سورپرایز! عرضه‌ی نسخه‌ی 64 بیتی اندروید بزودی

0
۵,۱۹۶

اپل با معرفی گوشی آیفون 5s که از پلتفرم 64 بیتی پشتیبانی می‌کند، همه‌ی علاقمندان و طرفداران خود را شگفت زده کرد. پس از این مراسم سامسونگ اعلام نمود به‌زودی گوشی اندرویدی 64 بیتی خود را عرضه خواهد کرد. حال اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهند به زودی اندروید نیز از پلتفرم‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهد کرد.

اپل با معرفی پردازنده‌ی A7 که قابلیت انجام محاسبات 64 بیتی را داراست، نوآوری جدیدی را در حوزه‌ی گوشی‌های تلفن همراه ارائه کرد. آیا این به معنی عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی اندروید با پشتیبانی از پردازنده‌های 64 بیتی است؟ آیا اپل با معرفی این ویژگی بسیار جلوتر از اندروید عمل کرده است؟ شاید گوگل آماده‌‌ی عرضه اندروید 64 بیتی به بازار باشد، اما بنا به دلایلی حرفی از این نوآوری خود به میان نیاورده است. شاید تصویر منتشر شده در مورد قابلیت‌ها و امکانات اندروید 4.4 یا همان کیت‌کت، که در ماه‌های آتی عرضه خواهد شد، سورپرایز گوگل در این مورد باشد.

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

این تصویر از مجمع توسعه دهندگان اینتل منتشر شده است که در آن اینتل در حال بررسی آینده این شرکت برای توسعه و عرضه‌ی پردازنده‌های مختلف برای پلتفرم‌های موجود می‌باشد. شایان ذکر است که چیپ‌های Bay Trail‌ اینتل که هم‌اکنون در برخی از تبلت‌ها به‌عنوان چیپ‌های 64 بیتی اینتل ایفای نقش خواهد کرد، توانایی کار در پلتفرم‌های 64 بیتی را دارد. لینوکس نیز که اندروید بر پایه آن تولید شده، به خوبی از پلتفرم‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کند.

ARM‌که یکی از کمپانی‌های مطرح جهان در زمینه‌ی طراحی معماری پردازنده‌ها و میکرو کنترلرهای مورد استفاده در گوشی‌های همراه و تبلت‌ها است، معماری 64 بیتی خود را با نام ARM Cortex-A57 معرفی کرده که شرکت‌هایی همچون Qualcomm، Nvidia، Samsung و سایر تولیدکنندگان مطرح گوشی تلفن همراه با خرید گواهی استفاده از آن، در حال طراحی و تولید نسل بعدی چیپ‌های خود می‌باشند. اپل چیپ 64 بیتی خود را بر اساس معماری ARM v8 طراحی کرده است.

احتمالا گوگل در نظر دارد تا نسخه‌ی جدید اندروید یعنی کیت‌کت را با قابلیت 64 بیتی به بازار عرضه کند، در نتیجه از این پس توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید قادر خواهند بود علاوه بر پشتیبانی از پردازنده‌های 32 بیتی با توسعه‌ی اپلیکیشن‌های 64 بیتی از تمامی قابلیت‌های سخت‌افزاری موجود، نهایت استفاده را ببرند.

اما نباید بسیار هیجان زده شد، چراکه استفاده از چیپ‌های 64 بیتی شبیه به سایر پیشرفت‌های سخت‌افزاری از جمله افزایش رم گوشی‌ها و تبلت‌ها در آینده‌ای نزدیک نیست. در نتیجه تفاوت بسیار زیادی در کارکرد گوشی‌ها و تبلت‌های 64 بیتی خود مشاهده نخواهید کرد، مگر اینکه تمام نرم افزارها و همچنین سیستم عامل اندروید به طور تمام و کمال از این پلتفرم پشتیبانی کنند، که خود نیاز به زمان طولانی دارد.

به نقل از زومیت

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here