خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

0
۲۶,۹۶۴

بلاخره و پس از مدت ها ، شایعات رنگ واقعیت به خود گرفتند و اپل در مراسمی از محصولات جدید خودش رونمایی کرد که هیچ کدام آنها به اندازه سری خانواده گوشی های آیفون 13 پر اهمیت نیستند. از این رو به معرفی تک تک این محصولات در ادامه می پردازیم، با اکسپریان همراه باشید.

دوگانه جدید آیفون 13 به صورت رسمی معرفی شد ، با طراحی آشنا ، اما چندین ارتقاء مهم. شکل کلی آیفون 13 و 13 مینی تغییر چندانی نکرده است ، لبه های صاف و گوشه های گردتر یکبار دیگر در بدنه فلزی با گواهینامه IP68 قرار داده شده اند. این بار ، سطح ناچ نمایشگر 20 درصد کوچکتر شده است.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

همچنین قطر پنل Super Retina XDR نمایشگر نیز بدون تغییر باقی مانده است. 5.4 اینچ برای آیفون 13 مینی و 6.1 اینچ برای آیفون 13. خود پنل ها 28 درصد روشن تر هستند و حداکثر 800 نیت روشنایی در فضای باز و 1200 نیت اوج روشنایی را به ارمغان می آورند. صحبت از HDR شد ، پنل های جدید از استانداردهای Dolby Vision ، HDR10 و HLG پشتیبانی می کنند.

نکته ای که با مدل عادی آیفون 13 و مینی آن از دست می دهید نرخ تازه سازی صفحه نمایش 120 هرتز است ، زیرا آنها مانند مدل های قبلی همچنان روی حالت 60 هرتز گیر کرده اند.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

تراشه جدید A15 بیونیک اپل در قلب آیفون های جدید 13 و 13 مینی قرار دارد. به گفته اپل ، A15 سریعترین چیپست در بین تلفن های هوشمند فعلی است. ادعای کاملا جسورانه ای که اما احتمالا با توجه به سابقه اپل درست است.

A15 دارای دو هسته CPU با کارایی بالا و چهار هسته دیگر با مصرف بهینه است و بر روی یک نود تولیدی 5 نانومتری کارآمد ساخته شده است. پردازنده گرافیکی از یک طراحی سفارشی استفاده می کند و در حالی که بین همه مدل های آیفون 13 ، از جمله مدل های Pro مشترک است ، شایان ذکر است که تراشه A15 داخل آیفون 13 عادی و 13 مینی به جای پنج هسته دارای چهار هسته GPU هستند.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

A15 جدید دارای یک موتور عصبی 16 هسته ای جدید نیز می باشد که ویژگی هایی مانند تشخیص صدا و تصویر روی دستگاه و سایر کارهای پیشرفته یادگیری ماشین را تقویت می کند. علاوه بر این ، یک ISP جدید ، دو برابر حافظه کش پنهان و همچنین یک موتور نمایشگر جدید و دیکودر و انکودر جدید ویدیو را در خود دارد.

آیفون 13 و آیفون 13 مینی دارای دو دوربین در پشت هستند که دوربین اصلی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 1.7 میکرو متر و لنز 26 میلی متر f/1.6 است. ظاهرا این همان سنسور تصویربرداری است که در دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس یافت می شود و دارای تثبیت کننده سنسور شیفت است.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.4 دارای سنسور جدیدی است ، اما مانند مدل های آیفون 13 پرو فوکوس خودکار ندارد.

در جلو ، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی TrueDepth از ویژگی Center Stage که به طور فزاینده ای محبوب شده است پشتیبانی می کند تا شما را به طور خودکار در قاب دنبال کند و همچنین افراد بیشتری را در قاب دوربین جای دهد.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

در نهایت ، هر دو آیفون معمولی و مینی باتری بزرگتری نسبت به نسخه های قبلی خود دارند. اپل ارقام خاصی را به اشتراک نگذاشته است ، اما نسبت به نسل آیفون 12 ، به ترتیب 2.5 ساعت و 1.5 ساعت وقت اضافی بابت شارژ دو مدل را وعده داده است.

این امر باعث افزایش وزن آیفون های جدید نیز شده است ، زیرا آیفون 13 وزنی 174 گرمی و مدل مینی 141 گرمی را دارد. مدل های جدید 0.25 میلی متر ضخامت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود دارند ، اما ابعاد دیگر آنها بدون تغییر باقی مانده است.

اپل همچنین با تغییر مدل های آیفون 13 از 5G به LTE ، در مواقعی که سرعت بیشتری لازم نیست ، روی کارآیی انرژی کار کرده است. صحبت از 5G شد ، آیفون 13 از باند ها و اپراتور های بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خود پشتیبانی می کند.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

آیفون 13 و 13 مینی برای پیش خرید از جمعه 17 سپتامبر (26 شهریور) ساعت 5 صبح در بیش از 30 کشور جهان از جمله استرالیا ، کانادا ، چین ، آلمان ، هند ، ژاپن ، انگلستان و ایالات متحده در دسترس خواهد بود. عرضه آنها نیز از 24 سپتامبر (2 مهر) آغاز می شود.

هر دو آیفون 13 و 13 مینی با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اصلی عرضه می شوند و می توان آنها را با 256 گیگابایت و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز سفارش داد. قیمت ها نیز به ترتیب از 799 دلار و 699 دلار شروع می شود.

در مجموع پنج رنگ آلومینیومی وجود دارد ، از جمله نور ستاره ، نیمه شب ، آبی ، صورتی و نسخه قرمز.

مدل های جدید پرو در خانواده آیفون با GPU سریعتر ، سخت افزار دوربین بهبود یافته و مهمتر از همه ، اولین صفحه نمایش ProMotion در گوشی های آیفون ، حتی بیشتر از همتایان عادی خود مورد توجه قرار خواهند گرفت.

“ProMotion” استاندارد اپل برای نمایشگر با نرخ تازه سازی بالاست. نمایشگر در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس می تواند تا 10 هرتز حداقل و تا 120 هرتز حداکثر کار کند. سیستم عامل iOS برای استفاده بهینه از صفحه نمایش جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

اندازه صفحه نمایش نیز در مدل های جدید با مدل های قبلی یکسان است. 6.1 اینچ آیفون 13 پرو یا 6.7 اینچ مدل پرو مکس. اکنون ناچی که دوربین TrueDepth را میزبانی می کند در حدود 20 درصد کوچکتر شده است ، در حالی که پنل های جدید تا 25 درصد در فضای باز روشنایی بیشتری دارند.

اجازه دهید در مورد بخش دوربین صحبت کنیم. اپل با وضوح 12 مگاپیکسل همچنان به کار خود ادامه می دهد ، اما لنزها ، سنسور ها و پردازشگر تصویر را بهبود بخشیده است.

سنسور دوربین اصلی دارای اندازه پیکسلی چشمیگر 1.9 میکرو متری و دیافراگم روشن تر f/1.5 است. برای مقایسه ، آیفون 12 پرو مکس دارای پیکسل هایی با اندازه 1.7 میکرو متر و لنز f/1.6 بود. این بدان معناست که در شرایط نوری ضعیف ، مدل جدید می تواند تا 2.2 برابر نور بیشتری را دریافت کند.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

دوربین تله فوتو دارای یک لنز 77 میلی متری f/2.8 جدید است ، بنابراین بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری را بر روی دوربین اصلی ارائه می دهد. این لنز از مدل قبلی با اندازه 65 میلی متری / 2.5 برابری بزرگتر است ، هر چند از همان گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 استفاده می کند.

اکنون نوبت به دوربین زاویه عریض می رسد که لنز بهتری نیز دارد. یک دوربین 6 عنصری با f/1.8 با دقت فوکوس خودکار. این در مقایسه با لنز f/2.4 در مدل های پرو سال گذشته بسیار بهتر است ، که منجر به جذب نور تا 92 درصد بیشتر به سنسور می شود. و یک ترفند جدید که اپل از آن استفاده کرده است باعث می شود تا فوکوس خودکار به ماژول زاویه گسترده اجازه دهد تا به عنوان یک دوربین ماکرو عمل کند. همه دوربین های مدل های Pro از حالت شب حتی دوربین تله فوتو نیز پشتیبانی می کنند.

همچنین ، چیپست جدید دارای پشتیبانی سخت افزاری برای ویدیوی ProRes ، کدک ویدئویی حرفه ای اپل است. مدل های پرو می توانند با وضوح 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ویدئو ضبط کنند و شما می توانید فیلم های ProRes را مستقیما روی تلفن ویرایش کنید. Dolby Vision HDR نیز حداکثر تا 4K و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می شود.

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

جالب است بدانید که آیفون 13 پرو یک نقشه عمق (depth map) در کنار فیلم ضبط می کند که به شما امکان می دهد حتی پس از اتمام ضبط ویدئو ، عمق میدان دید ویدئو را تغییر دهید. یکی دیگر از ویژگی های جدید Photographic Styles است که به طور خودکار یک عکس را در یک زمان ویرایش می کند (به عنوان مثال ، اعمال تصحیح های مختلف در موضوع و پس زمینه). این حالت بعدا برای مدل های عادی آیفون 13 نیز فعال خواهد شد.

اکنون ، اجازه دهید در مورد چیپست Apple A15 Bionic صحبت کنیم. این تراشه از 15 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است (A14 دارای 11.8 میلیارد ترانزیستور بود). در ساخت این دستگاه از یک فرآیند 5 نانومتری استفاده شده است ، اما اپل اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است. چیپست ساختار 2 + 4 پردازنده را با دو هسته بزرگ حفظ می کند و اپل آن را “50 درصد سریعتر از رقبای پیشرو” معرفی می کند ، اگرچه نمی توان گفت که رقابت اصلی کوپرتینیوی ها با کیست!

پردازنده گرافیکی در حال حاضر دارای 5 هسته است که برتری آن نسبت به مدل های عادی آیفون 13 را نشان می دهدکه از نسخه تراشه با 4 هسته استفاده می کنند. موتور عصبی نیز تقویت شده است و در حال حاضر 15.8 ترا فلاپس اطلاعات را ارائه می دهد ، بهبود داده شدن از 11 ترافلاپس در A14 (باید اشاره کنیم که به گفته کوالکام در اسنپدراگون 888 پلاس این رقم به 32 ترا فلاپس می رسد).

خانواده گوشی های آیفون 13 اپل معرفی شدند؛ بهبود در ظاهر و باطن

عمر باتری به لطف ترکیبی از صفحه نمایش کارآمدتر ، چیپست کارآمدتر و باتری بزرگتر و بهینه سازی iOS بهبود یافته است. به طور متوسط ​​، آیفون 13 پرو با یک بار شارژ 1.5 ساعت در مقایسه با 12 پرو دوام می آورد ، 13 پرو مکس نیز می تواند 2.5 ساعت بیشتر از مدل 12 پرو مکس دوام بیاورد. اپل به سیستم شارژ سریعتر اشاره نکرده است ، بنابراین این بدان معناست که 20 وات از طریق کابل لایتنینگ و 15 وات از طریق شارژر MagSafe پشتیبانی می شود.

این دو گوشی Pro در رنگ های گرافیت ، طلایی ، نقره ای و کاملا جدید Sierra Blue در دسترس خواهند بود ، که برای ایجاد چندین لایه پوشش با دوام به یک فرآیند جدید نیاز داشته اند. جنس بدنه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است ، قسمت جلویی آن سرامیک شیلد ، پشت آن شیشه مات است. لنزهای دوربین با کریستال یاقوت کبود پوشانده شده است.

اپل همچنین اتصال 5G را با پشتیبانی از باند های بیشتر بهبود بخشیده است. تا پایان سال ، سری آیفون 13 روی بیش از 200 اپراتور در سراسر جهان کار می کند که 60 کشور را در بر می گیرد. هنگامی که به اتصال سریع و با تاخیر کم نیاز نیست ، ویژگی Smart Data به 4G تغییر می کند تا باتری را ذخیره کند.

قبل از ذکر قیمت ، باید در مورد ذخیره سازی صحبت کنیم. این مدل ها هنوز از ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی شروع می شوند ، از گزینه های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عبور می کند و گزینه ذخیره سازی 1 ترابایتی را معرفی می کند.

شما می توانید از روز جمعه آیفون های جدید را پیش خرید کنید ، اولین دستگاه ها در 24 سپتامبر (2 مهر) در دسترس خواهند بود. قیمت آیفون 13 پرو از 1000 دلار و مدل آیفون 13 پرو مکس از 1100 دلار شروع می شود.

نظر شما درباره آیفون های جدید چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here