سازنده 3D Creator از پشت پرده این قابلیت جذاب در گوشی های اکسپریا میگوید.

9
۷,۰۶۵


یکی از قابلیت های جذاب که سونی برای اولین بار در اکسپریا XZ1 از آن استفاده شد، قابلیت 3D Creator است. این قابلیت با به روزرسانی اندروید 8.0 به اکسپریا XZ Premium نیز راه پیدا کرد و احتمالاً در آینده شاهد استفاده از آن در گوشی های بیشتری خواهیم بود.

این ویژگی میتواند هر جسمی را به صورت سه بعدی به تصویر بکشد. از این قابلیت حتی برای ثبت سه بعدی چهره انسان نیز میتوان استفاده نمود. استفاده از این فناوری بدون تردید هزینه ی گزاف و هزاران ساعت وقت برای سونی خرج داشته است. سونی امروز مصاحبه ای خواندنی با یکی از سازندگان این ویژگی، آقای Lars Novak مصاحبه ای تدارک دیده که در ادامه آن را میخوانید.


قابلیت 3D Creator چیست؟ 

این قابلیت، یک راه جدید برای استفاده از اسمارت فون ها می باشد. با استفاده از آن، می توان صورت و سر انسان و اجسام مختلف را اسکن کرد و از آن یک مدل سه بعدی ساخت و سپس آن را با دوستان خود اشتراک گذاری نمود.


ایده ی ساخت 3D Creator از کجا سرچشمه گرفته است؟

ایده ی اولیه ی ساخت این فناوری از آن جا به وجود آمد که قصد داشتیم تا به کاربران خود این امکان را بدهیم تا بتوانند از اشیای خاطره انگیزه اطراف خود و افراد موردعلاقه ی خود، خاطرات بهتری را بسازند. از این نقطه ی شروع، ما آغاز به ساخت این قابلیت کردیم و سعی کردیم تا آن را به شیوه های جذاب در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهیم.


چه مدت فرآیند ساخت 3D Creator به طول انجامید؟

چهار سال از زمان آغاز ایده


در حال حاضر کاربران اکسپریا با استفاده از 3D Creator چه قابلیت هایی را تجربه خواهند کرد؟

جذابیت 3D Creator این است که استفاده از آن بسیار ساده می باشد. بنابراین، شما می توانید در کمتر یک دقیقه از یک جسم مدل سه بعدی بسازید. پس از آن هم شما می توانید آن مدل ساخته شده را ویرایش نمایید و سپس آن را در شبکه های اجتماعی یا در دستگاه های پشتیبانی کننده از واقعیت افزوده استفاده نمایید.

علاوه بر این، شما می توانید از پرینترهای سه بعدی برای پرینت مدل سه بعدی ساخته شده به وسیله ی گوشی خود استفاده نمایید. همچنین، شما می توانید فایل اسکن سه بعدی خود را برای همکاران ما در وبسایت ها ارسال نمایید تا محصول موردنظر خود را به صورت سه بعدی و پرینت شده دریافت نمایید.


آینده ی این فناوری به کجا خواهد رسید؟

صنعت گیمینگ در حال حاضر جذاب ترین بخش برای من می باشد. علاوه بر این که شما می توانید در بازی ها به سادگی شخصیت سازی کنید، می توانید در این نوع بازی ها برای پیشرفت بازی از اسکن اجسام واقعی استفاده نمایید. برای نمونه،در صورتی که در قسمتی از بازی هستید که لازم است یک در را باز کنید، با استفاده از قابلیت اسکن سه بعدی، یک کلید را اسکن کرده و سپس قسمت بعدی بازی را انجام دهید. یا در یک بازی دیگر، مثل Sims، شما می توانید تمامی اجسام درون خانه ی خود را اسکن کرده و سپس در بازی از آن ها به صورت مجازی استفاده نمایید. البته این تنها آغاز ماجراست و امکاناتی که اسکن سه بعدی در اختیار کاربران قرار می دهد، بی پایان است. تصور کنید که تمامی قابلیت هایی که ثبت تصویرهای دو بعدی در اسمارت فون ها وجود داشته است، امکان پیاده سازی در قابلیت اسکن های سه بعدی را دارا می باشد.


شما چه پیشنهادی برای اسکن سه بعدی بهتر برایمان دارید؟

برای این که بهترین نتیجه را دریافت کنید، سعی کنید که از محیط مناسبی برای اسکن کردن اجسام استفاده نمایید. برای نمونه، تلاش کنید محیط دارای نور کافی باشد و در عین حال هم از نور بیش از حد، همانند نور خورشید، پرهیز کنید تا بتوانید بهترین اسکن را دریافت کنید.

دومین نکته ی مهم برای عملکرد مناسب این قابلیت، حفظ ساختار جسم موردنظر در زمان اسکن می باشد. برای نمونه، در صورتی که در حال اسکن کردن یک لیوان باشید مشکلی نخواهید داشت اما اگر بخواهید از حیوان خانگی خود اسکن سه بعدی تهیه کنید، در صورت حرکت و تغییر حالت حیوان شما نتیجه ی مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. بنابراین سعی کنید تنها زمانی که حیوان خانگی شما خواب است این کار را انجام دهید. علاوه بر این ها، داشتن تمرین و تکرار استفاده از این قابلیت عملکرد شما را بهبود می بخشد.


از دید شما، در حال حاضر بهترین قابلیت اکسپریا چیست؟ آیا Motion Eye™ camera مد نظر شماست؟

دستگاه های اکسپریا سه مزیت بزرگ دارند. نخستین آن ها، قابلیت Motion Eye™ camera است که نقش مهمی را در کاهش rolling shutter effect در عکس ها دارد که باعث می شود تا کاربر تصویری بسیار نزدیک به واقعیت را ثبت کند. دومین مورد، Time of Flight است که به کاربر امکان سجنش فاصله ی حدودی اجسام را می دهد. آخرین مورد، CPU/GPU قدرتمند استفاده شده در این گوشی ها می باشد که امکان اجرای الگوریتم در فریم ریت 30 فریم بر ثانیه را به ما مید هد.


در حال حاضر مشاهده می کنیم که واقعیت افزوده در دنیای گوشی های هوشمند درحال تجدید حیات است. شما فکر می کنید که صنعت واقعیت افزوده به کدام سمت می رود؟

ما بر این باور هستیم که واقعیت افزوده ای که در حال حاضر در حال استفاده می باشد، تنها آغازی برای یک دستاورد بسیار بزرگ تر می باشد.

هرچه که توان دستگاه ها افزایش می یابد، الگوریتم های پیشرفته ی بیشتری توانایی اجراشدن بروی دستگاه ها را دارند که در نتیجه به این معنا خواهد بود که ما می توانیم سرویس های بهتری را به کاربران اکسپریا عرضه کنیم.

تنها تصور ماست که می تواند محدودیتی را برای آن ایجاد کنید. ما می توانیم به کلی دنیای حقیقی و مجازی را به یکدیگر پیوند دهیم و تمامی سرویس های موجود را تجربه کنیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

9 دیدگاه ها

  1. سونی همیشه ابداع می‌کنه بقیه هم کپی، متاسفانه این چین همه رو با کپی ورشکسته می‌کنه ۴ سال وقت گذاشتن اینا میبرن کپی می‌کنند میدن مفت

    پاسخ

  2. کسی تونسته از برنامه درست استفاده کنه
    من که نتونستم یه اسکن دقیق باهاش درست کنم

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۰

    اره، مخصوصا برای سر و صورت آسونه، برا شی ی کم سخت میشه ولی همون ۴بار اول سخته کلا بعدش روون میشه ادم

    پاسخ

  3. مهدی حسینی
    نسخه جدید لانچر اومد
    نسخه بتای اون شماره ساخت اون رفته بالا جدید تر اومده
    ولی برای گوشی های ۲۰۱۶ به پایین است
    برای پرمیوم و xz1
    نصب نشد

    پاسخ

  4. قابلیت بسیار جالبیه و صد درصد ساختنش کار سختیه
    ولی چطور هست که هواوی هم یک نمونه مشابه دقیقا با همین اسم در میان رده اش قرار داده؟!! دقیقا همین کار رو با انیموجی اپل و قابلیت اسکن چهره اش انجام داد!! در فاصله حداکثر ۲-۳ ماه بعد از معرفی این دستگاه ها!

    برای ۳D Creator احتمال میدم که با یکسری ابزار دیکامپایل کردن تونستن به کد های این برنامه دست پیدا بکنن و با یکسری تغییرات کوچیک عرضه کردن! این مورد تا حدودی شدنیه

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۳

    خب چینی ها ک کارشون همینه کلا، ولی درمورد اپل نفهمیدم چی گفتین، اپل که انیموجیش با سنسورهای تشخیق چهرش هست ربطی به ۳D CREATOR نداره، البته میگم منظورو درست متوجه نشدم

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۲

    انیموجی و Face ID قابلیت های جدید آیفون X هستن و ۳D Creator هم قابلیت جدید XZ1 سونی

    اما هواوی دو تا از میان رده هاش یکیش به قابلیت مشابه Face ID و انیموجی مجهز شد یکی دیگه هم یک اپ بنام ۳D Creator داره که اکثر قابلیت های ۳D Creator سونی مثل ساختن استیکر و… هم توش وجود داره!! (البته ۳D Creator ممکنه در گوشی اول هواوی هم موجود باشه چون اون جدیدتره بررسی نشده که داره یا نه)

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۲۹

    سلام.اوایل ک این نرم افزار برای دانلود قرار گرفت،سایت اکسپریان و حتی یکی۲سایت دیگه اعلام کردن این برنامه روی ۱سری از گوشیهای غیر از سونی هم میتونه اجرا بشه و ب کاربرها پیشنهاد دادن نصب کنید شاید شانستون گرفت و روی گوشیتون کار کرد!

    Omids7 گفته:
    ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۰۹

    اهان فهمیدم ، این چینی ها هم شورشو در اوردن!

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here