ردمی موفق به استفاده از حسگر اثرانگشت زیر صفحه در پنل های LCD شد

1
۶۳,۳۹۶

سنسور های اثر انگشت زیر صفحه نمایش به مدت دو سال است که در صنعت موبایل استفاده می شوند و برای اولین بار این شرکت vivo بود که با محصولی به نام vivo X20 Plus UD در ژانویه سال 2018 این تلفن همراه هوشمند را با این تکنولوژی وارد بازار کرد. از آن پس، بسیاری از شرکت ها به صورت گسترده از این فناوری در محصولات جدید خودشان استفاده کردند. اما در این بین یک مشکل اصلی وجود داشت، نمی توان از این فناوری بر روی پنل های LCD استفاده کرد، آنهم به خاطر نوع ساختار به کار رفته در این پنل ها.

امروز اما مدیر برند ردمی آقای لو ویبینگ (Lu Weibing) اعلام کرد که این کمپانی با موفقیت توانسته است تا برد مجهز به اسکنر حسگر اثر انگشت را زیر پنل های LCD به کار ببرد و حتی این شرکت موفق شده است تا در یک نسخه اولیه از گوشی Redmi Note 8 Pro از این ویژگی استفاده کند.

بزرگترین مشکل پنل های LCD بخش نور پس زمینه یا backlight آنهاست که که ماژول این بخش با سنسور نوری اثر انگشت در تداخل است. با این حال، دپارتمان آزمایشی کمپانی ردمی که R&D نام دارد با این مشکل کنار آمده و آنها خواهند توانست تا از این فناوری به شکل گسترده ای در محصولات بعدی خودشان استفاده کنند.

در سال 2019، تعدادی از تولید کنندگان چینی موفق شده بودند تا سنسور اثر انگشت را زیر پنل LCD جای دهند اما به نظر می رسد که ردمی تنها شرکتی است که موفق شده تا به شکل صحیح از این تکنولوژی در یک موبایل هوشمند استفاده کند. آقای ویبینگ اعلام کرد که آنها برای غلبه بر این مشکل از یک نوار مادون قرمز مجهز به قابلیت انتقال و حساسیت بسیار بالا استفاده کرده اند که در واقع به اسکنر اثر انگشت اجازه می دهد تا انگشت را مشاهده کند.

هنوز هیچ حرفی از ارائه این فناوری در گوشی های بعدی شرکت ردمی نشده است اما به نظر می رسد که باید منتظر استفاده از آن در محصولات سال 2020 شرکت ردمی باشیم.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here