دوربین گوشی هواوی P40 Pro از سنسور 16 لایه اختصاصی سونی استفاده خواهد کرد

0
۴۲,۷۹۸

همانطور که می دانید این روز ها با پیشرفت تکنولوژی و رشد استفاده از سنسور های چندگانه در دوربین گوشی های هوشمند، شرکتی مانند سونی حسابی سرش شلوغ بوده و در حال توسعه سنسور های جدید برای گوشی های هوشمند بازار است تا بهترین تجربه کیفیت عکاسی را به کاربران هدیه دهد. از این رو مشخص شده است که در گوشی جدید شرکت هواوی که با نام P40 Pro شناخته می شود بار دیگر از سنسور های فوق العاده شرکت سونی استفاده خواهد شد. برای دوربین اصلی این گوشی بر اساس گزارشات بدست آمده از یک سنسور 52 مگاپیکسلی با سایز (1/1.33 اینچ) استفاده خواهد شد. به نظر می رسد که این سنسور جدید توسط شرکت سونی و به طور ویژه برای این گوشی به سفارش شرکت هواوی طراحی شده است و در آن از تکنولوژی “16 به 1” استفاده شده است.

همچنین این سنسور را “16 لایه” می نامند که از دو بخش 4 به یک در ساخت آن استفاده شده است تا در نهایت 16 لایه مختلف روی یک برد قرار بگیرد. دلیل استفاده از این نحوه ساخت تنها به خاطر شرایط خاص نوری و تاریکی مطلق در ثبت تصاویر و ویدیو ها می باشد. بر اساس محاسبات ما، رزولوشن 52 مگاپیکسلی در نهایت 16 برابر کوچکتر شده و به عدد 3.25 مگاپیکسل می رسد که همین اندازه برای ضبط ویدیو های با کیفیت 1080p مناسب بوده و احتمالا در حین عکاسی این رزولوشن به صورت دیجیتالی بزرگنمایی را تجربه خواهد کرد.

دوربین گوشی هواوی P40 Pro از سنسور 16 لایه اختصاصی سونی استفاده خواهد کرد

برای عکاسی در شرایط نوری کافی به ویژه نور خورشید، تنها یک سنسور 4 به 1 کار عکاسی را انجام خواهد داد که رزولوشن نهایی را به عدد 13 مگاپیکسل می رساند. این عمل دقیقا مشابه سنسور های سال 2019 است که از ترکیب چهار سنسور بر روی یک برد به مقدار 48 مگاپیکسل در رزولوشن ختم می شد. (برای این گوشی احتمالا از سیستم رنگ RYYB استفاده خواهد شد)

انتظار می رود که گوشی هواوی P40 Pro از یک دوربین با بزرگنمایی 10 برابری اپتیکال بهره مند شود. برای به پایان رساندن این بخش باید بگوییم که شرکت هواوی تصمیم گرفته است تا در این گوشی از منشور دوگانه استفاده کند. (دوربین های پریسکوپی فعلی که برای بزرگنمایی استفاده می شوند، یک منشور در آنها به کار رفته است). این کار باعث می شود تا فاصله کانونی دوربین گوشی طولانی تر باشد.

کمپانی هواوی تا به امروز نام های تجاری بسیاری را برای این گوشی به ثبت رسانده است که از جمله آنها می توان به نام Quad Curve Overflew اشاره کرد که به احتمال زیاد برای صفحه نمایش گوشی با خمیدگی در چهار طرف از آن استفاده شده است. نام های دیگری مانند دوربین Ultra Vision و یا سنسور Ultra Vision به همراه 5G AR در گزارشات به چشم می خورند که نوید یک گوشی فوق العاده با دوربینی شگفت انگیز را به ما می دهند. منتظریم تا در ماه مارس (اسفند) در رویداد رونمایی از این گوشی اطلاعات بیشتری از آن را بدست بیاوریم.

[تعداد: 3    میانگین: 3.3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here