کوالکام از چیپست جدید اسنپدراگون 865 و 765 رونمایی کرد

1
۵۷,۹۶۳

در روز سه شنبه شرکت آمریکایی کوالکام به رسم هر ساله و در مراسمی به نام Tech Summit از پردازنده های جدید خودش برای سال 2020 میلادی رونمایی کرد. در روز اول این مراسم، این سازنده از دو چیپست مجهز به پلتفرم ماژولار رونمایی کرد. پردازنده اسنپدراگون 865 که جانشینی بر مدل موفق سال گذشته یعنی 855 است و در این میان، پردازنده اسنپدراگون 765/765G که چیپست های جدیدی هستند و به صورت پیشفرض به مودم های 5G مجهز شده اند.

مدل ماژولاری که توسط این شرکت معرفی شده است قادر است تا با استفاده از ابزاری اختصاصی، این قدرت را به سازندگان بدهد تا بتوانند از تکنولوژی 5G ساخته خودشان و به صورت یک ایمپلنت درون این پردازنده استفاده کنند.

پردازنده اسنپدراگون 865 می تواند به مودم اختصاصی این شرکت یعنی اسنپدراگون X55 مجهز شود که نسبت به مدل قبلی یعنی X50 قوی تر بوده و بر روی کاغذ سرعت دانلود و آپلود سریع تری داشته و حتی می تواند از شبکه های SA/NSA و هر دو باند فرکانسی mmWave و Sub-6 GHz نیز پشتیبانی کند.

در کنار معرفی از پردازنده پرچمدار این شرکت، از اسنپدراگون 765G نیز رونمایی شد که به مودم داخلی 5G مجهز شده است اما اطلاعات تکمیلی این پردازنده تا دو روز دیگر اعلام خواهد شد.

کوالکام از چیپست جدید اسنپدراگون 865 و 765 رونمایی کرد

شرکت کوالکام همچنین دست به معرفی سنسور جدید اثر انگشت درون صفحه خودش به نام 3D Sonic Max زد که نام آن شباهت جالبی به بازی قدیمی شرکت سگا دارد! این سنسور جدید اثر انگشت فضای بزرگتری را نسبت به مدل های قبلی در بر گرفته و می تواند همزمان از دو انگشت پشتیبانی کند و به گفته شرکت کوالکام سرعت بازگشایی قفل صفحه نمایش گوشی با این سنسور افزایش یافته است.

بزرگ شدن ناحیه تشخیص اثر انگشت و افزایش سرعت و دقت آن خبر خوبی است. گوشی سامسونگ گلکسی S10 از سنسور التراسونیک سه بعدی فعلی شرکت کوالکام استفاده می کند و می بینیم که در اکثر مواقع باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از آن به کندی انجام شده و دقت آن اصلا خوب نبوده و کاربران از این مورد شاکی هستند. نیازی به اشاره نیست که در صورت استفاده از محافظ صفحه نمایش، این مشکلات تشدید می شوند.

منتظریم تا ببینیم که گوشی سامسونگ گلکسی S11 از تکنولوژی جدید اثر انگشت شرکت کوالکام استفاده خواهد و یا سامسونگ تصمیم می گیرد تا خودش اقدام به ساخت یک حسگر درون صفحه نمایش نماید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

  1. عاشق مشخصات این پردازنده های بی رقیب شدم پردازنده های دراگون ساخته شدن برای پودر کردن پردازنده های چرت و بدرد نخور مدیاتک و هگزینوس
    البته تو عملکرد واقعی والا کاغذبازی پیش کش
    انشا…سونی هم امسال از این پردازنده های مثال زدنی استفاده کنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here