رسمی: کوالکام از چیپست اسنپدراگون 855 به صورت نهایی پرده برداشت

4
۳,۹۴۸


خبرهای چیپست های پرچمدار کوالکام، همیشه جذاب و خواندنی بوده است. چرا که این چیپست ها معمولا در بهترین گوشی های بازار مورد استفاده قرار میگیرند و ویژگی های ذاتی آنها به نوعی ویژگی های اصلی پرچمداران اندرویدی را تشکیل میدهند. کوالکام هر سال یک نسل جدید از چیپست های سری 800 را عرضه میکند که برای سال 2019، چیپست اسنپدراگون 855 مورد استفاده شرکت ها قرار میگیرد.

کوالکام امروز به صورت رسمی، از چیپست اسنپدراگون 855 رونمایی کرد. در حالی که قبلاً گفته شده بود که نام اسنپدراگون 8150 برای آن انتخاب خواهد شد، اما کوالکام امروز با همان نامی که در ابتدا انتظار میرفت، یعنی اسنپدراگون 855 از آن رونمایی کرد. اسنپدراگون 855 از معماری 7 نانومتری بهره میبرد که کوالکام بر روی ویژگی های خاصی در این چیپست تمرکز داشته است.

کوالکام در اسنپدراگون 855 از پردازنده ای 8 هسته ای با چینش 1+3+4 استفاده کرده است. در این چیپست کوالکام بر روی ویژگی هوش مصنوعی تمرکز ویژه ای داشته و به گفته سازنده، قدرت هوش مصنوعی در اسنپدراگون 855 تا 3 برابر نسل قبلی یعنی اسنپدراگون 845 خواهد بود.

در مورد چیپست اسنپدراگون 855، همه انتظار بهره مندی از مودم 5G را داشتند. با این حال کوالکام این چیپست را به صورت پیش فرض با مودم X24 که یک مودم نسل چهارم است ارائه کرده اما یک آپشن خاص برای سازندگان در نظر گرفته که میتوانند این چیپست را با مودم X50 نیز سفارش بدهند. در واقع اسنپدراگون 855 در دو مدل با شبکه های 4G و 5G در دسترس سازندگان قرار خواهد گرفت.

در اسنپدراگون 855 برخی ویژگی های ذاتی دیگر نیز قرار گرفته که مهمترین آن، پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک است که کوالکام به صورت اختصاصی و با نام Qualcomm 3D Sonic برای این چیپست در نظر گرفته است. اسنپدراگون 855 همچنین از ویدئوهای 4K HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز برای ضبط پشتیبانی میکند که کوالکام حتی این قابلیت را با 25 درصد مصرف انرژی کمتر به انجام خواهد رساند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

4 دیدگاه ها

  1. خیلی خوبه مشخصات اما اگه مودم ۵G استفاده کنه اگه قرار یه گوشی بخری هزینه زیادی بکنی بهتر گوشی بخری که تا چند سال نیاز روز از لحاظ سخت افزاری و پشتیبانی ساپورت کنه.
    در هر صورت ما که پول خرید این گوشی با این قیمت دلار نداریم مگه اینکه دلار بیاد برای همون ۳-۴ تومن قبلی

    پاسخ

  2. مشخصات XZ4 از منبع سایتهای آلمانی که نمیشه اینجا لینک بزارم:
    اسنپ ۸۵۵ با ۵G و ۶ گیگ رم و حافظه های داخلیه ۶۴ و ۲۵۶ گیگ.صفحه نمایش ۶/۵۵ اینچ.ضخامت گوشی ۸/۹ و ظرفیت باطری ۳۹۰۰ .
    گفته شده این شایعه هست که صفحه نمایش از ال جی باشه.

    پاسخ

  3. قطعاً گوشی بعدی سونی هم ۵G هست

    پاسخ

    arvin393 گفته:
    ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۰۹

    بهتره اینجوری بگی،قطعا گوشی تک سیم بعدیش نسل پنج و گوشی دو سیمکارتش نسل ۴ خواهد بود، همون بلایی که سرما اورد تو z5p، من نسخه دو سیم رو گرفتم بعد از مدتی فهمیدم۴g+ فقط تو نسخه تک سیم هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here