دوئل سوپر اسلوموشن ها: مقایسه فیلم برداری 960 فریم اکسپریا XZ2 و گلکسی S9

37
۱۳,۸۱۸


فیلم برداری صحنه آهسته یا اسلوموشن، یکی از قابلیت های کاربردی است که چند سال از ورود آن به گوشی های هوشمند میگذرد. سال ها رقابت بین کمپانی های مختلف بر سر فیلم برداری اسلوموشن با سرعت 120 و 240 فریم بر ثانیه بود تا اینکه سونی در سال گذشته، با بهره گیری از خلاقیت بی نظیر خود، نشان داد که هر کجا حرف از دوربین و متعلقات آن باشد، همه باید به سونی احترام بگذارند.

اکسپریا XZ Premium اولین گوشی هوشمند در جهان بود که فیلم برداری اسلوموشن را با سرعت 960 فریم بر ثانیه ضبط میکرد. این قابلیت منحصر به فرد، تا پایان سال 2017 فقط در گوشی های ساخت شرکت سونی دیده شد اما در سال 2018، کمپانی های دیگری نظیر سامسونگ و هواوی نیز آن را وارد گوشی های پرچمدار خود کردند. هواوی که در همین هفته از این قابلیت استفاده نمود، اما سامسونگ در ماه گذشته با رونمایی از گوشی های سری S9، رسماً تجربه فیلم برداری سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه را به گوشی های هوشمند خود وارد کرد.

البته سونی بیکار نبود و در سال جاری، تغییر مهمی در این قابلیت ایجاد نمود. اکسپریا XZ2 حالا توان فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه را با کیفیت 1080p دارد که نه تنها پرچمداران سال گذشته سونی، بلکه پرچمداران امسال سامسونگ نیز توان چنین کاری را ندارند. با اضافه شدن پرچمداران سامسونگ به لیست گوشی هایی که توان فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه را دارند، حالا یک رقابت جذاب ایجاد شده که یک طرف آن پرچمداران سونی و طرف دیگر پرچمداران سامسونگ آن را تشکیل میدهند. حال اینکه سامسونگ یا سونی، کدامیک این قابلیت را بهتر در اختیار کاربر قرار میدهند، سوالی است که باید با یک مقایسه دقیق به جواب آن رسید.

ویدئویی که در ادامه مشاهده میکنید، فیلم برداری سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه را در اکسپریا XZ2 و گلکسی S9 به چالش میکشد. در این ویدئو اکسپریا XZ2 در هر دو حالت 1080p و 720p با فیلم برداری 720p گلکسی S9 مقایسه میگردد. این ویدئو که توسط وبسایت معتبر Gsmarena ضبط شده را حتما تماشا کنید تا رقابت دو گوشی پر ادعای سال را بر سر فیلم برداری سوپر اسلوموشن ببینید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

37 دیدگاه ها

  1. همینجوری خواستم یه چیزی بگم.
    dxomark با oneplus و google و برخی دیگه داره کار میکنه و این شرکتها الان دوربیناشونو یه جوری tune میکنن که امتیاز بالاتری در dxo بگیره. چون یه منبع معتبره و براشون مهمه که امتیاز بالایی در dxo بگیره.
    اینو سایت androidcentral گذاشته بود که خودش از dxo استفاده میکنه و با عنوان اینکه : چرا امتیازهای dxo بی اهمیت هستند ، اینو گذاشته بود.
    کلا میگم اول به چشم خودتون اعتماد کنید و دوم به رأی اکثریت درباره دوربین.

    پاسخ

  2. دوستان عزیز که اصرار بر گفتن سن خود دارید:
    بزرگی به سن نیست ، به عقل است. به نحوه گفتار است. که بزرگان بدین صورت حرف نمیزنند و هیچ اهمیتی به سن و سال کسی نمیدهند.
    ولی اگر اخیرا معیار بزرگی به سن و سال شده، قطعا من پیرمردم.
    سن فقط یه عدده. ای کاش ۱۰ سال جوونتر بودم تا بیشتر، از سن جوونیم استفاده میکردم و خوش میگذروندم.
    ………………..
    چهار تا شوخی و طنز رو به پای کم عقلی نزارید دوستان من. این یعنی بزرگترین توهین به افراد. کسی که بزرگ شده ، نباید هیچگونه توهینی بکنه ، بلکه باید جلوی توهین رو هم بگیره.
    این فضای کم عقل که شما از آن صحبت میکنید یک فضای دوستانه است و پر از کل کل و طنز دوستان که گاهی اوقات منم وارد آن میشم. ولی عقل دارم نه به خاطر سن بالا به خاطر اطلاعات بالا .
    رشته من الکتروسرامیک هست که به طور مستقیم با ساخت قطعات الکترونیکی ، انواع حافظه های کامپیوتری ، کوآنتوم، ساختار کریستالی مواد و … سر و کار داره، این در حالی هست که از کودکی با الکترونیک کار کردم.
    بقیه دوستان هم قطعا کما بیش یه چیزایی میدونن ، پس اطلاعات اونا کاملا مورد احترامه و نباید بهش توهین بشه.
    من این ویدیو رو تو خود سایت GSMArena دیدم ،(این چیزا کلاس گذاشتن نداره ولی من به واسطه شغل پدرم الفبای انگلیسی رو زودتر از فارسی یاد گرفتم و انگلیسی رو مسلطم)، چون سایتهای خارجی خیلی بیشتر از سایتهای داخلی هستند و دریای وسیعی از اطلاعات در اونها نهفته است . اون GSMArena که همون اوایل با اینترنت داغون ، بهش سر میزدم و اصلا مال حالا نیست. اینجا هم فقط چون به صورت خیلی حرفه ای درباره گوشیهای سونی میزاره میام.
    با تشکر

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۲۸

    بله صحبت های شما کاملا صحیحه – بنده روی صحبت هام با افرادی بود که معلوم الحال هستن
    کافیه فقط قسمت نظرات بنده رو ببینید که فقط به خاطر اینکه توی یک بررسی محصولی رو بهتر از سونی دونستم چقدر به بنده القاب گذاری شده که کم از توحین نداره – به نظر شما کسی که میاد مستقیما به افراد لقب نوب و ترول میده داره شوخی میکنه و نظر دوستانه داره؟ متاسفانه با هیچ منطقی هم نمیشه با اینگونه افراد صحبت کرد – فضا جوریه که شما عملا نمیتونید سونی رو نقد کنید چون چندین نفر میان زیر پست شما ترور شخصیتی میکننتون و انواع القاب گذاری ها…کار این افراد اشکالی نداره اما نقد و انتقاد بنده از برخی افراد توحین کننده اشکال داره و جنجالی به پا میشه
    اتفاقا بنده کاملا این مورد رو پیشبینی میکردم ولی باز هم بر عقیده خودم پابرجا هستم – باید برای این وضعیت کاری کرد یا اینکه اینگونه نظرات رو تایید نکرد – خیلی از کاربران هستن که توی همین سایت چنین مشکلاتی دارن – با این حال اگه افرادی فکر کردن که روی صحبت هام با اون هاست و بهشون توحین شده بنده عذرخواهی میکنم اما اشاره بنده به کسانی بوده که بخاطر یک برند به کاربران بی احترامی میکنن که نمونه اش پره توی سایت زوومیت اگه دیده باشید
    همه میگن طرفداران سونی خاص هستن و اکثریت کاربران این سایت هم اینو قبول دارن – پس بیایید در احترام گذاشتن به نظرات متفاوت و عقاید مختلف هم خاص و بهتر باشیم و نشون بدیم که بهتر از دیگر کاربران توحین کننده هستیم و در این راستا تلاش میکنیم

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۱۵

    زیاد سخت میگیری عزیز.
    فضای مجازی همینه. بعضی وقتا همه حرفشون یکیه ولی چون منظور همو نمیفهمن ، دعوا میشه.
    همین خاص بودن طرفداران سونی. این جمله رو چندین برداشت میشه کرد:
    ۱- یعنی طرفدار سونی خاصه و مثل الماس میدرخشه (اینجا یعنی گرانبها بودن).
    ۲- یعنی همه کس نمیخره و فقط کسانی میخرند که از قدیم سونی رو میشناسن و کیفیتشو دیدن.(این خاص بودن دیگه نشانه گرانبها بودن نیست، یعنی مثلا من نوعی حاضرم با ۷۰۰ تومان L1 پایینرده که تقریبا چیزی نداره بخرم ولی honor 8 lite که امکانات یه X رو داره نخرم فقط به خاطر سونی بودن و اسم و اعتماد به کیفیت).
    شمای نوعی، فرض کن داری یه مطلبو به یکی میگی و اونم بهت میگه دروغ میگی، دوباره تو میگی راست میگم ، دروغ میگی ، راست میگم ، دروغ میگی و …. بعد میرسه به مسخره ، یه چیز اون ، یه چیز تو و ….. ، این صحنه از نظر من دعوای دو کودکه که اونی که اصرار داره به اون یکی بفهمونه راست میگه ، کودکتره. ( مثال واقعی هم میتونم بزنم– مثلا من اکثر اوقات برادر کوچکتر خودم رو همینجوری با کل کل اذیت میکنم که ۱۶ سالشه، یعنی هی اون یکی میگه هی من یکی میگم تا کار به واویلا برسه، و اون به سرعت عصبانی میشه، ولی یه شوخیه و بعدش با یه خوراکی از دلش در میارم).
    وقتی یکی بیخودی مسخره میکنه، یعنی خودش یه حقیقتو میدونه، و داره با این ترفند از شنیدنش فرار میکنه. پس جواب به این چیزا لازم نیست. به همین خاطر هست که این نظرات تأیید میشه، چون توهین نیستن و کل کل بچه گانه حساب میشه که در تمام دنیای مجازی وجود داره و هیچگونه بار علمی هم نداره جز پر کردن صفحه.
    ……………..
    اینم که یکی یه چیزتحریک آمیز بگه و جواب بگیره ، دیگه پیشبینی نداره.تازه مخاطب من فقط شما نبودی. تازه مگه میشه من یا شمای نوعی یه کامنت تحریک آمیز بزاریم و بعد هر کی جواب داد بگیم : آهان ، من پیشبینی میکردم که شما جواب منو بدید؟!!!؟؟!؟؟
    سایت زومیت رو یه بار واسه تست دوربین رفتم (اونم یکی لینک گذاشته بود یه جایی). کلا من به صلاحیتشون شک دارم. چه برسه بخوان تست دوربین بکنن.
    خلاصه اینکه بیخیال باش. (امیدوارم منظور کامنت منو گرفته باشی و نگی فلانی اومد مثل بقیه توهین کرد)

    پاسخ

  3. توی مقایسه ویدئو ۴k نه تنها سامسونگ بلکه هیچ گوشی دیگری نمیتونه با xz2 مقایسه کنه واقعا دوربین XZ2 چه در فیلمبرداری و چه عکسبرداری معنای واقعی ۴k و HDR و دوربین با جزئیات بالا را تعریف کرده !!

    پاسخ

  4. دوستان برید آخرین نسخه برنامه phone سونی رو از سایت apkmirorr نصب کنید عالی شده

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۰۵

    احتمال داره ی سری مشکلات پیش بیاد اگه not responding بده سیمکارت ها می‌خوابه تا دوباره بالا بیاد طول میکشه

    پاسخ

  5. تو یسری موارد هرکدوم خودی نشون دادن ولی چون سونی از تنظیمات مناسب برای رکورد اسلوموشن و تنظیمات خاص برا تعیین محل اسلوموشن استفاده نکرده بود بازی رو به رقیبش باخت سامسونگ خیلی بیشتر از سونی ایراد داشت ولی چون تو این دو مورد کار رو برای مصرف کننده راحت کرده بود برنده شد تو این ویدئو

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۳:۰۵

    میدونم خودتم مثل من متوجه نشدی اخرش ب نعل زدی یا ب میخ!حداقل میگفتی مساوی بودن ک شاکی باور کنه!!!قطعأ سامسونگ همیشه برترِ بااین تعاریف شما:(تنظیمات مناسب برای ضبط و«تنظیمات خاص برای تعیین محل ضبط،)تنظیماتِ سوژه یابِ هوشمندِ گذر از کران برای فیلمبرداری ۹۶۰ فریمِ بیکران با امکانِ اطلاع ب کاربر (ک گوشیتو در بیار فیلم بگیر ب همراهِ پیغامِ جانِ داداش صحنه رو داشتیُ)حتی وقتی وایفای ،جی پی اس و اینترنت خاموش باشد ،، تنظیماتِ اگه حسش نیست خودم توی حرکت بی خبر و صفحه خاموش برات ضبط میکنم ک سوپرایز شی و واسه فامیلاتون تعریف کنیُ و و و…!!!دکترم مسافرت رفته ببخشید دوست عزیزم
    هذیان=هذیان

    پاسخ

  6. نوآوری های سونی همیشه یک سال جلوتر هست، برندای دیگه به سونی نیگا می کنن که چه خلاقیتی بکار میبره سال بعد تو گوشیاشون استفاده می کنند، سال بعد سامی و ویبره آهنگ 🙂

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۵۷

    هر دو عالی بودند و فارغ از نظر بعضی از کارشناسان به نظر بنده اس۹ پلاس و XZ2 به صرفه ترین و بهترین گوشی های دنیا برای خرید هستند

    پاسخ

  7. کیفیت فیلم ها در نور معمولی یا کم S9 قطعا بهتره بخاطر جذب نور بهتر! اما در نور کافی برابرن و فرق خاصی ندارن

    اگر XZ2 روی فول اچ دی تنظیم بشه کیفیت فیلم در نور مناسب خیلی بهتر از S9 میشه

    قابلیت تشخیص حرکت و فیلمبرداری اتوماتیک S9 هم خیلی کاربردی و خوبه

    در کل من XZ2 رو بخاطر اینکه میشه فول اچ دی هم گرفت ترجیح میدم چون واقعا HD در نور کافی هم که نویز ندارن جالب نمیشه و اصلا فیلم ها حس خوبی به آدم نمیدن!

    پاسخ

  8. سونی : قابلیت ۱۰۸۰ به همراه جزئیات بیشتر
    سامسونگ : قابلیت گرفتن اتوماتیک و نرم افزار امکانات بیشتر

    در نور کم هم سامسونگ عملکرد بهتری داشت ولی مال سونی نویز زیادی داشت.
    اگه سونی نرم افزارش رو بهتر کنه برنده میشه چون اون قابلیت اتوماتیک خیلی به کار میاد و چیز خاصی نیست فقط نرم افزاریه که در این زمینه آبجکت ترکینگ سونی زمینه چند ساله داره کار خاصی نداره براش فقط کافیه بخواد.

    اما من آینده اسمارت فون ها رو در دست هوآوی میبنیم خیلی تند داره بالا میاد و اگه شرکت های مثل سونی و سامسونگ اگه دست از سیاست بازی برندارن میبازن؛

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۵۹

    هواوی روی کاغذ تند تند میره بالا در عمل نوکر سونی و سامسونگ هم نمیشه گوشی هاش

    پاسخ

  9. کاری با این مقایسه ندارم ولی چرا اس ۹ ضعیف تر از اس هشته مقایسه دوربینشون با آیفون ۱۰ و پیکسل ۲xl هم پیکسل هم s9 خیلی ضعیف عمل کردن بعد تو تمام مقایسه ها هم xz2 زو نمیارن نمیدونم چرا فک کنم فهمیدن له میشن نمیارنش

    پاسخ

  10. فاز دوستانی که فکر میکنند xz2 برنده شده رو درک نمیکنم :/ طرف اومده میگه سونی نویز بیشتری داره گرفتن لحظه ای که میخواهید سخته و کیفیت ۱۰۸۰ اش خیلی کوتاهه. تعصب تا کجا!
    پ.ن:
    ای کاش برنامه دوربین سونی هم اون قابلیت ضبط خودکار s9 رو داشت

    پاسخ

    GAVID گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۰۵

    کسایی که خیلی راحت به بقیه برچسب میزنن متعصبن

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۰۹

    بله کاملا درسته – اتفاقا شما برید نظرات بنده رو بخونید که فقط نظرم رو درباره عملکرد محصولی گفتم و فقط به این دلیل که محصولی رو از سونی بهتر دونستم اومدن بهم انواع القاب رو چسبوندن اونم مستقیما ! ولی بنده روی صحبت هام با برخی افراد معلوم الحال بود نه کسی که مسلما شخص محترمی هستش و روی افراد به راحتی القاب گذاری نمیکنه و تا اونجایی که تونستم محترمانه مطلب رو عنوان کردم و مطمعنا اگر نظر بنده توحین حساب میشد توسط مدیریت محترم تایید نمیشد

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۱۳

    دوست عزیز اینجور موارد توی این سایت کاملا طبیعیه – اکثر کاربران دارای سطح اطلاعات پایین و تعصبات بچگانه هستن – شما اگر یه نگاه به شکل نوشتاری بعضی افراد بکنید حساب کار دستتون میاد
    عباراتی مثل : سونی سوسکش کرد – سونی جاصابونی رو ترکوند – سامسونگ باید بره ماشین لباسشویی و بسازه و اینجور اراجیف
    این ها نشون دهنده سن پایین و کامل نشدن رشد عقلی افراده و اصلا به این مورد اهمیتی نمیدن که اینجا یک مکان عمومی هست و بهتره نظرها دارای بار علمی باشه یا حداقل نظری سازنده باشه
    خود من به شخصه هر وقت از سری لومیای نوکیا صحبت میکنم چندین نفر پیدا میشن که فقط میگن نوکیا باید بره لوبیا بکاره و لوبیا فلانه و این چیزا
    صحبت منطقی با اینگونه افراد هم هیچ نتیجه ای نداره و همونطور که گفتم دلیلش سطح پایین کاربری هست متاسفانه
    بهترین کار اینه که اینجور افراد رو نادیده بگیرید

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۳:۳۰

    معذرت میخوام ولی فرهنگ نداریم کلأ.ایراد از سن و سال نیست وگرنه اونی ک سنش کمِ باید عاقل تر باشه بنظرم.اگه سانسور نباشه ک الان زیر انتقادِ قشنگت ۱۰تا فحش و شاید۱ نفر فقط تأییدت میکرد!۱سایت عربی دیدم ۲تا دارن حسابی فحش کاری میکنن،اولش ۱کم ب خودمون ایمان اوردم ولی اخرش یکیشون باافتخار گفت ایرانیِ!!!
    ۱جا گفتم مجتبی جباری بیاد استقلال نیم فصل اخراجِ فرداش دیدم یکی فحش داده!
    وقتی گفتم سنِ باباتو دارم زشته فحش نده، ب فحش دادنش ادامه داد و فقط میگفت اگه واقعأ سنّت رو درست گفته باشی و عکسو فتوکپی شناسنامتو بفرستی یا بزاری پروفایلت ک مطمئن بشم راست گفتی فحش نمیدم!

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۰۰

    بله خوب خودم میدونم – با نظر شما کاملا موافقم – متاسفانه فضای سایت به قدری متعصبانه هست که اگه بنده بیام یه بررسی از نظر خودم بزارم و محصولی غیر سونی رو در برابر سونی بهتر عنوان کنم اونوقت چندین نفر میان زیر پست های بنده شروع به گفتن انواع حرف ها میکنن که کم از توحین نداره ! بنده اگر قصد توحین به شخص خاصی داشتم میتونسم مستقیم بگم که اینگونه موارد از دست افرادی بر میاد که شعور ندارن – اما خیلی محترمانه گفتم رشد عقلی کامل نشده و شما مطمعن باشید اگر صحبت های بنده توحین و بی احترامی بود توسط مدیریت سایت تایید نمیشد
    چیزهایی که بنده گفتم واقعیت بود و متاسفانه واقعیت هم تلخه
    باید بگیم تا دو نفر حساب کار بیاد دستشون که خیلی راحت نیان انواع القاب رو به ما بچسبونن

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۲۵

    هم ضبط خودکار خوبه هم دستی. اومدیم و اون سوژه که میخواییم در نیومد دستی نباشه چه کنیم. کیفتیم برابر بودن سونی نور کم نویز داره ولی جزییات بهتر و رنگ دقیقتری نشون میده سامسونگم ماله کشیده نویز نباشه

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۴۳

    بله دقیقا با نظرون موافقم – گرچه نویز سونی بیشتر بود اما جزییات و وضوح تصویر بهتر بود ولی برای سامسونگ سعی شده تا با بلوری کردن تصویر و مات کردن اون نویز گرفته بشه که بنده قبلا گفته بودم که عکس های دوربین اس۹ دارای جزییات به شدت پایینیه و برای حذف نویز شدت زیادی اعمال شده که باعث شده جزییات عکس از بین بره – همونجور که میدونید استفاده از noise reduction باعث میشه نویز تصاویر محو و کم بشه و از طرفی در ازاش جزییات از دست بره که این عمل توی اس ۹ با شدت بسیار زیادی اعمال شده که حتی توی این ویدئو در قسمت اسلوموشن هم کاملا مشخص بود و تصویر تار و مات شده بود – بنده عملکرد سونی رو بیشتر پسندیدم خصوصا اینکه در رزولوشن ۱۰۸۰ هم نویز کمتر نسبت به حالت ۷۲۰ و هم وضوح بهتر و بیشتری نسبت به همتای سامسونگی داشت

    پاسخ

    nima.f5122 گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۸:۱۲

    برای خودش میگه!
    تو جاهای تاریک درسته نویز بیشتر بود اما رنگبندی و جزییات خیلی بهتر بود نسبت به ۹

    پاسخ

    itsasony گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۹:۱۱

    فهمیدیم بابا زبانت خوبه…
    اگه اون بالا رو نگاه کنی نوشته دیدگاه کاربران ننوشته دیدگاه اون یارو که تو فیلم بود 🙂
    تو هم سعی کن نظر خودت رو بدی به gsmarena که ۹۰ درصد مطالبش طرفداری از سامسونگه کارنداشته باش.

    پاسخ

  11. اینجا سونی xz2 تو بعضی شرایط یا s9 و تو بعضی شرایطم با s9+ مقایسه شده،توی عکسبرداری توی منظره روشن و سفید دیوار ،صفحه سامسونگ زرد میزدغیر طبیعی بود.
    چقدر جای سوپراسلوموشن زیر اب خالی بودتواین مقایسه
    و تک مقایسه شعله اسپری هم فقط xz2 رو نشون داد ونه سامسونگو واینم جای سوال داره

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۰:۳۳

    هنوز صفحه نمایشی ساخته نشده زیر آب تاچش کار کنه

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۰:۴۸

    زد ۳ پلاس با کمی ارفاق این قابلیت داشت.خیلی جالب بود این قابلیتش

    پاسخ

    'Saeed گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۲۶

    طراحی زدتری پلاسم آرزوست.

    babolak گفته:
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۱:۰۰

    تبلت z3 سونی زیر اب هم کار میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here