سه دلیل که شما را برای استفاده از دستگاهی با اندروید خام قانع می کند.

13
۱۰,۸۲۷


همانطور که احتمالاً اطلاع دارید، اندروید، یک سیستم عامل اوپن سورس یا متن باز است که تمامی کمپانی های تولیدکننده ی گوشی هوشمند می توانند به سادگی از آن بروی گوشی های خود استفاده کنند. به لطف همین اوپن سورس بودن اندروید، هر کمپانی سازنده ی اسمارت فون از طراحی و امکانات مدنظر خود در این سیستم عامل استفاده می کند. در همین حال، بیس و پایه ی اندروید را همچنان حفظ می کنند.

بدون شک امکاناتی که کمپانی ها به رابط های کاربری گوشی های خود اضافه می کنند، بسیار کاربردی هستند و تجربه ی کاربری شخص از دستگاه را بهبود می بخشند. اما در این میان، استفاده کنندگان از نسخه های شخصی سازی شده ی اندروید با مشکلاتی سروکار دارند. برخی از کمپانی های دیگر مثل سونی یا نوکیا، رابط کاربری خود را به اندروید خام نزدیک کرده و تا حد امکان سعی دارند از تکلف و شلوغی رابط کاربری پرهیز کنند.

این موضوع برای کاربران اندرویدی دو روی سکه را نشان میدهد. این که رابط کاربری شلوغ را بپذیرند و یا رابط کاربری خام و نزدیک به خام؟ از همین رو، امروز و در این مقاله قصد داریم تا سه دلیلی را با شما در میان بگذاریم که می تواند شما را به خرید دستگاهی بهره مند از اندروید خام مجاب کند.

بحث های امنیتی:

امنیت ضعیف سیستم عامل اندروید، جدی ترین انتقادی است که در حال حاضر این سیستم عامل با آن سروکار دارد. هیچ شکی نیست که اندروید یک سیستم عامل فوق العاده است اما در سال های گذشته تهدیدهای امنیتی بسیار جدی در این سیستم عامل مشاهده شده است که امنیت کاربران را به طرز قابل توجهی تهدید می کند. از همین رو، اندروید امن ترین سیستم عامل دنیا نیست؛ اما گوگل در تلاش است تا روز به روز امنیت آن را افزایش دهد. از همین رو، این کمپانی به صورت ماهیانه پچ های امنیتی را عرضه می کند که با بروزرسانی دستگاه به این بچ ها، امنیت آن بهبود می یابد.

در صورتی که از دستگاهی استفاده کنید که در آن از اندروید خام استفاده شده است، شما به محض انتشار وصله های امنیتی می توانید آن را دریافت نمایید. این چیزی است که کاربران بهره مند از نسخه های شخصی سازی شده ی اندروید از آن بی بهره هستند. دلیل اصلی این موضوع هم این است که با عرضه ی هر آپدیت امنیتی به وسیله ی گوگل، در صورتی که دستگاه شما از اندروید خام استفاده نکند، کمپانی سازنده ی گوشی شما باید آن بروزرسانی را با دستگاه شما هماهنگ کرده و سپس به عنوان یک بروزرسانی امنیتی آن را برای شما عرضه کند. برخلاف گوشی های گوگل که به صورت منظم و هر ماه این آپدیت را دریافت می کنند، گوشی های دیگر کمپانی ها معمولاً هر چند ماه یکبار تمامی پچ های امنیتی عرضه شده در ماه های گذشته را به صورت یک جا دریافت می کنند.

استفاده از آخرین و بهترین نسخه ی اندروید:

در صورتی که از دستگاهی با اندروید خام استفاده کنید، نه تنها به صورت منظم آپدیت های امنیتی را دریافت می کنید، بلکه به صورت دوره ای بروزرسانی هایی را دریافت می کنید که باعث بهبود عملکرد دستگاه شما و رفع ایرادهای آن می شود. همچنین، در صورت عرضه و معرفی نسخه ی جدید از سیستم عامل اندروید، شما به سرعت این بروزرسانی را دریافت خواهید کرد و می توانید از قابلیت های جدید موجود در اندروید بهره مند شوید.

اما به دلیل شخصی سازی های فراوان کمپانی های سازنده ی گوشی هوشمند، این کمپانی ها با تاخیر زیادی نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید را برای کاربران خود عرضه می کنند. علاوه بر این، بسیاری از گوشی ها تنها یک نسخه ی اندروید را دریافت می کنند؛ بنابراین، کاربر ناچار است سال ها از نسخه ای یکسان از اندروید استفاده کند.

سیستم عامل و رابط کاربری سبک تر:

در صورتی که از گوشی های تولیدشده به وسیله ی کمپانی بجز گوگل استفاده کرده باشید، حتماً مشاهده کرده اید که به صورت پیش فرض و بدون نیاز شما، ابزارهای اضافی زیادی بروی دستگاه نصب شده اند. برخی از این ابزار، همانند سرویس های سامسونگ که بروی گوشی های این کمپانی نصب می شوند، برای این کمپانی سودآوری دارند. از همین رو هم کمپانی سازنده تلاش می کند تا حد ممکن جلوی کاربران را بگیرد تا کاربر از حذف این اپلیکیشن ها منصرف شود.

اما یکی از مزیت های اندروید خام عرضه شده به وسیله ی گوگل، عدم وجود این ابزارهای اضافی است. از همین رو، این سیستم عامل سبک تر بوده و کاربر را از پیچیدگی ها دور می کند و کاربر می تواند هر اپلیکیشنی را که می خواهد، به خواست خود نصب نماید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

13 دیدگاه ها

  1. آدم اندروید خام (سونی) نداشته باشه اما بتونه یه فیلم mkv رو بدون لگ نگاه کنه . نه اینکه ۲۵۰۰ گوشی بخری بعد بری از نرم افزار مکس پلیر استفاده کنی تا بتونی در حالت sw که کیفیت و کم میکنه یه فیلم مثل آدم ببینی . واقیعت اینه که سونی مشکل اندروید داره از دوربین گرفته تا کانتگت و پخش فیلمش ..

    پاسخ

  2. اندروید خام زیاد جالب نیست خیلی خلاصه هست
    تاچ ویز هم شبیه دفتر نقاشی مهد کودکه
    سونی دقیقا تناسب رو رعایت کرده واقعا لذت میبرم از رابطش

    پاسخ

    سعید سکاکی گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۱۸

    سونی عالیه برادر من!!!

    پاسخ

  3. کاشی گوگل پلی طوری طراحی میشد که با اکانت میرفتی داخلش و هر بازی میخواستی انجام میدادی بعد میومدی بیرون ..یعنی نیازی به نصب رو گوشی نبود ،باید برای هر نفر صفحه شخصی بسازه گوگل پلی …

    پاسخ

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۸

    همین الان Google play Games همچین چیزی رو داره، چندتا بازی ساده و از پیش نصب شده در نرم افزارش قرار گرفته.

    پاسخ

    Meisam Hp گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۰

    در برنامه what’s new هم همین قابلیت به نام instant game وجود داره

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۱۳

    من كه بزرگترين دليل محبوبيت سوني واسم همين رابط سبك و كلاسيكشه

    پاسخ

  4. به هرحال سادگی هم برای خودش حد و اندازه خاصی داره…
    اگر قرار باشه شرکت مورد نظر ما اندروید خام تحویل بده و بخواد واسه هر چیزی از اپ های گوگل استفاده کنه، بنظرم اصلا صحیح نیست.
    سونی یکی از بهترین تنظیمات صوتی و اکولایزر هارو داره حالا خودتون فکر کنید سونی بخواد از Google Play Music استفاده کنه…
    تصورش هم مضحک و ناراحت کنندست!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۰

    در بخش نمایش تصویر هم با جرئت سونی بهترین هست در بخش فیلترهای تصویر و زیبا کردن عکسها

    پاسخ

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۲

    دقیقا! وقتی سونی نرم افزاری مثل Album و موتور پردازشی قدرتمندی مثل X-reality داره، چرا بریم سراغ نرم افزار های دیگه؟ اصلا دلیلی نداره نرم افزار آلبوم با نرم افزار دیگه ای جایگزین بشه…

    پاسخ

    Saeeď گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۱

    خود سونی برنامه هاشو حذف میکنه مثل ترک آیدی کیبورد و… 🙁

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۴

    دقیقا مشکل همین‌جاست 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here