سامسونگ از گوشی های میان رده گلکسی A52 و A52 5G در کنار گلکسی A72 رونمایی کرد

0
۱۶,۲۷۲

چندی پیش غول تولید کننده تلفن های همراه کره ای اقدام به معرفی سری جدید از گوشی های پایین رده خانواده A کرده بود که گوشی های گلکسی A32 و A02 جزو همین دسته بودند و اکنون وقت آن رسیده بود تا کره ای ها محصولات جدیدشان را در دسته میان رده ها نیز معرفی نمایند. به همین جهت ، این شرکت از دو گوشی گلکسی A52 و A72 نیز رونمایی کرد که هدف این محصولات سرگرم کردن کاربر در کنار دارا بودن قابلیت های تمام جانبه است.

در این میان گوشی گلکسی A52 در دو پیکربندی 4G و 5G به فروش خواهد رسید که مطمئنا نسخه 4G ارزان تر خواهد بود و گوشی گلکسی A72 فقط در پیکر بندی 4G راهی بازار خواهد شد. بگذارید با یکدیگر نگاهی به این دو محصول بیاندازیم.

گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و A52 5G

گوشی سامسونگ گلکسی A52 کوچکترین مدل در بین این دو دستگاه بوده و به یک صفحه نمایش 6.5 اینچ تخت با وزن 189 گرم و باتری که می تواند تا دو روز با یکبار شارژ دوام بیاورد مجهز شده است.

نمایشگر این محصول با رزولوشن +1080p از نوع Super AMOLED بوده و نهایت نرخ تازه سازی فریم ها در نسخه 4G به 90 هرتز می رسد که این رقم برای مدل 5G حداکثر 120 هرتز است. در بالاترین میزان اسلایدر روشنایی صفحه نمایش ، پنل قادر به روشنایی 800 نیتی است که حتی می توان در زیر نور مستقیم خورشید نیز از گوشی استفاده کرد.

نمایشگر این دو گوشی توسط صفحه محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 پوشانده شده است و سایر اجزای این تلفن همراه هوشمند به گواهی IP67 تجهیز گردیده اند که این گواهی تضمین می کند گوشی در برابر نفوذ خاک و گرد و غبار و آب تا ارتفاع یک متری و به مدت 30 دقیقه محافظت خواهد شد.

سامسونگ از گوشی های میان رده گلکسی A52 و A52 5G در کنار گلکسی A72 رونمایی کرد

دوربین جاییست که سامسونگ تمام تمرکز خودش را بر روی آن گذاشته است. ماژول دوربین اصلی را یک سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 دریچه دیافراگم تشکیل می دهد. سامسونگ از تثبیت گر اپتیکال (OIS) و فناوری ترکیب پیکسل Tetra binning بر روی این محصول استفاده کرده است که نام دیگر فناوری Quad Bayer سونی می باشد. با فعال سازی این فناوری ، هر 4 پیکسل با اندازه 0.8 میکرومتر تبدیل به یک پیکسل خواهد شد. در حالت عادی ، نتیجه این کار تصاویری ترکیب شده با خروجی نهایی 16 مگاپیکسل است اما کاربر همچنان قادر خواهد بود تا تصاویر تمام رزولوشن 64 مگاپیکسلی را نیز با این گوشی هوشمند ثبت نماید.

حالت Night Mode نیز 12 فریم را با یکدیگر ترکیب کرده و یک خروجی روشن را تحویل می دهد که البته اندکی نویز در تصاویر دیده می شود. همچنین لرزشگیر اپتیکال به حالت شب کمک می کند تا از لرزش ناخودآگاه دست کاربر جلوگیری شود. دوربین اصلی همچنین قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه است.

پس از دوربین اصلی ، به دوربین زاویه عریض 12 مگاپیکسلی می رسیم که زاویه دید 123 درجه ای داشته و لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت را شامل می شود. در نهایت دو سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش پشتی دستگاه را تکمیل می کنند.

گوشی گلکسی A52 به یک باتری 4500 میلی آمپری و شارژر سریع 15 واتی درون جعبه مجهز شده است. این گوشی از شارژر سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می کند که بایستی جداگانه توسط کاربر خریداری شود. با در اختیار داشتن این شارژر ، باتری گوشی در نیم ساعت تا 50 درصد شارژ خواهد شد.

پردازنده اسنپدراگون 720G قدرت بخش نسخه 4G این گوشی بوده در حالی که نسخه 5G از سیستم روی تراشه اسنپدراگون 750G قدرت می گیرد. هسته های اسنپدراگون 750G یک نسل جدید تر بوده و چیپ گرافیکی Adreno آن قدرت بیشتری در اختیار دارد (علاوه بر اینکه نمایشگر از نرخ فریم 120 هرتزی پشتیبانی می کند). هر دو چیپست با فناوری لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده اند.

سامسونگ از گوشی های میان رده گلکسی A52 و A52 5G در کنار گلکسی A72 رونمایی کرد

اگر انتخاب شما مدل 4G باشد ، حافظه رم به صورت استاندارد 4 گیگابایت خواهد بود و امکان انتخاب حافظه های 6 و 8 گیگابایتی نیز میسر خواهد بود. مدل 5G تنها دو پیکربندی حافظه رم 6 و 8 گیگابایت را در اختیار مشتریان خواهد گذاشت. در هر صورت ، حافظه داخلی دستگاه 128 گیگابایت بوده و امکان خرید نسخه 256 گیگابایتی نیز میسر است. سامسونگ همچنین امکان درج کارت حافظه microSD را برای دستگاه جدیدش در نظر گرفته است.

گوشی گلکسی A52 با رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم عامل اندروید 11 عرضه خواهد شد که امکانات امنیتی Knox را نیز در اختیار خواهد داشت. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این دستگاه می تواند به عنوان بازگشای قفل نمایشگر با استفاده از چهره استفاده شود و سنسور اثر انگشت نیز زیر نمایشگر قرار گرفته است.

از نظر کاربرد مالتی مدیا ، این دستگاه دارای جک 3.5 میلی متری هدفون و اسپیکر های استریو است. اسپیکر های دستگاه از فناوری Dolby Atmos به ویژه با قابلیت Dolby Atmos for gaming نیز پشتیبانی می کنند.

سامسونگ گوشی گلکسی A52 و A52 5G را در چهار رنگ مشکی ، بنفش ، سفید و آبی به فروش می رساند. نسخه 4G با قیمت 350 یورو و نسخه 5G با قیمت 430 یورو / 400 فرانک به فروش خواهد رسید. این محصول از هم اکنون برای کشور انگلستان قابل پیش خرید خواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A72 دارای صفحه نمایشی بزرگتر با اندازه 6.7 اینچ و باتری 5 هزار میلی آمپری بوده و با این حال و بر خلاف اندازه بزرگ نمایشگر ، وزن دستگاه فراتر از 203 گرم نیست.

همچنین خبری از نسخه 5G برای مدل A72 نیست یا فعلا خبری از این نسخه نیست. این یعنی شما سخت افزاری مشابه نسخه 4G گوشی گلکسی A52 را در این محصول در اختیار خواهید داشت که شامل چیپست اسنپدراگون 720G می شود.

سامسونگ از گوشی های میان رده گلکسی A52 و A52 5G در کنار گلکسی A72 رونمایی کرد

نمایشگر Super AMOLED دستگاه با رزولوشن +1080p به نرخ تازه سازی 90 هرتز مجهز شده و نهایت میزان روشنایی آن 800 نیت است. سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز نمای جلویی دستگاه را تکمیل می کنند.

در گوشی گلکسی A72 شاهد استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به لنز تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری بدون افت کیفیت هستیم که دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر OIS است. سایر دوربین ها با مدل A52 یکسان است. همان دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار دوربین زاویه عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی. اما این بار خبری از سنسور تشخیص عمق در این دستگاه نیست.

این گوشی نیز به گواهی IP67 مجهز شده و هر دو دستگاه به شما اجازه می دهند تا از طریق بلوتوث به صورت همزمان به دو دستگاه متصل شوید. همچنین باز هم شاهد استفاده از جک 3.5 میلی متری صدا و اسپیکر های استریو مجهز به فناوری Dolby Atmos for gaming برای این گوشی نیز هستیم.

ظرفیت باتری بیشتر این محصول برای نمایشگر بزرگترش مناسب بوده و سامسونگ قول 2 روز استفاده مستقیم با یک بار شارژ سریع 25 واتی را به خریداران داده است.

هر دو گوشی به مدت 4 سال پشتیبانی وصله های امنیتی را دریافت خواهند کرد و تا سه سال آپدیت سیستم عامل برای آنها منتشر خواهد شد.

این گوشی بزودی و با قیمت 450 یورو / 420 فرانک در دسترس خواهد بود که این رقم برای نسخه دارای حافطه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است. همچنین امکان خرید نسخه 8/256 نیز امکان پذیر خواهد بود که باز هم شاهد استفاده از اسلات کارت حافظه microSD در این محصول هستیم.

نظر شما در رابطه با میان رده گران قیمت سامسونگ چیست؟

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here