دوربین 23 مگاپیکسلی اکسپریا X را با اولین نمونه تصاویر از این دستگاه محک بزنید.

38
۱۲,۲۳۴

xperia-x (9)
اکسپریا X سونی قرار است از تابستان امسال به بازارهای جهانی عرضه شود. فاصله معرفی تا عرضه این محصول در نوع خود بسیار عجیب است اما جذابیت های خاص این دستگاه آنقدر زیاد است که بسیاری چند ماه را در انتظار این دستگاه بنشینند.

سونی در اکسپریا X از یک دوربین 23 مگاپیکسلی استفاده کرده است. بر روی کاغذ دوربین این دستگاه همانند سری Z5 است اما سونی به اعداد و ارقام توجهی ندارد! سونی با معرفی سری X بر دوربین در کنار طراحی و باتری بهبود یافته تاکید فراوانی داشته است تا باعث شود ما روی این خانواده حساب دیگری باز کنیم.

سنسور IMX300 در اکسپریا X حرف های زیادی برای گفتن دارد. در کنار دوربین 23 مگاپیکسلی این دستگاه سونی از دوربین 13 مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه استفاده کرده و همچنین آن را به دوربین فیلم برداری با کیفیت 1080 و سرعت 60 فریم بر ثانیه مجهز کرده است.

در مدت دو ماه که از معرفی اکسپریا X میگذرد نمونه تصاویر معدودی از دوربین این دستگاه در دسترس بود اما در این فرصت اولین نمونه تصاویر با کیفیت اصلی از دوربین 23 مگاپیکسلی اکسپریا X فرصت خوبی به ما میدهد تا نگاهی به عملکرد واقعی دوربین این دستگاه داشته باشیم. در کنار تصاویری که از دوربین این دستگاه در ادامه مشاهده میکنید یک ویدئوی کوتاه نیز با کیفیت 1080 در ویدئوسنتر سایت تخصصی اکسپریا برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آن را تماشا کنید.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی بر روی عکس کلیک کنید.

Xperia-X-Sample_1-640x360

Xperia-X-Sample_2-640x360

Xperia-X-Sample_3-640x360

Xperia-X-sample-pic_4-640x360

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

38 دیدگاه ها

  1. من حرف شما رو قبول دارم جناب البته مشکل نویز از سنسور یا لنز نیست بلکه رزولیشن ۲۴ مگا پیکسل دوربین و ایزو فوق العاده ۱۲۸۰۰ با اندازه سنسور و گشودگی دریچه لنز نمیخونه سونی باید حداقل از سنسور ۱/۲٫۰ یا F1.7 یا هردو استفاده می کرد.
    برای مثال دوربین لومیا۹۵۰ برای رزولشن ۲۰ مگا پیکسل و ایزو۱۲۸۰۰ از F1.8 استفاده کرده و میزان نویزش تقریبا استاندارده.

    پاسخ

    kasra گفته:
    ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۱۰

    امیدوارم درست کنه این مشکلو.چون اکثر کسایی که هر سال عوض میکنن سونی ورژن بالاتر میگیرن در نهایت به خاطر تغییر نکردن خاصش زده میشن.قیمتشم دیگه ارزون نیست که ادم بیخیال بشه بگه عیب نداره.مننون بابت ج عالیتون.

    پاسخ

  2. سلام دوستان من به تازگی بعد ۷ سال از سونی مهاجرت کردم و نوت ۴ سامسونگ رو گرفتم هفته پیش اونم به خاطر داشتن قلم چون کارم گرافیکه نیاز داشتم.کاش سونی هم تو محصولاتش با تبلتاش از صفحه دیجیتیزر استفاده کنه.خوب بگذریم همزمان با من پسر عموم هم z5 permium گرفت خودم بهش گفتم بگیره چون یکی از بهتریناس.
    و اما مقایسه ای که انجام دادم بینشون روشنایی صفحه نوت خیلی بهتر و واضح تر رنگارو نشون میداد.روی صفحه زد حاله بنفش داشت رنگ مشکیش هر غلظتی هم انتخاب کردم درست نشد.
    موقع گرفتن اندروید رو اپدیت کردن ۶ بود.توی تست سرعت هم تو باز کردن برنامه ها کند تر بود.بنچمارک هم گرفتم تزدیک ۴۹۶۷۰ اومد اما مال نوت ۵۱۰۰۰ اومد.
    دوربینشم واقعا انتظارم از z5 یه چی دیگه بود اما نوت خیلی واضح تر عکس میگرفت با اینکه قدیمی تره.اینم بگم دوربین نوتم ساخت سامسونگه.نمیدونم تو اندروید ۶ کیفیت نداشت یا کلا داره درجا میزنه.به نظرم z3 دوربینش از z5 بهتر بود.
    من همیشه دنباله رو سونی و محصولاتش بودم کل خانواده هم سونی دارن.اما وقتی دیدم از نوت توی دوربین کم اورد فهمیدم بیشتر تبلیغاته دوربینش و توی دنیای واقعی متفاوته.اونجوری که دوربینش تو بررسی ها بود حتی با زوم اخر هکس کاملا شارپ بود تو دنیای واقعی اصلا اینطوری نیست.
    به نظرم هر کسی z2 z3 داره z5 نگیره چون نا امید میشه هم صفحه هم دوربین هیچ چیز خاصی نداره.امیدوارم سری x بهتر باشه.

    پاسخ

  3. متاسفانه عکسها بسیار ناامید کنندس .. شارپنس یا وضوح خیلی کم هنگام زوم کردن .. نویز کماکان پابرجا هستش .. پردازش رنگها خوبه .. بازه ی دینامیکی درخشندگی هم ضعیفه نسبت به پرچمدارهای جدید میتونید نمونه های گرفته شده با شیائومی می۵ رو ببینید .. کاش سونی تو این نسل یه سنسور ۱۲ یا ۱۶ مگاپیکسلی مینداخت و لنز رو هم بهبود میداد حتی به قیمت ورقلمبیدن از پشت گوشی .. دوستان اکثرا مشکل رو پای بخش نرم اغزاری میندازن اما واقعا مشکل به خاطر بخش سخت افزار دوربینه بهتره خودمون رو گول نزنیم که با اپدیتها و مودهای کاستوم دوربین میشه معجزه کرد

    پاسخ

  4. این حرف های شماها متأسفانه دور از انتظار نیست چون هیچ وقت خودتان تست نمیکنید و فقط از روی نوشته این و اون حرف میزنید در انجایی که میگید دوربین ایکس نویز داره اگه همین عکس را با دوربین سامسونگ و الجی و اپل میگرفتند کلا عکس مورد نظر میسوخت! !!!
    بازهم میگم مقایسه دقیق و تخصصی دوربین z5 پرمیوم با پرچمدار جدید سامسونگ یعنی ادج۷ با کیفیت اصلی دوربین دو گوشی موجود است که هر کسی شک داره اینجا قرار خواهم داد ولی میدونم که اینکارها هیچ سودی نداره چون متاسفانه منبع بعضی ها سایت های!!!!اسپانسر سامسونگ و اپل و الجی است و همین و بس!!!

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۲

    سلام
    قرار بدید لطفا …

    پاسخ

  5. ای بابا اااااا
    نمی دونم این نویز لعنتی کی میخاد از دوربینای سونی حذف بشه؟؟؟؟
    مگه میشه خدای سنسور و دوربین موبایل نتونه یه دوربین با نویز کم در حد سامسونگ و الجی بده .
    از زد به ااونور هی گفتیم بعدی نویزش استاندارده ولی نشده و هر سری فقط یکممم نویزش کم تر شده ،خوب عزیز من یا سنسورتو بزرگ تر کن یا رزولیشن دوربینو کم تر کن یا الگوریتمتو تغییر بده ، بخدا حیف چنین دوربینی با این تکنولوژی پیشرفته فوکوس فوق سریع و هیبریدی و زوم پنج برابر و این دقت رنگ فوق العاده و کنتراست بی نظیر ، انقدر تو نور کم نویز داشته باشه.

    پاسخ

  6. دوستان من طرفدار سونی ام، اما از نوع غیر متعصب!
    خداوکیلی کیفیت عکس ها همچنان مثل Z1-Z2-Z3-Z5 پر از نویزه!
    من موندم چرا کیفیت دوربین گوشی های سونی اینجوریه! البته لنزهاش رو پرچمدارهای دیگه تا این حد اینجوری نیست. کافیه یکی از این عکس ها رو ذخیره کنید و زوم کنید تا متوجه بشید.
    من خودم C3 دارم دوربین پشتش افتضاحه! یعنی واقعا بدون هیچ اغراقی افتضاحه!! دوستانی که این گوشی رو دارن میدونن من چی میگم 🙁

    پاسخ

    Saman گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۰

    دوست من بیلت نیایی اندرویدت رو دان کن ،تو بیلت نیایی کیفیت دوربین فوق العاده بالا میره
    یا lenovo camera رو نصب کن

    پاسخ

  7. اصلا کار این سایت شده خراب کردن گوشی قبلی
    یادتون وقتی زد ۵ آمد زد ۳ پلاس رفت زیر سوال و همش از خوبی های سری زی ۵ میگفتن
    در حالی ک همین کار رو با زد ۳ و زد ۲ کردن حالا نوبت سری زی ۵ ببچارس……..
    کی نوبت سری xبشه خدا میدونه؟؟؟؟؟

    پاسخ

  8. دوستان توجه کنید این عکسها اگر که میبینید نسبتا نویز بیشتری در مقایسه با S7 دارن،اولا به این دلیل هستش که سامسونگ الگوریتم اش طوری هست که بهتر بگیم شبیه افکت بلار(BLUR) یا محو شدگی در فتوشاپ هستش که باعث شارپنش و حذف نویز تصاویر میشه و ثانیا به دلیل تعداد پیکسل های بیشتر هستش که اینطور شده یعنی تقریبا دوبرابر S7 پیکسل در تصاویرش موجوده.

    الان ضعف سونی در دوربین همین الگوریتم دوربین هستش که در زوم و کراپ کردن ضعفش مشهوده و الان میبینیم که واقعا پیشرفت خوبی نسبت به Z5 داشته،اما این کافی نیست،سونی باید بیشتر روش کار کنه و همپای S7 حرکت کنه.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۱

    دوست عزیز دوربین اینو نمیگم ولی دوربین سری زد ۵ آر لحاظ دقت ثبت رنگ و جزئیات خیلی بهتر از دوربین گالکسی اس۷ جنابعالی است..تعجب من در این است که شما چطور به این نتیجه رسیدید که باید دوربین گوشی ها را با دوربین اس ۷ سامسونگ مقایسه کرد!!!!!!بنده خیلی دقیق تست کردم دوربین همین ادج۷ به هیچ وجه حریف پرمیوم نشد اگه کسی باور نداره همین جا مقایسه تصویری دوربین و صفحه نمایش پرمیوم با گالکسی ادج ۷ سامسونگ را قرار بدهم تا همه بفهمند که سونی چقدر بهتر است و متاسفانه مثل همیشه بعضی ها باز پرچمدار سامسونگ را بزرگنمایی کردند که به هیچ وجه در آن حد نیست حتی با اینکه دریچه دیافراگم ادج۷ بازتر است ولی در کمال تعجب در محیط های تاریک عکس های پرمیوم روشن تر از ادج ۷ هستند

    پاسخ

    Alone Boy 1996 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۳

    داداش گرفتی؟؟؟
    من خودم فن سونی ام،من اصلا S7 ندارم.
    در ضمن چرا بحث بی خودی کنیم؟سونی تو زوم ضعیف هستش و الان داره عالی میشه
    در کیفیت رنگ ها همیشه سونی یک گام جلوتر از گلکسی ها بوده،ولی متاسفانه مردم رنگ های چشم نواز رو بیشتر از رنگ های طبیعی دوست دارن.

    در ضمن دریچه دیافراگم برای عکس های روشنتر با حداقل نویز هستش،اما کار ISO که سونی از اون استفاده میکنه صرفا روشن کردن عکس هاست که متعاقبا نویز رو بیشتر میکنه.
    اما ISO بیشتر در گوشی های سونی در محیط های کم نور باعث میشه عکس های روشن و خوبی رو بگیرید اما از شفافیت و شارپنس عکس کاسته میشه و F کمتر هم برای کمتر کردن نویز هستش نه روشن تر کردن
    پس سونی در محیط های کم نور عکس های روشن تری رو میگیره و سامسونگ تاریک تره
    اما اگر بحث کیفیت باشه سامسونگ و حتی ال جی در محیط کم نور کیفیت خوبی ارائه میدن اما تاریک هستن.

    پاسخ

  9. من يه مجله مي خوندم در مورد پلي استيشن كه مدير قسمت كنسول پلي استيشن گفته بود كه هر مدل نسبت به مدل قبلي پيشرفت قابل توجهي داره و ما الان از لحاظ علمي و فني تا حدي هستيم كه مي تونيم همين الان پلي استيشن ١٠رو معرفي كنيم با همون پيشرفتي كه هر مدل نسبت به مدل قبل داره .يعني اختلاف كيفيت و از نظر فني بين پلي استيشن ١٠ با ٤ فاحش هست و ما توانايي اين كار داريم(مثلا كسي فكر نمكرد صفحه ي ۴kرو سوني يه دفعه به كار ببره،حتي سامسونگ مي خواست اين كار براي s7 انجام بده اگه يادتون باشه ولي نتونست و منصرف شد) ولي اين سياست سوني هست كه هر سال به همون اندازه ي نياز ارتقا بده.حالا در مورد دوربين هم به نظرم همين سياست رو تو گوشي هاش داره .الان رنگها رو بسيار خوب و با كيفيت تر از قبل ثبت مي كنه و ديگه كسي نمي تونه بگه رنگها مرده هستند و دوربين اين گوشي نسبت زد٥ خيلي پيشرفت كرده ولي كماكان زوم كه مي كني تو عكس و بخصوص لحظه ي فيلمبرداري با افت كيفيت رو به رو مي شيم.خوب لعنتي يه دفعه بتركون ديگه چي مي شه آخه.فكر كنم تيم فوتبالشونم الان بتونه بارسا و رئال رو بزاره رو بايرن و يووه و لوله كنه ولي اين كار رو فعلا رو نمي كنند

    پاسخ

  10. از مدير سايت خواهش ميكنم متني كه تو سايت gsmarena در مورد اكسپريا xگذاشته شده رو ترجمه كنيد و به همراه تصاوير گرفته شده با دوربين اين گوشي رو با سايز اصلي تو سايت خوبتون قرار بديد ممنون.

    پاسخ

    Premium گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۱۰

    تو عكس دوم وسط تصوير اونكه چتر آبي داره معلوم نيست داره ميره يا داره مياد،عقب جلوش معلوم نيست.

    پاسخ

    hamedevil4 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۱۱

    چرا معلومه ایشون اسمش لواژیکوا هست باردار و دو بچه در راه داره داره سریع میره به شوهرش بگه دیدی چقدر معلوم بود

    پاسخ

  11. در مجموع خوبه اما کماکان نویزش زیاده

    پاسخ

    komeyl4631 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۳۴

    از دوربین گوشی های هوشمند با این اندازه ی لنز هاشون توقع بیشتر از این رو نباید داشت. نباید با دوربین های حرفه ای مقایسه کرد. فقط از هر نسلی به نسل دیگه میتونن تغیرات جزئی بدن و عددو ارقامو بالا پایین کنن. دورین های گوشی های هوشمند به نظرم به حد اشباع رسیدن.

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۳۴

    بنظر من کیفت عکس ها واقعا برای دوربینی با این اندازه ی پیکسل ها بسیار عالیه بلاخره از دوربین یک گوشی نباید انتظار یک دوربین DSLR را داشت

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۱

    کیفیت در حد گوشیهای ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی هم نیست dslr پیشکش

    پاسخ

    حسین گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۴۹

    این چیزیه که تو ذهنت جا انداختن و خودت نمیتونی واقعیتو ببینی، سعی کن باچشمای خودت ببینی و نظر بدی نه اینکه بقیه برات جا بندازن :)) lol

    پاسخ

  12. بزرگترین اشتباه سونی اینه که فاصله معرفی و عرضه محصولاتش زیاده.
    پرچمداران بقیه شرکتا یک ماه نیس معرفی شدن و در دسترس هم هستن. ولی سونی ……
    انصافا کیفیت محصولات خیلی خوبن و اگر زود عرضه بشن فروش خیلی بهتری رو تجربه میکنن.
    نمیدونم تا کی این موضوع رو باید ادامه بده…؟

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۰

    خب برا زد ۳ دو سیم و زد ۲ اندروید ۶ اومد
    از این به بعد یه عده بیان بگن کاش آپدیت نمیکردم
    یه عده هم بیان بگن برا ام ۴ آکوا کی میاد

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۴۲

    من m4 aqua دارم فعلا هم که دارم ازش استفاده می کنم مشکل خاصی هم نداره آبدیتم هر وقت خواست بیاد . قرارم نیست با مارمشلو موشک هوا کنم که حالا ببینم کی میاد . فقط یه جیی سونی بدقولی کرد و زمانیکه من اس پی داشتم گفت بهش کیت کت رو میده و نداد . و یه مشکلی هم که داشت اندروید ۴٫۳ رو که به اس پی داد گوشی رو تبدیل به فاجعه قرن بیست و یک گرد البته بعدش سه تا اصلاحیه داد و درستش کرد ولی چه سود که خیلیا به همین دلیل از اون گوشی زده شدند

    پاسخ

    LORD Z3 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۴۵

    سلاطین سری X
    بی صبرانه منتظر اومدنش هستیم

    xperia m4 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۹

    برا ام ۴ کی میاد ، خخخخ

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۲۴

    لطفا جواب بدین جنس بدنه هر سه خانواده X فلزی هستن یا فقط X performance فلزی هستن؟ جنس X و XA جنس بدنه فلز شیشه هست؟ یا پلی کربنات شیشه یا کلا پلی کربنات

    پاسخ

    Shahin. گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۱۰

    بدنه x performance از جنس فلز برس خوردس بدنه x فلز تخته بدنه Xa تلقه همشون درجه یکن

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۲۷

    آقا برید عکس های گوشی هواویی p9 ببینید که دوربین دوگانه روش هست مال شرکت سونی هست که تحت لیسانس یه شرکت معتبر آماده پردازش شدند.. فوق‌العاده کیفیت عکس ها نویز در حد هیچ.. فقط برید نگاه کنید تا متوجه انقلاب عکاسی باشین

    پاسخ

    فرود اشرفی گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۵۷

    ناموسا برین اندروید۶ سونی رو با سامسونگ مقایسه کنید خدایی همون طور خودتون میگید پر از باگ هستش برین مقایسه کنید ببینید چی میبیند فقط واقعا ناراحت شدم خودشو مسخره کرده خدایی این که اندروید نیس داده واستون به خدا این باگدیته اسمش

    پاسخ

    hamedevil4 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۰۷

    دو مورد شما قرار بود عکس بزاری چی شد استاد
    مگه شما مقایسه کردی که کی گی پر باگه
    شما عکستو بزار بعد فرود بیا خخخخخخخخخ

    پاسخ

    Shahin. گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۱۳

    آره باو چی میگی اوسکول کم باگ ترین آپدیتو سونی داده مال سامسونگم که خدای باگه سونی الان جدیدا قابلیت لرزشگیر حرفه فیلم برداریو به گوشی های قبلی داده

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۲

    مگه تو گوشی سونی را از نزدیک دیدی که بدانی اندروید ۶ سونی چطور است! !!!؟؟؟نه ن اموسن تا حالا گوشی سونی را دیدی یا فقط توسط عده ای کلاهبردار اجیر شدی تا اینجا دروغ پردازی کنی!!!!؟؟؟

    پاسخ

    javad گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۱

    پسر عموم بخاطر همین اندروید ۶ مزخرف سامسونگ گوشیشو(اس۶) فروخت.بخاطر باگدیته! سامسونگی که شما طرفداریشو میکنی.اصلا حرف مفت تو این سایت تمومی نداره.

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۹

    اینم بگو تنها گوشیهای سونی بود لو نرفتن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here