب است بدانیم که این دستگاه نیز از سنسور سونی مدل IMX214 در خود استفاده کرده است.
htc-desire-eye-US-sketchfab-white

 

5- Motorola DROID Turbo : این دستگاه بدون شک شاخص ترین اسمارت فون موتورولا در سال 2014 به حساب می آید. یک ابر اسمارت فون با دوربین 20.7 مگاپیکسلی که ساخته شرکت سونی است! البته این دستگاه تنها برای اپراتور Verizon ساخته شده و به مرحله عرضه جهانی نرسیده است. اما یک نسخه مشابه با این دستگاه با نام Moto Maxx برای بازارهای جهانی در نظر گرفته شده که آن هم از سنسور سونی استفاده میکند.
motorola-droid-turbo-3

 

6- نکسوس 6: همه ما اندروید 5 را با نکسوس 6 می شناسیم. حالا میتوانیم نکسوس 6 را با سنسور سونی بشناسیم! این گوگلی نیز از سنسور IMX214 سونی استفاده کرده است. سونی اگر نکسوس نمی سازد اما برای نکسوس می سازد…
nexus-6-product-photo

 

7- هواوی Ascend P7: به سراغ آسیایی ها آمدیم. هواوی Ascend P7 که از شاخص ترین اسمارت فون های هواوی در سال 2014 به حساب می آید از سنسور BSI ساخته شرکت سونی استفاده میکند. هواوی هم از مشتریان سونی در تهیه سنسورهای دوربین به حساب می آید.
p7

 

8- Xiaomi mi 4 : ژیائومی برند محبوب و نوپای چینی که رشد خیره کننده ای در یک سال اخیر داشته پرچمدار سال 2014 خود را با سنسور IMX214 ساخته سونی روانه بازار کرد. Xiaomi mi 4 یکی از محبوب ترین اسمارت فون ها در کشورهای شرق آسیا به حساب می آید.
Xiaomi-Mi4-design

 

9- OnePlus One: کمپانی جدید و نوپای OnePlus که در اوایل سال جاری با معرفی OnePlus One شناخته شد هم در اولین و تنها اسمارت فون خود تا به امروز از سنسور سونی استفاده کرده است. این شرکت سنسور سونی مدل IMX214 را در تنها محصول خود قرار داده است.
awce-800

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم نام بردن از تمام اسمارت فون هایی که در سال جاری از سنسورهای سونی استفاده کردند کار غیر ممکنی است. به همین خاطر ما تنها نمونه ای از گوشی های سال 2014 که همگی آن ها نیز به نوعی در رده برترین های بازار به حساب می آیند را در لیست قرار دادیم. شاید در لیست بالا جای خالی برند نوکیا کاملا احساس شود. هر چند که این شرکت در سال جاری با سونی در راه خرید سنسور دوربین همکاری نداشته اما سابقه استفاده از سنسور های سونی را در محصولاتی نظیر لومیا 920 در سال های قبل داشته است.

تمامی شرکت های سازنده اسمارت فون های بالا معمولا از مشتریان ثابت سونی در راه خرید سنسور های دوربین هستند که تعداد بسیاری از گوشی های هوشمند خود را با سنسور های سونی روانه بازار میکنند. به نظر میرسد سونی بیش تر از آن که تصور کنیم در بازار گوشی های هوشمند تاثیر گذار است. نظر شما در این رابطه چیست ؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

84 دیدگاه ها

  1. اقا من دو ماهه اندروید 444 رو برای z2 6503 به دانلود میزارم تا 90 95 % میره ولی بعدش ارور میده لطفا راهنماایی بفرمایید با تشکر
    از سایت خوبتون و دوستان عزیز

    پاسخ

    Yamaha گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۰۶

    احتمالا حافظه داخلی گوشیت پر شده.

    پاسخ

  2. اونایی که از الگوریتم پردازشی دوربین سامسونگ و غیره حرف میزنند.. بهتره بدانند که اگه با دوربین Z3 و Z2 اگه عکس انداختن بلد باشند بهتر از همه گوشی های سامسونگ هست

    پاسخ

  3. سلام خدمت دوستان عزیز
    شمارا دعوت به عضویت درگروه تخصصی IT درزمینه گوشی و PC در نرم افزار اجتماعی WhatsApp بنام sony دعوت میکنم
    علاقمندان به عضویت درگروه sony میتوانند از طریق نرم افزارهای اجتماعی یا سامانه پیامک باشماره زیر ارتباط برقرارکنند.
    باتشکر
    گروه sony
    09308412339

    پاسخ

  4. خدایا !! خب سونی جان شما خودت دوربین گوشی های خودت چرا اینطوریه ؟ شاید به خاطر نرم افزارش باشه . راستی دوستان همه میدونین که حالت اصلی دوربین های سونی Auto هست حالا اگر یک اپ مثل Google Camera بریزیم و تنظیماتشو هم درست کنیم ( انتخاب رزلوشن و …) بهتر نمیشه عکس ؟

    پاسخ

    Yamaha گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۴

    دوربینش چطوریه؟!! دیدی z3 بهترین کمرافون شد؟

    پاسخ

    H_M گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۳۱

    منظورتون دیجیاتویه ؟ اره کپ کردم . ایول سونی ! اما کلا من سونی تا حالا نداشتم برای همین برام این قضیه گنگه . راستی ابنجا کیی زد 3 داره؟

    پاسخ

    H_M گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۳۶

    راستی شما خودت زد 3 نداشتی؟ ماشالله مشهوری ! دوربینش چطوره ؟ نمونه دارین ؟ بگین تا بریم زد 3 رو بگیریم !

    پاسخ

    Yamaha گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۲۶

    H.mجان بخدا به هرچی میخوای قسم میخورم که بهترینه دوربینش.قسم خوردم که بعضیا نگن بخاطر علاقه به سونی و z3 اینجوری میگه.

    محسن گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۸

    من دارم، فکر نمی کنم البته رزولوشن بیست داره ولی به پای تنظیمات دستی می رسه

    پاسخ

    H_M گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۵۵

    یعنی تنظیمات دستی بهتر عمل میکنه ؟ شما نمونه عکس دارین؟

    پاسخ

    Ahmad Gh گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۱۹

    من خودم زد۳ دارم ، اگه حالت دستی تنظیماتشو بلد باشی عالی میگیره ؛ ولی مشکل اینجاس مثلا حالت دستی به یکی بدی برات عکس بگیره خوب نمیشه چون به یکی دیگه بدی برات بگیره تنظیم نمیکنه که ، همینجوری میگیره !
    وگرنه من خودم عکس که میگیرم عالیه !!!

    H-M گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۱۲

    خب طوری نیست ! حداقل من میخوام از کسی با گوشی سونیش عکس بگیرم فشنگی میرم روی حالت دستی ! کلا از حالت اتوش خوشم نمیاد !

    Ahmad Gh گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۵۵

    خُب شما اینجورید بقیه راحت طلبن دیگه !

    H-M گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۱۳

    پس میرم سونی میخرم . اولین گوشی “سونی” من . اشک در چشام حلقه زد …. ! البته سونی اریکسون داشتم اکسپریا X8 و S500 !

  5. سلام. یه مشکل بزرگ برام پیش اومده wifi tethering گوشی از کار افتاده و اررور “error… tethering occur during “رو نشون ميده اگه کسی اطلاعاتی در این زمینه داره کمکم کنه
    راستی تو سایت پشتیبانی سونی که این مشکل رو بیان کرده بودند جواب درست و حسابی نداده بودند

    پاسخ

  6. این هواوی با گوشی Honor 6 plus خیلی داره قیافه میگیره جدیدا
    هه هه
    همه گوشی های پرچمدار رو به چالش دعوت کرده
    جوک 2014 بود واقعا
    کسی خبر داره این گوشی هواوی که تازه هم معرفی شده از چه سنسوری استفاده کرده اگر از سونی کدوم مدل
    واقعا واسم جالب همه سنسور ها به اسم سونی و به کام کمپانی های دیگه

    پاسخ

  7. واقعا نمیدونم این بعضی از آدما با چه رویی میان میگن دوربین فلان گوشی از گوشی هایه سونی خیلی بهتره،بابا لامصبا سنسور سونی تو گوشیهاتو با سنسور سونی واسه خوده سونی شاخ میشن،ولی قطعا اون سنسور هایی که سونی در گوشی هاش استفاده میکنه اونارو به شرکتایه دیگه نمیفروشه ،شاید از نظر اعداد و ارقام یکی باشن،ولی در عمل خیلی با هم تفاوت دارن

    پاسخ

    hesam.tm گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۵۰

    خوب واقعا چرا میگن.دوربین مثلا سامسونگ بهتره.آخه چرا میگن. با این که دوربینش 20 هست ولی در حد خودش نیست.چرا باید توی عیبهای z باید بنویسن. دوربین در حد 13 نیست و در حد 8 هست.من خودم عاشق سونی هستم و زد دارم.منفی ندینا. فقط این حرفا رو میشنوم.قاطی میکنم.واقعا سونی داره چیکار میکنه؟

    پاسخ

    iman گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۰۶

    همه چیز به سنسور نیست
    صرفا جهت اطلاع سنسور هیچ تغیرکیفیت محسوسی ایجاد نمیکنه و فقط تصویر رو پردازش میکنه
    همونطور هم که خودتون میدونید عملکرد سنسور ایزوسل فعلا از سنسور سونی بهتر بوده
    واسلام.

    پاسخ

    Yamaha گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۲

    کجا بهتر بوده ایزوسل؟ به مقایسه سایت دیجیاتو رفتی ببینی z3 با اقتدار همه رو زد کنار و لقب بهترین دوربین سالو گرفت؟ انقدر فاحش از بقیه بهتره که اصلا جای بحث نذاشته.

    پاسخ

    iman گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۱۰

    یاماها بسه دیگه اینقدر نگو بهترین کمرا فون شده
    دیجیاتو یک نظرسنجی گذاشته که چند تا کاربر که اصلا با این گوشی ها کار نکردن اومدن رای دادن که اره فلان زد 3 بهترین دوربینو داره در صورتی که 90 درصد همونا که رای دادن اصلا با گوشی کار نکردن !
    اونوقت شما مقایسه سایت های تخصصی که ساعت ها دوربین گوشی رو با مدرک برسی کردن قبول نداری؟

    این از فون اریا که سونی زد 3 در این لیست اخر شده :
    http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-Samsung-Galaxy-Note-4-vs-iPhone-6-iPhone-6-Plus-Sony-Xperia-Z3-LG-G3-Galaxy-S5-Galaxy-Note-3_id3822/page/7

    اینم از داوکس مارک که با اینکه نوت 4 هنوز برسی نشده از اس 5 و ایفون 6 پایین تر هست:
    http://www.dxomark.com/Phones

    پس بهتره قبل از اینکه بیای بگی لقب فلان گرفته بمان گرفته قبلش به چند تا سایت هم مراجعه کنی

    hp گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۳۸

    این که شما میگی مردم نظر دادن خیلی نظر خامیه آقا ایمان.دقیقا یعنی اینکه مردم هیچی نمیفهمن.
    دوما کلیشه شد بس که گفتیم دوربین سونی فشار دادن شاتر نیست( متاسفانه)
    سوما شما این مقایسه رو ببین خودت قضاوت کن
    http://www.aparat.com/v/SQrHX/Z3_Vs_Note_4_Camera_Test

    hp گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۱۸

    کیفیت دوربین به اندازه سنسوره نه مگا پیکسلش
    یعنی الان من یک کامپکت 16 مگ دارم بیام با گوشی مقایسه کنم؟
    یا لنز qx10 که 18 مگا پیکسله باید ضعیف تر از گوشی عکس بگیره؟؟
    شاید افزایش پیکسل از طرف سونی کار درستی نبوده نمیدونم

    على گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۰

    داداش من خودم z3 دارم و دوستم note4 خودم با چند ازمايش و تست تو نور كم و زياد دور و نزديك و خلاصه تو همه شرايط خدا وكيلى z3 بهتر بود بازم تاكيد ميكنم بهتر ولى خدايى note4 هم بى نظير بود و اين مشخصه چون دوربين z3 رو كاغذ هم بهتره و اين phone arena هم كه مياد گوشى رو رو حالت اتو ميزاره و اين قطعا يه مشكل بزرگ z3 هست كه اتوش 8mpهست

    parsa z3 گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۲

    اره خودايئ z3 بهتره بدون تعصب

    hesam.tm گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۹

    خوب دیدی.تو داری دوربین 20 رو با 16 مقایسه میکنی.یعنی باید چون اسمش بیسته قابل مقایسه با دوربین 16 نباشه.وبايد سرتر باشه.همینه که میگما.

    حمیدرضا گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۳۹

    به شخصه من نه بررسی فون آرنا رو قبول دارم که میگه سونی آخره نه مقایسه دیجیاتو که میگه سونی اوله. من بررسی خودم رو قبول دارم و طبق بررسی خودم میگم زد۳ اوله(برخلاف زد وان که تصاویرش بی روح و پر از نویز بود)
    توی بازار موبایل زد۳ و نوت۴ رو گذاشتن کنار هم برای تست(فکر کنم نسخه اگزینوس باشه)
    یه بررسی اجمالی کردم به شرح زیر:
    سرعت گشت و گذار در گوشی زد۳ بهتر بود اما سرعت بازکردن اپلیکیشن ها تو هر دو گوشی یکسان.
    بلدندی صدای هر دو گوش یکسان بود اما کیفیت فرق داشت. نوت 4 صدایی زیر و تیز داشت و با بالابردن صدا به بیش از 60 درصد از کیفیت و وضوح کاسته میشد و با رسدن به حداکثر خروجی صدا عملا چیزی به اسم وضوح توش نمیموند. اما زد 3 صدایی بم و سینمایی داشت و حتی با حداکثر خروجی ذره ای از کیفیتش کم نشد(یه چیزی مثل وان ام۸ بود)
    تصویر سونی رو بیشتر میپسندیدم رنگها شاداب تر بودن. توی نوت رنگ سبز و مشکی بهتر بود اما توی زد۳ رنگ سفید و قرمز بهتر بود. کنتراست توی نوت۴ بهتر بود اما درخشندگی توی زد۳ بیشتر بود.به گونه ای که گوشه تصاویر خیلی تیز و بُرَّنده بود . از نقاط ضعف صفحه نوت ۴ میتونم به رنگ قرمز اشاره کنم که کاملا نارنجی نشون داده میشه دو حالی که زد۳ یکی از بهترین گوشیها در نمایش رنگ قرمزه. اچ تی سی هم قرمز رو خوب نشون میده.
    ارگونومی زد۳ رو به دلیل سایز کوچیکتر بهتر میدونم.
    اما بحث اصلیمون یعنی دوربین: دقت رنگ هردوگوشی واقعا خوبه اما توی زوم واقعا نوت۴ کم میاره. دقیقا دوبرابر زومی که توی نوت ۴ انجام دادم، رو توی زد۳ انجام دادم تا تصویر شطرنجی بشه. شاید نسخه اسنپدراگون که با حسگر سونیه بهتر باشه اما نسخه ایزوسل واقعا عملکرد ضعیفی داشت.

    محسن گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۵

    اون که رای مردم اونم فقط کاربران دیجیاتو بود، ولی باز هم در اقتداره

    Yamaha گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۰۸

    عزیزم بحث رأی نبوده. این مقام برای این ارزش داره چون قبل از اینکه این گوشیها انتخاب بشن هیچکس نمیدونست کدوم عکس برای چه گوشی هست و انقدر z3 فاحش برتر بود که 58% مردم کیفیتو در این گوشی دیدن به شماره 1 رأی دادن که تو اعلام نتایج مشخص شد z3 بوده. ارزش کسب این مقام برای همین بالاست که هیچکس نمیدونست کدوم عکس برای چه گوشی هست. Z3 خدایی حرف نداره. اون مقایسه در ترنجی هم بطور مفصل از طریق ایمیل بنده با آقای سینا عطایی بحث و تبادل نظر کردم و عکسهای 11-12 مگابایتی در شب براش فرستادم و چون میگفت 8 با 20 فرقی نداره خودش اعتراف کرد که انصافا در 20 مگاپیکسل و تنظیم دستی غیرقابل وصف هست قدرت z3. و درآخر گفت مقایسه ما برای این نبود که بگیم نوت4 بهتره بلکه مقایسه ما بخاطر این بود که بگیم هردوگوشی بهترین عکسهارو ثبت میکنن و حتی z3 بعضی اوقات موفق تر بود. این حرف آقای عطایی بود.

    SONY ROSE گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۹:۵۰

    تکبیر

    SONY ROSE گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۳۹

    آقا ایمان منم فکر شمارو دارم فکرکنم بیشترین چیزی که باعث کیفیت عکس میشه دکمه شاتر هست نه سنسورش

    چی داری میگی داداش
    اصل دوربین سنسورش هست

    SONY ROSE گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۴۰

    آقا ایمان داش یاماها خودش z3 داره
    یچی میدونه میگه

  8. شارژر مغناطیسی تو مشهد گیر نمیاد از کدوم سایت بگیرم؟؟؟

    پاسخ

    hamed9004 گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۳۴

    Janebi.ir

    پاسخ

    hp گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۴۷

    احمد آباد فروشگاه خواجه پور
    چهار طبقه موبایل 8000
    موبایل قادری تلفنشو از 118 بگیر

    پاسخ

    alireza7923 گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۰۴

    احمد آباد کجا ی بار دیگه بگو!!

    پاسخ

    hesam.tm گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۵۳

    احمد آباد.میری توش.

    alireza7923 گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۴۱

    حاجی همون احمد آبادو آدرس دقیق بده ظروریه!!!! خدا خیرت بده

    پاسخ

    hp گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۰۲

    روبرو بیمارستان قائم کنار خانه موبایل

    sadegh1992 گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۳۴

    چند خریدی؟ خوبه؟ مشکلات ایجاد نمیکنه از لحاظ سخت افزاری این کابل ها؟

    hp گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۰۹

    من داک خریدم اما مغناطیسی داشت.
    داک به نسبت سریع تر شارژ میکنه.راضی ام.
    فقط چون واسه زد2 خریدم الان زد 3 روش سوار نمیشه( باریک تره) یکم اذیت میکنه

    hp گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۱۰

    در ضمن خیالت راحت هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه کاملا استاندارده اما از آداپتور اصلی خودت استفاده کن

  9. امیدوارم زد4 دیگه رو حالت اتوماتیک هم دهن همرو ببنده.
    فکر میکنم از لحاظ پیشرفت سونی دومین شرکت بود تو سال 2014
    اولی شیائومی

    پاسخ

    Hameds گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۰۴

    لازم نیست فک کنی
    اخه سونی از زد 1 تا زد 3 به جز ارتقا دوربین و صفحه نمایش کار دیگه ای نکرده اونوقت میگی دومین شرکت پیشرفت کننده اونم در جهان بوده؟؟

    پاسخ

    hp گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۷

    من راجع به چیزی که تجربه کردم دارم حرف میزنم
    شما هم سعی کن راجع به چیزی که تجربه نکردی نظر ندی.
    زد1 زد2 زد3 گوشی هایی بوده که تو یک سال گذشته داشتم.
    زد1 کلا با زد3 قابل مقایسه نیست
    حالا شما که متفکری بفرما کدوم شرکت پیشرفت داشته؟
    ال جی جی 3 با باتری نازش
    نوت با ایراداش
    اچ تی سی با دوربین پسرفت کردش؟

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۳۹

    خر پول، همه رو داشتی خدایی؟

    hp گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۱۳

    خر پول کجا بود:-D
    آره زد2 زد3 که الان دستمه زد 1 دادم به داییم

    ali parvaz گفته:
    ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۲۷

    دقیقا ایرادات نوت4 چیه !؟؟؟میشه بفرمایین که نوت فور چه ایراداتی داره !؟؟؟؟
    یجور میگه ایرادات انگار راجبه یه گوشی رده متوسط حرف میزنه.تنها ایرادی که نوت فور داره فقط و فقط بلندگوهای متوسط به بالاشه که اونم ایراد نیس.حالا مال Z3 بهتره قبول اما دیگه نمیشه به نوت فور گفت ایراداتش

    حمیدرضا گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۴۴

    بهبود ها رو یکی یکی برات میگم که دیگه نگی پیشرفتی نداشته
    1 باتری(خیلی مهم)
    2 صفحه نمایش(خیلی مهم)
    3 اسپیکر های استریو
    4 کاهش وزن و حاشیه گوشی
    5 بهبود آرگونومی با گرد کردن گوشه ها و همچنین کاهش ضخامت
    6 دوربین(خیلی مهم) خدا رو شاهده از رو طرفداری سونی نمیگم ولی توی یه مغازه هم نوت 4 داشت هم زد۳ دوربین نوت ۴ از نصف زد ۳ هم ضعیف تر بود. اگه باور میکنید که هیچی اگر باور نمیکنید برید بازار موبایل کنار هم دیگه گذاشتن خودتون تست کنید.
    7 یه سری بهبود های معماری سخت افزاری که باعث کمتر داغ کردن دستگاه شده
    8 ویژگی های نرم افزاری نظیر multi camera, ps4 remote play, info eye و…
    8 بهبرد مقاومت گوشی در برابر ضربه. (دراپ تست دیجیاتو رو که دیدی؟) پنج بار از ارتفاعات مختلف گوشی رو انداخت رو آسفالت و با دو چرخ ماشین هم آخر سر از روش رد شد ولی گوشی هم چنان روشن میشد و کار میکرد(به جز تاچش)
    سونی بازها اگه موردی رو از قلم انداختم لطفا تذکر بدین.

    پاسخ

    ali parvaz گفته:
    ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۳۵

    الله اکبر خودشم اقرار میکنه سونی بازه و متعصب
    بابا به حضرت عباس شما چشات ایراد اساسی داره که دوربین نوت 4 رو از نصف کمتر Z3 میبینی.دوربینZ3 کمتر از نوت فور نباشه بیشتر نیست.تعصب رو بذار کنار بعدشم زشته دروغ گفتن بخاطر تعصب بی مورد و یکطرفه.منم با جفتشون کار کردم چیزی که دیدم با چیزی که شما فرمودی اصلا و ابدا مطابقت نداشت و هیجا هم نداره.

  10. به به آدم کیف میکنه اینارو میبینه. سونی بهترین کمپانی جهانه واقعا اسم زیبای سونی خودش چشم نوازه. ایشاا… روزی که سونی به جایی برسه که حقشه و همه متحیر و مبهوت بمانند.
    Sony make believe

    پاسخ

    MH.Tgh گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۵۴

    باز سیستم لایکا به هم ریخت. نیگا کنید لایکامو:-)

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۳۸

    بله منم ده تا اضافه کردم

    پاسخ

    SONY ROSE گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۳۳

    امشب میخوام سرمو بذارم رو لایکات بخوابم

    پاسخ

    pouya4 گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۱۶

    واقعا به به،لایکارو عشقست

    پاسخ

    MH.Tgh گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۲۵

    مرسی آقایون ببینم تا 500 تا میرسونین یا نه. ببینم چی کار میکنید.خخخخخخخخ

    پاسخ

  11. بابا سونی بیاد یکی از اینارو رایگان بده به هواوی یا سامسونگ به جاش الگوریتم دوربین اونارو بگیره
    اه……

    پاسخ

    MH.Tgh گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۰۱

    آخه هواوی… الگوریتم هواوی؟!!!!
    سونی بهترینه مطمئن باش یه روزی نرم افزارش هم عالی میشه. البته الانشم از همه پیشه

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۰۷

    بابا سونی بخش دوربین هم داره،، و برای دوربین های حرفه ای و فوق حرفه ای الگوریتم پردازشی می نویسن لازم نیست از هواوی بگیره ولی نمیدونم چرا استفاده نمیکنن از متخصصین این بخش خودشون…..

    پاسخ

    KO_oKI گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۳:۲۶

    داداش اینا همش سیاست هست نمیشه که بهترینشو بزاره باید کم کم بیاد بالا ! من به سونی ایمان دارم که بهترین هست 🙂 باید درک داشت تا بتونی استفاده کنی و از قدرتش لذت برد

    پاسخ

  12. فقط سونی

    پاسخ

    Audi Vorsprung durch Technik گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۰۳

    الان این وضعیت تو کمپانیای تلفن همراه ایجاد شده:
    دوربین چی بزنیم رو گوشی؟ سونی
    سنسور چی بگیریم؟سونی
    لنز از کجا بیاریم؟سونی
    میگن دوربینای کی خوبه؟سونی
    چی؟ سونی
    کی؟سونی
    کجا؟ سونی
    تلفن بیستو نه دو تا شیش !

    پاسخ

  13. اونوقت بازم میان برای سونی قیافه میگیرن

    پاسخ

    JUST SONY گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۳۷

    این است قذرت سونی
    http://digiato.com/article/2014/12/23/کاربران-دیجیاتو-بهترین-موبایل-اندروی/

    پاسخ

    JUST SONY گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۳۹

    قذرت=قدرت

    پاسخ

    Ali گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۱۲

    کیفیت سنسور ایزوسل بالاتره یا سنسور سونی در نوت 4 ؟
    سونی بعد از z1 دوربینای خیلی خوبی زد

    پاسخ

    JUST SONY گفته:
    ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۱۸

    نه عزیزم
    سونی از اولش هم دوربین و لنز هاش عالی بودن.ولی مقداری مشکل تو برنامه دوربین گوشیهاش داشت که خوشبختانه تو زد2 و زد3 کاملا رفع شده.
    در ضمن با آپدیت کردن برنامه دوربین مشکلات سری قبل رو هم برطرف میکنه.

    پاسخ

    مهدی گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۴۰

    سامسونگ تو 5s اومده بود تعداد کمی رو با یکی از سنسورای معمولی سونی زده بود بعد همه جا بزرگش کرد که کیفیت ایزوسل بهتره حالا تو نت4 چیکار کرده خدا داند

    پاسخ

    ali parvaz گفته:
    ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۲۴

    اون نت نیست نوت هسش
    بعدشم 5Sنداره سامسونگ
    سامسونگ S5داره

    Nasirhtchd گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۰۲

    بالاخره از z1 راحت شدم.فروختمش بجاش ايفون ٦ پلاس گرفتم.در يك كلام فوق العادست.

    پاسخ

    mehdi-navidi گفته:
    ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۱۶

    Chiii migiii!!!!!!!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here