دریچه ای از امید: افزایش قیمت گوشی های سونی بخش موبایل را نجات داد

8
۱۶,۱۰۴

شرکت ژاپنی سونی که در بخش فروش گوشی های موبایل با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند ، نتایج خود را برای دوره مالی 3 ماهه سوم سال مالی 2020 منتشر کرده است ، که نشان دهنده سه ماه منتهی به پایان دسامبر 2020 است. پس از یک استراحت کوچک در سه ماهه دوم سال 2020 ، که باعث شد محموله های ارسالی و به فروش رفته از گوشی های هوشمند اکسپریا به ثبات برسد ، این شرکت یک بار دیگر کاهش واحد های به فروش رفته در سه ماهه آخر سال را تجربه می کند. سونی طی سه ماهه گذشته تنها به تعداد 1.0 میلیون واحد از تلفن های هوشمند اکسپریا را به بازار عرضه کرده است که این به معنی افت 23 درصدی فروش نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته یعنی سال 2019 را نشان می دهد.

اگرچه این مسئله فروش واحد گوشی های هوشمند برای شرکت سونی نگران کننده است چرا که این شرکت در بحث فروش همچنان روند نزولی را طی می کند ، اما علی رقم این قضیه ، منابع مالی شرکت در حال افزایش هستند که این مسئله اندکی دلگرم کننده است. در حالی که حجم فروش تقریبا یک چهارم کاهش را به خود دیده است ، اما درآمد بدست آمده از فروش تلفن های هوشمند اکسپریا تقریبا مشابه سال گذشته بوده و درآمدی 111.1 میلیارد ینی (113.5 میلیارد ین در مقایسه با همین سه ماهه در سال 2019) را نشان می دهد که نسبت به سال گذشته تنها 2 درصد کاهش داشته است.

دریچه ای از امید: افزایش قیمت گوشی های سونی بخش موبایل را نجات داد

این عملکرد نشان دهنده این است که طی چند سال گذشته قیمت متوسط فروش برای تلفن های سونی اکسپریا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حقیقت ، وقتی سه ماهه آخر را به تنهایی نگاه می کنید ، قیمت متوسط فروش گوشی های سونی اکسپریا با 27 درصد افزایش نسبت به سال گذشته ، رشد کرده است. قیمت های در نظر گرفته شده به ترتیب 775 پوند / 900 یورو و 1060 دلار در نظر گرفته شده اند و در حال حاضر برجسته ترین محل درآمد زایی شرکت سونی از بخش موبایل ، دستگاه های پرچمدار سری اکسپریا وان مارک 2 و اکسپریا پنج مارک 2 هستند.

یکی از بزرگترین انتقادات به تلفن های هوشمند اکسپریا قیمت آنها است ، اما با توجه به آخرین داده ها ، این مسئله قیمت گذاری چیزی است که برای سونی مفید است. به نظر می رسد آنها خوشحال هستند که کاهش حجم را در مقابل هدف دستیابی به سود جبران می کنند.

دریچه ای از امید: افزایش قیمت گوشی های سونی بخش موبایل را نجات داد

بر این اساس ، درآمد عملیاتی بخش موبایل در این سه ماهه 21.3 میلیارد ین بوده است که نسبت به سال گذشته (7 میلیارد ین) افزایش چشمگیری داشته است. همه اینها به قیمت متوسط فروش بالاتر خلاصه نمی شود ، سونی مدتی است هزینه های عملیاتی را کاهش داده است و احتمالا این موضوع نیز در بلند مدت تاثیرگذار خواهد بود.

سونی در مورد میزان فروش / درآمد عملیاتی خود برای کل سال اطلاعاتی را منتشر نساخته است ، اما از نظر تعداد گوشی های فروخته شده تا به امروز ، سال 2020 برای سونی سال سود آوری بوده است. اگر سونی بتواند با همین روند به سوی آینده حرکت کند ، تمامی ضرر و زیان صورت گرفته در سال های گذشته را جبران خواهد نمود.

دریچه ای از امید: افزایش قیمت گوشی های سونی بخش موبایل را نجات داد

در حالی که بسیاری از افراد استراتژی سونی را در مورد تلفن های هوشمند زیر سوال می برند ، شما باید آن را به سونی بسپارید چرا که ژاپنی ها فعلا از طریق همین روش به درآمد رسیده اند. بنابراین ، برای آن دسته از شما که امیدوارید سونی گوشی های خود را با قیمت هایی رقابتی تر عرضه کند ، به نظر می رسد که چنین اتفاقی به این زودی رخ نخواهد داد و چنین چیزی فعلا در برنامه سونی نیست.

نظر شما درباره میزان فروش گوشی های سونی و آینده بخش موبایل چیست؟ آیا قیمت بالای محصولات را به ضرر سونی ترجیح می دهید؟

[تعداد: 6    میانگین: 4.7/5]

8 دیدگاه ها

  1. کاش یکراهی پیدا بشه که یک تاجر دارای کارت بازرگانی تعدادی گوشی سونی رجیستر شده و قانونی وارد کشور کنه
    مطمعنا تعداد محدود به قیمت بالا فروش میره
    دیگه کم کم. تمام عاشقان سونی نیازمند گوشی جدید هستند و اونایی که تجربه کردن تفاوت کیفیت و درک میکنند
    من به شخصه حاضرم تا ۵۰٪ بیشتر از قیمت جهانی برای محصولات سونی پرداخت کنم و مطمعنا خیلی های دیگه هم مثل من فکر میکنند.
    درسته که بازار ایران دست برند های بیکیفیت و بی اصالت چینی افتاده اما قطعا یک واردکننده باهوش میتونه براحتی ۱۰۰۰ تا تلفن سونی و تو چند ماه به قیمت عالی بفروشه و چون رقیب هم نداره بسیار سود میکند.

    فکر کنید چقدر کمبود گوشی های کامپکت تو بازار حس میشه، کافی هست گوشی های خاص و متفاوت سونی. مثل پرچمدار و نسخه کامپکت و پریمیوم و وارد کنند

    به نظر من خرید گوشی میان رده از سونی کار درستی نیست چون برتری خاصی نسبت به باقی برند ها نداره اما پرچمدار سونی همیشه چند سال جلوتر از بهترین برند ها بوده و هست.

    پاسخ

  2. امیدواریم با عرضه گوشیهای کامپکت و ارزانتر شرایط بهتر شود. به نظر میاد این قضیه ی گوشیهای گرانقیمت(هرچند باکیفیت عالی باشد) برای قسمت موبایل سونی ابدا مفید نیست هرچندبرای شرکتی دیگر ممکنه جوابگو باشه.

    پاسخ

  3. سونی هیچ وقت کیفیت رو فدای کمیت نکرده و به همین دلیل همیشه ماندگار خواهد بود.این برند معتبر بدنبال رقابت با برندهای تازه کار و چینی نیست فقط واسه طرفدارانش وکامل بودن سبد محصولات موبایل میسازه فقط سونی

    پاسخ

  4. سونی کاملا از بازار رقابت خارج شده
    و هیچوقت هم نمیتونه برگرده به رقابت با چنین سیاست هایی که در پیش گرفته
    بقیه شرکتا تو بدترین حالت تو یه هفته همینقدر گوشی میفروشن

    پاسخ

    amer گفته:
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۶:۲۷

    اقای نامجو اشتباه نکن سونی تنها شرکتی هست که داره بر میگرده قرار نیست یک شبه فروشش بره بالا و رکورد بزنه!
    فعلا فروشش رشد داشته درسته اعداد بزرگی نیستن
    ولی از هیچی بهتر هست
    بله یک زمانی فروش سونی هر ماه ۱میلیون فروش داشت ولی فعلا سیاست اهسته و پیوسته در پیش گرفته تا بعدا چی پیش بیاد
    شک نکن همین پیشرفت اگه ادامه بده ۶ماه دیگه فروش ۲میلیون در ۳ماه ثبت میکنه

    پاسخ

  5. سلام البته جناب سیمین فر
    این هم باید در نظر داشت که نسبت به سه ماهه دوم که فروش ۸۰۰۰۰۰داشته رشد ۲۵درصدی در فروش داشته و به یک میلیون رسیده
    سه ماهه اول ۲۰۲۰=۴۰۰۰۰۰
    سه ماهه دوم ۲۰۲۰=۸۰۰۰۰۰
    سه ماهه سوم ۲۰۲۰=یک میلیون
    و این نشون میده فقط در حال فروش بیشتر هست درسته عدد بزرگی در قبال سال های گذشته نیست ولی این اعداد امیدوارکننده هستن
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here