دو هفته پس از گرد و خاک در MWC، کسب تأییدیه FCC برای یک گوشی هوشمند از سونی.

14
۷,۷۴۹

یک گوشی هوشمند برایِ اینکه به دنیا شناخته شود باید مراحل بسیار زیادی را پشت سر بگذارد. ابتدا و در بدو اَمر باید یک ایده برایِ ساخت گوشی هوشمند در میان باشد، سپس تیم طراح گوشی باید به فکر طراحی ظاهری و قطعات داخلی باشند. پس از این مرحله گوشی به مرحله تولید آزمایشی میرسد. در این مرحله و پس از تست هایِ درون سازمانی، گوشی برایِ تست به نقاط مختلف دنیا فرستاده میشود.

پس از تست شدن گوشی توسط تیم هایِ مختلف فنی در اقصا نقاط دنیا، نوبت به گرفتن تأییدیه ها و مجوزهایِ لازم برایِ ورود به بازارهایِ جهانی میرسد. اینجا دقیقاً جایی است که دیگر یک گوشی هوشمند از مرحله آزمایشی به مرحله بعد، که مراحل ابتدایی برایِ ورود به بازارهایِ جهانی است وارد میشود و خود را برایِ جهانی شدن و معرفی به جهانیان آماده میکند.

بعضاً کمپانی هایِ سازنده گوشی هایِ هوشمند تأییدیه ها و مجوزهایِ لازم را قبل از معرفی یک گوشی هوشمند به ثبت میرسانند، تا پروسه ورود به بازار با سرعت بسیار بالاتری انجام بگیرد. اما بعضاً هم پیش می آید که یک گوشی هوشمند پس از معرفی تأییدیه هایِ مذکور را دریافت میکند و خود را برایِ ورود به بازارهایِ جهانی آماده میکند. در بعضی موارد نیز تأییدیه صادر میشود، اما بسیار از آن محافظت میشود تا اطلاعات گوشی هوشمند لو نرود.

این موضوع میتواند 2 دلیل صریح داشته باشد. یا کمپانی مذکور دوست نداشته است با لو رفتن تأییدیه هایِ مذکور محصول انقلابی خود را پیش از معرفی به نحوی در رسانه ها درز دهد؛ یا اینکه در نظر دارد یک محصول را معرفی و پس از مدتی در بازارهایِ جهانی عرضه کند. بدین ترتیب معمولاً پس از معرفی یک گوشی هوشمند، کمپانی ها اقدام به دریافت تأییدیه هایِ لازم میکنند یا تأییدیه هایِ دریافت شده را منتشر میکنند.

اکسپریا XZ Premium محصول انقلابی سونی در کنگره جهانی موبایل امسال بود، که نه طرفداران سونی و نه اصحاب رسانه انتظار معرفی آنرا در مراسم 2 هفته پیش نداشتند. این گوشی هوشمند آنقدر از زمان خود جلوتر بود که حتی موفق شد پس از مدت ها جایزه بهترین گوشی هوشمند کنگره جهانی موبایل را نیز از آنِ خود کند.

علی ایحال، به نظر میرسد بیش از هر زمانی به انتشار جهانی گوشی اکسپریا XZ Premium نزدیک باشیم. ساعاتی پیش سندی به بیرون درز پیدا کرده است که به ما نشانه هایی از گرفتن تأییدیه FCC برایِ گوشی محبوب و مورد انتظار اکسپریا XZ Premium میدهد. همانطور که اشاره شد، گرفتن این تأییدیه به منزله آماده بودن این گوشی هوشمند برایِ ورود به بازارهایِ جهانی است.

سونی هیچگونه زمان دقیقی را برایِ عرضه گوشی اکسپریا XZ Premium اعلام نکرده است، اما میتوانیم انتظار داشته باشیم که در فاصله ماه آوریل تا ژوئن سال 2017 میلادی این گوشی هوشمند به صورت جهانی عرضه شود. اکسپریا XZ Premium یکی از مورد انتظارترین گوشی هایِ دنیاست، که در طی همین 2 هفته از تاریخ معرفی اش عاشقان و دل باختگان بسیار زیادی پیدا کرده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

14 دیدگاه ها

  1. این گوشی آخرت تکنولوژی هست ولی به نظر من اگر x 2017 رو میزد ارزش خرید خیلی بیشتری داشت.
    من شخصاً به صفحه ۴k تو سایز کوچیک اعتقاد ندارم. میدونم خیلی عالی ولی واقعاً نیازی بهش نیست و قیمت گوشی رو حدود ۴۰۰،۵۰۰ تومن زیاد می کنه hdr هم خیلی خوب ولی کسی که با صفحه x یا xz کار کرده باشه میبینه انقدر با کیفیتن که نیازی به hdr. نباشه البته برای کسایی که مشکل مالی ندارن این گوشی فوق‌العادس.

    پاسخ

  2. سلام .من x رو از دیجی کالا سفارش دادم به زودی به دستم میرسه .از نظرات دوستان به خاطر راهنمایی به من متشکرم.امیدوارم خوب باشه

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۶

    سلام بهترین کار رو کردی.
    در واقع x همون xz با پردازنده ضعیف تر و بدون لرزشگیر ۵محوره هست و با ارزش ترین گوشی دنیا نسبت به قیمتش هست.
    تنها رقیب این گوشی که ارزش خرید فوق‌العاده ای داره گوشی mi5s شیائومی است که از لحاظ دوربین و کیفیت ساخت کمی پایین تره ولی پردازنده اسنپ۸۲۱ و رم۴ ارزش خرید بالایی بهش داده.

    پاسخ

  3. آیا درسته که XZ PREMIUM از ۵G پشتیبانی میکنه؟ مثلا یکسال دیگه که فناوری ۵G رایج شد، با یه آپدیت نرم افزاری، گزینه ۵G به گوشی بیاره تو قسمت mobile network??? 😐

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۶

    فناوری ۵G
    خیر – چون مودم به کار رفته CAT 16 هست و بر اساس LTE-A کار میکنه
    تنها مودم که از فناوری ۵G ساپورت میکنه فعلا X 50 کولکام هست

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۷

    سونی تو معرفی گفت برای اولین بار ۵g در گوشی استفاده شده.

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۰

    بنده خودم مراسم معرفی انلاین تو youtube نگاه کردم
    سونی تو مراسم اعلام کرد مودم CAT 16 حرکتی مثبت به سمت فناوری ۵G هست
    کجا سونی گفته که این مودم از فناوری ۵G پشتیبانی میکنه ؟؟:|
    کوالکام تنها یک مودم با فناوری ۵G ساخته که اسمش اسنپدراگون X50 هست که اعلام کرده تا سال ۲۰۱۸ وارد بازار نخواهد شد

    https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/modems/5g/x50

    پاسخ

  4. دوستانی که اکسپریا ایکس دارن
    چه مدل هنذفری همراه گوشی هست
    خواهشنا جواب بدین شنبه میخوام یکی بخرم
    یه کلیپ دیدم از این مزخرف های که سرشون تخت بود هست بگین که واقعیت نداره حداقل MH750 روش هست

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۱

    هنذفری داخل جعبه سونی X از نوع MH410c هست
    بهتون توصیه میکنم با هنذفری MH 750 و MH 410c خودتون محدود نکنید
    اگه واقعا میخواهید از موزیک با کیفیت بالا لذت ببرید ایرفون ها MDR-EX750ap تهیه کن تا لذت واقعی موزیک بیشتر درک کنی 🙂

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۸

    برو یه nc31بخر ببین چیه. تازه mh750هم ۳۰تومنه یدونه بخر

    پاسخ

  5. قیمت میتونه منو از خریدش منصرف کنه
    ببینیم چند میده به ایران چقدر این نمایندگیهای دلسوز ملت میکشن روش ۴۰۰ تومن هم به عنوان کارت هدیه میکشن روش بعد تحدید میکنن که فقط یک هفته فرست دارید بخرید کارت ۴۰۰ ببرید بعدش میشه ۳۰۰ دوهفته بعد ۱۵۰ بد هم صفر تومن هدیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here