maxresdefault

ظهر دیروز اولین هدست واقعیت مجازی سونی در دنیا عرضه شد و اَکنون حدود 24 ساعت از آغاز عرضه این هدست نمیگذرد که سونی از شور و اشتیاق بسیار زیاد کاربران برایِ خرید Playstation VR میگوید. آقایِ Jim Ryan، رئیس و مدیرمسئول ارشد سرگرمی هایِ سونی اروپا میگوید:

بر اساس پیش فروش و استقبال بینظیر کاربران از هدست واقعیت مجازی Playstation VR ما پیش بینی کرده بودیم که در روز عرضه با مشکل کمبود موجودی واحدهایِ هدست واقعیت مجازی مواجه خواهیم شد و به همین دلیل میزان تولید را اَفزایش دادیم، اما باز گویا این میزان کفایت نمیکند و شور و شوق کاربران برایِ تصاحب اولین هدست واقعیت مجازی سونی بیش از انتظار است. با این وصف، سونی در نظر دارد میزان تولید هدست واقعیت مجازی خود را افزایش دهد و بدین ترتیب تا پایان سال 2016 میلادی و در ابتدایِ سال 2017 میلادی رکوردی بینظیر از خود به جای بگذارد.

البته نمیشود فروش هدست واقعیت مجازی را با فروش کنسول جدید بازی یکی دانست، چون طبیعی است که روند فروش در این حیطه ها با هم تفاوت فاحشی دارند؛ اما فروش هدست واقعیت مجازی سونی نسبت به هدست هایِ واقعیت مجازی فیسبوک و اچ.تی.سی بسیار بیشتر است و این به دلیل محبوبیت کنسول PS4 میباشد.

jim-ryan

اما سوالی که شاید برایِ کارشناشان مطرح باشد این است که آیا سونی میتواند کاربران را همچون روزهایِ اول عرضه هدست واقعیت مجازی Playstation VR مشتاق نگه دارد؟ پاسخ این سوال نیز بسیار ساده است. سونی در روز عرضه اولین نسل از هدست واقعیت مجازی خود حدود 30 عنوان انحصاری و اختصاصی برایِ Playstation VR عرضه کرده است، که میتواند کاربران را تا چندین و چند ماه سرگرم نگه دارد.

همچنین، سونی در نظر دارد تا پایان سال 2016 میلادی 20 عنوان دیگر را نیز به مجموعه عناوین اختصاصی Playstation VR اضافه کند و قول این را داده است که این روند در سال 2017 میلادی نیز ادامه پیدا کند و کاربران از عناوین جدید و جذاب هدست واقعیت مجازی سونی بهره ببرند و این ابزار جدید همیشه در مرکز توجهات طرفداران سونی قرار گیرد.

منبع: