سود 10 میلیارد دلاری سونی از شرایط کرونا و سرگرمی های خانگی

0
۱۵,۲۲۸

توکیو ژاپن – مردم دنیا یک سالی است که با بیماری کرونا و مرگ و میر ها و مشکلات ویروس کووید-19 دست و پنجه نرم می کنند و در این مدت بسیاری از عادات ما تغییر کرده است که در خانه ماندن یکی از آنهاست. اکنون انتظار می رود که شرکت ژاپنی سونی بالاترین سود خالص خود را برای سال منتهی به ماه مارس کسب کرده باشد چرا که این شرکت در حوزه های سرگرمی مانند بازی های رایانه ای ، انیمیشن ها و پخش موسیقی در طی شیوع ویروس کرونا به شدت خوش درخشیده است.

این شرکت در روز چهارشنبه پیش بینی سود خالص خود را به 1.085 تریلیون ین (10 میلیارد دلار) برای سال مالی جاری تغییر داده است ، که 86 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. رقم سود از حداکثر 916 میلیارد ین ثبت شده برای سال منتهی به مارس 2019 نیز فراتر خواهد رفت.

این دومین بازنگری صعودی سونی در این سال مالی است. پیش از این ، این شرکت گفته بود که انتظار دارد سود خالص سالانه 37 درصد و به 800 میلیارد ین افزایش یابد.

این سود عملیاتی با رکورد زنی های این شرکت رابطه مستقیم دارد و با جهش 7 درصدی ، اکنون درآمد ژاپنی ها به 8.8 تریلیون ین و افزایش 11 درصدی سود عملیاتی به 940 میلیارد ین افزایش یافته است که با تقاضای سرگرمی در منزل که به دلیل همه گیری ویروس کرونا رخ داده است ، پیش بینی می شود.

سرویس های بازی مبتنی بر اشتراک این شرکت همچنان در بین گیمر ها محبوب هستند ، به ویژه سرویس PlayStation Plus ، که درآمدش را اشتراک ماهیانه بازی های چند نفره آنلاین به دست می آورد. مشترکان پلی استیشن پلاس تا پایان ماه دسامبر از 47 میلیون کاربر فراتر رفته اند ، زیرا 22 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته اند چرا که بسیاری از گیمر ها ترجیح می دهند در خانه باقی مانده و به انجام بازی های رایانه ای روی آورده اند.

سونی می گوید که تاکنون 4.5 میلیون واحد از جدیدترین کنسول خود ،یعنی پلی استیشن 5 ، که در ماه نوامبر عرضه شد ، فروخته است. افزایش فروش سخت افزار و همچنین عناوین بازی های محبوب مانند “Marvel’s Spider-Man: Miles Morales” که بیش از 4 میلیون نسخه فروش داشته است ، به جبران هزینه های بیشتر بازاریابی و تبلیغاتی کمک کرده است.

این شرکت اکنون پیش بینی افزایش 42 درصدی سود عملیاتی سالانه به 340 میلیارد ین در تجارت را در ذهن خود می پروراند.

سود 10 میلیارد دلاری سونی از شرایط کرونا و سرگرمی های خانگی

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) ، مدیر ارشد مالی ، در یک کنفرانس خبری گفت: “ما در مسیر فروش بیش از 7.6 میلیون واحد در پایان این سال مالی هستیم” ، با تکرار موفیت ها در بحث فروش ، این شرکت امیدوار است که محموله های پلی استیشن 5 را در مدت مشابه پس از عرضه پلی استیشن 4 از فروش کنسول نسل هشتم خودش پیشی بگیرد و تبدیل به بزرگترین عرضه اولیه کنسول ها در تاریخ شود.

در همین حال ، سونی با برخی از عوامل بازدارنده نیز رو به رو شده است که از جمله آنها می توان به کمبود تراشه در عرصه جهانی و همچنین انتقادات پیش آمده در مورد عدم تهیه و توزیع درست و کامل کنسول برای کاربران.

توتوکی تاثیر کمبود تراشه را تایید کرد اما گفت: “ما انتظار داریم تقاضای زیاد پلی استیشن 5 تا سال مالی آینده نیز ادامه داشته باشد و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا پاسخگوی این میزان از تقاضا باشیم.”

وی افزود که سونی قصد دارد بیش از 14.8 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را در سال مالی آینده به فروش برساند ، که این رقم بیشتر از تعداد پلی استیشن 4 عرضه شده در سال دوم پس از عرضه در سال 2013 خواهد بود.

در کنار بازی ، بخش موسیقی شرکت سونی یکی دیگر از حوزه های سرگرمی را پوشش می دهد که شامل مشاغل مربوط به انیمه می شود و این بخش نیز عملکرد خیلی خوبه داشته است. در حالی که همه گیری باعث افزایش درآمد پلتفرم موسیقی سونی شده است ، اینمه بسیار جذاب “Demon Slayer” که به طور مشترک توسط واحد موسیقی سونی توزیع شده است ، فروش قابل توجهی را برای این شرکت رقم زده است.

این فیلم در ماه اکتبر در سینما های سراسر ژاپن اکران شد و به پر درآمدترین فیلم این کشور تبدیل شده است. قرنطیه های صورت گرفته به دلیل همه گیری ویروس کووید-19 همچنین منجر به افزایش تعداد بینندگان نسخه انیمیشن تلویزیونی Demon Slayer در پلتفرم های استریم آنلاین شده اند.

این شرکت پیش بینی می کند که 26 درصد از سود عملیاتی سالانه اش به 180 میلیارد ین برای تجارت کلی در بخش پخش موسیقی اختصاص پیدا کند.

سونی همچنین در مورد چشم انداز تجارت حسگر تصویری خود هم تجدید نظر هایی کرده است ، و فروش بهتر از حد انتظار آنها که ناشی از از سرگیری ارسال کالا به برخی از مشتریان ، از جمله هواوی تکنولوژی چین ، یکی از خریداران اصلی آنها است مرتبط می باشد. در ماه اکتبر ، سونی از کاهش سرعت در تجارت به دلیل تحریم هواوی توسط ایالات متحده ابراز نگرانی کرده بود.

علیرغم تجدید نظر در بخش بالا ، سونی همچنان انتظار دارد که درآمد حاصل از کسب و کار حسگر تصویر خود در مقایسه با یک سال قبل کاهش یابد. این شرکت اظهار داشت که انتظار دارد درآمدش 6 درصد و به 1 تریلیون ین کاهش یابد و سود عملیاتی نیز با 42 درصد کاهش به 136 میلیارد ین برسد.

سود 10 میلیارد دلاری سونی از شرایط کرونا و سرگرمی های خانگی

توتوکی اشاره کرد که سونی به دلیل “مشکلات پیچیده متعدد” انتظار ندارد سفارشات شرکت هواوی به تعداد قبل از تحریم های دولت سابق آمریکا و رئیس جمهوری آن یعنی دونالد ترامپ برگردد.

وی گفت ، “ما به تنوع مشتری خود ادامه خواهیم داد” و افزود که این شرکت همچنین تلاش های خود را برای گسترش تجارت حسگر تصویری تسریع می بخشد تا علاوه بر محصولات سطح بالا و پرچمدار بتواند محصولات با هدف عمومی را هم پوشش دهد.

برای دوره ماه های آوریل تا دسامبر ، سونی با 87 درصد افزایش سود خالص به درآمدی 1.064 تریلیون ینی رسیده است ، در حالی که درآمد با 4 درصد افزایش به 6.7 تریلیون ین رسیده است. سود عملیاتی با 12 درصد جهش به 905 میلیارد ین می رسد.

نظر شما درباره شرکت سونی چیست؟ در اخبار تازه ای برای شما از سود فوق العاده این شرکت که در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است خواهیم گفت.

[تعداد: 4    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here