سامسونگ از چیپست 7 نانومتری Exynos 9825 رونمایی کرد

0
۲۳,۷۱۵

تنها چند ساعت باقی مانده به مراسم رونمایی از پرچمدار بعدی کمپانی سامسونگ یعنی گلکسی نوت 10 و این غول تکنولوژی کره ای به تازگی از چیپست 7 نانومتری جدید خود یعنی Exynos 9825 رونمایی کرد. این چیپست بر مبنای پروسه ی اشعه ی ماوراءبنفش توسعه یافته است و یک به‌روزرسانی برای چیپست Exynos 9820 به شمار میرود که از پردازنده گرافیکی سریع تر Mali-T76 MP12 نیز بهره میبرد.

این پلتفرم اولین نمونه از چیپست های تلفن های هوشمند است که با استفاده از تکنولوژی پردازشی اشعه ماوراءبنفش توسعه یافته است، گرچه این پلتفرم اولین نمونه ی 7 نانومتری در این صنعت نیست (تراشه 9820 بر اساس لیتوگرافی 8 نانومتری LPP توسعه یافته بود). سامسونگ اعلام کرد که تراشه ی 9825 تجربه ی گیمینگ بهتر و پرفورمنس گرافیکی قوی تری را در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی به ارمغان خواهد آورد. این یعنی چیپست جدید سامسونگ بیشتر به منظور بهبود در مصرف انرژی بهینه سازی شده است و قرار نیست شاهد پیشرفت چشمگیری در امتیازهای بنچمارک ها باشیم.

خوشه های پردازنده مرکزی (CPU) بدون تغییر باقی مانده اند؛ دو هسته ی قدرتمند M4 Cheetah، دو هسته ی متوسط Cortex-A75 و 4 هسته ی کم مصرف از نوع Cortex-A55. سامسونگ هیچ اشاره ای به میزان فرکانس هر کدام از این خوشه ها نکرد، بنابراین ما مطمئن هستیم که سرعت هسته های پردازنده نیز بدون تغییر باقی مانده است.

مودم LTE به کار رفته در این چیپست، Shannon 5000 نام دارد که از استاندارد دانلود Cat.20 و همچنین استاندارد آپلود Cat.13 برخوردار می‌باشد. اما اتصال به شبکه ی 5G تنها زمانی امکان پذیر است که این چیپست با مودم اختصاصی 5G سامسونگ یعنی Exynos Modem 5000 همراه شود که انتظار میرود در گلکسی نوت 10 پلاس 5G شاهد حضور این مودم باشیم.

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here