سامسونگ در حال تدارک یک گوشی هوشمند تمام صفحه مانند Mi Mix Alpha

0
۲۱,۸۴۶

وقتی صحبت از نمایشگر گوشی های هوشمند به میان می آید، همه ما می دانیم که پنل های ساخت شرکت سامسونگ از نظر کیفیت و تکنولوژی همیشه در رده های بالا هستند، با این حال ، سامسونگ هیچگاه نخواسته تا خلاقیت را به سطح بالاتری برساند. اما به تازگی یک پتنت عجیب از شرکت Samsung Electronics منتشر شده که نشان می دهد افسانه ها حقیقت داشته و کره ای ها در حال تدارک یک گوشی هوشمند تمام صفحه و بدون پورت هستند.

وب سایت LetsGoDigital به تازگی این پتنت را منتشر ساخته است ، رسانه ای که اغلب در آن می توان طرح های کانسپت آرت از محصولات هوشمند و همچنین پتنت هایی که اخیرا توسط شرکت های مختلف تکنولوژی ثبت شده را مشاهده کرد. در این تصاویر می توانید چندین صفحه نمایش را دور و بر این دستگاه مشاهده کنید. هیچ پورت، دوربین یا دکمه فیزیکی در آن وجود ندارد. شرکت Samsung Electronics در ماه جولای سال 2020 این حق اختراع را در دفتر اتحادیه آمریکا ثبت کرده است. پس از اینکه این طرح در تاریخ 29 اکتبر به صورت عمومی منتشر شد ، کم کم شاهد حضورش در دیتابیس دفتر مالکیت معنوی جهانی یا همان WIPO نیز بودیم.

صفحه نمایش شفاف

صحبت از نمایشگر شد ، می توانیم در این تصاویر یک صفحه نمایش خمیده را مشاهده کنیم. هر چند ، پنل پشتی همچنان صاف است و در اطراف می توان گوشه های خمیده را دید. در ادامه ، صفحه نمایش از پشت و جلو با یک لایه شفاف پوشانده شده است. در این گزارش اشاره شده است که جنس این صفحه نمایش شفاف از “ماده اکریلکی” است. سایر اجزای صفحه نمایش هم به وسیله دور و اطراف و ستون های مخصوص پنهان شده اند.

این گوشی هوشمند یک طراحی کشویی دارد که ما را به یاد محصول قبلی شرکت شیائومی یعنی Mi Mix 3 می اندازد. زمانی که این کشو را باز کنید ، دوربین درون بدنه دستگاه دیده می شود. بخش بالایی دستگاه هم از تکنولوژی آبشاری بهره می برد و در نهایت گوشه های خمیده دستگاه یک بار دیگر ما را به یاد گوشی Mi Mix Alpha شیائومی می اندازد. گفته می شود که دوربین دو طرفه است یعنی یک یا چند دوربین در پایین و جلوی دستگاه قرار گرفته است ، بنابراین برای عکاسی سلفی و عادی تنها کافیست که گوشی را بچرخانید.

تمام این نوع سبک از طراحی باعث می شود تا یک گوشی هوشمند تمام صفحه در اختیار داشته باشید که نمایشگر کل آن را پوشانده است. علاوه بر این ، در این پتنت اشاره شده است که گوشی دارای یک دوربین جانبی مخفی شده در داخل نیز بوده و زمانی که کاربر با دستگاه کار می کند ، سایر ویژگی ها مانند سنسور اثر انشگت ، اسپیکر ها و سایر سنسور های مورد نیاز ، درون صفحه نمایش قرار گرفته اند.

سامسونگ در حال تدارک یک گوشی هوشمند تمام صفحه مانند Mi Mix Alpha

با این حال ، از آنجایی که قبلا به این مورد اشاره شده بود ، هیچ دکمه فیزیکی در این طراحی دیده نمی شود ، همین مسئله در مورد پورت های دستگاه نیز صدق می کند. اما در این پتنت اشاره شده است که دستگاه برای روشن و خاموش شدن می تواند از سنسور پیزوالکتریک (piezoelectric) استفاده کند. همچنین گفته می شود که تنها امکان استفاده از سیم کارت های الکترونیکی یا eSIM و شارژر بی سیم بر روی این دستگاه میسر است.

کاربرد های نمایشگر شفاف و دوربین کشویی

یک نمایشگر تمام صفحه کاربرد های خاص خودش را دارد. این موارد شامل نمایش وضعیت آب و هوا ، سلامتی ، تمرینات ورزشی و … از طریق یک گراف که کل صفحه نمایش را در بر می گیرد می شود. این گزارش می گوید که این محفظه همچنین می تواند با تشخیص رنگ ها و نمایش تصاویر بر اساس آن ، با محیط سازگار شود.

به عنوان مثال ، با اسکن یک سنگریزه ، می توان با نمایش آن روی همه تصاویر ، کل دستگاه را به صورت یک سنگریزه درآورد. علاوه بر این ، دستگاه همچنین از هوش مصنوعی برای انطباق با موقعیت ها ، خواندن محیط ها و نمایش داده هایی مانند آب و هوا و اطلاعات ترافیکی متناسب با آن استفاده می کند.

در مورد نمایشگر و دوربین مخفی ، گفته می شود که می توان از آنها همزمان برای اقدامات مختلف استفاده کرد. وقتی دستگاه در دست ، روی میز و غیره باشد ، می تواند نمایشگر را ردیابی و فعال کند. سایر نمایشگرها که استفاده نمی شوند ، می توانند تصاویر از پیش تعیین شده مانند تصاویر کوچکی از آخرین عکس ها را به کاربر نشان دهند.

کاربر می تواند با کشیدن انگشتش بر روی نمایشگر محیط آن را گسترش دهد. ویژگی های دیگر شامل چرخاندن صفحه هنگام تماشای یک فیلم برای دیدن اطلاعات پرونده ، محتوای پروژه در همه صفحه نمایش به طور همزمان ، و غیره را شامل می شود. با این وجود ، اگر مراحل طراحی سریع تر انجام شده و به یک محصول نهایی تبدیل شود ، مطمئنا جذاب تر از محصولاتی مانند Mi Mix Alpha و Meizu Zero بدون پورت خواهد بود.

نظر شما در مورد این تکنولوژی چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here